Předmět Autor Datum
Dobrý den,nechci vás podceňovat,ale není jednoduché to spojit,lanko je v těch koncích zalisováno.Pok…
Lubomír 08.06.2013 12:34
Lubomír
Lubomíre, díky za reakci. Ta nějak jsem si to představoval, že bych si udělal 2 dílný přípravek na s…
Seket 08.06.2013 17:39
Seket
Zde lisují koncovky: http://www.marinesport.cz/store/default.asp?lngDep artmentID=608&lngPage=2&lngO…
Lubomír 08.06.2013 19:20
Lubomír
Firem, které se zabývají výrobou vázací techniky je spousta. Většiny i zaplétají lana do ok, napojuj…
mirektatra 09.06.2013 09:31
mirektatra
Mirku, díky za inspiraci. Je to pěkně vymyšlené. Na mém voze je ke každému kolu veden samostatný bow… poslední
Seket 09.06.2013 19:00
Seket

Dobrý den,nechci vás podceňovat,ale není jednoduché to spojit,lanko je v těch koncích zalisováno.Pokud lanko zapájíte,tak se cín,nebo mosaz dostane do lanka,lanko bude neohebné a při mosazi ocel vyříhaná.Kdysi jsem podobný problém řešil s kámošem v práci,měli jsme na to vybavení,nástrojárnu,lis.Vyrobili jsme lisovací přípravek a oka zalisovali,neměli jsme však zkušební stolici.Lana sloužila ke stažení dvou surfovacích prken,udělal z toho jakési plavidlo a vyrazil na Rozkoš,bylo docela chladno,když byli ještě s dalším kámošem téměř uprostřed nádrže na tomto plavidle,tak se lanka z ok vytáhla a nebýt záchranářů,tak nevím jak by to dopadlo.Upozorňji,nebyl to žádný dětinský pokus,kámoš byl zkušený seřizovač nástrojař a stejně se to nepovedlo.Kdykoli se mě toto utrhlo většinou brzda motocyklu,kupoval jsem novou prověřenou věc.Pokud tam nejsou ta oka nutná,je lepší lanko zaplést do oka,pak to opravdu drží.Další věcí je selhání,třeba právě brzd a prověřování nehody a kdo diletantsky vyrobil onu věc.:-)

Lubomíre, díky za reakci. Ta nějak jsem si to představoval, že bych si udělal 2 dílný přípravek na slisování (k lisu přístup mám). Ale asi to nechám někde udělat, abych měl klid, že je to tak, jak má být. Jinak je to na brzdy starého automobilu.

Taková jistota by byla očnice a lanová svorka, ale to tam dávat nechci, neboť napínání by se muselo řešit dalším dílem.

Má někdo doporučení na odzkoušenou firmu na výrobu bowdenů na míru?

Díky.

Firem, které se zabývají výrobou vázací techniky je spousta. Většiny i zaplétají lana do ok, napojují je, lisují spojky i očnice.Záleží na tom, odkud jste a jak se chcete s firmouspojit. Osvědčený a dávno používaný způsob provedení lanových brzd jsou dvě šroubované lanové (ne "proudové"!!!) svorky, do kterých se lano přehne a vloží zpět, takže při posunutí svorky vlivem přetížení spoje se přehnuté "oko" zatáhne do svorky a utáhne se. Mezi oběma svorkami se pak nechává "neprůchozí" konec volnější. Při posunutí prvního spoje se vůle vyrovná a pouhým okem lze tak snadno zjistit, že spoj není pevný. je to tedy "TROJÍ" zajištění spoje. Navíc spoj je běžně opravitelný i na silnici. Takhle jsou provedeny třeba (kompletně lanové) brzdy u TATRY 57, a pod., která má nejen "dva okruhy", ale zvlášť i ruční brzdu.

Mirku, díky za inspiraci. Je to pěkně vymyšlené. Na mém voze je ke každému kolu veden samostatný bowden, takže to schema nemohu celé použít, ale je to inspirativní.
Zkusím oslovit např. tuto firmu www.vojkovska.cz a uvidíme, shánět samostatně bowden, lanko, koncovky, to se asi nevyplatí a hlavně to asi bude se zárukou správného postupu a zkušeností v oboru.

Díky Vám oběma za zajímavé příspěvky.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru