Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Chci se dostat do svého modemu

Ahoj,samostudiem zdokonaluji své vědomosti o internetu a k pečlivému ověření mích informací mi schází jedna maličkost,potřebuji se podívat do svého modemu,nemám router,takže mi ipconfig nepomůže,mám obyčejný bridge (Motorola SB 5101e).Myslím,že se na ní dostanu přez doménu,ale ani po googlení nevím na jakou.Nejspíš budu potřebovat heslo,doufám,že je to "admin" ,ale to je problém až číslo 2.Napadá mě jedna záležitost IMHO kdybych se nedostal do toho modemu přez doménu,pořád mám 2 koncové zařízení propojené eth.kabelem,takže bych se do té motoroly nějak dostat mohl,ne? Shrnutí dotazu : Znali byste doménu na bridg modem od UPC?Pokud ne,věděli byste jak se do té Motoroly dostat jinak?
Dík i za přečtení :-)

Předmět Autor Datum
jak se dostat dovnitř: zkus návod, nebo google a na slovo doména zapomeň, doma ji nenajdeš. ipconfig…
lední brtník 26.02.2010 10:18
lední brtník
SB5101 Key Features - Remote Management via SNMP and Remote Configuration via TFTP - Software upgrad…
Joseph 26.02.2010 10:45
Joseph
Nevím co to tedy "hovorí",snad jen to,že pokud sem to nenašel,tak sem se zeptal.A ta tvá poslední vě…
mishaman 26.02.2010 15:51
mishaman
Osobně jsem vygoogloval pouze, že se "ovládá":-) ze systému (ipconfig /renew), googloval jsem na "jm…
kmochna 26.02.2010 19:09
kmochna
v podstatě to potřebuji jen proto, abych se podíval na rozpady synchra na mé lince, také bych se cht…
mishaman 26.02.2010 21:41
mishaman
Si kusok mimo. Bolo by fajn si najprv nastudovat co to modem je a naco sluzi. Modem nemoze mat nat,…
fleg 26.02.2010 22:05
fleg
Celé je to o tom,že se mi tu někdo snaží něco vysvětlit.Asi špatně,protože zas nevím,jak se do toho…
mishaman 26.02.2010 23:07
mishaman
Prelozil si si to zle. Je tam totizto jasne napisane, ze web manazment sluzi len na upgrade firmware…
fleg 26.02.2010 19:14
fleg
Máš pravdu, že nevím co je to tftp a sntp, ale nevím to jen proto, že nevím, že něco takového existu…
mishaman 26.02.2010 21:45
mishaman
běž si oblíkat bárbíny nebo čumět na telku. Tam určitě žádnou škodu nenapácháš. Žádný učený z nebe…
touchwood 26.02.2010 20:15
touchwood
Oprsklé nevzdělance?Pokud nemáš nic k mému dotazu,tak se prosím nevyjadřuj.Jediný oprsklý uživatel,k…
mishaman 26.02.2010 21:35
mishaman
Asi je někde problém... "...Hej lidi ... ta hra je squelá ... fakt parádní ... skoro do těch nejmen…
Jack 26.02.2010 21:52
Jack
:-D .. je tam datum kdy sem to psal ? :-D
mishaman 26.02.2010 21:54
mishaman
Nedokážeš si to ani preložiť. Píše sa tam že na ethernet strane použiješ 192.168.100, samozrejme žia…
Joseph 26.02.2010 20:57
Joseph
trochu mě drásá tvá první věta, to že si to neumím ani přeložit zní dost nadřazeně,pochopil bych tu…
mishaman 26.02.2010 21:53
mishaman
Ano, je to 192.168.100.1 a od zásuvky netřeba se odpojovat.
oval 26.02.2010 22:15
oval
Děkuji :-) Opravdu.Teď jdu zjistit, proč mi je ta IP tak povědomá :-D poslední
mishaman 26.02.2010 23:12
mishaman

SB5101 Key Features
- Remote Management via SNMP and Remote Configuration via TFTP
- Software upgradeable over the network

- The Cable Modem has three active interfaces, the HFC, the Ethernet and the USB and each interface has both a MAC and an IP address associated with it. When operating normally it is the IP address of the HFC interface that is used for diagnostic access to the modem. However the IP address associated with the Ethernet interface is always available to the client side network, unless it has been disabled by management command. This means that a PC on the client side can access the WEB pages within the modem using the reserved address 192.168.100.1. This is a non-routed address so it cannot be reached from the Internet (routed) side of the network

Myslím že je tam odpoveď. Tieto info nie je problém vyhľadať, ak si ich nenašiel, niečo to hovorí. Na nič nešahaj iba študuj.

Nevím co to tedy "hovorí",snad jen to,že pokud sem to nenašel,tak sem se zeptal.A ta tvá poslední věta,dík za rady :-) až budu potřebovat další konstruktivní nápady,určitě se rád obrátím na tebe.Co se týká toho návodu,později si to přeložím,posoudím a odpovím.Jinak díky za ochotu.

//

Přeložil jsem si ten článek a musím uznat,s návodem jak se dostat do toho modemu to má společného asi tolik co recept na zapékané brambory s návodem k mikrovlné troubě.Takže děkuji.

Má někdo konkrétnější radu?

Si kusok mimo.
Bolo by fajn si najprv nastudovat co to modem je a naco sluzi. Modem nemoze mat nat, fw a pod, pretoze je to modem a prevadza signal z ethernet rozhrania na coaxial.
Niektore modemy mozu mat v sebe jednoduche routre, ale v tom pripade ma modem vlastnu ip a mac adresu a vacsinou obsahuju aj dhcp server.
Toto je to podstatne na com by si mohol pochopit ako modem funguje:
Layer 1 is implemented in the Ethernet PHY on its LAN interface, and a DOCSIS defined cable-specific PHY on its HFC cable interface. The term cable modem refers to this cable-specific PHY. The Network Layer (Layer 3) is implemented as a IP host in that it has its own IP address used by the network operator to maintain the device. In the Transport Layer (Layer 4) the cable modem supports UDP in association with its own IP address, and it supports filtering based on TCP and UDP port numbers to, for example, block forwarding of NetBIOS traffic out of the customer's LAN. In the Application Layer (Layer 7), the cable modem supports certain protocols that are used for management and maintenance, notably DHCP, SNMP, and TFTP.
ISO-OSI model predpoklam poznas ked sa tu tak fundovane vyjadrujes;o).

Celé je to o tom,že se mi tu někdo snaží něco vysvětlit.Asi špatně,protože zas nevím,jak se do toho modemu dostat.Musí to jít a já nevím jak a podle toho,co tu píšeš to zase vypadá,že se nepohnu z místa.I když,navedl jsi mě na myšlenku,že pokud nemám modem router ale jen modem tak asi mít NAT nebo FW nebude,nicméně něco mít musí a já to chci jednoduše vidět,abych byl zas o něco zkušenější.Co se funkce modemu týká,mám za to,že modem převádí analogový signál vedený po klasickém telefonním kabelu z DSLAMU na digitální,který pak může putovat eth.kabelem do počítače.Nebo tomu tak není?Nechápu tuhle větu:"prevadza signal z ethernet rozhrania na coaxial".Jestli o tom víš víc,rozepiš se,rád se poučím.Ten anglicky psaný odstavec pravda ještě nechápu,ale nebude trvat dlouho abych věděl o čem píšeš.Nicméně asi v něm nestojí:"otevři si prohlížeč,napiš tam "xy" stáhni, nainstaluj, otevři, zmáčkni a seš v modemu".

Prelozil si si to zle. Je tam totizto jasne napisane, ze web manazment sluzi len na upgrade firmware a ked chces modem naozaj manazovat musis pouzit tftp alebo snmp.
To, ze ty nevies, co je to tftp a snmp a ako sa to pouziva za to ti uz nikto nemoze a vysvetlenie je skor na dalsi cely clanok ako na odpoved na tvoju otazku.

Máš pravdu, že nevím co je to tftp a sntp, ale nevím to jen proto, že nevím, že něco takového existuje, wikepedii používám rád a není už problem se naučit co to znamená a jak se to používá.Vlastně můj dotaz na začátku směřuje k tomu, aby mi někdo napsal:Zkus tftp nebo sntp ->wikipedie tzn.Nastuduju,vyhodnotim,zkusim a okomentuju :-) Dík za další tip

Nedokážeš si to ani preložiť.
Píše sa tam že na ethernet strane použiješ 192.168.100, samozrejme žiadne DHCP a odpojený od UPC. No nemusí to fungovať nakolko tato možnosť sa dá zakázať v konfigurácii. Je na UPC ako to nastavil. Píše sa len o zakázaní WEB rozhrania, telnet zrejme fungovať bude.

Praktické využitie tvojho konania zrejme nie je. Ako cvičenie, prečo nie.

trochu mě drásá tvá první věta, to že si to neumím ani přeložit zní dost nadřazeně,pochopil bych tu větu lépe kdyby si psal:Přeložil sis to špatně". To znamená, mám se odpojit od koncového bodu sítě(od zásuvky) a zkusit se podívat do toho modemu přez 192.168.xxx.xxx ? Vyzkouším :-) dík

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru