Avatar uživatele
fortin

Kdyby jste byli schopni vyrobit a prodat svůj výrobek za 12× nižší cenu než ze zahraničí, měli byste prosperující firmu?

Čerpám z článku @ http://www.ema­nuelpetran.wz­.cz/historie_ko­hinoor.html
Doplňuji:
Po změně strojů a modernizaci výroby v době Rakouska Uherska vznikla celosvětová obchodní síť a v roce 1910 produkce dosahovala 200 milionů tužek za rok.

Dosud se všechny nové výrobky zaváděly za nízkou cenu. Franz Hardtmuth začal tyto nové tužky prodávat za trojnásobnou cenu! Přátelé mu tento krok rozmlouvali, leč úspěch se dostavil nevídaný. Tento výrobek byl oceněn zlatou cenou na vídeňské jubilejní výstavě v roce 1888 a na pařížské světové výstavě v roce 1889. Úspěch této žluté tužky byl takový, že se stal standardem kvality pro ostatní výrobce, standardem třídění gradací tuh a dokonce se dostal i do názvu firmy. Po roce 1890 se už továrna přijala název KOH-I-NOOR L & C HARDTMUTH. Za své působení dostal od císaře Františka Josefa I. dne 27.10.1876 šlecht­ický predikát a v roce 1874 byl jmenován čestným občanem Českých Budějovic.

Tady vidím popis i návod jak se dá pracovat. Tužka je dřevo a tuha. Hardtmuth měl zkušenosti s konstrukcí strojních zařízení takže to bylo ESO. On vytvořil řadu tvrdosti o 19ti stupních. Nečekal kdo mu přikáže co má vyrábět. On vytvořil. Zatímco dnes se vydělává koupí a prodejem, vytvářením pojišťoven.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Bičiště před 4759 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hykam

pokud by jste to dokázal 12× levněji než třeba němci, tak možná.
Pokud by jste to dokázal 12× levněji než číňani, tak určitě.(ale to nedokážete)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
chudst

Tady vstupuje strasne moc faktoru. (Clanek nectu, odpovidam na otazku.)

Zaprve – nevim, jestli by vam to vubec nechali prodavat za 12× nizsi cenu, nez ma konkurence (viz. napr. autobusy Student Agency).

Zadruhe – A i kdyby ano, porad neni jiste, ze byste se prosadil, existuje jiz jina firma, ktera to vyrabi (alespon tak jsem to pochopil).

A nakonec zatreti – i kdyzby to konkurence prodavala treba 5× draz, vam by se to 12× levneji proste nevyplatilo. I kdyz vezmu v potaz, ze „12“ tam bylo streleno jen tak, tak porad tu mame body jedna a dva.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Bičiště

Vše je věc náhody. Lidé velice levným výrobkům nedůvěřují, považují je za méně hodnotné. Není umění levně vyrobit kvalitní výrobek, ale umění je jej prodat. Občas se levný a kvalitní výrobek sám prosadí,ale nelze se na to spolehnout. Marketing je stejně důležitý, jako technologie výroby a tvorba cen.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek