Avatar uživatele
bolak

Jak se tady někdo ptal „Co to znamená ZASTÁVKA NA ZNAMENÍ?“, tak jakej to má tahle „nová“ služba vůbec smysl?

Když pominu tu možnost, že někdo prostě stojí na zastávce a lokovodič ho může přehlídnout, a že stejně ten vlak musí tedy přibrzdit tak, aby byl schopen zastavit, kdyby tam náhodou někdo stál, tak když tohle všechno pominu, tak ty vlaky přece musej jezdit na čas, ne? Když bude další zastávka mít příjezd vlaku 18:56 a odjezd 18:58, tak i když na té předchozí zastávce na znamení vlak nezastaví, tak nažene třeba 2 minuty, a tudíž přijede o 2 minuty dřív a bude muset stejně odjíždět 18:58, jak je to zapsáno v jízdním řádu, tak k čemu je to dobrý, ten čudlík navíc? Je to proto, že lidi maj lepší pocit ze života, když si sem tam můžou zmáčknout nějakej čudlík?

A znáte ten „nový“ jazykový prvek jménem uvozovky? Třeba když někdo tak trochu ironicky reaguje na předchozí otázku -Co to je ta zastávka na znamení-? 🙂

Upravil/a: bolak

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, vagra, johana 56 před 2417 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
briketka10

Tato služba není vůbec nová, ale stará.
Jezdím do Hradce Králové ze stanice Semtín a zpět.
Když jedu zpět kolikrát vlak staví až v Rosicích n/Labem, takže já
buď řeknu průvodčímu, že chci vystoupit a on za mě stiskne před
stanicí tlačítko, které dá signál ke strojvůdci a poté se dveře samy
otevřou.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Zast%C3%A1vka_n­a_znamen%C3%AD#­.C3.9A.C4.8Del_a_hod­nocen.C3.AD_zas­t.C3.A1vek_na_zn­amen.C3.AD

Semtín zastávka je stanice bez výpravčího,
proto se zde zastávka na znamení používá.

Upravil/a: briketka10

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

  1. není to žádná nová služba, funguje to už několik desítek let
  2. v předchozí otázce šlo o autobusy, ne o vlaky
  3. v obou případech jde o plynulost dopravy. Zastavit zbytečně 7 tun autobusu, případně desítky tun nějaké lokálky a opět to rozjet – to něco stojí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Lamalam

Nová služba? Odkud jsi spadl? Tohle pamatuji už jako malé dítko. Každé zbytečné zastavení a následný rozjezd spotřebovává energii.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
johana 56

Na trati, po které pravidelně jezdím, byly zastávky na znamení zavedeny na menších stanicích, kde se rušila obsluha /výpravčí, prodej jízdenek/. Jedná se většinou o pozdní večerní spoje s minimálním počtem cestujících.

„… vlak zastavuje jen na znamení nebo požádání. Cestující, který chce do vlaku nastoupit je povinen zaujmout na nástupišti takové místo, aby mohl být strojvedoucím vlaku včas spatřen a dávat strojvedoucímu zřetelné znamení (např. zvednutím ruky). Cestující, který chce z vlaku vystoupit, je povinen kladně reagovat na dotaz zaměstnance dopravce ve vlaku nebo obsloužit signalizační zařízení. Pokud soupravu tvoří více vozů a tyto jsou bez signalizačního zařízení, vlak zastaví vždy“

https://m.cd.cz/sluz­by/dobre-rady/-14470/tmplid-860/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
annas

Občas jezdím vlakem na jedné trati, kde je v jedné stanici zastávka na znamení.

Nejde o výstup, s tím snad není problém, pokud „knoflík“ funguje, když někdo vyjíždí ze vzdálenější stanice a chce z vlaku vystoupit.

Jenže horší situace je při nastupování, vlak totiž ve stanici občas nezastaví. Byla jsem toho svědkem, lidé stáli na zastávce a vlak profrčel kolem.

„Cestující jsou rozladěni. Vlaky nestaví na všech zastávkách na znamení“

" Je to velký nešvar Českých drah. Spojů, které tu staví, je jen minimum. Velmi to třeba omezuje zaměstnance Elitroniku, kteří dojíždějí často až z Tanvaldska. Museli začít v Jablonci přestupovat na tramvaj, i když je přestup komplikovaný. Mnohé to může odradit od cest veřejnou dopravou a Českými drahami,“ řekl Miloš Krčmář, bývalý předseda osadního výboru Proseč nad Nisou.

Proč jsou vlastně zastávky na znamení? Vysvětlení mi přijde nesmyslné. Vlak by taky nemusel zastavovat vůbec nikde a byl by ještě mnohem rychlejší. S takovou politikou dráhy rozhodně nezískají další cestující. Pochybuji, že je to ta správná cesta, aby vlaky neprodělávaly,“ domnívá se Preisler.

Zdroj: https://liberec­.idnes.cz/vla­ky-nestavi-v-nekterych-zastavkach-na-znameni-fuc-/liberec-zpravy.aspx?c=A150416­_085008_liberec-zpravy_tm

Dráhy chtěji konkurovat autobusové dopravě, proto při zpoždění ve stanici na znamení projedou. Uvádí autor Adam Pluhař

Upravil/a: annas

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?kenyrts Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Tato služba je už hodně dlouho. Možná podle tebe to nemá smysl ale funguje to léta. Nejen u vlaků, ale i autobusů

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

Ta mašinka která je 40 let stará, když nebude zbytečně zastavovat, bude se šetřit a vydrží tu jednou tolik déle. Pokud nažene dvě minuty, strojvedoucí zvolní tempo a na konečnou dorazí v přesný čas.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Bolákovi nic neříká energetická náročnost při rozjíždění. Naštěstí drahám ano.
Toto se určitě nerealizuje kvůli úspoře času.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Řekněmě že to zbytečné zastavení zdrží vlak o 30s. Dopravce je schopen si vysledovat jak často na kterých zastávkách lidé vystupují/nastupují a podle toho jízdní řády upravit. Když na dráze v průměru na 5 zastávkách nikdo zastavení nepožaduje, ušetří mu to 2,5 minuty a podle toho upraví jízdní řády. Zároveň šetří stroj, palivo, jízda pro ostatní cestující bude komfortnější. Nevýhoda občas na nějakou stanici přijede oproti jízdnímu řádu o minutu později.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Tak tuhle NOVINKU jsem využíval už když jsem jezdil do učení. To je pěkných pár desítek let.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
bolak

mosoj: Neříká, neumím to moc spočítat, ale vím že na mé trase je zastávka na kterou je vidět zhruba ze 100 metrů a několikrát jsem slyšel v televizi strojvedoucího jak říká „vlak brzdí několik set metrů dopředu, někdy i několik kilometrů předem“, takže mi to není moc jasné, kor když třeba prší, nebo je v létě vedro, nebo naopak v zimě zima a ten člověk kterej tam čeká je schovanej v té kamenné boudě, takže pokud strojvedoucí nevidí skrz pevné předměty a budovy.. nevím, jak říkám, nerozumím tomu.

Mimochodem, už několikrát jsem zažil situaci, kdy průvodčí říká: „to tlačítko nemačkejte, ono stejně nefunguje“ a mávala plácačkou z okna. Takže někdy to nefunguje ani zevnitř a já v téhle situaci dokonce zvažoval že bych paní řek, že by bylo mnohem jednodušší kdyby ten vlak prostě stavěl na každé zastávce, ale nechtěl jsem bejt vlezlej. Ona by si mohla myslet že s ní flirtuju.

před 2417 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Brzdí několik set metrů: Ano. Ale otázkou je z jaké rychlosti. Však tu trať zná a ví co si může dovolit.

před 2416 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek