Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Jawa 50 Mustang 23 - Dusí se..

Dobrý den, chci se vás zeptat, jestli by jste nevěděli, pro se mi dusí můj mustang. Odpoledne jsem ho šteloval (Jenom jsem posunul jehlu a čistil trysky) protože se mu moc nechtělo do otáček, no a pak když jsem se ho snažil nastartovat, tak marně, měl slabou tendenci chytnout když jsem ho roztlačoval, ale během několika chvil chcípnul. Benzín mám pořád stejný, jezdím na něj už pár týdnů a bez problému, síťka u kohoutu nádrže je čistá, jehlu jsem zkoušel posouvat do zbylých dvou pozic, vzduchový filtr je taky v pořádku (bez něj i s ním to nechytá), zkoušeli jsme dokonce i štelovat předstih a pořád nic.. Už si nevím rady, nejsem na to odborník.. Jen bych byl rád, kdybych to spravil, poradil by mi někdo nějaký typ co s tím? Díky moc, za každou radu..

Předmět Autor Datum
A před "štelováním" jezdil? Pravděpodobně přestavením jehly jsi docílil chudou nebo příliš bohatou s…
Zerozero 27.10.2013 01:20
Zerozero
5mm?::) 1.5 to je:-D
kamzl 30.10.2013 21:51
kamzl
Nejčastější poruchy na mém mustangovi 1. ucpaná tryska (bordel v nádrži) - profouknout nebo prošťouc…
JoDiK 27.10.2013 10:20
JoDiK
Něco podobného jsem měl u Babetty. Ona akorát chytla a držela otáčky vše, jak jsem ale přidal plyn,…
Macko 27.10.2013 10:32
Macko
Tak řekni kde bydlíš a až ji budeš vyhazovat já přijedu:-D
Kung Fu Ježek 27.10.2013 22:18
Kung Fu Ježek
já se hlásím taky! dám ti za ní štěně.
kamzl 30.10.2013 21:53
kamzl
:>:Je to vzduchovým filtrem. spíš jeho konstrukcí. Dej tam origoš/nebo stejně dlouhou a širokou/ had…
kamzl 30.10.2013 21:50
kamzl
Zdravim, mám přesně to samé ale nic jsem nešteloval jen jsem vyměnil svičku.:-(
Tomjawa50 25.03.2014 18:06
Tomjawa50
sání - sání a ještě jednou sání. a kdyby ne nějakým vlascem na ryby nebo štětinou z koštěte pročist…
kamzl 25.03.2014 19:56
kamzl
Olej používam Stihlacky (červeny) a mycham to 1:50
Tomjawa50 25.03.2014 20:31
Tomjawa50
V jakém poměru mícháte benzín s olejem a jaký olej používáte? Dřív pincek jezdil na normál 80 oktanů…
náhodný 25.03.2014 19:58
náhodný
a to je ono. oleje stihl, husquarna,oleomag,... to patří do vysokootáčkových motorů(motorovky, křov…
kamzl 25.03.2014 21:14
kamzl
Mě ten olej doporučil chlap který má sním dobre zkušenosti Motor je cca 1,5roku po GO a ma najetych…
Tomjawa50 26.03.2014 07:19
Tomjawa50
dobré zkušenosti? v motorovce nebo křoviňáku leda. fichtl potřebuje minimálně olovnatý benzín, to o…
kamzl 26.03.2014 16:18
kamzl
Dobre zkusenosti v Babete a bez mensiho problenu A kde ho mam koupit ten olovnaty benzin kdyz uz dav…
Tomjawa50 26.03.2014 20:12
Tomjawa50
ne jeden z mála ale pro neupravovanej motor pionýra jasná volba, měl by to být m2t(MOGUL/PARAMO) něc…
kamzl 26.03.2014 20:52
kamzl
Kámoš taky mycha 95 s nějakým modrým olejem a jezdí bez problémů takže si myslím že to olejem a benz…
Tomjawa50 27.03.2014 07:12
Tomjawa50
Zdravim chtěl jsem se zeptat jak poznám zadreny nebo pridreny motor
Karel1356 27.03.2014 08:04
Karel1356
jak to jde poznat? sundej válec, zkontroluj jestli je tam vše jak má být. vložka bez vrypů, zámky…
kamzl 27.03.2014 20:44
kamzl
modrý od MOGULU, myslím TSF se to jmenuje, dobrý do motorovek a sekaček, ne do seriových pionýrů, kt…
kamzl 27.03.2014 20:45
kamzl
dobrej chtel sem se zeptat na zajeti do pionyra je pry dobry castrol 2t raicing v poměru 1:40 ale ne…
sejknovo 21.04.2014 11:06
sejknovo
Fichtl nema ventily nepotrebujes olovo v benzinu. Jezdim na vsech svych veteranech jen na natural a…
pavel erik 27.03.2014 20:15
pavel erik
tak nic zase jste mě dostal, jen se zeptám kolik těch dílů ty vaši veteráni maj z doby kdy byl natur…
kamzl 27.03.2014 20:38
kamzl
ve všech mých strojích jsou originál díly. Nejvíc km, kterýma jsem si jistý má jawa 353/3 r.v.1956-…
pavel erik 17.05.2014 19:30
pavel erik
Zdravím, ano, i staré moto 2T lze provozovat na BA N95+ olej např. Husquarna, Oleo-Mac a podobně a t…
trtr 17.05.2014 21:30
trtr
TO víš?... pokrok nezastavíš...!
kamzl 27.03.2014 20:47
kamzl
Zdravim mohl by me nekdo poradit cim muze byt ze vcera jsem nastavil predstih a odtrh vse pracovalo…
Tonda fechtl 30.03.2014 20:36
Tonda fechtl
Já jsem měl problém s motorkou, našlápnout šla, ale po chvíli začala chcípat. Příčina byla v sítku p…
Yarda 21.04.2014 13:46
Yarda
Mám problém s Pioneerem, když přidám plyn, tak se dusí.Karbec je pročištěný, výfuk taky, předstih i…
Iwo 16.05.2014 17:56
Iwo
Těsnost válec x karburace v pořádku?. Těsnost mezi kartery, Simeringy na klikovce, kondík, vysokonap…
pařez 17.05.2014 19:22
pařez
Tesnenie pod karburatorom skontroluj..aj zla fajfka robi toto ...presnejšie chcipa..:)
xSVKx 08.10.2015 19:30
xSVKx
Dobrý den prosím o radu mam mustanga a vše jsem vyčistil a pořát se dusí vynecháva
honza 23 15.07.2014 19:05
honza 23
Co vše jsi vyčistil? Pokud odpojíš hadici sání od karburátoru a odpojíš výfuk - pořád se dusí a vyne…
JoDiK 16.07.2014 10:00
JoDiK
Karburátor jsem vyčistil no prostě vše co se dalo ale když odpojim výfuk tak se to ta nedusí a to te…
honza 23 16.07.2014 16:37
honza 23
Jestlis ho jen vypálil a nerozebral, může být furt ucpanej karbonem. Takže vyšrub tu matku na konci,…
JoDiK 16.07.2014 16:47
JoDiK
Jo děkuju tlumič jsem nevyndával tak to vyčistim snad se to pak dusi nebude
honza 23 16.07.2014 17:20
honza 23
Dobrý den Prosím o radu mam jawa mustang on se dusi vynechává vyčistil jsem karburátor výfuk a vněm…
ondra berny 23.11.2014 19:47
ondra berny
Koukni se na tu svíčku, jestli na ní není pecka (taková kulička mezi kontakty). Pokud jo, používáš š…
JoDiK 24.11.2014 09:11
JoDiK
Právě že svíčka je v pohodě neustále ji kontroluji ale nechápu že když se tam dá zas jina svička ze…
ondra berny 24.11.2014 14:10
ondra berny
A olej používám Mt 2
ondra berny 24.11.2014 14:12
ondra berny
A když Micham olej 1:40 tak svíčka z Černá a když dam oleje ještě min tak se to stejne dusi vynecháv…
ondra berny 24.11.2014 14:35
ondra berny
Takže po těch dvou kikometrech je svíčka černá a je taky mastná? Tzn má olejový lesklý povlak, nebo…
JoDiK 24.11.2014 16:15
JoDiK
Je Černá a suchá
ondra berny 24.11.2014 16:20
ondra berny
Zkus znovu předstih, svíčka musí být pěkně světle hnědá.
pařez 24.11.2014 16:23
pařez
Skusim to znovu nastavit i když jsem to už dělal Děkuji za radu
ondra berny 24.11.2014 16:26
ondra berny
Zdravim, tiez tento problem. Su nove vsetky tesnenia, potom som rok nepouzival. Teraz som nasteloval…
crony 26.07.2015 08:40
crony
buď falešným vzduchem - omrknul bych jak ti těsní přechodka ze sání do karburátoru. kdyžtak jí o něc…
kamzl 26.07.2015 16:06
kamzl
Prechodka dotiahnutá na tesno, zapalovanie kontrolované 3x, N15 na 0.4mm. Ale stále to isté :-( - Aj…
crony 01.08.2015 21:24
crony
Mně taky záhadně chcípala motorka, náhodou jsem zjistil, že byl zas...viněný přívod benzínu do plová…
Yarda 02.08.2015 19:07
Yarda
TO já včera opravoval motor z lodě - starý dvoutakt z 60. let minulého století. Problém byl v tom, ž…
antibalda 02.08.2015 19:12
antibalda
ak dava iskru ale nejde skus vypalit vyfuk .. mne takto blbol pincek a nevedel som rady a raz som vy…
xSVKx 08.10.2015 19:25
xSVKx
začni od začátku.../beru to že motor je po nějaké GO(výbrus, si-merinky, hlavně vyměněné těsnění mez… poslední
kamzl 09.10.2015 00:32
kamzl

A před "štelováním" jezdil? Pravděpodobně přestavením jehly jsi docílil chudou nebo příliš bohatou směs a motor se "uchlastává". Zkus to dát do původní polohy, zkontroluj čistotu trysek, zkus vyměnit svíčku.
Nejčastější příčinou, proč motor nejde do obrátek je zanešený výfuk. Rozebrat tlumič a vyčistit. S předstihem opatrně, je li velký, motor hřeje a má malý výkon.
Už si nepamatuji hodnotu předstihu, myslím, že by to mělo být asi 5mm před HÚ, měřeno na pístu šuplerou, ale nejsem si jistý.

Nejčastější poruchy na mém mustangovi
1. ucpaná tryska (bordel v nádrži) - profouknout nebo prošťouchnout jemným drátkem.
2. pecka na svíčce (nekvalitní olej do benzínu) - očistit ocelákem.
3. ucpaný výfuk (způsobuje to dušení co píšeš) - vypálit, rozebrat a vyčistit
4. ucpaný filtr (zaprášený až běda) - vyfoukat kompresorem
Předstih už si po těch letech nepamatuju, ale podle vygooglovaného zdroje jsem si připomněl, že jsem to dával asi na těch 1,4mm.
Takže jsi rozšteloval co jsi mohl, ale hlavní příčinu neopravil. Tak si to aspoň teď vyčistíš a seřídíš pořádně...

Něco podobného jsem měl u Babetty. Ona akorát chytla a držela otáčky vše, jak jsem ale přidal plyn, tak okamžitě a vždy chcípla, nevím čím to bylo, karbec jsem sešteloval podle návodu ale nic. Hrůza. Vzít a vyhodit. To je v plánu s Babettou!

:>:Je to vzduchovým filtrem. spíš jeho konstrukcí. Dej tam origoš/nebo stejně dlouhou a širokou/ hadici a filtr jako takovej/žádnej molitan nebo něco takovýho/ a na stejný místo.

:>:kdejaký přisávací díry tvojí výroby zalep.

:>:Jestli si navíc dělal nějaké úpravy jak na tom sání nebo si se hrabal do jehly, zkoušel si jiný trysky apod, tak si udělal to nejhorší co si moh a můžeš začít od začatku vracet všechno jak to bylo.

:>:Je taky nešvar tu vložku stříkat kdejakým konkorem/olejem/. jestli si to udělal tak je to taky troška do mlýna.Děj novou nebo tu starou pořádně vyper.

Toť k problematice nás trapitelů nízkých kubatur.Kdejaká inovace na pionýru, který není určen na závody vede k dlouhým hodinám kdy se vše snažíš skloubit se všim a ono to nepomáhá.

V jakém poměru mícháte benzín s olejem a jaký olej používáte?
Dřív pincek jezdil na normál 80 oktanů (za 4 koruny), někdo mu dával i speciál 91 oktanů. Dnes většinou u pumpy máte super 96 oktanů (Natural 95 oktanů), nebo jak to bylo... ale to je historie. Jen se podívejte, na co by vaše Jawa jezdila nejlépe.

a to je ono.

oleje stihl, husquarna,oleomag,... to patří do vysokootáčkových motorů(motorovky, křoviňáky apod), ty motory jsou na to konstrukčně stavěný(materiálově hlavně/výdrž je pak tam kde je) a se pak nedivte že ten fichtl zvyklej na poctivej ropnej mogul dělá to co dělá a nedej bůh to míchat ze speciálem, kterým je odkojenej.

benzín je samostatná kapitola, kvůli němu se to nedusí, na natural jezdím taky ale nějak tam chybí to olovo(pak se stím měněj vlastnosti toho jednoduchýho mechanismu) přidírá se to, točí to víc než to má(ložiska odcházej, kroužky praskaj, častější výbrusy apod.) a jsme třeba taky u toho(může se to dusit/přidírat kvůli tomu, je to jedna z variant, větší vůle, otáčky=víc námahy/jiný poměr směsi.

Pokud máte možnost a finance a chuť, udělat GO motoru a sání a jezdit na speciál 91 a klasický m2t z PARAMA(Mogul) to platí pokud chcete aby dlouho jezdil bez zbytečných nákladů. Pokud není speciál 91 jmenuje se to jinak u nás tomu řikaj normal 91(ale je dražší)

Pokud máte pionýra na fichtlcupy/závody nebo na rasení a rád děláte často úpravy a go jezděte na natural 95 a tam se potřeba si hrát se směsí paliva(vzduch/benzin) a olej neměnit, aspoň ten používat m2t(ropáka od mogulu).to v případě toho že víte že s tim nikde nebudete potřebovat daleko jezdit ale jen na extrémní zátěže na určitou krátkou dobu.

Sebevražda a vražda motoru je kupovat ty extra blue aditiv super 98 tech bla bla bla. pokud to je sériový motor nijak neupravovaný zaručeně se vám kousne až ho budete pálit 80km/h a budete to nejmíň čekat(vim zažil jsem to a nejedenkrát)

k tomu poměru míchání, do pěti litrů(nádrž) jsem dával 1.25 dcl (podle měrky) mogulu do speciálu/normalu 91 když používáte jiný a viceoktanový bezolovnatý benzín radši bych ho zvýšil, kvůli tomu přidření(stejně jednou příjde ale buď totální, fatální nebo mírný)

k tomu nízkootanovýmu benzínu to nevim nikdy jsem to tam nelil, logicky by měl mít menší výkon, zas záleží jestli je olovnatý nebo ne, pak to může katastrofálně spalovat...ale to hádám.

dobré zkušenosti? v motorovce nebo křoviňáku leda.

fichtl potřebuje minimálně olovnatý benzín, to olovo ho samo o sobě maže, tyhle hi-tech oleje ještě ve spojením z bezolovnatým benzínem, který maj mimo jiný v sobě kde jakou přísadu, která má ničit karbon a usazeniny, ničí nejen pra povrchovou úpravu materiálů ze kterých je fichtl dělanej(nemluvě o simerincích)

Pokud chcete aby dobře sloužil, neměl jste problémy, třeba i s tou směsí, svíčkama apod a stojí vám ten pionýr za to tak jezdit a mazat nejlíp tím čím se má. uživatelských přiruček je na internetu je nespočet, stejně tak i rad.

je to přeci už veterán a je to tím pádem tak nějak i penězích a času.

ne jeden z mála ale pro neupravovanej motor pionýra jasná volba, měl by to být m2t(MOGUL/PARAMO) něco na ropné bázi(třeba oleje od HEKRY jsem jeden čas dával) ne nějaká syntetika všemožně hrající barvama a vonící do sekačky světových značek.Tenhle olej je dělanej speciálně pro dvoutakty starší výroby.

když si přečteš návod na nějakým stihláckým oleji je tam fikaně napsáno že olej je vhodný pro nízkootáčkové i vysokootáčkové motory, zejména je určen pro motorové pily, křovinořezy, bla, bla bla. jenže poinýr vysokotáčkový není. to samí u kdejakýho denicolu a oleomagu apod.

benzin: zakázanej je, abych se v tom neztratil, psal jsem o normalu 91(bezolovnatý nástupce speciálu 91) někde se to menuje tak někde onak, a olovnatý benzín z něj uděláš aditivy - prodává se běžně i na benzinkách většinou v deckových obalech.(zřejmě kvůli trabantům, wartburgům a trapitelům nízkých kubatur typu ČZ a JAWA)v podstatě nahrazují chybějící olovo, které má i mazací funkci a další třeba i tu že ta směs se v karburátoru připravuje taková jaká má být.

jak jsem psal, tyhle československý kolečka pojedou i na ten natural 95 i na super 98 pokud to hodí jiskru tak to pojede i na líh...otázka je jak a s jakými přítomnými a budoucími problémy.

Fichtl nema ventily nepotrebujes olovo v benzinu. Jezdim na vsech svych veteranech jen na natural a olej do krovinorezu. M2t je olej ic moc. Veterany delam 30 let tak myslim ze uz o tom neco vim. Doporucuji znovu seridit a kouknout na sani a vyfuk jen ho povol u valce a uvidis jestli pujde do otacek. Omlouvam se z hacky a,carky, ale pisu to na tabletu a neumim to tam vlozit tak jak to ma byt. Diky za shovivavost.

tak nic zase jste mě dostal, jen se zeptám kolik těch dílů ty vaši veteráni maj z doby kdy byl natural ještě na houbách?

jinak je pravda že jsme zabrousili kapku někam jinam to co radíte je správně, to o čem jsme se bavili už šlo kapku jinam a nechal jsem se unést ale v podstatě je to jedna z velice pravděpodobných příčin + špatný stav motoru, výfuku, apod.

ve všech mých strojích jsou originál díly. Nejvíc km, kterýma jsem si jistý má jawa 353/3 r.v.1956- 95000,-km když jsem to koupil tacho už nešlo, tak pravděpodobně víc. motor jsem musel generálkovat, neboť to stálo v garáži 20 let a zarezl píst a už to nešlo rozhýbat. udělán výbrus a simeringy s ložisky. Všechny vnitřnosti jinak zůstali.
Na pařezech jezdíme každoročně na dovolenou cca 100km denně s mou váhou vysoko přes 100 na naturál s olejem do křoviňáku vyzkoušeno, že i motor po výbrusu v hicech nemá tendenci se přidírat.

Zdravím, ano, i staré moto 2T lze provozovat na BA N95+ olej např. Husquarna, Oleo-Mac a podobně a to i při poměrech až 50:1(kamarádova Jawa 125(175) tak jezdila po té doby, než bylo odkoupena do muzea soukromníka). Podmínkou je pouze zgenerálkovaný motor, tj. bez úsad ze starých olejů typu M2T atd. Pokud není zgenerálkovaný, tak použití jiného oleje rovná se smrt motoru, ne třeba hned, ale pozdějui určitě. Co se týče olova v palivu, tak to se řeší pouze např. u Š120 kvůli ventilům.:-)

Zdravim mohl by me nekdo poradit cim muze byt ze vcera jsem nastavil predstih a odtrh vse pracovalo perfektne krasne chytal i za tepla (najel jsem jen asi 20km) a dnes jsem ho tak tak nastartoval za studena a za tepla ani rana (to jsem jen zastavil a vypl motor a po 5 min uz nechytil) mel tendenci chytit a asi na patnaste roztlaceni chytil. A to jsem vycistil trysky, vzduch.

Já jsem měl problém s motorkou, našlápnout šla, ale po chvíli začala chcípat. Příčina byla v sítku proti nečistotám co bylo přímo v nádrži (je u pincka něco takového?) bylo zasr... tedy zanesené a i trochu rezavé. Trochu teklo, tak do plovákové komory v klidu benzín natekl, ale když šel motor, tak mu ten čůrek nestačil

Těsnost válec x karburace v pořádku?. Těsnost mezi kartery, Simeringy na klikovce, kondík, vysokonapěťový kabel, fajfka, nezůstala viset jehla v karbeci , ucpané sání závad mě napadá 1000, jdi znovu od nejjednodušších věcí dál. Píšeš v ostatních motorkách- zkoušej z nich odzkoušené -svíčku, kabel, fajfku kondík atd.

Jestlis ho jen vypálil a nerozebral, může být furt ucpanej karbonem.
Takže vyšrub tu matku na konci, vyklepej víčko se dvěma dírkama a pak tak dlouho bouchej výfukem do nějakýho prkýnka, dokud nevyjede vnitřní tlumící díl - dva takové kelímky spojené třemi trubičkami v plechu a v nich z boku dírky, to vše musíš vyčistit a zprůchodnit...
viz obrázek:
[http://jawa50tuning.wbs.cz/vse_o_babetach/vyfuk.jp     eg]
Tady je jedna zaprasená půlka (druhej kelímek asi upad):
[0001.JPG]

Dobrý den Prosím o radu mam jawa mustang on se dusi vynechává vyčistil jsem karburátor výfuk a vněm i tlumič VŠE co jsem udělal skoro všechno pak jsem koupil novou svicku a na ni to jelo bez problémůnic nevynechává lo jelo to jak má ale pod 2 kilometrech se to zase zaclo dusit vynechává už nevím co stim je Děkuji za všechny rady

Právě že svíčka je v pohodě neustále ji kontroluji ale nechápu že když se tam dá zas jina svička ze to 2 kilometry ujede pak se to dusi vynechává a pak to chcípne a nejde to za boha nastartovat AZ pak když se tam dá zas jinak svíčka tak to na ni zas chvíli jede ale pak to sami jak furt ale Děkuji za rady

Zdravim, tiez tento problem. Su nove vsetky tesnenia, potom som rok nepouzival. Teraz som nasteloval zapalovanie. Lenze on si robi co chce - pri zohriatom motori dusi raz pri rychlosti a na druhy den z nicoho nic ide bez problemov na rychlosti a hrozne dusi na neutrali. Kazdy den inak. Bude to predsa tym falosnym vzduchom?
Diky

buď falešným vzduchem - omrknul bych jak ti těsní přechodka ze sání do karburátoru. kdyžtak jí o něco zkrátit, v horký vodě ohřát a napasovat na těsno na karburaci a dotáhnout třeba eskapáskou.

Pak zkus ještě odtrh na svíčce, na N17 je 0.5mm jak tam je víc tak s nedokonale šeřízeným zapalováním tohle dělá taky.

Jehlu bych jinak úplně dolů a trysku 68 když to pojede tak klidně 72 a zvednout jehlu o zoubek.

Ode dneška od rána se v tom taky hrabu a dělala to nakonec jen ta přechodka na sání a velkej odtrh na svíčce.

Prechodka dotiahnutá na tesno, zapalovanie kontrolované 3x, N15 na 0.4mm.
Ale stále to isté :-( - Aj pri studenom to dusí na volnobeh ..štýlom -ked nepridám, tak chcípne a ked pridám tak oneskorene ťažko zdvýha otáčky. Pri jazde má zato super výkon. Jak keby bol zle zoštelované zapalovanie.

TO já včera opravoval motor z lodě - starý dvoutakt z 60. let minulého století. Problém byl v tom, že do válce šla moc bohatá směs a karburátor neměl šroubek na štělování. Bohatost šla ovlivnit pouze tryskou, ale kde budete v sobotu odpoledne shánět trysku do 50 let starýho motoru :-) Tak jsem to vyřešil velmi elegantně, že jsem vzal pájku a cín a dírku v trysce zalil cínem a udělal o 0,2mm menší a motor šlape jako víno, navíc u toho jde velice dobře experimentovat. Jen jsem zvědavej, jestli cínu nebude vadit trvalý styk s benzínem a olejem - to ukáže čas ...

začni od začátku.../beru to že motor je po nějaké GO(výbrus, si-merinky, hlavně vyměněné těsnění mezi karburátorem a válcem, oboje.Hlavně mít originál sání -ostatní se pak dá lehce doladit!!!

Po tom co tu píšeš to vypadá že ti někde saje falešnější vzduch, na jehlu si neměl sahat, měla by být uprostřed a mohlo a taky spíš to udělalo s dalšíma nedokonalostmi chudou směs - prostě jdi po směsi...to jako první.

druhou a dost taky pravděpodobnou variantou je "vyběhaný motor" ten i kdyby jsi byl pán svatý neseřídíš na sto procent. Funguje dobře ale jen za určitých podmínek(menší převod, lepší palivo,ložiska bo nějaká další běhavka odešla, prostředí, apod...)

Každý jiný motoru dopřává své, pak stačí málo a vše se pak sčítá. Je to kolikrát taky otázka několika věcí najednou a je potřeba po nich jít.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru