Avatar uživatele
Hammy

Je normální, že jsou první jízdy autoškoly taková ,,divočina''?

Po dvou prvních jízdách Autoškoly mám stále pocit, že se to snad nikdy nenaučím. Hlídat si to všechno.. udržení auta ve správným pruhu, řazení a správná rychlost, vnímání značek a přednost na křižovatkách. Všechno tohle hlídat najednou je pro mě docela dost. Je tohle normální nebo s tím mám problém?

Zajímavá 0 před 2781 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Roman71

Je to naprosto normální. Vzpomínám si na své první jízdy v Autoškole a zažíval jsem podobné pocity. Mylslel jsem si, že to snad ani nezvládnu, ale když už jsem do toho „vlezl“, tak to dotáhnu do konce. Zvykneš si, neboj. Čím víc jízd budeš mít za sebou, tím líp to budeš zvládat. Jediné, co můžu pro začátek dopručit je, ať už se bude na silnici jezdit jakkoliv, nepropadej panice a zachovej chladnou hlavu. Každý člověk za volantem si tímto prošel. Zvládneš to, neboj se :)

Dnes nelituji toho, že jsem to „trýznění“ podstoupil. Jezdím autem už dlouho (skoro 20 let) a bez jediné nehody. Nepotřeboval jsem ani gumové auto a dva rezervní řidičáky :)) jak jsem si na začátku kurzu myslel.

Upravil/a: Roman71

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lamalam

Je to normální, časem se to srovná.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Zkuste trénink někde na soukromém pozemku (lesní cesta, ), zkušenosti pomáhají

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
eleonnore

Já doufám, že to normální je, protože to samé zažívám právě teď taky :D. Momentálně nejvíc bojuju s volantem a velikostí auta, neodhadnu, jestli jsem ve svym pruhu, moc vlevo, nebo zas naopak nenajíždím na obrubník.
Dnes jsem měla třetí jízdu, instruktor si o mě asi myslí, že jsem ztracenej případ, ale pořád se uklidňuju, že to mám jen v hlavě :D. Odpoledne na mě dvakrát troubili na křižovatce, protože se nedokážu na zelenou rozjet hned, ale třeba až za 3–5 sekund. A to novýmu řidiči nepřidá.
No a i když pravidla teoreticky ovládám, v provozu už to taková sláva není. Jsem ráda, že nějak zkrotim auto, spojku, brzdu, plyn a zařadim se do správnýho pruhu a blikám. Co jsem slyšela, prý je to normální. Snad… :D

Snad se zlepšíme, držím palce, kolego! :)

Upravil/a: eleonnore

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Nerevarin

Je to normální, asi každý je z toho ze začátku špatný. Ale zvykneš si a časem tě to bude i bavit. Ze začátku má člověk problém už jen s tím autem, natož aby vnímal okolí a značky. Ale to se srovná. Řekl bych, že skutečná „škola“ nastane, až začneš jezdit sám. To jsem byl teprve hotovej. Chce to ze začátku s rodičem, kámošem atd.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
tucnakscot

Je to naprosto normalni. Ja jsem ze zacatku mel taky problemy s rizenim a dokonce i s testy. A udelal jsem zkouzky hned na poprvi.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Může být. Každý to má trochu jinak. Trochu výhodu mají Ti co se s děním na silnici seznámili dříve (pravidelně jízda na kole, sledování provozu při jízdě busem apod.)
Co já pamatuju, tak první jízdu v autě jsme neměli v provozu… Ale ne vždy je to možné. Začínal jsem s pionýrem, tam jsme první hodinu jezdili kolem hřiště abychom si vyzkoušeli základní ovládání, řazení, rozjíždění. O pár let později OA, první lekce byla v areálu kasáren, zas pro základní ovládání vozu. V rámci stejného kursu první lekce na velké motorce a rovnou do města. Zastavení na červenou a na zelenou jsem s instruktorem za zády projel křižovatku po zadním 😉 Jeho blbost že mně to taky nenechal nejdřív osahat 😉

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pruzkumnik

Je to divočina :D
já tento měsíc dal závěrečný jízdy, a aby toho nebylo málo tak jsem si dělal i na motorku :D
První jízda to pro mě bylo jako ovládat raketoplán a to byla jízda jen na cvičišti mezi kuželi
Druhá jízda byla v obytné zóně kde je malí provoz, to pro mě bylo jako ovládat monstertruck
Třetí jízda byla mimo město kde jsem mohl jet rychleji, to pro mě bylo jako ovládat stíhačku(stále tu mluvím o staré škodě fabii :D)
pak ty další jízdy, u pátý mě učitel řekl že bych se měl už konečně dívat do předu co tam je za značky
nebyla jízda kdy by mě to nechcíplo :D
Jednou mě pořádně zprdl za to že jsme startoval bez zmáčknuté spojky(myslel jsem že mám neutrál a měl jsem tam jedničku takže to poposkočilo trošku do předu :D ve předu naštěstí žádný auto nebylo :D) po druhé mě zas zprdl za to že řadím bez spojky :D
tyto dvě věci se ve mě zafixovali a já už je neudělal
A to že jsem měl v pohodě instruktory takže když mě zprdli bylo to něco neočekávanýho takže jsem si to zafixoval
ani to rozjíždění ti nepůjde hned dokonale, párkrát ti to chcípne, je lepší když motor hučí ale tlačí, než když netlačí a chcípne :D
u závěreček pozor, u STOPky hezky do místa výhledu a hlavně ÚPLNĚ ZASTAV třeba napočítej do dvou a až pak se rozjeď(a to i přes to že je úplně volná silnice a láká to nezastavit úplně
sranda byla když jsem se na 12té jízdě musel učit na novém autě :D(do závěreček 3 jízdy) se StopStartem(když na křižovatce vyřadíš na neutrál a pustíš spojku chcípne motor, a když sešlápneš spojku motor nastartuje)
navíc v něm nebyl slyšet motor takže jsem nevěděl kdy řadit a musel jsem se dívat na palubku kde to bylo znázorněný nějak takto 2->4

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

První a druhá dvouhodina má určitě probíhat ve slabém provozu – tedy např. na nějaké okresce druhé – třetí třídy… tam těch značek a křižovatek moc není, a provoz je dost slabý na to, aby si člověk zvykl na rozměry a chování auta a nemusel se stresovat, že bude brzdit ostatní auta. Taky sem občas dostal žáka, který byl v půlce kurzu a třeba tři týdny vůbec nejezdil, tak sme si zajeli udělat jedno kolečko na takovou tu slabou okresku.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek