Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Je to dobré řešení airflow a komponentů?

Dobrý den, snažil jsem se vyřešit dobrý průchod vzduchu v budoucí sestavě, proto jsem přišel poprosit o radu znalce, jestli je to správně. Předem děkuji.

pcflowair.jpg

1. bílo-hnědá barva = Noctua NH-D14
2. hnědá barva = Noctua NF-P12-1300
3. zelená barva = Corsair Vengeance Low Profile Blue 16GB (4x4GB) DDR3 1600
4. fialová barva = GIGABYTE GA-Z68X-UD5-B3
5. šedá barva = GIGABYTE HD 6870 OC (GV-R687OC-1GD) 1GB, PCI-E
6. černá barva = OCZ ModXStream Pro 600W
7. case = CoolerMaster Elite 370

Předmět Autor Datum
Nejsem přítelem spodních zdrojů (teplý luft stoupá, že...). Větráky ti v bedně udělají slušný průvan…
Asmodeus 23.10.2011 16:01
Asmodeus
10 ventilátorů v bedně? Není to trochu moc, Antone Pavloviči?
Wikan 23.10.2011 16:01
Wikan
Ano, teplý vzduch stoupá, proto jsem zvolil vývody teplého vzduchu nahoru a nahoře do boku, ale jina…
azozaz 23.10.2011 16:05
azozaz
V počítači mám 92mm větrák na grafice- taktovaná GTX460, CM Hyper 212+ na procesoru- taktovaný Core…
Potkan007 23.10.2011 16:19
Potkan007
Ani já moc nefandím pozici zdroje dole, ale když už, tak dávám chladič procesoru pozicí tak, aby fun…
M-Pol 23.10.2011 16:10
M-Pol
Ano, dělám to úplně stejně. A na té zadní stěně se osvědčil pomaloběžnej větrák foukající ven. O moc…
Potkan007 23.10.2011 16:22
Potkan007
Proč je takový problém se zdrojem dole? Já dycky myslel že když bude sát teplý vzduch z case tak mu…
azozaz 23.10.2011 18:23
azozaz
To není až tak problém s životností zdroje, ( je na to v četně ventilátoru konstruovaný od dob co ne…
M-Pol 23.10.2011 18:34
M-Pol
V prvé chvíli jsem si myslel, že barva se nějak podílí na průtoku vzduchu... "...Ano, teplý vzduch s…
ms 23.10.2011 16:33
ms
moc vám nerozumím...
azozaz 23.10.2011 16:55
azozaz
Nikdo mu nerozumí...
Asmodeus 23.10.2011 17:00
Asmodeus
Já si ano. Ta bedna/bočnice je děravá jak ementál. Takže jakési proudění, ze zdola nahoru, ze předu…
M-Pol 23.10.2011 17:35
M-Pol
chapu, chapu, foukat to ven zadem...
azozaz 23.10.2011 17:57
azozaz
Jo a jinak jsem našel eště tohle, kde využívají hlavně ty větrání z boku... watch
azozaz 23.10.2011 18:03
azozaz
To je jedno, hlavne je, ze skrinka ktoru si si vybral je zo vsetkych stran rozvrtana a s nevhodne um…
blue5 23.10.2011 17:49
blue5
Jenom jsem si stahnul fotku ty bedny z boku a pak uz jsem to tam dodelaval sam, takze ano. Jinak ta…
azozaz 23.10.2011 17:55
azozaz
je k "pííííp! Je to z dob Prskoletů a v dnešní době naprosto neužitečné! Znovu upozorňuji na funkci…
ms 23.10.2011 18:01
ms
A která case by tedy byla vhodná? (nějaký příklad produktu) Děkuju.
azozaz 23.10.2011 18:06
azozaz
se pustím do zdroje. Já tedy nevím, ale: http://extrahardware.cnews.cz/ocz-modxstream-pro-6 00w-modu…
ms 23.10.2011 18:33
ms
? To bol komentar k 334? Dufam ze nie.
blue5 23.10.2011 19:55
blue5
To byl komentář k tomu "tunýlku" jako ke zbytečné věci v dnešní době. CM Elite je prostě nejnižší pr…
ms 23.10.2011 20:26
ms
Samozrejme a prave preto ma tak dobru cenu. Naco by mal platit za case viac? To nech to radsej hodi…
blue5 23.10.2011 20:39
blue5
dodatek. Normální skříň vypadá třeba takto: https://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=705 94#,…
ms 23.10.2011 18:05
ms
Jestli si ještě něco pamatuju z tech,. kreslení tak se tam 29cm karta nevleze -viz u té 340 support
MM_tank 24.10.2011 00:35
MM_tank
? To je odkaz na mna a CM 334? No ano vyrobca udava max. 252.15 mm, ale aj tak sa tam urcite zmesti.…
blue5 24.10.2011 01:19
blue5
Jo odkaz na tu 334. Já tam vidím 230 /přímo tvůj odkaz a support/
MM_tank 24.10.2011 03:10
MM_tank
230? To je p.....na //edit Pocitam, ze omylom zamenili obrazky.
blue5 24.10.2011 09:23
blue5
Jinak tady pán kolega naměřil 27,5 cm, tak nevím... watch poslední
azozaz 24.10.2011 16:40
azozaz
Já si myslím že zacpat všechny díry v kejsu větřákama není moc velké umění a může to být zbytečné -…
MM_tank 23.10.2011 18:38
MM_tank
Takže big tower? nebo jenom jinak rozloženou Midi/middletower?
azozaz 23.10.2011 19:30
azozaz
Spíš jde o hloubku tý bedny /480 moc není/ a natočení diskového koše. Jak sem to hledal dál tak ty s…
MM_tank 24.10.2011 00:31
MM_tank

V počítači mám 92mm větrák na grafice- taktovaná GTX460, CM Hyper 212+ na procesoru- taktovaný Core i5, větrák ve zdroji 140mm a 80mm Noctuu na nízkých otáčkách vzadu, fouká směrem ven. Nic se nepřehřívá, nic nehučí, dovolím si tvrdit, že teploty mám vzhledem k výkonu a taktování (v podpisu) záviděníhodné. Zdroj mám nahoře.
Když nebudu koukat z mého pohledu "co všechno se může stát" na ty horní větráky, tak ten dole by mě hodně štval, jsou tam jenom dvě možnosti jak do dopadne. Buďto s prachovým filtrem- do dne to bude ucpané a bude to akorát hučet, nebo bez filtru, to potom bude chladit, ale všechno co by bylo na filtru si hezky sedne na součástky uvnitř.

To není až tak problém s životností zdroje, ( je na to v četně ventilátoru konstruovaný od dob co nebyli ty nové bedny) ale naopak pomáhá při výměně luftu v bedně a tím ušetřím další přídavný ventilátor = peníze, hluk.....

V prvé chvíli jsem si myslel, že barva se nějak podílí na průtoku vzduchu...
"...Ano, teplý vzduch stoupá, proto jsem zvolil vývody teplého vzduchu nahoru a nahoře do boku... Někdy si najděte, jak funguje komín... Díry do bočnice a ještě u tak tenké, nebude to pravé...

Já si ano. Ta bedna/bočnice je děravá jak ementál. Takže jakési proudění, ze zdola nahoru, ze předu dozadu nebude, bude to "cucat" cestou nejmenšího odporu a to hlavně tou horní ďourou v bočnici.
( osobě bych jí zalepil )
Jinak ona skříň -

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id =6656

Pro tazatele:
Všimni si na obrázku jak je otočený ten chladič procesoru u výrobce.

se pustím do zdroje. Já tedy nevím, ale: http://extrahardware.cnews.cz/ocz-modxstream-pro-6 00w-modularne-se-ctrnactkou?page=0,2 se objevují jisté výhrady, též např. zde: http://www.overclockersclub.com/reviews/ocz_mxs_pr o_600w/7.htm. Osobně jsem podezřívavý v případě machinací s UL a zastírání skutečného původu toho, nač OCZ "lepí štítky".
Šel bych do jistoty a zvolil výrobce, co skutečně zdroje vyrábí a navrhuje...
Také jsem proti postulátu, že skříň a zdroj nejsou tak důležité a k tolik žádanému výkonu nikterak nepřispívají. "Nabušené" komponenty do papírové skříně s podivným zdrojem není nic neobvyklého, bohužel.

? To je odkaz na mna a CM 334? No ano vyrobca udava max. 252.15 mm, ale aj tak sa tam urcite zmesti.
A inak zostavu vobec neriesim, GK tam aj tak nakoniec nebude. Zostava je zatial uzasna...grafika podivnych rozmerov, 16GB RAM, no CPU,no HDD,...

Já si myslím že zacpat všechny díry v kejsu větřákama není moc velké umění a může to být zbytečné - už vzhledem k ceně těch noctuí.

Karta má dle výrobce 29cm (v diskuzi u czecha uvádějí cca 27,5) je otázka jestli je ta case pro ni vhodná a jak /jestli/ se tam nacpe. Konektory má vga podle fotek naštěstí z boku jinak by natuty zavazel ten hdd koš. Tahle skříň by pro tuhle vga určitě nebyla můj favorit.

Spíš jde o hloubku tý bedny /480 moc není/ a natočení diskového koše.
Jak sem to hledal dál tak ty spodní tři díry na disky by měli jít použít a karta by se tam měla vejít a zabere ty zbývajáící tři nahoře takže tam disky nedáš.

Tady sem náhodou našel jednu větší /neznám, nedoporučuju jen jako tip/
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=9170 7

Jinak skříň jednu mám chiefteca hloubka 52cm kde bych 30cm kartu dal v pohodě a druhou Sharkoon Rebel12 Value -hloubka 54 cm- tu sem koupil z aukra za +- litr.Větřák smaozřejmě vyplej :-P

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru