Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Bios - nepovedeny update

Cus all, poradite mi nekdo s nepovedenym update na desce M2A-VM HDMI. Problem vznikl kdyz sem delal update z ISO CD. Vse se tvarilo oki, do restartu o ktery me update biosu pozadal. I automatick kontrola Biosu probehla oki, ale pak BlackScreen a píppíppíppíp :-(
V manualu jsem se docetl ze by melo stacit dat tam support CD a provect tzc crash bios, problem je ze toto CD nemam. Kdyz stahnu Bios z netu dam ho na disketu resetnu PC tak se hned snazi cosi nacist ale pac mam BlackScreen tak nevidim co se deje nebo spis nedeje :-(
Zkousel jsem ten BIN dat i na nebootovatelne CD, coz taky svitla nadeje pac se tez snazil cosi nacist ale skoncilo to stejne jak s disketovkou :-/

Prosim o radu

Předmět Autor Datum
cest jukni se sem... http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_conte nt&task=view&id=4212&Itemid…
th3_d3vil 08.10.2008 19:30
th3_d3vil
http://pc.poradna.net/question/view/271108-flash-bi osu#re-271207 MM write: Takze vyrob prazdnu na…
host 08.10.2008 19:32
host
naformatovana disketa - jasny soubor ma 1MB - muze se lisit dle desky nazev souboru - no pri downloa…
Pafin 08.10.2008 19:46
Pafin
Jasně, velikost biosu je pro každou desku jiná. Zkus ten soubor přejmenovat - buď naslepo podle rad…
host 08.10.2008 19:49
host
tak dalsi zjisteni pri bootu se snazi cist z A: a reaguje i klavesnice pac na Enter zacne cist znovu…
Pafin 08.10.2008 20:07
Pafin
Na originálním CD se soubory s biosem jmenují takto: There are two files in the root directory on t…
host 08.10.2008 20:18
host
zkousel jsem obe varianty to znamena dle me m2a-vm_H (jako HDMI) pac sou obe verze a to CD bude asi…
Pafin 08.10.2008 20:25
Pafin
Takže jsi zkoušel obě varianty názvů a nic, jestli tomu dobře rozumím? Ještě dotaz - monitor máš př…
host 08.10.2008 20:30
host
ano obe varianty nazvu oba vstupy DVI i Analog (nemam HDMI telku ani monitor takze ten zapojen neni…
Pafin 08.10.2008 20:39
Pafin
Kriste pane, ked to tu disketu nacita, tak ho nechaj flashovat, ale az ked budes vediet ze ktory je…
MM.. 08.10.2008 23:07
MM..
Podla toho co som nasiel googlom o tom CrashFree BIOS, tak to normalne nabootuje z diskety a mozes p…
MM.. 08.10.2008 23:30
MM..
Na tejto doske je award BIOS takze premenovavat to na AMIBOOT.ROM fakt nepomoze ;-)
MM.. 08.10.2008 23:12
MM..
To snad musí vědět majitel desky, jaký tam má bios. Já jsem jen naznačil cestu, že problém může být…
host 08.10.2008 23:14
host
No ono s BIOSom sa takto pitvat musis ptz ludia ktori takto doflashuju zvycajne nie su schopni najst…
MM.. 08.10.2008 23:16
MM..
Zkus ten soubor přejmenovat - buď naslepo podle rady MM nebo si najdi v manuálu nebo na netu, jaký m…
host 08.10.2008 23:18
host
dobre dobre :-)
MM.. 08.10.2008 23:19
MM..
Hlavně dávat pozor na bubáky. ;-)
host 08.10.2008 23:32
host
A ja vzdy myslel (a empiricky mnohokrat overil), ze se ten soubor muze jmenovat jakkoliv (osobne pou…
mif 08.10.2008 23:23
mif
Tu ide o recovery. Vtedy neni ziadna kommandlajna ani nic, je len disketa a recovery BIOS. U AMI tre…
MM.. 08.10.2008 23:31
MM..
Ojoj! Recovery! To jsem nejak zazdil... Mea culpa. :-[
mif 08.10.2008 23:36
mif
V prvom rade clear cmos alebo odpoj PC z 230V a vyber knoflikbaterku na 10 minut, a potom ju daj naz…
MM.. 08.10.2008 23:03
MM..
zkouseno vysledek zadny
Pafin 09.10.2008 09:51
Pafin
proc se dela update biosu ? pac nechodily ramky, dal sem tam 2GB Kingstona z konfiguratoru www.kings…
Pafin 09.10.2008 10:01
Pafin
U kingstonov DDR2/800 a vyssich musis asi zdvihnut napatie RAM v BIOSe, podla nalepky na RAM module.…
MM.. 09.10.2008 14:25
MM..
A este si neodpustim - z jakeho ISO CD si robil to update? :-? Na webe vyrobcu dosky nevidim ziadne…
MM.. 08.10.2008 23:44
MM..
Ty seš skoro zvědavější než já! :-D
host 08.10.2008 23:57
host
sry to nebylo iso alenormalne datove CD kde byl prislusny BIN, utilita zpustena v Biosu si ho z CD n…
Pafin 09.10.2008 09:51
Pafin
Nemozes pouzit BIOS od intela na dosku od Asusu. Preco nemozes - to vidis sam.
MM.. 09.10.2008 14:26
MM..
boze kua tu sou natvrdli lide :D intel na intela z ISA na ASUS asusackej jako datove CD, bohuzel nej…
Pafin 10.10.2008 13:55
Pafin
Keby si stiahol spravny BIOS tak tam je len jeden subor, a nie dva subory jak si pisal kdesi vyssie.…
MM.. 10.10.2008 13:59
MM..
resi se tu to jak flashnout desku kde nebezi grafika po spatnem flashovani
Pafin 10.10.2008 14:06
Pafin
sehnal sem origos ne CD ale je to DVD, v rootu je AWDFLASH.EXE a M2A-VM.BIN a M2A-VM_H.BIN takze jes…
Pafin 09.10.2008 09:54
Pafin
Nic nezhanaj, stiahni spravny BIOS z webu vyrobcu tvojej dosky, a ten naflashuj (vytvoris si disketu…
MM.. 09.10.2008 14:18
MM..
jasne ze tam jiny nedavam :D davam tam ten do vyrobce :D kua drat uz. problem je s flesovanim kdyz n…
Pafin 10.10.2008 14:05
Pafin
A jaky mas problem s tym flashovanim? Uz si si urobil bootdisketu s DOSom, alebo boot CD (z image di…
MM.. 10.10.2008 14:11
MM..
ne protoze jsem v praci, cece jak muzes takhle dobre radi ted a o par prizpevku vys se me zeptat pro…
Pafin 10.10.2008 14:20
Pafin
Ja neviem co si tam robil nevidim ti na to. Pisal som to preistotu 3x ze ktory BIOS mas stiahnut aby…
MM.. 10.10.2008 16:12
MM..
mas pravdu, promin ze sem tak vylitl, nedelal sem nic co bych nemel flash biosu mam za sebou asi dva… poslední
Pafin 14.10.2008 14:35
Pafin

Na originálním CD se soubory s biosem jmenují takto:

There are two files in the root directory on the CD, M2A-VM.BIN and M2A-VM_H.BIN.

Asi to je podle verze desky nebo nevím, co znamená to "H". Ale zkusil bych to podle toho přejmenovat.

Nebo zajít do nějaké PC prodejny/servisu a vyškemrat kopii originálního CD.

Takže jsi zkoušel obě varianty názvů a nic, jestli tomu dobře rozumím?

Ještě dotaz - monitor máš připojený k té integrované grafice? Přes jaký výstup?

A ještě poslední nouzová varianta - kontaktovat někoho z diskuze tvé desky s žádostí, jestli by neupnul někam ISO toho CD nebo soubory s biosem...
http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P0AA6DB862564A F7AC125729E002E51D3.html?&all=1

V CZC ji mají skladem (3 ks), tak jestli jsi z Prahy zastav se tam a dohodni se na zkopírování CD.

Kriste pane, ked to tu disketu nacita, tak ho nechaj flashovat, ale az ked budes vediet ze ktory je ten spravny BIOS tak potom ten spravny dat na disketu. Je mozne ze na monitore nebudes vidiet nic (zavisi od konkretnej dosky). Pipanie (pravidelne napr. kazdu sekundu) moze znamenat indikaciu ze to este nacitava & flashuje. NEVYPINAT !!!

P.S. spravny BIOS mas tu http://support.asus.com/download/download.aspx?SLan guage=en-us&model=M2A-VM%20HDMI
je tam len jeden (ten najnovsi) a mas tam aj utility. Ako postupovat v pripade potreby BIOS recovery si mas precitat v navode k doske, v sekcii o CrashFree BIOS.

Podla toho co som nasiel googlom o tom CrashFree BIOS, tak to normalne nabootuje z diskety a mozes pisat prikazy, skus si vytvorit bootdisketu DOSu (www.bootdisk.com), zmaz z nej vsetky subory okrem io.sys, msdos.sys, command.com, a daj na tu disketu utilitu awdflash.exe a ten najnovsi BIOS pre tvoju dosku (verziu 2101). Potom skus ci nabootuje z tej diskety, a zadaj
awdflash nazov_suboru_biosu
a Enter. Potom ak sa nebude nic diat tak skus klavesu Y (akoze Yes), pozor na slovenskej klavesnici klavesu Z, proste tu medzi T a U. Mohol by to preflashovat. Ale to vsetko az ked nepomoze vybratie knoflikbaterky

V prvom rade clear cmos alebo odpoj PC z 230V a vyber knoflikbaterku na 10 minut, a potom ju daj nazad, zapni a daj vediet ze ci to pomohlo. A mozes aj popisat ze ako presne to pipa. P.S. a ak mas otvoreny PC a manipulujes s niecim tak dotlac grafiku a RAMky (prip. vyber a znovuzastrc).

Len tam prosimta uz nestrkaj ziadne CD ani diskety, lebo to este viac poseres. S BIOSom sa radsej neexperimentuje ze skus ten a henten, ale nieco sa robi az vtedy ked si si 100% isty ze to co robis je spravne. Naco si vobec updatoval BIOS?

proc se dela update biosu ? pac nechodily ramky, dal sem tam 2GB Kingstona z konfiguratoru www.kingston.com zacal sem instalit a ejhle bluescreen, tak to slo do testu RAM pomoci memtestu a ten se zbortil vzdy pri 17%.

jo jasne ted si reknes vymen ramky a nehrab se s biosem, ramky sem prohodil z DQ35Intela tez 2GB o stejnych parametru a Intel jel v pohode a AMD zas spadlo na 17% tudiz RAM to neni, takze bud je vadna deska a pac neni v zaruce je na vyhozeni nebo testnu update biosu a treba to pojede. Takze asi tak

U kingstonov DDR2/800 a vyssich musis asi zdvihnut napatie RAM v BIOSe, podla nalepky na RAM module. Kingstony su v tomto nahovno, ja by som kingston DDR2/800 a vyssi vzivote nekupil, predrazeny smejd.
P.S. ano BIOS update v tomto pripade bol namieste, ale mal si pouzit BIOS od asusu a nie z nejakej intel dosky.

Keby si stiahol spravny BIOS tak tam je len jeden subor, a nie dva subory jak si pisal kdesi vyssie. Kraviny tu pises len ty, keby si sa vymackol jasne ze co si tam robil tak by sme vedeli napisat ze co si posral. A ako urobit recovery som ti uz napisal tak neviem co furt riesis.

Nic nezhanaj, stiahni spravny BIOS z webu vyrobcu tvojej dosky, a ten naflashuj (vytvoris si disketu alebo bootovacie CD s DOSom napr. z www.bootdisk.com). Ziaden iny BIOS nie je spravny a nebude fungovat, ani na ziadnom CD ani na DVD, ziaden. Jediny spravny a origos BIOS je na webe vyrobcu tvojej dosky, link som ti dal vyssie. Akykolvek iny BIOS (okrem toho na ktory som ti dal link) ti znefunkcni dosku, co vidis aj sam.

ne protoze jsem v praci, cece jak muzes takhle dobre radi ted a o par prizpevku vys se me zeptat proc jsem dal intel bios do asus desky :D

... v tuhle chvili tvou radu beru k nezaplaceni co se tyce toho boot cd s konkretnimi daty, jen doufam ze to pujde flashnout naslepo(bez monitoru)... jinak je i boot CD asi na pikacu, ledaze to bootne samo a celej flash se udela automaticky.... samozrejme vyckam casu pri flashovani aby mel cas se dokoncit (kdyz na to nevidim)

Ja neviem co si tam robil nevidim ti na to. Pisal som to preistotu 3x ze ktory BIOS mas stiahnut aby si nejakou nahodou nepouzil iny. Na poradni sa vyskytuje kadekto, ja neviem co tam s tym PC robis.

Ak ti to chce aspon bootovat tak to mas este dobre (ono sa to vobec nemuselo ani rozbehnut), teraz to chce robit recovery flash a to zavisi od konkretnej dosky kazdy vyrobca to ma odlisne. Takze za prve pozret manual k doske ze co tam je o "CrashFree BIOS" (vyrobca tvojej dosky si to tak nazval), to je presne tento pripad a mozno tam budes mat uvedeny presny postup. Ak nie tak treba skusit strcit tam bootovaciu disketu dosu, na nu dat awdflash + subor BIOSu a bud si tam urobis aj subor autoexec.bat kde si napises ten prikaz na flashovanie, alebo ten prikaz zadas po nabootovani naslepo rucne. Mozno aj budes nieco vidiet na obrazovke az nabootujes ten DOS, je to u kazdeho vyrobcu inac. Bootdisketu DOSu (alebo lepsie Win98SE) mas na www.bootdisk.com, stiahnes a vyrobis si disketu a zmazes vsetko okrem io.sys, msdos.sys, command.com, uz som to pisal.

mas pravdu, promin ze sem tak vylitl, nedelal sem nic co bych nemel flash biosu mam za sebou asi dvacet, tudiz ver ze jseme pouzil ten zpravny, Bios na konkretni desku od konkretniho prislusneho vyrobce. Vse problehlo v poradku, ale pak uz to nenajelo ...vz diskuze vyse...
ted sem sehnal origos CD a dle manualu vyrobce jen strcit a "cekat"

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru