Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Jaký plyn.kotel a jak výkonný ? +zateplovat dům ?

Zdravím,čeká mě rekonstrukce patrového r.d. z roku 1920 (kámen-opuka)220m.n.m a tím samozřejmě i výměna plyn. kotle a celého topného vedení. Takže bych chtěl poprosit ty z vás,kteří tomuto rozumíte o radu,jaký typ,výkon a případně značku koupit ? Kotel bude vytápět 350m3 s tím, že v přízemí bych chtěl podlahovku(210m3 na ploše 90m2)+mám připravené tělesa pod okna z měděných trubek s navlečenými hliníkovými plechy,-ty by byly uloženy v kaslíkách pod plast.okny a mohly by jen vlažit k těm oknům,aby se nerosila.V patře 3x klasické otop.těleso typu radik 50x140. A tedˇještě jeden dotaz-vyplatí,nebo hodí se k tomuto litinová krb vložka s výměníkem ? Ještě dodám,že dům není nijak obvodově zateplen-krom podhledů v patře s vatou 160mm a nevím jestli to za to stojí,když z jedné 20m strany má soused garáž atd a z jedné 6m čelní mám já stodolu....? Jinak tedˇtopíme DESTILOU DPL 18,r.v.-94,s roční spotřebou 3200m3 plynu jen pro vytápění! Jo a rozvod vody jde přes bojler 120 lt s výměníkem-mám takto nechat,nebo kotel s průtokovým ohřevem ? Totˇsnad vše. Děkuji za poučné rady a názory.

loading...
Předmět Autor Datum
neno otázka zdali zateplit, ale jak a čím, kvalitně či "hospodsky", sám nebo průměrně dodavatelsky..…
milan.cukrar 12.01.2011 21:45
milan.cukrar
Spíš mi jde o to,zda "nějak" zateplovat,když ty dvě stěny zateplit není možné...Stěny cca 80cm. Nicm…
david vti 12.01.2011 22:33
david vti
Ten kotel stačí vytopit celý dům,nebo je tam něco navíc?Krb s vložkou ,samozřejmě ano.Když tam bude…
Des 12.01.2011 22:07
Des
Ano topí pouze tento kotel. V podobném domě s podlahovkou,jsem dělal sdk podhledy a právě tam jsem s…
david vti 12.01.2011 23:05
david vti
S těmi radiátory,s termohlavicemi asi nic nepokazíš,ale pro efekt sušení,by tam neměly být parapety.…
Des 12.01.2011 23:43
Des
Tak samozřejmě to mám vymyšleno tak,že v parapetech budou provětrávací např.hliníkové mřížky po celé…
david vti 13.01.2011 23:11
david vti
Řešil jsem podobný problém - barák z roku 1938 (cihla kámen) Původní kotel stejně jako vy destila 18…
kpz3 13.01.2011 16:48
kpz3
podlahovka a kondenzační kotle mají myslím kolem 55oC Já mám u podlahovky od Regulusu uvedeno maxim…
rokator 13.01.2011 17:36
rokator
Myslím,že kpz3 měl na mysli výměník na krbové vložce,v té se voda dost ohřeje ne ? To by řešila ta V…
david vti 13.01.2011 23:20
david vti
přesně tak myslel jsem výměník ve vložce krbu. Ano centrální nádrž to řeší. Zažil jsem už tojruh krb…
kpz3 14.01.2011 06:03
kpz3
Tak výměník na krbové vložce jsem bral jako samozřejmost, tak to mám. Dům je sice nový, nyní třetí z…
rokator 14.01.2011 07:44
rokator
Ano,o to mi jde. Když bude podlahovka+ těch pár radiátorů,měla by se vracet voda s celkem nízkou tep…
david vti 13.01.2011 23:27
david vti
toto výše je reakce na kpz3-blbě jsem to odkliknul.....
david vti 13.01.2011 23:30
david vti
ne u kondenzačního kotle můžeš bez problémů použít podlahovku.
kpz3 14.01.2011 06:04
kpz3
Vždyt´výše to píšu,že podlahovka mluví pro kondenz.kotel :-)
david vti 14.01.2011 23:04
david vti
Tohle by tě mohlo zajímat: http://www.gruppoimar.cz/usporny-kondenzacni-kotel -zaruka-uspornosti/ ht…
Des 15.01.2011 00:22
Des
Díky za odkazy,tedˇ jdu na ples,tak to prostuduji zítra....Díky
david vti 15.01.2011 17:08
david vti
U podlahovky pozor na tepelnou izolaci podlah,nestačí jen položit trubky na hlínu.Jak jednou řekl Mi…
Jabraka 15.01.2011 13:27
Jabraka
To je mi jasné :-) podařilo se mi nakoupit ten systémový polystyren s těma výstupkama přímo pro podl…
david vti 15.01.2011 17:03
david vti
Nezapomeň na dilatační molitan podél stěn.Ten extruďák tam dej taky,samotný systémový polystyen je m…
Des 15.01.2011 20:08
Des
Dnes mi jeden známý topenář říkal,že Dakony jsou v současné době dost poruchové...máte někdo zkušeno…
david vti 18.01.2011 22:24
david vti
david vti [85.160.10.xxx], 18.01.2011 22:24 Dnes mi jeden známý topenář říkal,že Dakony jsou v souč…
Des 19.01.2011 01:20
Des
Vaillantu se štítíte?
Prasak 19.01.2011 07:45
Prasak
Ne,je taky dobrý,ale zbytečně drahý.To bych moh´napsat všechny.Nikdo přece nedělá schválně špatné ko…
Des 19.01.2011 08:46
Des
Takže byste se nějakého kondenzáku od nich nebál ? koukal jsem na ten KZ 14 R, mohl by utáhnout ten…
david vti 19.01.2011 21:56
david vti
Bral bych závěsný,ale jen do komína,pokud teda tam je podle předpisu vyvložkovaný nerezem.Pokud je k…
Des 20.01.2011 00:11
Des
nevím,jestli jsem to správně pochopil,ale kondenzační jsou turba všechny ne ? To znamená,že bych mus…
david vti 20.01.2011 22:44
david vti
Turbokotel nevyžaduje dvě trubky v komíně. Může být výfuk do komína,pokud je vyvložkovaný a přisáván…
Des 21.01.2011 00:55
Des
Já mám taky turbokotel a nevyžaduje za každou cenu koaxiální komín. Kotel má víc možností montáže, k…
Prasak 21.01.2011 07:11
Prasak
Opravdu jsou kotle Baxi dobré a bezproblémové? Napadlo mě, jestli to nebude jako s vozy Alfa Romeo :…
veckoo 21.01.2011 08:52
veckoo
Podle mne jsou dobré a bezproblémové,dělal jsem servis a vím své.A jsou snad AlfaRomeo špatné?Pochyb… poslední
Des 21.01.2011 09:10
Des

neno otázka zdali zateplit, ale jak a čím, kvalitně či "hospodsky", sám nebo průměrně dodavatelsky....
kotel musí vycházet z tepelných ztrát domku.
Pasivní dům bude mít menší kotel, nežli opukový z roku 1920.
Tam není "žádný tepelný odpor". Jak silné jsopu stěny 60-90cm?
Dneska by musely být 4 metry silné, aby s verovnaly dnešním materiálům.
je třeba udělat projekt a spočítat náklady....

Spíš mi jde o to,zda "nějak" zateplovat,když ty dvě stěny zateplit není možné...Stěny cca 80cm. Nicméně tedˇjde spíš o to vytápění,protože se chystám obkopat stěny,přiložit odvětrávací hadice(žluté drenážní) a dělat nové podlahy.

Ten kotel stačí vytopit celý dům,nebo je tam něco navíc?Krb s vložkou ,samozřejmě ano.Když tam bude podlahovka,jsou radiátory nesmysl,netopily by,nebo by se přetápělo.Proč by se měla okna rosit?Když je tam stodola,je to na vesnici?Nebyl by lepší kotel na dřevo?Tzv.radiační? http://www.google.cz/search?q=radia%C4%8Dn%C3%AD+k otel+na+d%C5%99evo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org. mozilla:cs:official&client=firefox-a

Ano topí pouze tento kotel. V podobném domě s podlahovkou,jsem dělal sdk podhledy a právě tam jsem si všiml,že mají pořád orosená okna cca 3cm odspodu na skle. Špalety byli asi 35-40 cm,takže okno dost utopené a v tomto "výklenku" byl cítit větší chlad. proto jsem si myslel,že když by tyto tělíska topila cca stejnou teplotou jako podlahovka,přímo pod těmi okny z parapetů,nebylo by to ke škodě...V patře musí a už jsou stejně ty radiky. Jinak ano,je to na vesnici u Roudnice n/L. Zplynovací kotel má kamarád a je spokojen. Já bych chtěl ale asi zůstat u toho plynového a doplnit vložkou,jelikož vyvložkovaný komín je v prostoru koupelny a druhý mezi obývákem a chodbou.A tento kotel je přeci jen větší,než plynový i vložka.Prostě bych ho neměl kam dát....ale i tak díky za radu.....

S těmi radiátory,s termohlavicemi asi nic nepokazíš,ale pro efekt sušení,by tam neměly být parapety.Ale to ti asi neprojde(kvítka,manželka).Jinak tu podlahovku,ti doufám bude dělat někdo kdo to umí(firma se zkušenostmi).Živil jsem se topením 35let,tak vím očem mluvím.

Tak samozřejmě to mám vymyšleno tak,že v parapetech budou provětrávací např.hliníkové mřížky po celé délce a cca 5cm od okna. To by jinak nemělo samozřejmě smysl,když by ten ohřátý vzduch podtékal parapet 40 cm od okna...Jinak na tu montáž mám kamaráda co toto dělá,ale rád si vyslechnu i názory jiných,do tohoto problému zasvěcených. A už jsem si tu přečetl jak firmy často zbytečně navrhují jednou tak silné a drahé kotle,než pak někteří z Vás zde vypočítali a navrhli....

Řešil jsem podobný problém - barák z roku 1938 (cihla kámen) Původní kotel stejně jako vy destila 18. V baráku jsem vyměnil všude za klasické radiátory radik, bez podlahového topení , rozvody v mědi. Kotel jsem vyměnil za kondenzační Geminox zem 2-17. U kotle mám i bojler 80l. Jedu na něj už druhý rok plná spokojenost.
Revizní technik co ke mě jezdí (vyměnil obyčejný kotel za kondenzační - úspora 1000 m3 za rok, zateplil + výměnil okna další 1000m3) při ceně realizace se vyplatil hlavně kotel.

Ještě upozorňuji, že musíte brát v úvahu teplotu okruhu topení - podlahovka a kondenzační kotle mají myslím kolem 55oC, ostatní okolo 75oC, staré kolem 90oC. Musíte to vzít v úvahu při výpočtu radiátorů.
Pokud jde o výměník - ten nebudete moci zabudovat do okruhu s podlahovým topením (vysoká teplota) -musel byste mít dva okruhy!!.
Pokud jde místnost s podlahovkou - v místnosti musejí být radiátory (nebo měli by být) z důvodu setrvačnosti podlahového topení (dlouhá reakce na požadovanou teplotu)

podlahovka a kondenzační kotle mají myslím kolem 55oC

Já mám u podlahovky od Regulusu uvedeno maximum 45 °C.

Pokud jde o výměník - ten nebudete moci zabudovat do okruhu s podlahovým topením (vysoká teplota) -musel byste mít dva okruhy!

Nevím, co myslíš tím vyměníkem, ale pravděpodobně akumulační nádrž. A ta slouží třeba k tomu, že z různých zdrojů tam jde různě teplá voda. A ven jde teplá voda několika výstupy, přičemž na každém výstupu si nastavím požadovanou teplotu. Právě díky akumulační nádrži není potřeba sólo okruhy pro každý výstup.
Třeba já mám do akumulační nádrže napojeny na vstupu solární kolektory a krbovou vložku. Výstupy mám pro podlahovku nastavenou na 35, pro sprchu mám nastaveno 60. Nádrž má povolenou maximálku 95 °C.

Pokud jde místnost s podlahovkou - v místnosti musejí být radiátory (nebo měli by být) z důvodu setrvačnosti podlahového topení (dlouhá reakce na požadovanou teplotu)

V celém baráku nemáme jediný radiátor, jsme tu třetí zimu a zatím jsem si problému nevšiml.

To je mi jasné :-) podařilo se mi nakoupit ten systémový polystyren s těma výstupkama přímo pro podlahovku v jednom stavobazaru za půl obvyklé ceny + mám taktéž velmi levně koupený ten zelený podlahový extrudˇák 3 a 6cm,tak ho dám možná ještě pod ten systémový,když pro něj nebude do té doby jiné využití......

Takže byste se nějakého kondenzáku od nich nebál ? koukal jsem na ten KZ 14 R, mohl by utáhnout ten náš barák,když do té podlahovky není potřeba tak horká voda ? A co nejlíp-stacionár,závěsný,nebo je to jedno,i když více by se mi hodil ten závěsný....předpokládám,že i když je to turbo,může být odtah spalin do komína,tak jak je tomu u stávajícího plyn kotle ?

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru

loading...