Avatar uživatele
Gestas

Jak zvýší úroveň znalosti matematiky, když bude výuka stejná, jen se zavede povinná maturita?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2335 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Povinná maturita bude asi více motivovat studenty, aby se více učili.
Ale jinak to považuji, pokud by to mělo být na všech školách, za hloupost.
Já maturoval před 50-ti lety na technické škole a z matematiky jsme nematurovali.
A v životě jsem vždy potřeboval zejména logické myšlení a odborné znalosti a ne „vysokou“ matematiku.
A když bylo potřeba, potřebné matematické úkony jsem si zopakoval, případně doučil, v případě konkrétní potřeby.
A nevyužitou teorii, bez jejího stálého aplikování, stejně člověk zapomene.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lamalam

Nic se tím nezvýší. Podívej se na modelové příklady z matematiky, jsou velmi lehké.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
orwell

Já si myslím, že se zvýší. Otázkou je, jak hodně. Maturitním předmětům se vždycky věnuje více času a úsilí, než ostatním (alespoň poslední rok studia). To tak bylo, je a bude. Jen blázen, nebo absolutně nezodpovědný student by na ně kašlal a riskoval neúspěch. Pokud se na něco zaměřím s větším úsilím a věnuji tomu více času, musím se zlepšit! Základy, které by měl člověk ve škole získat jsou naučit se číst, psát a počítat! A vždycky to tak bylo. Snažit se z toho něco zatlumit či vyškrtnout není dobrý nápad. Argumenty typu “když budu celý život malovat hrníčky, tak co s matematikou“ neberu, protože dotyčný bude jistě zakládat u banky účet, možná (a dost pravděpodobně) si vezme jednou, případně vícekrát v životě půjčku, event. hypotéku a pak se mu určitě bude hodit něco z finanční matematiky, aby si nenaběhl. To nemluvím o možném založení firmy, vedení účetnictví a množství dalších činností i v běžném občanském životě, při kterých nebude ani “malíř hrníčků“ matematiky ušetřen. U absolventa SŠ se předpokládá dosažení určité úrovně vzdělání z poměrně široké vědní oblasti (jazyky, chemie, historie, zeměpis,…), matematiku nevyjímaje. Úspěšné složení maturitní zkoušky alespoň z několika nejdůležitějších předmětů je takovým potvrzením dosažení tohoto cíle a rovněž i schopnosti pokračovat ve vzdělávání dále. Není třeba připomínat, že matematika a fyzika jsou hlavní pilíře na kterých spočívá další studium prakticky všech technických oborů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Na rozdíl od jiných nepovažuju výuku matematiky na střední škole jako něco pro matematické génie. Ono úplně postačí, když ti studenti budou umět běžné „kupecké počty“. Například trojčlenka, naprosto běžná látka z počtů na základní škole. Jenže s tím mají problémy maturanti přicházející na techniku – a to mám z první ruky od našich matikářů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Bylo by to „nátlakové opatření“. Pár lidí to donutí, pár lidí to znechutí. Osobně si myslím, že matika je poměrně důležitá, přesto jsem proti.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Měla by se zvýšit, protože maturitními předmětu věnují více pozornosti učitelé i žáci.
Otázkou je, jestli má zavedení plošné povinné maturity z „obecné“ matematiky smysl.

Uvedu jako příklad obchodní akademii:
Proč by např. na OA nemohly být místo matematiky maturitním předmětem „hospodářské
výpočty“? Pro mzdovou účetní je důležité umět a rozumět výpočtu mzdy, náhrady mzdy,
průměrného výdělku, může umět spočítat důchod, daň z příjmu, vratku daně → s ničím
ze zmíněného se v matematice nesetká. Navíc k tomu potřebuje znalost různých předpisů,
s nimiž se opět nesetká v matematice.

Ano, existuje spousta programů, do nichž se vloží vstupní údaje a program vše zpracuje „sám“. Ale účetní by měl umět zkontrolovat výsledek, přijít na případnou chybu a dokázat ji odstranit, vědět, proč je něco potřeba zaokrouhlit nahoru (a na jaké jednotky) nebo naopak dolů…

Podle mne by rozhodnutí mělo záviset na typu a zaměření středních škol. Pro řadu
oborů není matematika důležitá, zaměstnanci v těchto oborech nebudou k výkonu své
práce matematiku potřebovat.

A k tomu, co zmiňují Arne a Orwell stačí počty.
Toto by lidé měli znát už ze ZŠ, protože ne všichni půjdou dál na SŠ.

Výuku matematiky bych zachovala na všech typech škol,
rozhodnutí o povinné maturitě by mělo záviset na oboru.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek