Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Je možné vymáhat neuhrazenou zakázku na zaměstnanci?

Zdravím, zajímala by mě odpověď na následující...

Firma se zabývá montáží a dodávkou nějakých zařízení. Zákazník schválí cenovou nabídku, dohodne se termín montáže, zařízení se namontuje a zákazník přestane komunikovat...

Firma se snaží dohnat zákazníka, ten vždy po telefonu slíbí, ale peníze nepošle.

Má zaměstnavatel právo vymáhat tyto peníze na zaměstnanci s tím, že "tys měl tuto zakázku na starosti"?

Předpokládám, že je to nesmysl, ale třeba se s tím někdo setkal.

Díky za odpovědi

Předmět Autor Datum
Zamestnavatel ma pravo vymahat škodu,ktoru sposobil zamestnanec,takuto škodu ,aku si popisal,sposobi…
audax 20.03.2014 18:01
audax
Za tohle přece zaměstnanec nemůže. Pokud samozřejmě onen zaměstnanec vynaložil přiměřenou péči, aby…
Dale Cooper 20.03.2014 18:26
Dale Cooper
jestli je to jenom dělník kterýmu řekli franto běž tam namontuj to a je to ok 15ctýho dostaneš klasi…
Lífa 21.03.2014 15:50
Lífa
Podle mě záleží na tom jestli ten zaměstanenc to mohl nějak ovlivnit. Třeba že sám rozhodl že tady t…
MM_tank 26.03.2014 00:18
MM_tank
Požadovat může, ale důkazní břemeno, že onen zaměstnavatel škodu způsobil svým (záměrným nebo nedbal… poslední
JR_Ewing 26.03.2014 08:26
JR_Ewing

Zamestnavatel ma pravo vymahat škodu,ktoru sposobil zamestnanec,takuto škodu ,aku si popisal,sposobil zakaznik,nie zamestnanec,zamestnavatel ma dostatok pravnych možnosti,ako vymahat škodu/neuhradenu zakazku/ od toho,kto ju sposobil,t.j. od zakaznika,ktory ju odmieta zaplatit.....

Podle mě záleží na tom jestli ten zaměstanenc to mohl nějak ovlivnit. Třeba že sám rozhodl že tady ten zákazník to dostane na fakturu místo hotově. Pokud měl jen dodat fakturu kterou /pro toho zákazníka/ schválil a vytvořil někdo jiný tak to na něj nemůže nikdo hodit.

Požadovat může, ale důkazní břemeno, že onen zaměstnavatel škodu způsobil svým (záměrným nebo nedbalostním) chováním leží na zaměstnavateli. U nedbalostního by musel prokázat, že zaměstnavatel nedodržel nějaký firemní postup, u záměrného by dokonce musel prokazovat úmysl. To je nesmysl. Pokud má faktura po splatnosti a zákazník na opakované výzvy (písemné) nereaguje, pak na soud. Exekutor už si brousí tužku a leští nálepky do vysokého lesku.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru