Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem 230V -> 12V bez měniče napětí ?

Čus lidi, přemýšlím, zda když chci do auta zapojit nějaký spotřebič, řekneme reproduktory, které mají příkon tak 50W.
Tak asi nebude stačit je rozebrat, vyhodit transformátor, který mění těch 230AC na nějakých 12V DC a napojit to na baterku, co ?
A když nad tím vlastně přemýšlím, nevím jestli je ten zesilovač vůbec napájen stejnosměrnýn napětím.

Předmět Autor Datum
V reproduktorech síťový transformátor obvykle není. Pro napájení obvodů zesilovače se DC pochopiteln…
karel 28.01.2014 23:17
karel
Nepokouší mi se o nic. Audio v autě bych takto nikdy neřešil. Ale bratranec si furt nenechá vymluvit…
DanteRemi 29.01.2014 00:27
DanteRemi
Rozebrat, zjistit stejnosměrné výstupní napětí za stabilizátorem. Pokud bude 12V tak je to ok. Jenom…
Axin 28.01.2014 23:21
Axin
Super díky.
DanteRemi 29.01.2014 00:26
DanteRemi
Pokud chceš opravdových 50W, tak pouze jak píše Axin, speciální zesilovač do auta. Protože na 12V je…
Ara 29.01.2014 06:36
Ara
Nač stabilizátor? Spíše pojistku s patřičnou vypínací schopností a transil proti přepěťovým špičkám.…
ms 29.01.2014 09:40
ms
Určitě tam musí být kapacitor Kapacitor
Yarda 29.01.2014 13:09
Yarda
Stabilizátor pro svou funkci potřebuje vstupní napětí asi o 2 - 3V vyšší, než je výstupní. Takže zby…
Prasak 29.01.2014 10:12
Prasak
NEdavat tam ziaden stabilizator, zosilovacu je uplne jedno jake napatie tam je, ak je v medziach lim… poslední
MM.. 30.01.2014 18:44
MM..

V reproduktorech síťový transformátor obvykle není. Pro napájení obvodů zesilovače se DC pochopitelně používá a někdy bývá napájení dokonce symetrické. Snad by bylo jednodušší popsat o co se konkrétně snažíš, tyhle akademické debaty jsou k ničemu.

Nepokouší mi se o nic. Audio v autě bych takto nikdy neřešil. Ale bratranec si furt nenechá vymluvit, ze jeho 2.1 co ma k PC budou hrát hůř než nějaká auto hifi sestava. A když je ochoten do toho ty peníze investovat, jeho problém.

Rozebrat, zjistit stejnosměrné výstupní napětí za stabilizátorem. Pokud bude 12V tak je to ok. Jenom bych doporučil dát před samotný zesilovač ještě nějaký stabilizátor na 12V 50-60W, protože auto baterie nemá 12V ale různě od cca 11.8-14V. Zároven přidat nějaký vyrovnávací konenzátor kvůli výkyvům napětí a proudu.

Nebo koupit nějaký profi autozesilovač. Dobré se dají koupit od 800 Kč.

VF.

Pokud chceš opravdových 50W, tak pouze jak píše Axin, speciální zesilovač do auta. Protože na 12V je reálný výkon kolem 30W (repro 4ohm,u 8omh repro tak 15W), 50W ani náhodou. Pokud ti samozřejmě nejde "čínský" výkon, u nich není problém 100W na tužkovou baterii.

Stabilizátor pro svou funkci potřebuje vstupní napětí asi o 2 - 3V vyšší, než je výstupní. Takže zbytečnost.
Kondenzátor je taky zbytečnost, na to tam je autobaterie. Navíc u zesilovače do 50W je to zbytečnost, protože jak někdo už poznamenal, na 12V z toho moc nevytáhneš, při 4 ohmech je maximální výstupní výkon nějakých 25 - 30W.

Pokud však sám ani netuší, že ten jeho "reprák" je vlastně reproduktor a zesilovač, tak ať se na to vysere, navíc ani netuší, jestli je to napájeno AC, nebo DC. S takovýma znalostma může akorát tak měnit pojistky a žárovky.

NEdavat tam ziaden stabilizator, zosilovacu je uplne jedno jake napatie tam je, ak je v medziach limitov v specifikacii (a tam to je plusminus autobus, niektore maju aj 30V max apod). Jedine co davat na to 12V napajanie je paralelne jeden vacsi a jeden keramicky kondenzator, aby to filtrovalo rusenie (od alternatora a zapalovania apod)

P.S. vpodstate postup je rozobrat to - pozret jaky tam je zosilovac (chip), najst si datasheet, precitat si datasheet.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru