Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Jakou grafickou kartu - novinky na trhu

zdravim
do teto sestavy:
http://www.czc.cz/22338pkcciitsa60o703i3u066/sezna m
vybírám grafickou kartu v ceně okolo 1800-2800 Kč,
sestava bude pro školáka v 7. třídě, která by mu měla vydržet až do maturity

Tak nějak vše jsem si dohledal, ale aktuálně jsou nějaký novinky co se týče grafických karet na trhu (amd Rx 2xx..) a opravdu nevím co zvolit

předem děkuji za návrhy

Předmět Autor Datum
Do maturity mu to stejně nevydrží, bude chtít za chvilku upgradovat beztak. Do 2800,- asi Sapphire…
Satyr 16.06.2014 11:24
Satyr
No pokud to má něco vydržet (nejen po dobu záruky) tak se ta kancl.deska moc nepovedla. Navíc není t…
M-Pol 16.06.2014 12:00
M-Pol
krabici mam, mechaniku PC nepotřebuje a W7 budu resit "jinou cestou" na PC je max 12 000 (bez case,…
Stv444 16.06.2014 12:06
Stv444
http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_2F8K0 11O1X012DPV012MZQ010TM0011T27012I9101 (s lepší m…
M-Pol 16.06.2014 12:37
M-Pol
Děkuji, avšak přesáhl jste rozpočet o 1000 Kč Aby jste mi rozumněl, stavím PC pro bráchu a přemluvit…
Stv444 16.06.2014 12:50
Stv444
-takový vznešený termín.. To není vznešený termín, nýbrž nejdůležitější část desky a to s ohledem n…
M-Pol 16.06.2014 13:02
M-Pol
ne jsem zcela otevřený... udělal jsem radikální řez (snižení grafiky o 300, disk 200, procesor o 130…
Stv444 16.06.2014 13:34
Stv444
Odkaz ti nefunguje - Tento seznam není označen jako veřejný.
M-Pol 16.06.2014 14:00
M-Pol
už by měl šlapat http://www.czc.cz/79kb4qt4l2iqfalj3f8dotu02f/sezna m pardon.. ramky byly mým tajným…
Stv444 16.06.2014 14:28
Stv444
Deska M pro ten nový procesor HR - http://www.czc.cz/asus-h97m-plus-intel-h97/152149/ produkt?q-cate…
M-Pol 16.06.2014 14:41
M-Pol
koncovy uzivatel nepozna rozdil si myslim.. a ta deska se mi zda na ten zbytek komponentu neumerne p…
Stv444 16.06.2014 15:04
Stv444
Pokud má sloužut na hry, tak do maturity rozhodně bude a pokud se bude šetřit na desce, tak ta půjde…
Satyr 16.06.2014 15:09
Satyr
nemá slouzi na hry.. má se tvárit jako herní.. to je rozdíl.. pokud by to byle kancelarina, tak bych…
Stv444 16.06.2014 15:31
Stv444
koncovy uzivatel nepozna rozdil si myslim.. Pokud máš na mysli ten monitor, tak se opět mýlíš, na t…
M-Pol 16.06.2014 15:10
M-Pol
ano, az kdyz je dám vedle sebe... a díky za upozornení na bios.. to me ani nenapadlo, ze kdyz je to…
Stv444 16.06.2014 15:34
Stv444
v tom případě třeba takto (zdejší uživatelé se mnou v některých komponentech souhlasit nebudou, zále…
neoras 16.06.2014 15:12
neoras
diky, s tim docela souhlasim.. tu desku jsem zakomponoval do sestavy na CZC http://www.czc.cz/79kb4q…
Stv444 16.06.2014 15:30
Stv444
Je velice smutné se dohadovat u nejdůležitějších komponent (deska, zdroj) které zajišťují stabilitu…
M-Pol 16.06.2014 15:37
M-Pol
ok a kdyz predelam parametry na: Pc má bezet 2 hodiny denne, vydrzet ma 4 roky, tak to bude ok?.. a…
Stv444 16.06.2014 15:42
Stv444
a jeste jedna vec... ja bych klido pridal.. ale ode mne ty penize nejdou..
Stv444 16.06.2014 15:54
Stv444
Třeba jó, však to kup. Možná to ani nebude padat každých 20min kvůli přetížení/přehřátí v zatížení,…
M-Pol 16.06.2014 15:57
M-Pol
ok takze tu koncim, protoze se nedokazeme bavit nezaujate a ciste technicky kazdej si holt nemuze do…
Stv444 16.06.2014 16:24
Stv444
Se zatím s bráchou střídejte, na brigádě si něco přivydělá a k těm 12k hodí aspoň 4-5k a hned to bud…
GTS 16.06.2014 16:31
GTS
ono to sem sice vubec nepatri: ja uz jen rok budu na koleji a pak kdo vi kde... socialni situaci a p…
Stv444 16.06.2014 16:37
Stv444
taky to muzu vzit jeste jinak.. koupim 22" monitor a grafiku vubec... muze jet chvili na dobry desce…
Stv444 16.06.2014 16:40
Stv444
To neni blbost. integrovane grafiky su dnes v CPU a vo vyssich radach intel CPU su grafiky s ktorymi…
MM.. 16.06.2014 16:50
MM..
Jasně, ale tady není vůbec řeč o Octavii, nýbrž o Fabii a ty se snažíš koupit Trabanta.
M-Pol 16.06.2014 16:34
M-Pol
básnicky obsáhlé nicméně nereálně vzaté... kdybych si chtel koupit trabanta tak ten PC dokazu slozit…
Stv444 16.06.2014 16:38
Stv444
Co jste mu to jen udělali... A to je tu nová "výzva"! Počítač za 2 000,- Kč, slovy: dva tisíce korun…
ms 16.06.2014 17:30
ms
:D jako slozit slusny pocitac za 20 tisic a slusne mysleno z kvalitnich komponent neni problematicke…
Stv444 16.06.2014 17:35
Stv444
Zdroj je velmi dolezity komponent ptz od neho zavisi stabilita a smejd zdroje maju aj malu zivotnost…
MM.. 16.06.2014 17:37
MM..
todle nechapu.. ja prece nidke nic jinyho netvrdil, tak proc mi to pises.. :)
Stv444 16.06.2014 17:54
Stv444
pisal si moje vyjadreni ze zdroj a bednu za 900 dohromady asi som to nepochopil, kasli na to, ner…
MM.. 16.06.2014 17:56
MM..
Ty si si ale v dotaze vybral dobre, mas tam nejaky seasonic, takze nechapem debatu o zdrojoch, asi s…
MM.. 16.06.2014 17:39
MM..
Ta doska z dotazu je ale fakt nedorobena a nestabilna. mam to doma a to vobec nehram (PC pasivne 30W…
MM.. 16.06.2014 16:39
MM..
inac ked tam chces davat G2130 a setrit tak ti staci aj nejaka doska s H61, co je este lacnejsie jak…
MM.. 16.06.2014 16:48
MM..
1)CPu je dostatecny 2) ten PC se bude "tvárit" jako herní -díky grafice (hry budou jednojadrovy zale…
Stv444 16.06.2014 16:53
Stv444
Potom ti staci aj doska s H61, usetris 2-3stovky ktore mozes dat do lepsieho niecoho.
MM.. 16.06.2014 17:01
MM..
a jsme u toho.. ty doporucujes desku H61 a tady kolega desku H87 za zhruba dovojnasobek (2 tis.. :)…
Stv444 16.06.2014 17:10
Stv444
Lebo chces kancelarsky PC a evidentne ivybridge a nejaky menej vykonny model CPU, na 55W nepotrebuje…
MM.. 16.06.2014 17:12
MM..
no ale tak rikam.. asi jsem se spatne vyjadril.. :) zalozim si casem.. za tyden jiny threat, kde vic…
Stv444 16.06.2014 17:17
Stv444
herni neherni ovplyvnuje dosku tak ze drahsie dosky maju chladenie napajacej kaskady CPU, podporuje…
MM.. 16.06.2014 17:32
MM..
ok a byl by jsi teda tak hodny a dal mi sem konkretni typy desek k obou temto procesorum (haswell +…
Stv444 16.06.2014 17:45
Stv444
abych to zrekapitoloval... sestava od M-pola byla v pořádku: http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?…
Stv444 16.06.2014 17:51
Stv444
Nemusis tak drahu ak nechces dva PCIe x16 slot, dalsie zbytocne sloty, moznosti pretaktovavania, a p…
MM.. 16.06.2014 18:01
MM..
Tam je podla popisu aj rozdiel v podpore RAM 1333 vs 1600 (neviem ci to je len chyba nechce sa mi to…
MM.. 16.06.2014 17:55
MM..
co tato deska? http://www.czc.cz/asus-h81m-e-intel-h81/134839/pro dukt Díky za reakce ************…
Stv4444 11.09.2014 17:13
Stv4444
Aha, KU! Vy jste ten prudil ze zive. M.Pol se před cca třemi měsíci již snažil. Nevím, zda důležitý…
ms 11.09.2014 17:35
ms
prudil ze zive? coze? :D
Stv4444 11.09.2014 18:09
Stv4444
kup si cokolvek.
MM.. 11.09.2014 18:33
MM..
ja to kupovat nebudu.. :) poslední
Stv4444 11.09.2014 18:35
Stv4444

No pokud to má něco vydržet (nejen po dobu záruky) tak se ta kancl.deska moc nepovedla.
Navíc není to komplet = krabice, mechanika a bez OS Win to taktéž nepůjde.

Co třeba napsat kolik na to je rozpočet, třeba najdeme lepší řešení i s lepším monitorem.

krabici mam, mechaniku PC nepotřebuje a W7 budu resit "jinou cestou"
na PC je max 12 000 (bez case, mechaniky, OS), (ztn je potreba monitor, MB, CPU, GPU, HDD, RAM, zdroj, mys, DVI kablik)

co se tyce zakladovky.. to je pravda, ze to je jen kancl deska, ale me slouzi celkem dobre uz pres rok na i3+gtx660, PC bezí 16/24...

ovsem jinym (pokrocilym) nazorum se nebranim a rad si vyslechnu vase navrhy

Děkuji, avšak přesáhl jste rozpočet o 1000 Kč
Aby jste mi rozumněl, stavím PC pro bráchu a přemluvit rodiče, aby navýšili rozpočet z 10 000 na 12 000 byla 14-ti denní fuška.
Chápu, že by se možná měl brát ohled na kvalitu napájecí kaskády -takový vznešený termín.. avšak nevidím důvod proč kupovat o 700 Kč dražší desku, která nenabídne, alespon dle specifikace, nic navíc...
jediný způsob jak ušstřit 700 Kč je ubrat na grafice.. ovšem :) Ten počítač se má tvářit jako herní.. :)

Navíc hledal jsem všude možně a nenalezl jsem žádné testy nebo údaje o degradaci tak důležitých komponent jako jsou základní desky.. nemám tedy empirický důkaz toho, že takovou věc jako kvalita desky mám vůbec řešit

-takový vznešený termín..

To není vznešený termín, nýbrž nejdůležitější část desky a to s ohledem na stabilitu a životnost.
Tím spíše, že to má být herní stroj.
(najdi si něco o fázích napájení /3až8/ a použitých kondenzátorech/kvalita + chlazení)

Jinak je vidět, že jsi rozhodnut a nemá dále cenu o tom mluvit = tvoje peníze, tvoje rozhodnutí.

Je velice smutné se dohadovat u nejdůležitějších komponent (deska, zdroj) které zajišťují stabilitu a životnost o pár stovkách navíc.
Nikdy nebudu navrhovat něco o čem nejsem přesvědčen, že to je alespoň slušné.
Přesně takto to dělají "garážisti" a PC v akci Lidl...... co oči nevidí tam se to okrade = záruku to možná vydrží a potom si "kořen neznalý" koupí znovu podobný zmetek.

Třeba jó, však to kup.
Možná to ani nebude padat každých 20min kvůli přetížení/přehřátí v zatížení, ale i tak to bude stále "levná" plečka ze "super hyper" kde nevíš dne ani hodiny kdy to klekne. A to jen kvůli "úspoře" dvou večeří v slušné hospodě.

ok takze tu koncim, protoze se nedokazeme bavit nezaujate a ciste technicky
kazdej si holt nemuze dovolit Octavku, kdyz se vyrabi i Fabie, ktery vas taky dovezou

jinak moje i3+ gtx660 bezi celkem obstojne 16/24 uz neco pres rok a pul a stabilita 100%--

Se zatím s bráchou střídejte, na brigádě si něco přivydělá a k těm 12k hodí aspoň 4-5k a hned to bude mnohem lepší. Něco takovýho bych fakt nekupoval ,protože stejně bude za chvíli brečet, že tam toho moc rozumně nejede.
//aha 7. třída... no, tak to asi s tou brigádou neklapne...

ono to sem sice vubec nepatri: ja uz jen rok budu na koleji a pak kdo vi kde...
socialni situaci a pristup mych rodicu k teto problematice uz vubec nema cenu resit.. vase argumenty chapu, ale musim je striktne odmitnou z duvodu, ktere neznate..

resp. opakuji : tento pocitac nebude herni - je to kancelarak s dejme tomu nadstandardni grafickou kartou, aby se třeba wot nebo warthunder dal rozjet na 30+ fps.. pocitac je na 5 let (s trochou stesti pobezi 7 let..) thats all

:D jako slozit slusny pocitac za 20 tisic a slusne mysleno z kvalitnich komponent neni problematicke...
nekdy vsak slozit za malo penez hodne muziky jde..
otazkou pak je, kdyz se PC stejne kupuje na 5 let, neni nejlepsi koupit maximalni shitky (vyjma bedny a zdroje- coz se da pouzit dale..)

tzn moje vyjadreni ze zdroj a bednu za 900 dohromady je asi 10* vetsi nesmyslnost, nez k CPU za 1500 desku za 1200 a ne za 2000

jak by rekl ruda z ostravy: no ni? :D

Zdroj je velmi dolezity komponent ptz od neho zavisi stabilita a smejd zdroje maju aj malu zivotnost. Nejaky zdroj co je sucast kejsu je typicky totalny srot co neutiahne ani 300W z 12V poriadne bez toho aby si mal bluescreeny a podobne, o 2roky bude mat nafuknute kondiky a mozes ho vyhodit apod., je hlucny apod. Kvalitny zdroj nepocujes, vydrzi 10rokov, a je skutocne shcopny dodat to co ma na stitku, na rozdiel od srotov ktore skapu uz pri 75% vykone.

P.S. Tym netvrdim ze musis kupovat hned enermax, ale IMHO je rozumnejsie kupit zdroj osobitne nejaky seasonic nemusi byt ani moc vykonny ak mas malo zrave komponenty staci vpohode 400W alebo aj menej, a kejs radsej bez zdroja.

Ta doska z dotazu je ale fakt nedorobena a nestabilna. mam to doma a to vobec nehram (PC pasivne 30W) a keby som nebol BIOS expert tak je ta doska uz na smetisku, ptz nedorobeny BIOS v spolupraci s nedorobenou intel ME si po mesiaci povedali ze uz nenabootuju (a ver mi ze to len tak laik potom nerozchodi). Napriklad.
Tak si kup co chces, a potom sa chod vyplakavat na reklamacne oddelenie tvojho predajcu, nam je to fakt jedno.

P.S. a kvalita zvukovky a tie bzukoty zevraj co ma gigabyte na integrovanej apod som zabudol. Ja neviem ja mam odjakziva soundblaster, ptz si potrpim na kvalitny zvuk, ty ale ziaden soundblaster nemas.

Lebo chces kancelarsky PC a evidentne ivybridge a nejaky menej vykonny model CPU, na 55W nepotrebujes ani chladenie kaskady atd.
Kolega ti radil fakt herny PC (a tam je aj prislusny CPU a doska ktora to podporuje atd), a ne kancelarsky. Navyse ti neradil dosku gigabyte ktore posledne roky su dost nedorobky

no ale tak rikam.. asi jsem se spatne vyjadril.. :) zalozim si casem.. za tyden jiny threat, kde vic specifikuji, co chci.. a uz nikdy neudelam takovou blbost, ze se nekde budu ptat na nejaky komponent samostatne..

jestli haswell nebo ivy bridge... to jsem chtel brat podle ceny za CPU+MB, co vyjde levnejs
oznaceni herni a neherni to snad desku nijak neovlivni ne?.. zalezi pak jestli to je v duchu low end manstream etc..

dam si dotaz na celou sestavu nekdy

zatim diky..

herni neherni ovplyvnuje dosku tak ze drahsie dosky maju chladenie napajacej kaskady CPU, podporuje novsie vykonnejsie jadra CPU, a podobne.

Kedze vacsina veci je dnes v CPU (aj northbridge t.j. RAM controller a PICe x16 slot) tak chipset ktory je na doske (to H61 alebo B75 apod) je nepodstatny, je to len southbridge a to urcuje len vlastnosti ako napr. pocet USB3.0 slotov alebo pocet PCIe x1 slotov, PCI slotov (co niekto este vyzaduje napr), pocet SATA3 slotov, pripadne verzie nejakych dalsich zbernic, clock controller a moznosti pretaktovania (na H61 ani B75 nic nepretaktujes, na vyssich "hernych" radach ale pretaktujes), alebo napr. AMT technology u B75 co je uplna dementna zbytocnost za ktoru zaplatis 200Kc a jedine co to robi su problemy s (ne)bootovanim a powercyclami apod. Preto nikto nechape tvoj vyber B75, co je IMHO nezmysel. Ked setrim tak si kludne zvolim H61. Moj nazor (ak ma niekto protichodne skusenosti tak kludne napiste ze jake :)
Dalej co sa u dosky berie je zivotnost napajacich komponent, herny PC zatazuje omnoho viac jak neherny malo vykonny CPU (je dost rozdiel napajat 55W a 125W CPU), ked chcem herny tak davam pozor na kvalitu, ked chces 55W CPU alebo ja mam 35W tak mozem srat na to a kupim proste najlacnejsiu od nejakeho normalneho vyrobcu a hotovo.

ok a byl by jsi teda tak hodny a dal mi sem konkretni typy desek k obou temto procesorum (haswell + ivy..)

http://www.czc.cz/intel-pentium-g3420/135661/produ kt
http://www.czc.cz/intel-pentium-g2130/121951/produ kt

přemýšlím ještě o http://www.czc.cz/intel-pentium-g3240/152562/produ kt ,protože nevěřím, že 100Hz v taktu bude někde nějak závratný rozdíl..

grafika k tomu bude gtx 750 nebo radeon R7 260x (do 2800) -chi aby na tom sel world of tanks nebo world of warcraft nebo war thunder tak, aby to bylo hratelny (coz v pripade wot stejne nebude...)

zdroj asi 400W seasonic (mozna vzhledem k budoucnosit vezmu 500W..)

bedna, ramky, hdd, monitor -to je v celku uz na me...

diky

Nemusis tak drahu ak nechces dva PCIe x16 slot, dalsie zbytocne sloty, moznosti pretaktovavania, a podobne.
Chladena napajacia kaskada je otazka - neviem ci najdeas nejaku H81 dosku s chladenou kaskadou, skus si pohladat, neni to ale nutne ak chces len 55W CPU, ja si myslim ze je to jedno a mozes aj H81 (hladaj ale na webe vyrobcu ci vie aj haswell refresh). Neskladam herne PC, neviem co ma kto proti H81, ale z hladiska architektury toho dnesneho intel PC ten southbridge nema hrat ziadnu rolu.

Tam je podla popisu aj rozdiel v podpore RAM 1333 vs 1600 (neviem ci to je len chyba nechce sa mi to hladat, daj si to oznacenie do google a klikni na link ktory je na ark.intel.com tam su vsetky potrebne udaje.

Dosky si nechaj poradit od M-Pola, vpodstate ti staci akykolvek southbridge, jedine dolezite je aby doska podporovala ten model CPU (haswell refresh moze byt problem ptz to je nove, pozeraj si web vyrobcu dosky tam je vzdy CPU support list a verzie BIOSu od ktorej to je podporovane, a ci vobec). Chladic na napajacej kaskade nemusis moc riesit ak mas len 55W CPU, ale je lepsie mat nejaku s chladenou kaskadou.
Hlavne ide aj o skusenosti s roznymi znackami a modelmi dosiek od ludi ktori to skladaju, M-Pol a ostatni co skladaju PC maju urcite viac skusenosti s aktualnymi znackami dosiek a ich poruchovostou a problemami.

co tato deska?
http://www.czc.cz/asus-h81m-e-intel-h81/134839/pro dukt

Díky za reakce

************************************************** *********
Potkají se dva kamarádi: "Člověče, já už to se starou nemůžu vydržet, poraď mi. Jak se jí mám zbavit?"
"To je jednoduchý, tři soulože denně po dobu tří měsíců prý ženská nevydrží a umře."
"To je skvělý, promiň, já musím domů, začnu s tím už dneska."
Potkají se znovu za necelé tři měsíce, ovšem první chlapík sedí celý seschlý, roztřesený na vozíčku, který tlačí jeho žena.
"Prosím tě, Karle, co se Ti to stalo?"
"Pssst, ona ještě neví, že pozítří umře!"

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru