Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Navrh PC s nizkou spotrebou s LPT pro licencni server

Ahoj,
chtel jsem pozadat mistni guru(y) o pomoc s navrhem sestavy s nizkou spotrebou, kde by bezel (vicemene v rezimu 24x7) licencni server pro jeden specializovany sw. Licencni server vyzaduje LPT klic (a tedy LPT port), naroky na vykon vesmes zadne, na pc by se pristupovalo vzdalene. Bezely by tam Windows (pravdepodobne ve verzi XP), pro Linux licencni server neexistuje. Jsem si vedom omezeni na max pocet pripojenych uzivatelu u Windows XP.

Predem diky, pripadne chybejici info dodam.
M.

loading...
Předmět Autor Datum
Asi desku atomovku http://www.blacklink.cz/zbozi/intel-kingston-blkd4 25kt-mitx/detail.aspx?p=z:2004…
Jo.Pe. 07.08.2012 14:32
Jo.Pe.
Cokolvek co se ti zlíbi, LPT karty PCI, eventuálne PCIe s LPT portom sú stále dostupné.
Joseph 07.08.2012 14:33
Joseph
Takže něco běžně dostupné: Intel D425KT Kinston - mITX deska, LPT vyveden, 1×PCI slot, což se může h…
ms 07.08.2012 16:35
ms
Diky za reakce, mrknu na ty desky. Ad PCI karta - posledne jsme meli problemy s detekci hw LPT klice…
Mrak 07.08.2012 16:38
Mrak
Přesně, LPT řadiče na PCI nejsou "pravé" LPT, je třeba se tomu vyhnout. Jinak LPT (už zase) mají běž…
touchwood 07.08.2012 17:01
touchwood
Problem s LPT klucami bol v tom, ze boli moc zrave a moderny hw je stavany skor zelene. Uspesnejsi b…
KiloViktor 07.08.2012 17:03
KiloViktor
Ono to je trochu jinak - "starý" LPT port je definován svým přerušením a adresou. Tím, že má přeruše…
touchwood 07.08.2012 17:52
touchwood
PCI LPT port moze mat tiez prerusenie, zavisi to predsa od modu (ECP vs EPP vs bidir). PCI doska sa…
MM.. 07.08.2012 18:11
MM..
ano, ale bude mapováno do PCI/PCIe, nikoli na legacy ISA. Nebo se mýlím? poslední
touchwood 22.08.2012 21:33
touchwood
Tak ono to je este trochu inak. Pokial berieme do uvahy inteligentne hw kluce na LPT, tak tie sa urc…
KiloViktor 07.08.2012 18:53
KiloViktor
Ahoj, konecne jsem se dostal k realizaci. Nakonec doslo k male zmene vyuziti - krome licencniho serv…
Mrak 22.08.2012 12:10
Mrak
Vymenil by som ten disk za blue variantu, zvysok nema cenu riesit, je jedno, co tam das.
fleg 22.08.2012 13:01
fleg
S tím lze jen souhlasit. Zelené disky patří mezi nejvíce problémové a úspora energie je minimální. N…
JoPe 22.08.2012 21:13
JoPe
V klidu budou mít obě CPU přibližně stejný odběr, v zátěži bude mít pochopitelně ten úsporný menší p…
ms 22.08.2012 20:09
ms

Takže něco běžně dostupné:
Intel D425KT Kinston - mITX deska, LPT vyveden, 1×PCI slot, což se může hodit, malá spotřeba. Mínus mohou být SoDIMM paměti.
Pokud by bylo potřeba něco malého, pak třeba skříň Akasa Crypto.

ASUS E45M1-M PRO, též - "normální" paměťové moduly, vyšší spotřeba, mATX - možnost rozšiřitelnosti přídavnými kartami. Mínus může být LPT/COM pouze jako piny na desce. Ovšem ten HW klíč se může připevnit dovnitř skříně a tak trochu zabezpečit proti poškození/ztrátě.

Každopádně místo experimentů s SSD bych volil klasický 2,5" HDD.

Problem s LPT klucami bol v tom, ze boli moc zrave a moderny hw je stavany skor zelene.
Uspesnejsi budes ak si poziadavky na LPT port najdes v specifikacii kluca, alebo specializovaneho softu a zladis ich so specifikaciou portov na modernych doskach.
Existuje este aj moznost merania, ovsem merat prud na portoch nieje zrovna jednoducha zalezitost.
Zodpovednejsie by ti vedel hadam poradit vyrobca toho software. Da sa predpokladat, ze ma po celom svete niekolko x tisic instalacii toho softwaru na roznom hardware u zakaznikov.

PCI LPT port moze mat tiez prerusenie, zavisi to predsa od modu (ECP vs EPP vs bidir). PCI doska sa ale nemusi dat nastavit v jakom mode port je, u LPT na mainboarde to ide spravidla nastavit v BIOSe.
Vseobecne vzdy je lepsie pouzit LPT integrovany na doske, uz len preto ze to je vzdy superIO ktory je uz 20rokov kompatibilny.

Tak ono to je este trochu inak. Pokial berieme do uvahy inteligentne hw kluce na LPT, tak tie sa urcite nespoliehali na nejake casovanie zbernice, ale definovali si svoj vlastny prenosovy protokol. Spolupracoval som s vyvojovym pracoviskom pri aplikacii tohoto druhu hw v navaznosti na sw a z vlastnej skusenosti viem, ze starsie hw LPT kluce mali problem s napajanim jednocip procesorov v nich obsiahnutych.
Problem bol najst taky jednocip, ktory mal potrebnu kapacitu RAM + rychlost a nebol moc zravy na energiu, pretoze sa napajal z logickych signalov LPT portu. Na vyvojovej doske bolo vsetko OK a v realnom nasadeni sa zazivali niekedy krusne chvile pretoze aj dynamicky sled instrukcii v urcitej postupnosti sposoboval nestabilitu.

Ahoj,
konecne jsem se dostal k realizaci. Nakonec doslo k male zmene vyuziti - krome licencniho serveru se pc obcas vyuzije pro stahovani dat, takze jsem trochu pozmenil puvodni predstavu "maximalne usporne" varianty na "uspornou".

Komponenty jsou nyni nasledujici:

MB: GIGABYTE B75M-D3V
gigabyte-b75m-d3v-d325675.htm

RAM: 2GB Corsair
http://www.alza.cz/corsair-2gb-ddr3-1333mhz-cl9-d2 33283.htm

HDD: WD 1TB Caviar Green
http://www.alza.cz/western-digital-caviar-green-10 00gb-64mb-cache-s-advanced-format-d287237.htm

Zdroj: Seasonic SS-300SFD
seasonic-ss-300sfd-d199502.htm

CPU: zde vaham mezi Intel Celeron G540 a Intel Pentium G630T
intel-celeron-g540-d250811.htm
http://www.alza.cz/intel-pentium-g630t-d250812.htm

Diky za doporuceni CPU, pripadne vyhrady ke zbytku.
M.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru

loading...