Předmět Autor Datum
Gelové baterie jsou poněkud citlivější na velikost nabíjecího proudu. Pokud nabíječka nedává příliš…
Zerozero 20.06.2010 00:06
Zerozero
Gelovou baterii,nesmíme hňahňat vyšším napětím,než....u 12V backy do 13,8V.Pokud se napětí na bateri…
ok2xag 30.10.2011 07:56
ok2xag
Pleteš si gelový akumulátor a AGM akumulátor. Gelovka žádný "bílý" separátor nemá. Do gelovky vodu n…
Martin79 30.10.2011 09:11
Martin79
Tak že bych za celý ten čas --- asi 13 roků,co se tím zabývám ,kápl pouze na AGM accu?Ještě se mi ne…
ok2xag 31.10.2011 09:46
ok2xag
Oprava MIKROVLNNĚ !!!!
ok2xag 31.10.2011 09:54
ok2xag
Martine,teď právě takto renovuji baterie do UPS - RBC7,tak se mrkni co to je za typ,zda AGM či gelov…
ok2xag 31.10.2011 09:49
ok2xag
Konkrétně všechny tyto backy mi prošly rukama.Tak co to je zač ? http://www.tme.eu/html/CZ/bezudrzb…
ok2xag 31.10.2011 09:59
ok2xag
A víš,jak to vlastně začalo? Pracoval jsem v jednom nejmenovaném pekárenském podniku a tam byla,regu…
ok2xag 31.10.2011 10:20
ok2xag
Mám v motorce gelovku a nabíjecí proud je přímo na víčku. Když ji vyflákám, nabíjím chytrou autonabí…
strejdabrabenec 20.06.2010 00:24
strejdabrabenec
Na gelovou baterii používám tuto nabíječku. http://www.motech.cz/nabijecka-htronic-300-ma-p-26 240.h…
čechy 20.06.2010 09:15
čechy
Já mám gelovku taky, ale nechtělo se mi kvůli tomu kupovat zase jinou nabíječku, tak ji nabíjím norm…
afroman 24.06.2010 21:47
afroman
Také i já backu nabíjím nabíječkou samodoma, ale ovšem je to vypiplaná nabíječka, kde si přesně mohu…
corve43 31.10.2011 22:16
corve43
Zde mohu plně souhlasit !!! Ruda. poslední
ok2xag 01.11.2011 07:22
ok2xag

Gelové baterie jsou poněkud citlivější na velikost nabíjecího proudu. Pokud nabíječka nedává příliš velký proud je možno použít. Doporučená hodnota proudu je desetina kapacity. U kapalinové baterie však lze v počátku nabíjení tuto hodnotu i několikanásobně překročit. V případě gelové bat. však tento vyšší proud může baterii poškodit. Pokud se jedná o tzv. startovací baterii, tak i gelovka je poněkud odolnější, přesto nedoporučuji překračovat nabíjecí proud (v počátku nabíjení, v konci už vůbec ne) o více než dvojnásobek doporučené hodnoty. Je dobré vědět, jakou má nabíječka charakteristiku. To znamená, jestli drží nab. proud stále stejný, nebo zda s postupujícím nabitím klesá (pro gel. lepší). Pro gelovky je velmi škodlivé přebíjení. V případě nabíječky s konstantním proudem, (pokud není inteligentní a nehlídá to sama), je nutno konec nabíjení hlídat, aby nedocházelo k přebíjení. --Měřit napětí max 14.4V u 12V bat. 7.2V u 6V bat. Ta moto baterie má 6 nebo 12V? Při použití autonabíječky 12V pozor, jestli má moto bat. 6V !

Gelovou baterii,nesmíme hňahňat vyšším napětím,než....u 12V backy do 13,8V.Pokud se napětí na baterii blíží 13,8V,tak začne (poslechem na baterce,pokud je tam ještě gel a ne prach) baterie plynovat,(bublat,vřít) a pod.a to není dobré,jelikož se z gelu,elektrolýzou,voda prostě ztratí.
Uteče v podobě kyslíku a vodíku,přes pryžové "ventilky" baterie.Čily pokud dosáhne napětí na baterce 13,8V vypnout.
Já os.jsem jiz X-krát,"napravoval" téměř vyschlé baterie tím,že jsem prostě odloupl opatrně víčka na baterii,pod kterými,jsou pryžové kloboučky či páska z pryže a ty uzavírají,polo-propustně,každý článek.Kloboučky odstraníme a injekční stříkačkou doplníme do každého článku tolik dest.vody,až se bílý separátor nacucne tak,že je prostým okem vidět,ze již další vodu nepojme.
No a potom vše zašpuntujeme,dame do původního stavu a přelepíme černou samolepící páskou.Toto opakujeme (alespoň já),každým rokem a mám gelovek několik a vždy už nechtěli usvítit ani 12V/100mA žárovečku.Zatím mi pracují dvě 7Ah.na UPS,no bude to 12 let určitě a "nema-problema".A další na různých zařízeních,včetně svítilen v rodině a u známých.Jó,až se nám práší ze separátorů,tak zde není co řešit.A prášit se nám může,již za pár týdnů,pokud budeme ......dobíjet dobíječlami na ob.baterie do auťáků či moto.

Zdroj max.13,8V a proud poloviční,než-li je 1/10 kapacity baterky (pokud nijak na nabití nespěchám).Toť moje zkušenost.

Příjenou zábavu přeje Ruda.Jo a vězte,že Vám nekecám !!

Tak že bych za celý ten čas --- asi 13 roků,co se tím zabývám ,kápl pouze na AGM accu?Ještě se mi nestalo,že bych se nedostal do některého accu.
Zatím všechny měly mokrovlnně nabodovaná (zalepená) víčka a ta se musela nasilím odloupnout a pod nimi byly ať už pryžové ventilky,nebo pryžová páska a přítlačný molitan !
Ruda.

A víš,jak to vlastně začalo?
Pracoval jsem v jednom nejmenovaném pekárenském podniku a tam byla,regulační stanice plynu.No a v ní byla chytristika a ta byla zálohována,právě tou největší bateríí,co je na obrázku.Cca.každého 1/2 roku,tam přijel boreček,baterii vyjmul hodil do kontejneru na odpad a dal novou.No nedalo mi to a jednou,jsem si jí vzal domů (nedržela napětí,lépe řečeno po malé zátěži,padala k nule) a otevřel.Vzal jsem obyčejný hjzlpapír,udělal ruličku a strčil dolů,až na bílé separátory.Po vytažení,jsem zjistil,že je naprosto suchý a tak mi napadlo,ji prostě nakrmit H2O (destilkou) a dělal jsem to tak dlouho,až se voda nechtěla dále vsakovat.Po tomto zákroku,jsem jí nechal ležet do rána a změřil.Měla 12,4V a už mi udržela svítit zárovečku 12V/100mA asi 8hod.,než začala klesat.Tak jsem ji dal na regulovatelný zdroj,nařídil 13,8V/100mA a nechal nabíjet.No třetí den ráno koukám a na zdroji digitály ukazují 13,8V/8mA.
Jo ta backa je 12V/17Ah.Martine od toho dne ji mám používám ve svítilně domácí výroby s halogen. žárovkou 12V / 10W a stále má kapacitu okolo 89%.Mám ji do září 1999.
Co dál dodat ???

Na gelovou baterii používám tuto nabíječku. http://www.motech.cz/nabijecka-htronic-300-ma-p-26 240.html
Koupil jsem ji v lidlu za 300 kč. Používám ji už několik let a zatím jenom spokojenost. Přes celou zimu mám skutr napojený na tuto nabíječku a baterie je tím pádem pořád nabitá. Nabíječka, když je baterie nabitá nebere ze sítě skoro žádný proud. Jednou za čas také zmíněnou nabíječku použvám k preventivnímu dobití autobaterie. Ob té doby je klasická nabíječka uložena na polici a sedá na ní akorát prach.;-)

Také i já backu nabíjím nabíječkou samodoma, ale ovšem je to vypiplaná nabíječka, kde si přesně mohu nastavit nabíjecí voltáž, sama si nastaví proud a více se nestarám, protože při docílení hodnoty přestane dobíjet. Pro informaci mám japonskou gelovku GT9B-4 12V8A. Při zapnutí a nastavení 13,8 V začne odebírat 0,8A a postupně klesá. A pro informaci v autě mám 55AH baterku, kde při nabíjení nastavuji 14,2V a po zapnutí odebírá 5A.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru