Předmět Autor Datum
Kapacitu baterie jen tak něčím nezměříš, můžeš změřit napětí (nabito/vybito), i to je poměrně nepřes…
Uroboros 23.10.2012 12:22
Uroboros
myslím, že stále ještě nejjednodušším způsobem je měření hustoty elektrolitu, pokud je k tomu přístu…
mirektatra 23.10.2012 13:26
mirektatra
Stav elektrolytu hovorí o stupni nabitia, no to nie je informácia o stave. Stav autobaterie, jednot…
Joseph 23.10.2012 15:23
Joseph
Klešťák opravdu ne. tohle trochu funguje IBT-cashback.php
mik.miky 23.10.2012 22:38
mik.miky
Ne. Změř hustotu elektrolytu a nabij baterii, s tím, že v konečné fázi plynují všechny články. Pokud…
lesov 24.10.2012 11:02
lesov
Ten měřák ani neumí měřit stejnosměrný proud, takže určitě ne. Modelářské nabíječky umí změrit kapac…
Vaclaf 24.10.2012 15:00
Vaclaf
prosím vás jak nastavit tento přístroj, abych změřil kolik přesně je napětí v zásuvce červený do lev…
gappa 25.10.2012 22:15
gappa
Snad se to dá střídat, když to je střídavé napětí.
karel 25.10.2012 22:18
karel
:-D skvělé!
Kurt 25.10.2012 22:34
Kurt
ale jó, já jen at nevyhodím pojistky :-( anebo černý káblík na kolik v zásuvce a ten červený do prav…
gappa 25.10.2012 22:43
gappa
Je to jedno! Voltmetrem pojistky nevyhodíš, ať se budeš dotýkat čeho chceš. Hlavně netuším, čemu ti…
Uroboros 25.10.2012 22:48
Uroboros
jj,máte pravdu, je tam cca 235V
gappa 25.10.2012 22:52
gappa
Je tam silný elektrický proud. Střídavý. Kdyby znals klasika, nemusíš měřit.
karel 25.10.2012 23:02
karel
jj, taky znám tu písničku od Svěráka/Uhlíře :-)
gappa 25.10.2012 23:08
gappa
Už jsi změřil, kolik dává ta autobaterie při startu ampér, pokustóne?! :puff:
lesov 26.10.2012 07:20
lesov
zkoušel jsme změřit tu autobaterii a v klidu: 12,4 a při zap. světlech: 11,8V je to v pořádku? neb…
gappa 26.10.2012 07:47
gappa
Jak jsem psal výše, raději před zimou dobít! Měl jsem to stejně. Po dojezdu nebo krátkém stání, měla…
lesov 26.10.2012 08:05
lesov
V jakém je stavu zjistíš jen odporákem. Když ji zaneseš do baterkárny, tak ti to udělaj zdarma během… poslední
ladaadal 26.10.2012 20:06
ladaadal

Kapacitu baterie jen tak něčím nezměříš, můžeš změřit napětí (nabito/vybito), i to je poměrně nepřesný údaj. Aby si zjistil kapacitu musíš projít celým procesem tj. nabít-vybít-nabít a vše měřit, následně spočítat. Krom toho tím startovací akumulátor (autobaterie) bude trpět, neb jí nějaké hluboké vybíjení vůbec neprospívá.

myslím, že stále ještě nejjednodušším způsobem je měření hustoty elektrolitu, pokud je k tomu přístup. Výsledek je v % uváděné kapacity výrobcem. Elektricky stanovit kapacitu akumulátoru je skutečně složitý a zdlouhavý proces, při kterém se zatížení článků na technické hranici nevyhnete. Nějaké PUčko to samo nezvládne. Otázkou je také, proč kapacitu měřit? Snadnější je určit přibližnou fázi životnosti akumulátoru, abych mohlnaplánovat výměnu ...

Stav elektrolytu hovorí o stupni nabitia, no to nie je informácia o stave.

Stav autobaterie, jednotlivých článkov, bolo možné v minulosti zmerať, dal sa slušne spočítať "vnútorný odpor".
Boli to ešte baterky kde bol možný fyzický prístup k prepojom. Boli to hroty s napojeným výkonovým rezistorom, hroty prebodli izoláciu a zaryli sa do olovených mostíkov, rezistor zaťažil článku a zároveň sa meralo napätie tohto zaťaženého článku.

No je to minulosť, dnes to možné nie je. Dnes proste vieš, baterka "nedrží", kúpiš novú.

Ne. Změř hustotu elektrolytu a nabij baterii, s tím, že v konečné fázi plynují všechny články.
Pokud nemáš přístup k elektrolytu, zajeď do servisu, kde obvykle mívají zátěžový voltmetr.
Napětí např. 12,5-12,7V měřené běžným voltmetrem neznamená, že je baterie v pořádku.

Jak jsem psal výše, raději před zimou dobít! Měl jsem to stejně. Po dojezdu nebo krátkém stání, měla baterie 12,7V. Po několika dnech 12,4V. Po vyndání z auta 12,5V což by mělo stačit. Ale když jsem změřil hustotu elektrolytu, tak jsem byl rád, že jsem jí vyndal.
Mám moderní nabíječku, tak jsem nabíjel několika režimy (samo se to neudělá).
Po asi 11h nabíjení, jsem přepnul na režim "regenerace", články okamžitě plynují a režim se ukončí automaticky, nejdéle po 4h.
Baterie je stará >5 let, stále jí mám v záloze.
Pokud nelze změřit hustotu elektrolytu, je dobré baterii dobít nejlépe mimo vůz.
PS. U některých vozů (Ford), je dobré napájet řídící jednotku náhradním zdrojem, jinak to dělá problémy i po ujetí 500km, i když víte, co s tím po prvním startu! ;-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru