Předmět Autor Datum
Máš nejakou lacinou dodávku lihu z Ostravy ??
Joseph 08.09.2012 11:52
Joseph
Vyzkoušej vyrobit pro motor bohatší směs - zdvižení jehly v karburátoru, popř. větší trysku.V tom li…
z vysočiny 08.09.2012 14:57
z vysočiny
Šel bych max na směsi 80:20, méně benzínu bych asi raději nedával, při 50:50 by neměl být problém je…
Uroboros 08.09.2012 17:03
Uroboros
Můj otec mi vyprávěl, že jeho pařez jel za tepla i na naftu 1:1 s benzínem. Ale nesměl schládnout mo…
Niko Bellic 08.09.2012 20:41
Niko Bellic
Mně otec vykládal o starých motorkách na petrolej. Nastartovalo to na benzín a po chvíli jízdy, až s…
Prasak 08.09.2012 21:30
Prasak
kutilska.poradna.net
Redsnake 08.09.2012 21:53
Redsnake
To otec skutečně nelhal, tímhle způsobem krmili dříve i některé druhy traktorů, tam se petrolej ješt…
z vysočiny 08.09.2012 22:00
z vysočiny
U naftových motorů není petrolej až takovej div, to u benzíňáků je to trochu neobvyklý. Já jsem na v…
Prasak 08.09.2012 22:11
Prasak
pokud máš známé na letišti, tak pohoda, letecký petrolej stojí třtinu co benzín :-), mimochodem, v z…
Uroboros 08.09.2012 22:40
Uroboros
Bylo tam na petrolej jen několik strojů, bylo to prej v rámci výzkumu. Hned vedle byl vojenskej výzk…
Prasak 08.09.2012 23:42
Prasak
Mě by třeba zajímalo, jak vypadaly auta na dřevoplyn. Způsob startování, jízdní vlastnosti apod. To…
Niko Bellic 08.09.2012 23:51
Niko Bellic
Přečti si tohle: http://auto.idnes.cz/unikatni-skoda-rapid-pro-gori nga-dob-/auto_ojetiny.aspx?c=A12…
Prasak 09.09.2012 01:01
Prasak
Skvělý článek, díky.
Niko Bellic 09.09.2012 10:52
Niko Bellic
v Plzni ve škodovce byly snad dva tanky přestavěné na dřevoplyn :-), jinak to není vůbec problém, ko…
Uroboros 09.09.2012 06:55
Uroboros
My jsme na zplynováni dreva a uhlí zapomeli, no v dobách pre II válkou to byla úplne bežná technolog…
Joseph 09.09.2012 11:36
Joseph
Zdravim,ja jsem u jawy 250 namichal cisty etanol s olejem a jela jen prizavrenim sanim,ale rozdil s…
koala3 09.09.2012 02:40
koala3
Takže kdybych si vzal svého fichtla nalil tam ethanol E85 s olejem a vytvořil bohatší směs tak to po…
gamexploration 09.09.2012 09:52
gamexploration
pojede ikdyž se karburátoru ani nedotkneš ;-), pravda je, že by to nebylo od věci, nebo čepovat 2:1…
Uroboros 09.09.2012 10:09
Uroboros
Takže bych to měl ředit s benzínem nebo to tam lít takové jaké to je ?
gamexploration 09.09.2012 10:15
gamexploration
Pokud chceš mít v brzké době ucpaný motor usazeninami tak to klidně dělej. Bude Ti to kouřit, nebude…
corve43 09.09.2012 20:41
corve43
Ředil se technický benzin s petrákem 1:1 No to byly časy, kdy jsem si technický benzín tahal domů z…
iconek 09.09.2012 21:10
iconek
Já jsem z toho pochopil, že tam chce lít E85, nikoliv petrolej.
Prasak 09.09.2012 21:30
Prasak
To bylo na příspěvek nade mnou.....
iconek 09.09.2012 21:44
iconek
Já taky nereagoval na tebe, ale na onen příspěvek nad tebou. Další otázka bude stav ložisek na klic…
Prasak 09.09.2012 22:01
Prasak
U dvoutaktu mám trochu pochybnosti o mísitelnosti lihu s olejem, ale nezkoušel jsem to:-/
Zerozero 09.09.2012 22:19
Zerozero
ředit s M2T olejem.mrkni na youtoobe.já mám pincka udělanýho na ethanol,ale zatím pouze doladuju.se… poslední
kuc 17.12.2014 20:07
kuc

Vyzkoušej vyrobit pro motor bohatší směs - zdvižení jehly v karburátoru, popř. větší trysku.V tom lihu by stejně mělo být cca 10% benzinu. Pokud to pojede, tak ještě zkus nepatrně zvětšit předstih. Hodně zdaru.

To otec skutečně nelhal, tímhle způsobem krmili dříve i některé druhy traktorů, tam se petrolej ještě předehříval od výfukového potrubí. Ovšem současná cena petroleje - ???? Taky je otázka jak by to spalovalo v poměrně vysokých otáčkách motoru pionýra.

Bylo tam na petrolej jen několik strojů, bylo to prej v rámci výzkumu. Hned vedle byl vojenskej výzkumák pro vozidla, mimo jiné se prej pokoušeli do starejch T72 nacpat turbo, ale nešlo to uchladit.
Ono to armádu určitě zajímalo, když BVP si bere skoro 150l nafty na 100km a tank přes 550l/100km, takže tam je úspora opravdu zřejmá. Jeden výjezd tanku na cvičiště a hned mají na výplatu jednoho majora.

v Plzni ve škodovce byly snad dva tanky přestavěné na dřevoplyn :-), jinak to není vůbec problém, kotel postavíš za pár hodin, je jen nutný dřevo v uzavřený nádobě (nebo lépe dřevěné uhlí) ohřát na 500°C a víc, pak jen z té nádoby odvedeš plyn do sání motoru, tedy měl by tam být mezi ještě chladič. Měli by se upravit kompresní poměry, ale funguje to i bez toho - číma starší motor, tím jsou k tomu přizpůsobivější. Lépe je použít benzíňák. Jinak dřív na to jezdili i autobusy, prostě na zadku měli pověšenej kotel :-) a sypali se tam dřevěné štěpky.
Někde tu mam i kompletní příručku "Přestavba vozidla na dřevoplyn" :-)

My jsme na zplynováni dreva a uhlí zapomeli, no v dobách pre II válkou to byla úplne bežná technologie, obecne známa a užívaná. Nikomu neprišla nijak exotická, netypická.

Zplynováni je princíp príšerne, skutečne desne starej, tisíce let. Výrábelo se tímto zpúsobem drevené uhlí pro kováre.

V dobách pred elektrinou, každé vetší mesto melo vlastní plynárnu na výrobu svítiplynu z uhlí.

Plyn se užíval hlavne pro svícení, proto ten název. Samozrejme kdo si mohl dovolit, plynem varil a topil.

Zdravim,ja jsem u jawy 250 namichal cisty etanol s olejem a jela jen prizavrenim sanim,ale rozdil s benzinem nebyl zadnej.Chtel jsem do sani vyrabet skrtici klapku,ale nakonec jsem se na to vys....:-)Proste etanol potrebuje min vzduchu a vic smesi.

Pokud chceš mít v brzké době ucpaný motor usazeninami tak to klidně dělej. Bude Ti to kouřit, nebude to mít výkon a zkrátka všechno zas....! Další otázka bude stav ložisek na klice, protože petrák není tak mazný jako olej. Je ovšem pravda, že starý "dobrý" motocykly takové palivo schroupali bez obtíží. Ředil se technický benzin s petrákem 1:1

ředit s M2T olejem.mrkni na youtoobe.já mám pincka udělanýho na ethanol,ale zatím pouze doladuju.se mi nějak rychle moc zahřeje a přehřívá se.akorát problém se startem,když dlouho stojí,panč ethanol tahá vodu do sebe.fofr sprej to vyřešil:-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru