Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Jak pripojit WiFi Acess Point na LAN kabel a zpet do PC

Resim problem v mistnosti kde je jeden PC napojeny na internet pres LAN kabel, ktery vede z jine mistnosti kde je umisten WiFi Router.

Potrebuji napojit do mistnosti kde je PC WiFi Acess pro sireni Wifi signalu, protoze ten puvodni WiFi router ma spatny dosah.

Resim vsak problem, nebo nevim, jak a zda to vubec jde pripojit ten WiFi Acess Point na ten LAN kabel co vede do pocitace a z neho zpatky do PC, ale tak, aby zase v PC sel internet pres kabel a Wifi AP vysilal dalsi Wifi sit.

Snad jsem to napsal nejak srozumitelne. Dekuji za radu.

PS. Jedna se o WiFi AP AirLive WLA-5200AP.

Předmět Autor Datum
no tak to zkus. Kabel místo do PC píchni do díry 1 a z jiné do PC. a koukni se jestli je wifi nastav…
paul 25.12.2013 06:55
paul
na houby krám: potřeboval bys, aby uměl router mode - využít jak jednu lan zásuvku pro pc, tak wifi.…
lední brtník 25.12.2013 08:42
lední brtník
co tak nahrat do routera firmware napr zo straight core alebo ineho kompatibilneho chipsetu kde tam…
r8 25.12.2013 11:41
r8
piš to tazateli, já géčkový krám oživovat nepotřebuju.
lední brtník 25.12.2013 11:57
lední brtník
ak si pohladas na nete presny firmware ktory ludia uz nahrali tak nebude problem s ozivovanim staci…
r8 25.12.2013 12:52
r8
to APčko má dva ethernet porty (stejně jako 5460AP), takže není problém z něj udělat to co tazatel c…
touchwood 25.12.2013 18:55
touchwood
Tak diky vsem za moudra :) Staci napsat, ze to nejde bez komentaru jestli to je nebo neni Geckovej k…
robikus 25.12.2013 18:03
robikus
Pokial som dobre pochopil zadanie, tak staci vypnut dhcp server, takze spravis z neho AP (predtym na…
fleg 25.12.2013 18:46
fleg
on to není router, ale právě čistokrevné AP... nevidím jediný problém.. WLA-5200AP
touchwood 25.12.2013 18:56
touchwood
Ja ich mam myslim aj nejake na sieti v bridge rezime ako P2P spoje na 5GHz. Maju vsak problemy s eth…
fleg 25.12.2013 19:10
fleg
Takze do portu LAN1 na AP pripojim kabel, ktery mi aktualne vede do sitove karty PC (tedy jakoby WAN…
robikus 25.12.2013 19:14
robikus
ano, vhodné je ještě tomu krámu nastavit IP adresu z rozsahu tvého routeru, abys to mohl spravovat,…
touchwood 25.12.2013 19:26
touchwood
Super, zkusim to vsechno nastavit a snad to bude behat ke spokojenosti. A jen proc jsi k tomu tak sk…
robikus 25.12.2013 19:35
robikus
Prosim o pomoc - nemuzu se dostat do toho APcka :-( Kdyz to pripojim a zadam adresu na ktere by melo…
robikus 25.12.2013 23:51
robikus
nepíšeš jakou adresu dostáváš z routeru. tak si nastav ručně nějakou ip 192.168.1.111 / 255.255.255.…
lední brtník 25.12.2013 23:59
lední brtník
Jsem z toho nejak zmaten, z wifi routeru dostavam IP 192.168.0.152 a kdyz pripojim to AP na LAN kabe…
robikus 26.12.2013 00:03
robikus
když si na domovní schránku nalepíte se sousedem stejné jméno, jak má pošťák poznat kam to má hodit?…
lední brtník 26.12.2013 00:29
lední brtník
pravda, pravda, ... vse jsem si uvedomil a uspech. Vsechno zapojeno a sit funguje paradne, zatim zad…
robikus 26.12.2013 01:01
robikus
Akorat nevim proc se nemuzu dostat do APcka, kdyz je pripojene v siti. Kdyz jsem to propojil na prim…
robikus 26.12.2013 20:16
robikus
pak se připojíš k tomu ap ... teď změnit ip třeba na 192.168.0.222, super. provedls?
lední brtník 26.12.2013 20:33
lední brtník
Tomuhle nerozumim, proc bych to mel delat ted. Tohle jsem nastavoval, kdyz jsem mel primo AP k PC, t…
robikus 26.12.2013 20:54
robikus
Wifi router ma IP 192.168.0.1 a AP ma IP 192.168.1.254. Maska ve wifi routeru je 255.255.255.0. odp…
touchwood 26.12.2013 20:37
touchwood
Tak je to maskou? Mel bych tedy nastavit 255.255.0.0 ?
robikus 26.12.2013 20:55
robikus
přesně naopak. Přečti si, co psal Brtník.
touchwood 26.12.2013 21:00
touchwood
Je proste nechapu v cem je zakopanej pes. Z PC ze ktereho se snazim dostat do APcka mam IP prideleno…
robikus 26.12.2013 21:05
robikus
ale Brtník psal, že tu adresu 192.168.0.222 máš přiřadit tomu APčku.. :i:;-)
touchwood 26.12.2013 21:17
touchwood
Ahaaa :-) Ja jsem si rikal, ze je to nejaky divny... ted uz mi to prijde logicky. Tak jasne. Vzhlede…
robikus 26.12.2013 21:23
robikus
odpojovat nic nemusíš, stačí si změnit IP adresu, nebo, dokonce si můžeš nastavit IP alias-tj. další…
touchwood 26.12.2013 21:35
touchwood
nemám to vyzkoušené, jen tipuju: rozšíření masky by zdánlivě pomohlo, ale nekorektně. sice uvidíš kr…
lední brtník 26.12.2013 21:34
lední brtník
většinou to nefunguje. správnější postup je přes ARP, ale nejjednodušší je ručně si na chvíli přena…
touchwood 26.12.2013 21:37
touchwood
prenastavit myslis IP adresu na PC, tak aby nebyla pridelovana automaticky DHCP jo? A pro zajimavost…
robikus 26.12.2013 21:56
robikus
když si IP nastavíš ručně, tak logicky DHCP nic přidělovat nebude, protože tvé PC ani neodešle žádný…
touchwood 26.12.2013 21:59
touchwood
Ok, a co se zmeni z pohledu pristupu do site na APcko? To me prave zajima s pohledu site. Jako ze, t…
robikus 26.12.2013 22:03
robikus
router nic neřídí, jen přiděluje IP za tebe. Je to zjednodušení, abys nemusel obíhat všechna PC v sí…
touchwood 26.12.2013 22:05
touchwood
ted uz mi to prijde logicky. Tak jasne. radšej sa na to vyprdni, lebo Tebe nie je jasné nič a len t…
pme 26.12.2013 22:01
pme
Nemyslim si, ale zadnej specialista z nebe nikdy nespadl...
robikus 26.12.2013 22:04
robikus
Dualni IP, to vypada zajimave. To bych mohl zkusit.
robikus 26.12.2013 21:55
robikus
všimni si u toho těch c-rozsahů, ať na chvíli vidíš do obou. na posledním čísle ip nezáleží (pokud n… poslední
lední brtník 26.12.2013 23:01
lední brtník

na houby krám: potřeboval bys, aby uměl router mode - využít jak jednu lan zásuvku pro pc, tak wifi. (ve skutečnosti jde o wifi-switch)
toto uměl třeba wl5460 v2, ale to je ti málo platné.

doporučuju zakoupit libovolný router za 500: třeba wr720n, nebo klasický wr741nd pro milovníky antén a více lan portů.
u nového routeru vynecháš wan vstup, nastavíš mu lan adresu někam na konec tvé stávající sítě a zakážeš mu dhcp.
ssid a zabezpečení wifi nastavíš podle původného routeru, jen vysílací kanál mu kvůli rušení posuneš o ~5 kanálů.

Tak diky vsem za moudra :) Staci napsat, ze to nejde bez komentaru jestli to je nebo neni Geckovej kram. Vyresim to zkratka tak, ze koupim dalsi wifi router za 300 Kc a pripojim jako dalsi zarizeni, ze ktereho dostanu druhou Wifi sit a klasicky zpet pripojeni do PC pres LAN.

A Geckovej neGeckovej kram to je, ale kdyz mate doma notas atd. kde je sitovka Geckova, tak preci kvuli tomu nebudu kupovat novy.

Ja ich mam myslim aj nejake na sieti v bridge rezime ako P2P spoje na 5GHz.
Maju vsak problemy s ethernetom, po case zacne lagovat a pomoze bud opatovne vyjednanie spojenia alebo niekedt napevno nastavene spojenie na 10Mb FD.
Robili mi to Ovisy aj tie biele krabicky s 3 ethernetmi (kua neviem si spomenut na nazov) a mam ich ako pozostatok z minulosti kedze som bol kedysi odporcom Mikrotikov a 5GHz spoje som staval na ethernetovych srandach.

Takze do portu LAN1 na AP pripojim kabel, ktery mi aktualne vede do sitove karty PC (tedy jakoby WAN) a z portu LAN2 na AP zase propojim PC. Uvnitr AP mam tedy nastavit pracovni mod "AP Mode" a vypnout DHCP a nastavit Wifi parametry a melo by to vse fungovat. Pochopil jsem dobre? Pokud ano, tak je to super :-)

Super, zkusim to vsechno nastavit a snad to bude behat ke spokojenosti. A jen proc jsi k tomu tak skepticky, ze je to kram? To APcko ma fungovat v domacim prostredi, kde ma syn pripojenej jeden PC a na Wifi se chce pripojit s mobilem nebo tabletem, takze myslim, ze tohle by to melo/mohlo obslouzit snad v pohode. Neocekava se od toho nejake profi nasazeni.

Podle ceho lze dnes nejakemu zarizeni rici, ze to neni kram? U vseho jsou s necim vzdy nejake problemy, nebo se pletu...

Od APcka opravdu ocekavam, ze bude plnit zakladni vec a to: sirit Wifi a propojeni kabelu (internetu) zpet do PC, tot vse :-)

Samozrejme, ze pokud by to melo 3x denne zamrznout, tak to je opravdu spatny a pak by to asi letelo z okna.

Prosim o pomoc - nemuzu se dostat do toho APcka :-( Kdyz to pripojim a zadam adresu na ktere by melo byt AP administrace tj 192.168.1.254, tak mi to nejde. Nevim zda je to tim, ze na zakladnim Wifi routeru mam masku 255.255.255.0 a nema byt tim padem 255.255.0.0, abych videl na dalsi site? Je to tak nebo je problem jinde? Nechci do toho moc vrtat, abych nahodou nezpusobil nejake dalsi rozhazeni site, ktera jinak jede, tak se nejdrive zeptam :-) Diky za rady.

Jsem z toho nejak zmaten, z wifi routeru dostavam IP 192.168.0.152 a kdyz pripojim to AP na LAN kabel, tak se do AP pres 192.168.1.254 nedostanu. Zkousel jsem napojit jen naprimo AP pres LAN k PC a nastavit rucne na sitovce primo IP 192.168.1.254, ale ani tak se tam nemuzu pripojit.

když si na domovní schránku nalepíte se sousedem stejné jméno, jak má pošťák poznat kam to má hodit?
z jakého důvodu teda na síťové kartě nastavuješ stejnou adresu, jako má jiné zařízení?
potřebuješ 192.168.1.x, ale jakoukoli jinou než .254

pak se připojíš k tomu ap (lan2), vlezeš do nastavení a nastavíš režim ap.
teď změnit ip třeba na 192.168.0.222, super.
kdyby něco nešlo, máš návod.
kabel od routeru zapojíš do lan1 toho ap, na pc vrátíš dhcp adresu a užíváš si internetu.
kvůli notebukářům dotuníš wifi - wpa nebo wpa2. ověříš tak, že funguje uložení nastavení pod novou ip ap.

Akorat nevim proc se nemuzu dostat do APcka, kdyz je pripojene v siti. Kdyz jsem to propojil na primo k PC, tak bez problemu, ale v siti, ktera jinak funguje mi to nejde. Muze to byt maskou ve Wifi routeru, ze ktere vede prave jeden LAN kabel do toho APecka. Wifi router ma IP 192.168.0.1 a AP ma IP 192.168.1.254. Maska ve wifi routeru je 255.255.255.0.

Je proste nechapu v cem je zakopanej pes. Z PC ze ktereho se snazim dostat do APcka mam IP pridelenou DHCPckem na 192.168.0.153, masku 255.255.255.0 a branu 192.168.0.1, tak kdyz tohle zmenim v tom PC na treba 192.168.0.222, tak co se zmeni? Snazim se pochopit jadro veci, ale nejak se mi nedari.

Ahaaa :-) Ja jsem si rikal, ze je to nejaky divny... ted uz mi to prijde logicky. Tak jasne. Vzhledem k tomu, ze se me to ted nechce zase odpojovat a prepojovat, tak to necham zatim jak je a hned pri prvni prilezitosti potreby neco zmenit to prenastavim. A jinak neni zadny jiny zpusob jak se tam za soucasne situace pripojovat jo? (jen se ptam :-)

nemám to vyzkoušené, jen tipuju:
rozšíření masky by zdánlivě pomohlo, ale nekorektně. sice uvidíš krám v jiném subnetu, ale nemusí fungovat vzájemné odpovědi a ovládání tak nemusí fungovat.
s maskou 255.255.0.0 můžeš zkusit změnit airliví ip do 192.168.0.x, máš to před sebou. (správný postup jsi dostal 2x)

funkční bude, když si na pc dočasně nastavíš statickou duální ip:
- např. 192.168.0.11 a 192.168.1.11, s maskami 255.255.255.0, bránu netřeba
- změníš ip airlive do rozsahu tvého routeru, navrhoval jsem 192.168.0.222
- vrátíš si na pc zpět dhcp nastavení

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru