Konzole vs. počítač
prosím neznáte někdo hardware v konzolích? a pokud mozno k jakým součástkám by jste prirovnali kdyby mely konzole souperit s počítačem. Nekde jsem ale slysel ze konzole jsou stale dokonalejsi nez pc (osobne si myslim ze je to nesmysl)...tak tedy muj dotaz...jaký hardware je v Playstation 1,2,3 X-BOX,X-BOX360 a zdali je x-box 1.řady výkonější nežli PS2 předem vřele děkuji
znáš wikipedii?
Pokud ano, proč se ptáš na obecně dostupné informace?
Názor že konzole je dokonalejší než PC je totální nesmysl. Dnešní PC je cca 2-3x rychlejší než libovolná konzole. Při uvedení může být konzole krátkodobě výkonnější, ale to se mění obvykle max. do 6 měsíců.
Google zatím funguje.
Playstation
X-box
...
Osobne vlastnim X360 a musim rici ze je pomerne vykona, i kdyz vetsinu her co na ni hraju ve fullHD si pustim i na mem PC bez problemu. Ba dokonce mi to na PC bezi v lepsich detailech. Ale zase konzole ma to PLUS ze nemusis nic instalovat, nic nastavovat, neklesa frame rate, proste hra bezi plynule porad. Take je dost titulu co uz vychazi jen na konzole. Dalsi plus vidim ve hre vice hracu.
Xbox360:
Procesor:
CPU: IBM Power taktován na 3,2 GHz (všechny jádra na 3,2 GHz), 90nm výrobní proces, 165 miliónů tranzistorů
architektura: 3 jádra Power4 (970), 6 vláken, 3 vektorové jednotky VMX-128
cache: 1 MB L2 společná pro všechny jádra
propustnost FSB: 21,6 GB/s
GFLOPS: 115
Grafika:
GPU: ATI R500 taktován na 500 MHz, paměti na 700 (1 400 MHz efektivně) MHz
sběrnice: 128-bit DDR3
pipelines: 48 shader ALU
AA sample rate: 16 Gsamples/s
geometry rate: 500 Mtriangles/s
shader perf.: 48–96 billions shader ops/s
velikost paměti: 512 MB sdílená a 10 MB eDRAM
propustnost: 22,4 VRAM + 256 GB/s eDRAM
odh. počet tranzistorů: 350 milionů
rozlišení HDTV: 16:9, 720p a 1080i max. rozlišení 1920×1080 bodů
TFLOPS (odhad): 0,9
Operační paměť:
takt: 700 MHz
sběrnice: 128-bit DDR3
velikost: 512 MB (sdílená s grafikou)
propustnost: 22,4 GB/s
CELKOVÝ VÝKON 1 TFLOPS
Tady mas porovnani PS3 vs XBOX360: default.aspx
dotaz zněl, co je výkonnější. A to je dnes zcela jasně PC. Konzole a jejich "jednoduchost" použití rozhodně nerozporuju, ale jsou už prostě vyšeptalé. Malé textury, grafika o několik tříd zpět atp.
Na druhou stranu mnoho vyvojaru dela hry na konzole, ktere se zpetne prevadi na PC. Obcas se ten prevod nemusi povest...
obcas? bych rekl skoro pokazde, podivej se na GTA4 (spatna optimalizace), nebo Residenta 5(spatne ovladani). A navic do PC musis minimalne jednou za rok zainvestovat tak 5k aby jsi si udrzel kvalitu u her (grafika,cpu,ram,...)
Výkon se nedá jednoduše porovnat. Hrubá síla je na straně PC. Konzole díky jednotnému HW zase využívají možnosti maximální optimalizace software.
Xbox 1.rady a PS2? uspesnejsi bol PS2, predalo sa tusim vyse 138 milionov kusov po celom svete, takze dostupnost hier bude asi lepsia. kedze xbox predal iba 24 milionov kusov konzoly a hier bolo asi menej. co sa tyka vykonu, tak Xbox /1/ ma upraveny CPU 733 MHz Intel Pentium III, 64mb RAM a grafiku nVidia NV2A, co je viac menej nieco ako velmi stare PC z doby Win 95. Sony PS2 ma 64bit procak /nie Intel, ale svoj vlastny "Emotion Engine"/ taktovany na 300Mhz, 32MB RAM, speci grafiku Graphics Synthesizer, co je papierovo slabsi hw, vyvazi to ale viac dostupnych hier, pisanych na maximalne vyuzitie PS2 platformy. PS2 sa este stale uspesne predava, stale to vlastne nie je mrtva platforma.
Možná by také stála za zmínku finanční stránka věci. Aby se PC vyrovnalo (nebo překonalo) například PS3 v hrách, nestálo by to PC "pouze" 8000 Kč
ano, a co ušetříš na konzoli, vynahradíš výrobci na ceně her. Zrovna konzole nejsou příkladem pro cenově výhodnou koupi..