Předmět Autor Datum
V javascriptu se tuším dají dělat online 3d hry :) ... Ale ve flashi dou atky 3d hry :)
exer 29.11.2011 14:38
exer
Tak ty bys chtěl tvořit hry? Tak se v tom případě nejdřív budeš muset trochu ponořit do matematiky…
touchwood 29.11.2011 15:01
touchwood
Přesně tak! [7643-gameprogramming-jpg]
MaSo 30.11.2011 14:04
MaSo
Napr. Java (ne javascript!), alebo flash. Nutne znalosti na urovni experta, viz vyssie.
MM.. 29.11.2011 16:59
MM..
ok Java.. moc se v tom nevyznam. dik za opravu :)
PlatnyNick 29.11.2011 17:02
PlatnyNick
javascript existuje tiez spusta ho priamo prehliadac a pouziva to vela webov na jednoduche efekty (n…
MM.. 29.11.2011 17:05
MM..
Děkuji
Krakonoš 30.11.2011 12:58
Krakonoš
Pre 3D hry máš na výber v podstate len OpenGL a DirectX. Keďže to chceš v browseri, tak DirectX nepr…
los 30.11.2011 22:33
los
Náhodou i v Javascriptu se dají tvořit pěkné 3D hry Co třeba: Three.js WebGL http://img.scoop.it/t…
Man 12.08.2013 18:53
Man
ahoj v jakim zalozim 2d hru jao je ogame
paprsec 15.05.2014 21:24
paprsec
Klidně se ptej, Jakime.
karel 15.05.2014 21:26
karel
V tom, který umíš. poslední
Wikan 15.05.2014 21:27
Wikan

Tak ty bys chtěl tvořit hry?

Tak se v tom případě nejdřív budeš muset trochu ponořit do matematiky a algebry. To jsou úplné základy. Následně se budeš muset naučit teorii zobrazování/modelování 3D prostoru a nakonec naučit nějaký rozumný programovací jazyk a v něm se naučit vytvářet velké projekty.

Pre 3D hry máš na výber v podstate len OpenGL a DirectX. Keďže to chceš v browseri, tak DirectX neprichádza do úvahy a zostáva ti len OpenGL. Nech si zvolíš čokoľvek (OpenGL/DirectX, v browseri/na desktope), budeš sa musieť v každom prípade naučiť, ako fungujú matice, ich transformácie, ako sa využívajú pri renderovaní, ako používať buffre pre grafickú kartu, ako nahrávať textúry, ako použiť vertex shader/fragment shader a pod.

Pre 3D hru v browseri by som uprednostnil skôr ten JavaScript pred Javou. Java v browseroch je mŕtva, to už radšej zomierajúci Flash. Pre 3D v browseri je určené WebGL, ktoré je podľa mňa na to ideálne. Pracuje sa na štandarde, ktorý umožní mouse lock vo webovej stránke, takže niekedy v ďalekej budúcnosti snáď budú použiteľné v prehliadačoch aj FPS hry.

Čo sa dá dosiahnuť pomocou WebGL si môžeš pozrieť napr. na týchto príkladoch: prvý a druhý (video pre tých, čo majú neschopný browser).

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru