Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Měření autobaterie voltmetrem?

Zdravím,
chtěl bych změřit jaké napětí má stará baterka co jsem vyndal z Fabie, protože už po 10 letech těžko startovala, vždycky jsem klíček musel držet i 5 vteřin. Autobaterka má ale strašně malý odpor- z toho vyplývá moje otázka. Je vůbec bezpečné vzít základní univerzální volt/ampérmetr z Hornbachu za 300 (FK-technics FK-8400), nastavit rozsah do 20V a zkusit? Mám strach, že mi do toho pošle obrovský proud a spálí mi to.

Předmět Autor Datum
Nic se nespálí, když nepřepneš na měření proudu. I přístroje z Hornbachu mají dostatečný vnitřní odp…
karel 17.09.2011 13:13
karel
Díky, naměřil jsem 12,6V.
Potkan007 17.09.2011 13:40
Potkan007
K tomu je potřeba zátěžový voltmetr, aby se vědělo jaké napětí je při zatížení startérem. http://www…
Skipi 17.09.2011 14:03
Skipi
Vím, že tohle mi moc neřekne, ale baterku jsem měnil po 10 letech a spíš mě zajímalo jak to dobíjí.
Potkan007 17.09.2011 14:05
Potkan007
IMHO napětí akumulátoru udává, jestli není nějaký článek zkratovaný případně jestli se zmenší když s…
Yarda 17.09.2011 14:07
Yarda
Namontoval jsem nový a byl jsem projet auto. Tohle byla spíš taková zvědavost.
Potkan007 17.09.2011 14:09
Potkan007
Nespálí a to z jednoho důvodu - voltmetr je prakticky spotřebič jako každej jinej a spotřebič proud…
Prasak 17.09.2011 19:54
Prasak
To o tom cpaní proudu do spotřebiče je asi nějaká vohnoutská mantra, nebo co. Zrovna tuhle jsem něco…
Martin79 17.09.2011 23:13
Martin79
POZOR!!!!!! Pokud je to univerzální volt/ampérmetr, může se stát, že je přepnutý na měření proudu a…
Yarda 19.09.2011 06:50
Yarda
můj tatík (má elektroprůmku) dostal na vánoce multimetr a hned zkoušel měřit proud v zásuvce:) tak j… poslední
micra 19.09.2011 07:18
micra

IMHO napětí akumulátoru udává, jestli není nějaký článek zkratovaný případně jestli se zmenší když se připojí nějaký spotřebič. Nebo jakým napětím se nabíjí když běží motor. Stav akumulátoru - po 10 letech bych si tipnul že je na konci životnosti a je potřeba koupit nový.

Nespálí a to z jednoho důvodu - voltmetr je prakticky spotřebič jako každej jinej a spotřebič proud nedostává, ale odebírá, to znamená, že si sám vezme, kolik potřebuje, nikoliv že přijme to, co mu baterka (zdroj) nabídne.
To by se pak nedalo změřit napětí ani v běžné zásuvce 230V.

To o tom cpaní proudu do spotřebiče je asi nějaká vohnoutská mantra, nebo co.
Zrovna tuhle jsem něco podobného řešil u jednoho zákazníka. Do Felicie si chce dát 120A altík, a že prý mu v jiném autoservisu řekli, že prý mu bude silný alternátor cpát do chudinky 45Ah baterky obrovský(!) proud, a že by jí za chvíli zničil... No prostě krávovina jako vrata, musel jsem mu vysvětlit že aku si vezme tolik proudu co potřebuje, i kdyby měl altík 500A, protože alternátor je zdroj s napěťovou charakteristikou, kde regulátor udržuje napětí na nastavené úrovni a odebíraný proud ho nezajímá.
To samé jiný blábol, že slabší altík nenabije velký akumulátor doplna. Nebo že například 84Ah akumulátor se v autě nabíjí cca. dvakrát déle než 44Ah (je to samozřejmě nesmysl) a podobně.
Nejvíc jsem se nasmál, když jeden můj známý měřil zkratový proud akumulátoru multimetrem, páč komu není rady, tomu není pomoci :-)

POZOR!!!!!!
Pokud je to univerzální volt/ampérmetr, může se stát, že je přepnutý na měření proudu a pokud někdo tak chce měřit napětí, začnou se dít věci. Já jsem se jednou pokoušel měřit proud v zásuvce (tehdy tam bylo 220V). Naštěstí to odnesl jen bočník.

Jo - teď jsem si všimnul že o tom mluví hned první odpověď.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru