Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Jak smazat adresar z win XP?

Ahoj,

potrebuju vedet jak odstranit jeden adresar z partiton D. Zkousel jsem ho mazat a porad to hlasi ze to nejde, ze ho neco pouziva. Zkousel jsem v jeho vlastnostech vypnout "jen pro cteni" a take to nejde. Zkousel jsem ho mazat v nouzovym rezimu, nejde to. Zkousel jsem to Unlockerem, nejde to. Pouze to napise, hlasku "prejete si soubor smazat po restartu" a kdyz zatrhnu ano, tak to stejne pak nejde. Jak se ho zbavit? Prejmenovat to jde. Je to prazdny a neni to spyware.

Předmět Autor Datum
avenger? viewtopic.php killbox? http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/KillB ox.zip
Baron Prášil 18.04.2007 19:59
Baron Prášil
Tak ani jedno nepomohlo.
Radek 18.04.2007 22:06
Radek
dej disk d vlastnosti spustit kontrolu - bud to pomuze nebo ne kdyz neuspech tak pokud se umis dost…
kmochna 18.04.2007 20:02
kmochna
jo, zkusim to. dik, ale dostanu se k tomu asi az zitra.
Radek 18.04.2007 20:08
Radek
Podívej se co má adresář oteřený. opened_files_view.html
Vladimir 18.04.2007 20:09
Vladimir
tak jsem teda prepl internet na ten "nemocnej" PC a stahl jsem si ten program a nevim jak ho pouziva…
Radek 18.04.2007 21:41
Radek
není to systémový adresář (koš, ...)? můžeš jeho jméno aspoň naznačit?
lední brtník 18.04.2007 20:40
lední brtník
jasne ze muzu, je to adresar na partition D a system je na C. Jmenoval se kur.. a~ nikdy jsem na XX…
Radek 18.04.2007 21:28
Radek
Ani přejmenovaný nejde smazat?
FRC 18.04.2007 21:47
FRC
ne, to bych sem nepsal a kdyz na nej kliknu, tak to hlasi tohle [http://img59.imageshack.us/img59/29…
Radek 18.04.2007 21:52
Radek
zkontroluj že adresář není skrytý pravděpodobně ti ho drží nějaký vir/spyware pokud jsi líný instalo…
lední brtník 18.04.2007 22:40
lední brtník
Mam noda a nenasel nic, mam tam i asi 3 antispywary, nenasly nic, ale myslim, ze to nemuze byt ani v…
Radek 18.04.2007 22:57
Radek
z konzoly bootovacího cd bys měl vidět všechny disky, lhostejno pod jakými písmeny se jeví z cd buď…
lední brtník 19.04.2007 01:01
lední brtník
Z boot CD vidim presne tohle 1 C:\WINDOWS\> 2 D:\WINDOWS\> No a ja nepoznam co je ktery HDD, ale pod…
Radek 19.04.2007 08:19
Radek
Ale to je predsa jedno ktoru instalaciu sizvolis, zvol si tu ku ktorej vies administartorske heslo (…
MM.. 19.04.2007 18:15
MM..
Ja DOS nebo co to je vubec neznam, proto mne delalo problem se nekam dostat. Byl jsem porad v C:wind…
Radek 24.04.2007 19:42
Radek
tak jsem si to zkusil. po nabootování z cd se natahují ovladače do paměti, nic se nekopíruje na disk…
lední brtník 19.04.2007 20:45
lední brtník
Dostal jsem se sem az ted. Tak sorry. Zkusim to nejak, ale dnes jsem preinstaloval win na ten HDD2 a…
Radek 24.04.2007 19:32
Radek
"dnes jsem preinstaloval win na ten HDD2" instalačka win ti nastavila jako aktivní=bootovací partiti…
lední brtník 25.04.2007 00:22
lední brtník
Ja jsem se nedostal na net a nemel jsem u sebe druhy pc, kde bych mel pred ocima co jsi psal a tiska…
Radek 25.04.2007 07:45
Radek
tak jsem to zkousel tou konzoli a taky to nejde a pise to tohle: [fffxe9.jpg] vypnutou obnovu syste…
Radek 25.04.2007 08:11
Radek
z obou disků na kterých jsou windows, bys sem měl zkopírovat soubory \boot.ini a mohl bys k tomu při…
lední brtník 26.04.2007 11:26
lední brtník
Takze vypis prvniho boot.ini(uz tam vidim tu chybu 1sekundu, ja ji nenastavoval a hledal jsem boot.i…
Radek 26.04.2007 11:53
Radek
tvůj bios nechá spustit systém z 1.disku na něm je správně označena active partition, protože je nal…
lední brtník 26.04.2007 14:03
lední brtník
no konzole fungovala jen proto, ze jsem pri bootu z CD stlacil F6 a narval tam disketu s ovladaci. P…
Radek 26.04.2007 18:20
Radek
Dik, vse funguje jak jsem chtel. Je zajimavy, ze kdyz vis jak, tak je to vsechno strasne jednoduchy.…
Radek 26.04.2007 19:36
Radek
Já to řeším takhle. Mám na více discích nainstlované XP+ Vista. Když se mi stane to co tobě, chvála…
Cat 18.04.2007 22:03
Cat
Hmm, tak to ja nemuzu, Visty nemam a instalovat dalsi win na D se mne kvuli smaznuti jednoho souboru…
Radek 18.04.2007 22:08
Radek
Skus http://www.stahuj.cz/utility_a_ostatni/systemove_na stroje/optimalizace_systemu/ccleaner/ Mimoc…
Cat 18.04.2007 22:16
Cat
ccleaner mam a nic s tim neudela. zkusim to z toho druheho disku. Tak z neho to taky nesmazu. Musel…
Radek 18.04.2007 22:25
Radek
resi se zde strach a to strach z prikazove radky zkus udelat jak radil brtna ...kommand lajna neni n…
kmochna 18.04.2007 23:53
kmochna
Ja brtnikovi verim, o to tady nejde. ja se ale dostal do te konzoly pro zotaveni az po tom, co jsem…
Radek 19.04.2007 08:10
Radek
konzole jde bud spustit z instal cd anebo instalovat na disk z windowshttp://technet2.microsoft.com/…
kmochna 19.04.2007 08:25
kmochna
zkousel jsem to z mandrivy live cd a nevidelo to na HDD, aspon jsem to nikde nenasel.
Radek 19.04.2007 15:08
Radek
Tam se to muselo nějak mountovat. neumím s Linuxem. Můžeš ještě zkusit Slax (www.slax.cz). Jinak ale…
Kráťa 25.04.2007 00:44
Kráťa
Jo v kterem adresari respektive na ktere partition je to samozrejme vim, jen neumim v otm DOSu nebo…
Radek 25.04.2007 07:49
Radek
z adresáře výš se dostaneš příkazem cd.. čili D:\windows>cd.. a máš D:\> ale na obrázku nahoře to sn…
Kráťa 25.04.2007 09:18
Kráťa
Jo ja uz jsem to podle brtnika udelal a stejne to nejde smazat. Viz foto http://pc.poradna.net/quest…
Radek 25.04.2007 09:30
Radek
Jestli tomu rozumím, nevíš jak vylést v DOSu z adresáře? Jestli ano, tak napiš cd.. a dostaneš se vý…
Max 25.04.2007 09:39
Max
ted uz vim, jak se tam v dosu dostat, ale neresi to problem, protoze to nejde smazat ani v dosu, viz…
Radek 25.04.2007 09:44
Radek
Na tom obrázku není vidět, že jseš v tom adresáři. F:\fff> tam nikde neni. Až toho docílíš, tak dej…
Kráťa 25.04.2007 10:42
Kráťa
prece je tam vypis adresare fff, to neni ono? je to foceny mobilem. No a pak kdyz jsem dal prikaz de…
Radek 25.04.2007 12:17
Radek
zkus se podivat na vlastnictvi toho adresare...
MKc 19.04.2007 08:43
MKc
Zpravidla má ve win XP tendenci vytvářet "nesmazatelné" adresáře na dalších diskových jednotkách zap…
lada 19.04.2007 12:24
lada
Obnovenie systemu vypnut (tusim ovl.panely - system alebo niekde z ovl.panelov), aj tak je to kravin…
MM.. 19.04.2007 18:17
MM..
MUZETE se snazit doporucit mu jak ma mazat prikazovou radkou ale kdyz se podivate na ten obrazek tak…
kmiki 25.04.2007 12:26
kmiki
ale ak to je v adresari fff tak to nebude aktivne, aktivne je v roote disku. Navyse admin si moze pr…
MM.. 25.04.2007 12:55
MM..
asi se na to vykaslu, nema to cenu, ale vadi mne to tam a z principu jsem chtel vedet, jak se toho z…
Radek 25.04.2007 13:47
Radek
Prihlas sa ako administrator, v prieskumnikovi menu vlastnosti zlozky si zaskrtni aby zobrazoval sys…
MM.. 25.04.2007 14:58
MM..
presne ako pise Mkc, si vobec vlastnikom toho adreasara a mas vobec prava na jeho zmazanie? viem ze…
IgorK 25.04.2007 12:40
IgorK
Jsem prihlasenej jako admin, takze asi prava mam, jen nechapu, proc to nejde smazat ani v nouzovym,…
Radek 25.04.2007 13:45
Radek
ok, mne je jasne ze ked si v nudzovom rezime, tak mas admin prava, otazka je ci aj unlocker bezi s a…
IgorK 25.04.2007 13:53
IgorK
Nevypise to nic, ale asi to delam blbe. Nikdy jsem to nedelal. Ted me napadlo se prepnout jak v te k…
Radek 25.04.2007 14:00
Radek
vsak ten adresar nema ziadneho vlastnika. :-p ok, problem vidim ze mas rozdrbany ntfs zaznam. odporu…
IgorK 25.04.2007 14:24
IgorK
jdu to zkusit a pak dam vedet.
Radek 25.04.2007 14:46
Radek
Nebudes mne verit, ale v TC ten soubor fff neni a v pruzkumnikovi je. Neni tam ani kdyz zapnu a nebo…
Radek 25.04.2007 15:00
Radek
tazke opravit NTFS zaznam pomocou chkdsk.
IgorK 25.04.2007 15:18
IgorK
jo zkusim to a dam vedet, ale dostanu se k tomu az vecer a nebo rano. zatim dik.
Radek 25.04.2007 15:20
Radek
prestoze jsem vlastnikem adresare jsem schopen odmazat jenom RP protoze jsou nastavene jen ke cteni…
kmiki 25.04.2007 13:58
kmiki
aha, no a jak to smazu? Z live mandrivy se neslo dostat na zadny HDD a nebo to neumim. Pujde to z ji…
Radek 25.04.2007 14:02
Radek
Berte to jen jako nápad. Jedná-li se o System Volume Information, mohlo by pomoci vypnout obnovu sys…
jarbar 25.04.2007 17:28
jarbar
to uz mam udelany a nepomaha to.
Radek 25.04.2007 18:01
Radek
zkus si zadat do napovedy "attrib" acti mozna ti to neco napovi
kmiki 25.04.2007 14:29
kmiki
co znamena to ACTI?
Radek 25.04.2007 14:46
Radek
a cti. :-p cmd->attrib /?
IgorK 25.04.2007 14:48
IgorK
no jo:-D neda se nic delat, kdybych mel nekde pobliz pisek, tak do neho strcim hlavu:-D ja uz jsem s…
Radek 25.04.2007 14:54
Radek
attrib ti podla mojho nazoru nepomoze, ako som uz spominal, mas rozdrbany NTFS zaznam. toto si ale k…
IgorK 25.04.2007 14:57
IgorK
ja si to prectu, ale zkusenejsi asi nebudu. vlastne kdyz si to prectu, tak asi jo;-) ten chkdsk nejd…
Radek 25.04.2007 15:01
Radek
ano. odskusas a zistis. :-p
IgorK 25.04.2007 15:18
IgorK
tak CHKDSK jsem zkusil, spustil a fff nejde porad smazat, co mam delat dal? Spustil jsem ho v rezimu…
Radek 25.04.2007 19:03
Radek
odpojenie zvazku je kvoli tomu, aby nemusel byt reboot. sluzi to na odpojenie otvorenych file handlo…
IgorK 25.04.2007 20:17
IgorK
ghosta umim. takze normalne dam odpojit. ja jsem jen nevedel co to znamena a co to fakticky udela. m…
Radek 25.04.2007 20:29
Radek
skratka mas poruseny NTFS zaznam a podla mna to nepojde nicim zmazat pokial ten zaznam neopravis. v…
IgorK 25.04.2007 20:51
IgorK
no adresar fff asi neexistuje, jestli jsi to necetl a nebo prehlidl, tak jsem ti psal, ze v TC ho ne…
Radek 25.04.2007 21:07
Radek
Zkoušel si KillBox? Stáhni si ho pod Download KillBox Beta na www.killbox.net. Taky jsem měl nedávno…
OtaDrak 25.04.2007 21:46
OtaDrak
jo, zkousel a nic.
Radek 25.04.2007 21:57
Radek
Další pokus: http://www.jrtwine.com/Products/DelFXPFiles/DeleteF XPFilesInstall.zip
karel 25.04.2007 22:13
karel
zkusil jsem to, ale ve free verzi nejde mazat a kupovat to kvuli jednomu souboru za 35usd nechci. Te…
Radek 26.04.2007 10:24
Radek
To je zajímavý. Mě to normálně soubor smazalo. Zkusils to?
karel 26.04.2007 11:58
karel
pokial mas corruptovany zaznam v NTFS, tak ti podla mna ziadna aplikacia na mazanie suborov nepomoze…
IgorK 26.04.2007 12:05
IgorK
Jo a hlasi to tohle [fxpcl2.jpg] a nahore v modrym radku mam UNREGISTERED VERSION
Radek 26.04.2007 12:09
Radek
tak ted jsem zkousel mazat i obycejne soubory a bez problemu je to smazalo. poslední
Radek 26.04.2007 19:55
Radek
KillBox umí i přepsat místo na disku, které zabírají nesmazatelné soubory (Replace on Reboot). Tyto…
Baron Prášil 25.04.2007 22:26
Baron Prášil
tu nejde o zmazanie suboru, ale o zmazanie zleho zaznamu z NTFS. to musi opravit.
IgorK 25.04.2007 22:55
IgorK
nepoznam ziaden, este som to nepotreboval robit a to mi uz XP bezia bez reinstalu od doby ich vydani…
IgorK 25.04.2007 23:02
IgorK
ja vim ze to muzu najit pres google, ale sam urcite vis, ze ne vsechno co najdes je dobre a navic na…
Radek 26.04.2007 10:05
Radek
ok, skusime este jednu fintu: 1., povol v exploreri v tools-och, v moznosti priecinka, zobrazenie a…
IgorK 26.04.2007 10:37
IgorK
Tak nic. Nejde to. Udelal jsem to takhle: 1. hotovo 2. [fffhj3.jpg] 3. nevim, jestli se da za uzivat…
Radek 26.04.2007 10:51
Radek
neurobil si presno to co som ti pisal. napisal som ti ze mas pridat uzivatela a dat mu plny pristup.…
IgorK 26.04.2007 11:20
IgorK
Ja jsem to delal podle tebe, ale nevedel jsem, ze SYSTEM neni uzivatel:-/ tak jsem to udelal takhle…
Radek 26.04.2007 11:41
Radek
ok, mame tam administratora, tu poslednu polozku zvlastne opravnenia si nevsimaj, staci ze su zaskrt…
IgorK 26.04.2007 11:53
IgorK
Tak to nejde. Kdyz to mazu v nouzovym pres pruzkumnika a i kdyz vypnu ve vlastnostech soubor JEN PRO…
Radek 26.04.2007 12:23
Radek
ok, tadialto asi cesta nevedie. pozeral som na strankach Microsoftu co sa tam doporucuje a nasiel so…
IgorK 26.04.2007 12:52
IgorK
na serveru toho-který-snad-ani-nemá-jméno je článek http://radekhulan.cz/item/jak-smazat-system-volu…
lední brtník 26.04.2007 14:13
lední brtník
prectu si to, ale jestli zas pomuze on, tak uz na nem neco bude:). Uplnoa kontrola disku- myslis ti…
Radek 26.04.2007 18:24
Radek
Takze ti diky, je to smazano podle navodu bezejmenneho:-D
Radek 26.04.2007 18:56
Radek
Tak jsem to uz ani nezkousel, protoze rada od brtnika vyresila uplne vsechno. Dik.
Radek 26.04.2007 19:37
Radek
pouzi BartPE na vytvorenie live win a zmaz to odtial, toto funguje na 100%
mkmt 26.04.2007 10:15
mkmt
to vubec nevim co je, podivam se po tom
Radek 26.04.2007 10:29
Radek
Podívej se na tenhle článek: http://pc.poradna.net/article/view/13-windows-xp-li ve-verze Pavel
Pavel 26.04.2007 12:33
Pavel
Podivam, ale myslim, ze to stejne nic resit nebude a bude to jak psal Igor http://pc.poradna.net/que…
Radek 26.04.2007 12:40
Radek

zkontroluj že adresář není skrytý
pravděpodobně ti ho drží nějaký vir/spyware
pokud jsi líný instalovat nějaké zbytečné antiviry/antispywary, nabootuj z instalačního cd xp, přelez do příkazového řádku, v něm odhopkej na d:, příkazy:
dir f* -se přesvědčíš že tam adresář je
del d:\fff\*.* -vymažeš případné soubory v něm
rd d:\fff -vymažeš adresář

Mam noda a nenasel nic, mam tam i asi 3 antispywary, nenasly nic, ale myslim, ze to nemuze byt ani vir a ani spyware, protoze mam asi 2dny starou instalaci, protoze jsem menil HW a ten soubor na Decku uz byl i predtim. Jinak skrytej asi neni, jestli je to teda ono, kdyz vypnu/zapnu v pruzkumniku zobrazovani skrytych souboru.
jdu to zkusit z toho instal. CD, ale nevim jestli to zvladnu do toho prikazovyho radku.

tak jsem se do te konzoly nejak dostal, ale asi to nepujde, protoze mam dva HDD a na tom prvnim mam instalovane win a rozdelen je na C a D. Druhy HDD je rozdelen taky na 2 oddily, ale pismenka ma pokazde jine, zalezi z ktere instalace win se na to divas. ja jsem to kdysi na ten druhy disk na zkousku nainstaloval a uz neodinstaloval a ted po vymene HW se na nej klasicky nedostanu. Z te konzoly ano, ale v konzole je jako disk D oznacen prave HDD2 a na nem ten adresar FFF neni. Tzn., pokud se dostanu v konzole na C, tak z ni nevidim na stejnem disku HDD1 na oddil D. Bud to neumim a nebo to nejde. Zitra zkusim nainstalovat win na HDD2 a pak to nejak zkusim.

z konzoly bootovacího cd bys měl vidět všechny disky, lhostejno pod jakými písmeny se jeví z cd
buď si budeš vypisovat názvy disků ať víš kde jsi: vol c: (vol d: ,... fň: )
nebo budeš správný disk hledat že dosadíš do dir různá písmena disků: dir c:\f* (dir d:\f* ,...)
podle toho pak dáš písmeno disku do mazacích příkazů del/rd

taky můžeš nabootovat z nějakého časopisového linux-live cd, nic v něm neřešit (a už vůbec ne písmena disků!), jen v podobně hnusném průzkumníkovi jako mají xp najít tvůj fff adresář a klávesou delete ho poslat k čertu. na stejném místě jako je win-tlačítko start by mělo být i vypnutí/shutdown.

taky můžeš ten disk vymontovat z pc, vrazit k někomu do šuplíku jako druhý, a z jeho windows tvůj nechutný adresář smazat. jen si předtím nepopleť na kterém hdd ten adresář doopravdy je - ujasníš si to ve správci disků diskmgmt.msc

Z boot CD vidim presne tohle
1 C:\WINDOWS\>
2 D:\WINDOWS\>
No a ja nepoznam co je ktery HDD, ale podle meho je cislo 1 HDD1 a jeho instalace win a to cislo 2 je HDD2 a jeho uz nefunkcni instalace win, protoze jak jsem rikal, menil jsem HW/ Jinak vubec nevidim dalsi oddily a hlavne nevim jak se dostat z toho napriklad C:\WINDOWS>, protoze to nejde smazat a ja neznam ty prikazy.

Vim, na kterem HDD ten adresar je. Udelam to s tim linuxem, nekde mam live cd. Vyoada to nejjednodussi.

Ale to je predsa jedno ktoru instalaciu sizvolis, zvol si tu ku ktorej vies administartorske heslo (ptz. sa musis prihlasit s admin heslom), t.j. zrejme tu prvu.
Potom v konzole budes vidiet vsetky disky/oddiely, C:, D:, E:, F:, G:, H:, atd. chapes? Tak si najdes ktora to je, skusanim
dir C:
dir D:
dir E:
dir F:
dir G:
... aj ked mas 20 oddielov tam kde to vypise fff tam ho mas.
ak mas vela zloziek tak mozes pouzivat dir s prepinacom /p (t.j. dir /p C: ) apod. aby sa zastavil vypis po kazdej vypisanej obrazovke.

Ja DOS nebo co to je vubec neznam, proto mne delalo problem se nekam dostat. Byl jsem porad v C:windows> a nic jiny s tim neslo, neslo to umazat a psat tam slo, ale kdyz nevis co, tak je to tezky:). ted uz to vim, ale stejne je to k nicemu, kdyz jsem zas odrovnal ty boot sektory.

tak jsem si to zkusil.
po nabootování z cd se natahují ovladače do paměti, nic se nekopíruje na disk.
pak tě vyzve, zda instalovat xp, spustit konzolu zotavení [r] nebo exit.
když se najde že máš více instalací na discích, ptá se ke které chceš přihlásit - zvol třeba 1. s c:
zadáš admošské heslo
na kterém jsi disku nezjistíš příkazem vol, ten v konzole zotavení není, ale možná je v záhlaví výpisu dir
seznam dostupných příkazů přes help; budeš potřebovat cd, dir, del, rd, např.:
cd ..
dir f*
# když to není správný disk, přejdeš na další disky:
d:
dir f*
# až ho najdeš, zruš obsah:
del fff\*.*
rd fff

vyhodíš cd a restart

Dostal jsem se sem az ted. Tak sorry. Zkusim to nejak, ale dnes jsem preinstaloval win na ten HDD2 a adresar nejde smazat ani z druhyho HDD. JInak jsem si mimochodem nejak rozdrbal tu hlasku pri spousteni win, kterou instalaci chci spustit a ono to ted samo bootuje hned na ten hdd2 a to je problem, protoze na nem nemam mimo nekompletnich win nic nainstalovane. V biosu to mam dobre nastaveno, aby to bootovalo jen z hdd1 a stejne to leze na hdd2, asi se tam neco zmenilo pri instalaci na ten hdd2 v tom boot sektoru, protoze to pise nejakou chybu. musim to vyzkouset.

"dnes jsem preinstaloval win na ten HDD2"
instalačka win ti nastavila jako aktivní=bootovací partition druhý disk, nebo ti změnila obsah \boot.ini na prvním disku

nepíšeš jestli při této instalaci byl zapojený i první disk, ale už na to dlabu, máš tu přesné postupy a vždycky děláš něco jiného.

odpoj kabel HDD2
nabootuješ normálně postaru z disku1?
+ fajn, tak a teď sežeň někoho v okolí, kdo rozumí dualbootu (2 win na 1 pc), ať ti zkontroluje active atribut u správného disku a podívá se na \boot.ini na obou discích. ty nic neměň.
- nech si tu na poradně vyhledat příspěvky o dualboot (nebo boot.ini) a několikrát si je přečti. pak viz "+"

bye :-|

Ja jsem se nedostal na net a nemel jsem u sebe druhy pc, kde bych mel pred ocima co jsi psal a tiskarnu jsem taky nemel(opisovat se mne to nechtelo), proto jsem prvne zkusil tu preinstalaci, protoze jsem si pamatoval, ze nekdo psal, ze z druhych win to smaznu. Nemohl jsem si precist co jsi napsal. Zkusim udelat to, co pises.
Pri te instalaci jsem mel zapojeny i HDD2 a na nej jsem to instaloval.

Ted uz z disku 1 nenabootuju, kdyz ho tam necham samotnej, kdyz tam necham oba a stihnu zachytit tu hlasku o tom, jakou instalaci win chci spustit, tak ho spustim. Kdyz to nestihnu pise to: "System windows nelze spustit z duvodu potizi s HW konfiguraci pocitacoveho disku. Ze zadaneho spousteciho disku nelze cist.Zkontrolujte spousteci cestu a HW disku. Pozadavky na konfiguraci disku naleznete v priruckach k HW."

Dual boot uz jsem hledal a neco nasel, dival jsem se i na tvoje odpovedi na boot.ini a zkusim to kdyztak zmenit. Nikoho v okoli nemam.

Takze vypis prvniho boot.ini(uz tam vidim tu chybu 1sekundu, ja ji nenastavoval a hledal jsem boot.ini pres pruzkumnika, mam povoleny videt skryty i systemovy soubory a boot ini to naslo jen od FW a pak nejakej jinej, vubec ne tento, tenhle jsem nasel nahodou pres Totalcomm, nevedel jsem to, neomlouvam se, jen vysvetluju):

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)p artition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDO WS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WI NDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Vypis druheho boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0) partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDO WS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect


Zapojeni HDD

nevim, jestli to budu umet dostatecne zjistit.
HDD1=boot.ini 1
HDD2=boot.ini 2
V biosu mam nastaven boot z HDD1. Ta nova instalace XP kvuli vyzkouseni smazani toho blbyho adresare byla delana na HDD2. Ted kdyz odpojim HDD2, tak ani kdyz v biosu nastavim boot z HDD1, se win nerozjedou a hlasi to chybu HW, nevim uz presne tu hlasku. CHtel bych HDD1 nastaven jako prvni instalaci, aby se po zapnuti win nemuselo nic prepinat a po nastavenem casovem intervalu to skocilo na instalaci win, ktera je na HDD1. Snad to vysvetluju srozumitelne. Oba jsou to SATA disky. Kanal a master/slave asi neumim zatim zjistit, zkousim to ted hledat.

tvůj bios nechá spustit systém z 1.disku
na něm je správně označena active partition, protože je nalezen boot.ini
timeout si změň podle podle potřeby
parametr rdisk znamená fyzický disk v pc, počítáno od 0
default je to co nastartuje samo bez výběru - ve tvém případě rdisk(1) = hdd2, oprav na rdisk(0)

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDO WS="Windows XP Pro - disk 2" ...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W indows XP Pro - disk 1" ...

komentář "Microsoft Windows XP Professional" který se zobrazí v nabídce při staru, si oprav ať vidíš o které instalace jde.

v totalcmd si zruš atribut read-only u souborů boot.ini, jestli je budeš chtít upravovat

netušil jsem že máš sata, když ti fungovala konzole zotavení a byly vidět disky. master a slave u nich není.

resi se zde strach a to strach z prikazove radky zkus udelat jak radil brtna ...kommand lajna neni nepritel ver tomu ze se rad vykeca a hlavne ted dokaze pomoct... mozna narazis na problem ze nejde udelat "\" (pokud jsi v cistem dosu ci pres virtualku)to se dela jednoduse prepina se pomoci ctrl+alt+F1 nebo ctrl+alt+F2 pokud budes tapat tak vzdy dej za prikaz ... mezeru/? treba ping /? :)
co ja si osobne myslim je ze je pochroumana alokacni tabulka (stalo se me to) z konzole pro zotaveni jsem pustil scandisk a ten me odhalil chybu ... do te doby byla chyba ne systemem ale systemem souboru utajena

Ja brtnikovi verim, o to tady nejde. ja se ale dostal do te konzoly pro zotaveni az po tom, co jsem vlozil instal CD a asi 10 minut to neco instalovalo. Prave nevim, jestli se do ni da dostat driv a nebo proste musim projit tou instalaci. Jestli ty prikazy jde spustit ve START>SPUSTIT, tak to neni problem.

konzole jde bud spustit z instal cd anebo instalovat na disk z windowshttp://technet2.microsoft.com/WindowsServer/cs/Libr ary/721d744c-74e0-4b3b-bf7a-753d5bf52bdb1029.mspx? m fr=true

tim padem ti to da na vyber pri spusteni pc
konzola nejde spoustet za behu win - je to taky vyhoda - dokazes opravit windows pac neni spusteny a "nedrzi" si svoje soubory

posledni odpoved http://www.zive.cz/Poradna/SubChild.asp?Qst=341428& Main=52 zhruba takovy postup - doufejme ze s lepsim vysledkem

Tam se to muselo nějak mountovat. neumím s Linuxem. Můžeš ještě zkusit Slax (www.slax.cz). Jinak ale ten příkazový řádek bude mnohem lepší. Víš alespň ve kterém adresáři, či v kořeni ten fff máš? Pokud ano, tak jej musíš v konzoli najít raz dva, ať je na kterémkoli disku. prostě postupně budeš lézt na disky a hledat ten fff příkazem dir (výpis adresáře. Pokud jej máš třeba ještě zanořený v adresáři Windows, musíš se nejdříve nalogovat do toho adresáře a příkaz dir použít v něm. Tedy něco jako
d:\Windows>dir /p /w
jestli se ve výpisu objeví. Přepínač w řadí výpis ve více sloupcích.
Problém by však mohl být s diakritikou, či dlouhými názvy.

Jo v kterem adresari respektive na ktere partition je to samozrejme vim, jen neumim v otm DOSu nebo co to je a nemel jsem 2 PC abych to mohl zkouset a zaroven byt na netu. Ted uz je zas mam a tak to zkusim.
Presne tam pri tom najeti do konzoly skoci tohle:
1 C:\windows>
2 D:\windows>

no a ja jsem, jak uz jsem psal nekde vys, neumel vylezt z adresare windows. jdu to zkusit.

z adresáře výš se dostaneš příkazem
cd..
čili
D:\windows>cd..
a máš D:\>
ale na obrázku nahoře to snad bylo na f:, takže můžeš zadat cestu přímo
D:\windows>cd F:\fff
objeví se ti F:\fff>
napíšeš F:\fff>del *.* tím vymažeš všechny soubory
pak z toho adresáře vylezeš nahoru (cd..)
a prázdný adresář smažeš rd fff

Je to v podstatě totéž, co ti psal nahoře lední brtník, ale já už s řádkem nic pořádného nedělal ani nepamatuji a doby DOS jsou také dávno pryč.

Jestli tomu rozumím, nevíš jak vylést v DOSu z adresáře? Jestli ano, tak napiš cd.. a dostaneš se výš a do adresáře vlezeš cd název adresáře. Jestli tohle není tvůj problém, jak postupovat podle rady viz.výše, tak sry.

Zpravidla má ve win XP tendenci vytvářet "nesmazatelné" adresáře na dalších diskových jednotkách zapnutý nástroj obnovení systému C:\. Z disku to lze prostě vymazat, jak už Vám tady někdo radil, přenesením disku a vymazáním v jiném počítači. Dáte disk zpátky - máte to tam zase. Má někdo nápad, jak této expanzní "exkrementaci" vidlí systémově zabránit?

Obnovenie systemu vypnut (tusim ovl.panely - system alebo niekde z ovl.panelov), aj tak je to kravina.
P.S. obnovenie systemu by malo vytvarat len skryty adresar "system volume information", a na ten si tusim mozes privlastnit prava aj bez prehadzovania disku inam, pravy klik - tusim zabezpecenie - prevziat prava ak si prihlaseny ako admin.

MUZETE se snazit doporucit mu jak ma mazat prikazovou radkou ale kdyz se podivate na ten obrazek tak se doctete /./../system volume information hs //a proto to nejde smazat protoze to je systemova slozka ktera se obnovuje,a divim se proc vas to nenapadlo driv . RESENI je vykaslat se na prazdnou slozku ktera je stejne na kazdem disku a automaticky po startu se vytvari znovu i kdyz je smazana . zdar a silu

asi se na to vykaslu, nema to cenu, ale vadi mne to tam a z principu jsem chtel vedet, jak se toho zbavit. nechapu proc to teda nejde smazat. obnovu systemu tam mam vypnutou. nejhorsi je, ze jsem si kvuli tomu rozdrbal to bootovani.
Ale na druhym disku ta slozka neni, takze se nevytvari na kazdem disku.

Prihlas sa ako administrator, v prieskumnikovi menu vlastnosti zlozky si zaskrtni aby zobrazoval systemove a skryte subory. Potom v tej tvojej zlozke fff uvidis system volume information, prav klik - zabezpecenie - prevziat vlastnictvo, nastavit si prava na mazanie, zmazat, potom zmazat aj ten fff.

presne ako pise Mkc, si vobec vlastnikom toho adreasara a mas vobec prava na jeho zmazanie? viem ze si skusal program unlocker, ale neviem ci ti bezi s pravami admina aby dokazal zmazat prislusny adresar. btw., unlocker dokaze aj zistit, ktora aplikacia prislusny adreasar pouziva.

Jsem prihlasenej jako admin, takze asi prava mam, jen nechapu, proc to nejde smazat ani v nouzovym, ani kdyz vypnu obnoveni systemu na tom oddile, ani z konzoly a ani z jineho hdd.Unlocker s tim vubec nic neudela, jen se zepta, jestli ho chci smazat pri restartu a kdyz napisu ano, tak ho stejne nesmaze. zkusim se podivat na to, co s unlockerem radis.

vsak ten adresar nema ziadneho vlastnika. :-p ok, problem vidim ze mas rozdrbany ntfs zaznam. odporucam spustit Chkdsk. este mozes skusit staru fintu:
1., spusti napr. total commander
2., spusti task manager a killni proces explorer
3., zmaz dotycny adresar v total commanderi
4., znovu cez task manager spusti proces explorer: subor->nova uloha->explorer
//edit: odporucam tebe ale aj ostatnym prikaz cacls nastudovat! uz nie sme vo win98. :-)

prestoze jsem vlastnikem adresare jsem schopen odmazat jenom RP protoze jsou nastavene jen ke cteni ale System volume information ma nastavene s a h a systemovy je zasedly.A dal jsem psal ze podle obrazku tam je /System volume information/ presto ze slozka se jmenuje FFF coz dava smysl , je treba odstranit priznak "S" a potom podle mne pujde smazat ale z WXP to nepujde

tak CHKDSK jsem zkusil, spustil a fff nejde porad smazat, co mam delat dal? Spustil jsem ho v rezimu cteni, pak s parametrem f a ted i sparametrem r, ale to pise, ze se musi odpojit svazek a ze vsechny jeho popisovace se stanou neplatnymi a ja nevim co to znamena a jestli si nahodou neco nesmazu a pak to treba ani oddil D neuvidi. Co mam delat dal?

odpojenie zvazku je kvoli tomu, aby nemusel byt reboot. sluzi to na odpojenie otvorenych file handlov. ak sa bojis pripadnych strat dat, tak si mozes urobit image zvazku D a v pripade neuspechu, ho dat do povodneho stavu. nato mozes pouzit bud program ghost, acronis atd. pisalo sa o nich aj tu na poradni.

ghosta umim. takze normalne dam odpojit. ja jsem jen nevedel co to znamena a co to fakticky udela. mel jsem strach, ze to treba prepise neco v boot.ini a to by byl konec. s tim boot ini uz bojuju od vcera a zatim to ma navrch.
JInak chkdsk jsem delal i s rebootem a stejne to nejde smazat a zkousel jsem to i pres pruzkumnika, jak je to v popisu na microsoftu a taky to neslo smazat. Napsalo to pocet chyb o, ale nekde tam nadtim bylo, ze to objevilo nejake chyby, uz si to ale nepamatuju, jak to bylo napsany.

skratka mas poruseny NTFS zaznam a podla mna to nepojde nicim zmazat pokial ten zaznam neopravis. v podstate sa da povedat, ze ten adresar ani vlastne neexistuje. mozes pouzit aj programy tretich stran, hladaj v google ntfs repair(alebo recovery). predtym ale odporucam urobit image disku. btw., ani boot.ini nie je problem odzalohovat, je to len txt subor. :-p

no adresar fff asi neexistuje, jestli jsi to necetl a nebo prehlidl, tak jsem ti psal, ze v TC ho neni vubec videt a vidi ho jen pruzkumnik. Tak ja se na to asi vykaslu, nema to cenu resit.
Znas nejaky dobry program na opravu toho NFTS? Aspon to bych chtel udelat.
boot.ini uz vim, ze je jen text, ale problem je, jak ho prepsat, aby vse jelo. nechapu totiz jednu vec, nemenil jsem na nem tu dobu, po kterou se na obrazovce zobrazovala moznost vyberu OS, standardne je tam 30s a ono se mne to ted po te preinstalaci(v boot.ini je porad 30s) neukaze ani sekundu a ja jedine jak se dostanu do vybrane instalace je to, ze musim od spusteni pc mackat jak blazen sipku nahoru a pak se to tam zastavi.

nepoznam ziaden, este som to nepotreboval robit a to mi uz XP bezia bez reinstalu od doby ich vydania. :-) ja to robim nasledujuco: dam do google nieco vyhladavat a ak ta stranka ma velky pagerank, tak predpokladam ze tam nebude ziaden balast. vacsinou to funguje. :-p takze urob to takisto, ale pre istotu urob zalohu image cez ghost.

ja vim ze to muzu najit pres google, ale sam urcite vis, ze ne vsechno co najdes je dobre a navic na nfts repair to moc veci, kterym bych veril nenaslo. proto jsem se ptal, jestli neco neznas, protoze predpokladam, ze zasah do nejakyho NFTS asi nebude uplna sranda a tak nechci znicit HDD nejakym programem od kdovi koho. Ghost asi nepujde, mam tam asi 60gb dat, takze to neni kam ulozit.

ok, skusime este jednu fintu:
1., povol v exploreri v tools-och, v moznosti priecinka, zobrazenie a tam v suboroch a priecinky odskrtni pouzitie jednoducheho zdielania suborov
2., prave tlacitko na ten blby adresar, vlastnosti, zabezpecenie a daj vediet co ti tam zobrazi
3., skus tam pridat nejakeho uzivatela - seba(ak tam ziaden nie je) a nastav mu volby na plny pristup
4., potom skus zmazat dotycny adresar

neurobil si presno to co som ti pisal. napisal som ti ze mas pridat uzivatela a dat mu plny pristup. prosim rob co ti pisem! pridas ho takto:
1. [http://img155.imageshack.us/img155/1070/fffhj3rl4.j pg]
2. v okne vyber das spresnit a potom hladat a pridas tam seba
3. potom na seba pridaneho das v povoleniach uplny pristup(zaskrtne sa vsetko) a pouzijes tlacitko pouzit.
4. mozes to potom skontrolovat ze pouzijes tvoj bod 1, ci tam vsetky novo vytvorene veci ostali
5. potom skus zmazat dotycny adresar

Ja jsem to delal podle tebe, ale nevedel jsem, ze SYSTEM neni uzivatel:-/ tak jsem to udelal takhle a pridal tam administratora(byl to jeden z mnoha co vyskocili po tom hledani)
[fff1wn1.jpg]
a dole je to stejny jak v predchozi fotce, nejde zapnout(nebo to neumim) ta posledni polozka ZVLASTNI OPRAVNENI

Smazat to ani ted nejde.

Tak to nejde. Kdyz to mazu v nouzovym pres pruzkumnika a i kdyz vypnu ve vlastnostech soubor JEN PRO CTENI, tak to pise nelze smazat SYSTEM VOLUME INFORMATION, pritom na tom oddile mam obnovu vypnutou. Pres unlocker to nejde, unlocker pise ze to nema popisovac nebo tak nejak a nabidne smazani po restartu a po restartu to tam porad je.

ok, tadialto asi cesta nevedie. pozeral som na strankach Microsoftu co sa tam doporucuje a nasiel som nasledovne:

Cause 3: File system corruption is preventing access to the file
You may not be able to delete the file if the file system is corrupted. To resolve this issue, run the Chkdsk utility on the disk volume to correct any errors.

Bad sectors on the disk, other faulty hardware, or software bugs can corrupt the file system and put files in a problematic state. Typical operations may fail in a variety of ways. When the file system detects corruption, it logs an event to the event log and you typically receive a message that prompts you to run Chkdsk. Depending on the nature of the corruption, Chkdsk may or may not be able to recover file data; however, Chkdsk returns the file system to an internally consistent state. For additional information about using the Chkdsk utility, click the following article numbers to view the articles in the Microsoft Knowledge Base:
176646 (176646) Error message: The file or directory is corrupt...
187941 (187941) An explanation of CHKDSK and the New /C and /I switches

cize ja by som skusil v nudzovom rezime spustit chkdsk takto:

chkdsk /i /c D:\nazov_toho_adresara

daj vediet, ci ti to hodi nejaku hlasku a najlepsie by bolo urobit screen a hodit ho sem.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru