Avatar uživatele
anonym

Jak se mají účtovat OOPP vydané zaměstnanci?

Účtujeme je do spotřeby a evidujeme na kartě zaměstnance.
Vyskytl se názor účtovat do majetku.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5011 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
standa

…tak ten názor ´účtovat do majetku´ je CHYBNÝ.

Správné účtování je na účet „501-spotřeba materiálu“

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jambalaya

Záleží na tom o jakou hodnotu se jedná, pokud jsou to nůžky za 100 Kč nebo pracovní rukavice, je účtování do majetku nesmysl. Pokud se ale jedná o nějaké dražší pomůcky, pak záleží jakou máte hodnotovou hranici odpisovaného drobného majetku.
Avšak na účtu drobného majetku, tedy 022×x můžete evidovat i věci malé hodnoty, pokud je doba jejich použitelnosti déle jak jeden rok (to je definice DHIM a DDHIM). Pozor ale, pokud tyto věci účtujete na 022×x, pak by se měly odepisovat a to nejméně 2 zdaňovací období.

Jinak můžete zvolit ten i ten postup, záleží na tom, který vám vyhovuje. Osobně bych to našvihala do nákladů rovnou a vedla věci na kartě zaměstnance, přesně jak píšete.
Zařazovat drobotinu do majetku sice lze, ale přijde mi to zbytečná administrativa.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek