uvnitř cívky ?
Doplňuji:
doplňuji:
mám za to, že je to to samé za předpokladu že:
Zajímavá 0 před 3853 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A čo, vynechal si nejaké hodiny fyziky, alebo elektrotechniky ?
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3854 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Z elektrochemického článku dostáváme dokonale vyhlazený el. proud.
Z rotačního dynama je proud mírně zvlněný podle kolísání otáček.
Doplňuji:
Jo je to to samé, jenom parametry ss proudu jsou odlišné !
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
0 Nominace Nahlásit |
Odpověděl bych jako mosoj, ještě bych ke zvlnění přidal možné
špičky při přepínání vinutí. A bacha, platí to pro dynamo
(s komutátorem). Samotná cívka s rotujícím magnetem (alternátor) Ti dá
střídavý proud.
Doplňuji:
K doplnění: Elektrika to bude stejná 😉 Nějaké rozdíly jsou, ale abysme
Ti napsali ty správné, musíme vědět k čemu je to třeba. U generátoru
se obecně dá očekávat zvlnění, z baterie bude zvlnění napětí snad jen
v případě „zvlněného“ odběru.
„Magnet se otáčí ve směru vinutí cívky“ – tahle věta nedává
smysl. Aby byl generován nějaký proud (napětí) v cívce, musí se magnet
točit kolmo k cívce (osa cívky a osa otáčení magnetu mají k sobě
zpravidla 90°). Pak je základní dělení generátorů el. proudu na dynama a
alternátory. Dynamo má větší počet cívek na rotoru a statický magnet a
cívky se „chytře“ připojují komutátorem na výstup v době, kdy je na
nich indukované nejhvětší napětí (zjednodušeně). Na výstupu je tedy
stejnosměrné napětí. Alternátor má cívky ve statoru pevně připojené na
výstup a na rotoru permanentní magnet (nebo elektromagnet). Výstupem
alternátoru je střídavé napětí. (U automobilových alternátorů je
vestavěn usměrňovací blok)
Upravil/a: Dochy
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek