Předmět Autor Datum
Ve vzhledu není rozdíl žádný, oba jedou v prostředí od ChessBase. Rozdíl je ve stylu a síle hry. Ale…
MaSo 29.08.2008 16:53
MaSo
Tak fajn znám hrací motory ve Fritz,má Shredder tedy jiné hrací motory nebo lepší?
ChessMaster 29.08.2008 16:59
ChessMaster
Shredder ma navíc hlavně hrací motor Shredder. To který motor je lepší, jestli Shredder 11 nebo Frit…
MaSo 29.08.2008 17:07
MaSo
Díky,když už používáš rybku v.3 tak je ve 4 verzích a to: Rybka v.3 , Rybka v.3 960 , Rybka v.3 Dyna…
Lupin 29.08.2008 17:17
Lupin
Rybka 3.0 - je defaultní motor Rybka 960 - je motor pro hraní fisherových šachů (odtud název 960 mož…
MaSo 29.08.2008 17:26
MaSo
A prosim tě při spuštění Fritz 10 se mi to zeptá jestli chci něco (teď nevim co)100MB nebo 200MB atd…
ChessMaster 29.08.2008 18:47
ChessMaster
Nejsem si vůbec jistý o čem mluvíš. Nebyl by screen té hlášky?
MaSo 29.08.2008 19:08
MaSo
Zde když měníš Engine:http://img393.imageshack.us/my.php?image=hashlt5.pn g poslední
ChessMaster 29.08.2008 20:38
ChessMaster

Ve vzhledu není rozdíl žádný, oba jedou v prostředí od ChessBase. Rozdíl je ve stylu a síle hry. Ale pokud se takhle ptáš bude asi jedno, který si vybereš...;-)

Shredder ma navíc hlavně hrací motor Shredder. To který motor je lepší, jestli Shredder 11 nebo Fritz 10 neumím posoudit, každý je lepší v jiné situaci. Ale existuje ELO listina motorů, která dává možnost motory srovnávat, podle toho, jak hrají mezi sebou (viz. http://www.computerschach.de/index.php?option=com_w rapper&Itemid=238). Já osobně používám Rybku, momentálně verze 3.0.

Rybka 3.0 - je defaultní motor
Rybka 960 - je motor pro hraní fisherových šachů (odtud název 960 možných začátečních pozic)

Co se týče zbýlých dvou, je to dobře výsvětleno na homepage Rybky.

What are the "Human" and "Dynamic" versions?
These are special Rybka versions which evaluate positions differently. The Human version gives evaluations (and plays moves) which are more consistent with human grandmaster practice. The Dynamic version evaluates more speculatively, placing a higher emphasis on dynamic factors and a lower emphasis on static ones.

What are "static" and "dynamic" factors, and how does Rybka classify them?
Static features are ones that are unlikely to change quickly. Examples include material advantage, better pawn structure, advanced passed pawns, and better combination of pieces on the board (such as bishop pair). Dynamic features are ones that can change very quickly, such as lead in development, better mobility, and more pieces attacking the enemy king. These definitions are in various chess books. Some features are in between, and it is a matter of opinion as to which class they should be put into.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru