Avatar uživatele
Nanami

Nechápu úkol z češtiny

Dobrý den nevíte co se po mě chce? :D

Utvořte souvětí podle lineárních grafů a určete druhy vedlejších vět:
I.V -li, II.H
Přestože I.V, II.H, že III.V
I.H, aby II.V
I.H, ale II.H
I.H a II.H, protože III.V
Když I.V, II.H

vím co je souvětí a vedlejší věty, linerární grafy budou pravděpodobně to co jsem tady vypsala :D ale ..já nevim prostě to nechápu, prosím pomozté. Děkuju 😉

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? anonym, gagaga, Jíta141 před 3877 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Zřejmě vám ve škole nepřesně vysvětlili nebo jste nepochopila. Je to opačný postup než při rozboru věty. Není to těžké, jen chce přemýšlet a vytvořit větu. Zkuste přemýšlet.

Uvedu příklad na věty, které mě napadly.

Zavolali ho ve chvíli, kdy usnul.

1. VH, kdy 2.VV Pk

Přestože bylo ošklivo, odjeli autem do hor.

Přestože 1. VV – přípustková, 2. VH

1.VH, kdo 2.VV Po + i (kdo) 3.VV Po
Rád jezdí na hory, kdo lyžuje i sáňkuje.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Jíta141

Ahoj, to jsou grafy souvětí máš je zadané a díky jim máš utvořit větu příklad: I.H, aby II.V – Jel jsem pomalu, aby se mi nic nepřihodilo. a podle těch grafů máš utvořit věty :))
Doplňuji:
A pak ještě musíš určit druh vedlejší věty, to znamená, že je buď: Podmětná, přívlastková, předmětná, příslovečná- místní, časová, způsobová, důvodová, podmínková, měrová, účelová nebo přísudková nebo doplňková a to musíš určit

Upravil/a: Jíta141

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

I.V -li, II.H je prý podle manželky Nebude-li pršet, nezmoknem. Protože hlavní je nezmoknem. a první vedlejší.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
anonym

Kdo tohle vymyslel? Vždyť takovou lineární hloupostí se nezabýval ani sám Václav Havel, ani dva věrozvěstové, natož aby to k něčemu bylo. Toto musí z osnov češtiny ve školách zmizet. Grafy musí sloužit, ne my jim.

před 3877 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Učí to žáčky přemýšlet nad formulací, vztahy atd. Navíc to rozšřižuje jejich slovní zásobu i analytické myšlení.

před 3877 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Ano, podporuje logické myšlení. Přesto se to do hodin Češtiny nehodí.

před 3877 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek