Avatar uživatele
anonym

Jaký je podrobný popis .x souboru?

Chápu již pozicování textur (UV), tvorbu sítě atp. Ovšem ještě nevím jak je to s materiály – které číslo co znamená atd. Problém s oficiální dokumentací mám tento: K čemu jsou mi sakra čísla a písmana – cosi jako 0×68FBk…? Z toho vskutku nepochopím, co ten daný kus znamená. Například první řada čísel v „MeshMaterialList“ atp. Chci tedy lidský popis – ne číselný kód, co je v dokumentaci… (Nevím zda je to jako s FBX – mám na mysli ASCII verzi – je-li, jako u FBX, i jiná.)
Doplňuji:
Jaká hra? .x je DirectX 3D model – ne hra… Chci jen vědět, co znamenají čísla u MeshMaterialList atp. Podařilo se mi pochopit MeshTextureCoords a pár dalších věcí – jen ten zbytek nemohu nikde najít a v oficiální dokuemtaci je jen změť čísel a znaků – nikoliv popis souboru – jen asi nějaký popis bytů, či co…

Zajímavá 0 před 3551 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
setapouch

A o cem mluvis?
Doplňuji:
ve smyslu o jake hre mluvis :D

Upravil/a: setapouch

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hornisse

Nemám nejmenší tušení, o čem to mluvíš. Respektive jen tuším, že mluvíš o souboru DirectX s modelem. V tom případě je to ale dost odborná otázka a nečekej, že ti tady, na všeobecně zaměřeném webu, někdo odpoví. Spíš se poohlédni po zaměřených webech, ideálně v anglickém jazyku.

Ale každopádně, 0×68FB je číslo v šestnáctkové soustavě. To poznáš podle předpony 0×, respektive 0X. Dnes se tenhle zápis používá napříč všech počítačových oborů.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Quimby

Tady jsou nějaké funkce pro načítání a tak http://msdn.mi­crosoft.com/en-us/library/win­dows/desktop/bb17483­7%28v=vs.85%29­.aspx
Stálo by možná za to na to kouknout, bohužel já Direct neumím, mám radši OpenGL.
http://paulbou­rke.net/datafor­mats/directx/ Tady je dobrá dokumentace.
Samozřejmě, že je tam popis bitů a tak, protože se jedná o binární soubor, který musíš číst po jednotlivých bitech aby sis mohl ukládat data do správných proměnnejch.

Jak tak na to koukám, tak material list obsahuje počet materiálu, počet Faců kde maj bejt a pak jednotlivé indexy.
Pak v Mesh sekci máš vždy pole vertexů a ID jakej materiál maj mít.
Doplňuji:
Vlastně sem ti neodpověděl :( Takže nevím jaký presně čísla myslíš, takový to dlouhý číslo je UUID, je to vše napsané v té dokumentaci. To číslo je ve formátu DWORD, takže by mohlo odpovídat tomu co si napsal. Pokud něco potřebuješ, tak napiš do diskuse nebo zprávu, ale znám jen C++ a OpenGL, takže přímo s Directem neumím, ale tohle je jen čtení ze souboru a to bych ještě mohl umět, do Directových proměnných nebo kam to chceš dát, to už zvládneš sám.

Upravil/a: Quimby

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
rigormortis

Na větší hovadinu ses tady zeptat nemohl že?

před 3551 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Quimby

Co je na té otázce špatného?

před 3551 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Počítače a internet