Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Nedostanu se do nastavení routeru TP-link

Dobrý den,
nerad zakládám nový dotaz, ale bohužel mi nic z nalezených na tomto serveru nepomohlo. Cca před rokem jsem koupil router TP-link, abych měl doma wifi a nemusel jen přes jeden kabel. Vše šlo v pohodě, do nastavení jsem se dostal klasicky přes ip 192.168.1.1...jenže pak mého poskytovatele internetu odkoupil jiný, přišli servisní technici a nějakým záhadným způsobem to přenastavili, a nyní se do routeru nedostanu. Když jsem jim volal, co udělali za nastavení, že se do routeru teď nedostanu, tak se mě pouze dotázali, zda mi internet funguje a na odpověď "ano" mi sdělili, že je tedy vše v pořádku a hovor ukončili. Zkoušel jsem vše možné, ale bez úspěchu. Ještě jsem si všiml, že nevede kabel z routerboardu od antény do WAN, kam dříve, ale do jedné z pěti lan, kterými jsem se připojoval k počítačům přes kabel. Děkuji mnohokráte za rady a přeji pěkný den

Předmět Autor Datum
Sice ti moc neporadím, ale... Pochopil jsem správně, že někdo změnil nastavení tvého vlastního zaří…
rokator 21.08.2012 16:56
rokator
Však se chystám je poslat někam, už dřív to jednání bylo...ale teď..a potřebuju změnit heslo na wifi…
Frenkie 21.08.2012 17:17
Frenkie
Co to je "vše možné"? Pokud se nedostaneš do nastavení, tak ten router prostě resetuj a nastav nanov…
IQ37 21.08.2012 17:07
IQ37
Zkoušel jsem ručně nastavovat IP adresy, jak se to tu řešilo, i na stránkách tp-linku jsem v manuálu…
Frenkie 21.08.2012 17:15
Frenkie
Smlouvu od nich máš ne? Tam nejsou údaje k připojení?
Niko Bellic 21.08.2012 17:22
Niko Bellic
No, takže.. smlouvu od nich sice mám, ale jsou tam IP adresy, brána atp, co už nefungují. Teď si píc…
Frenkie 21.08.2012 18:04
Frenkie
Určitě budou fungovat adresy, které máš teď nastavené v počítači.
Wikan 21.08.2012 18:06
Wikan
Problém je v tom, že tam mám momentálně "zjišťovat automaticky", jak kdybych tam měl kabel z routeru…
Frenkie 21.08.2012 18:10
Frenkie
Problém je v tom, že ti technici nastavili router do režimu AP, tj. odpojili WAN a zastavili na něm…
touchwood 21.08.2012 18:52
touchwood
ked si to uz resetoval tak predsa do WAN strany nastav nech pouziva DHCP. To znamena "zistovat autom…
MM.. 21.08.2012 19:01
MM..
restartoval, ne resetoval ;-)
touchwood 21.08.2012 19:23
touchwood
Pánové, díky moc. Nakonec se zadařilo...musel jsem to natvrdo resetovat, pak jsem se mohl připojit (… poslední
Frenkie 21.08.2012 19:49
Frenkie

Sice ti moc neporadím, ale...

Pochopil jsem správně, že někdo změnil nastavení tvého vlastního zařízení a neumožňuje ti přístup? Už jen za to bych je poslal někam...

A proč vůbec do toho nastavení potřebuješ? Tak jim řekni, že ti "něco" nejde a že potřebuješ přístup, ne?

Zkoušel jsem ručně nastavovat IP adresy, jak se to tu řešilo, i na stránkách tp-linku jsem v manuálu k routeru našel, že by se taky ke sladění routeru s pc měly nastavit ip adresy 192.168.1.XX, maska a brána..to vše..po nastavní těch ip jsem si router normálně pingl, ale prostě ve vyhledávači načítá, ale neobjeví se tabulka s přihlašováním. A ano, reset routeru zřejmě bude jediná možnost, akorát mám strach, že mi pro jistotu nepůjde internet a nemám ani tušení, co tam nastavovali.. :) ale pak by byl důvod je zavolat, že mi nejde net. Asi to vyzkouším a uvidím, jiná možnost už asi nebude

No, takže..
smlouvu od nich sice mám, ale jsou tam IP adresy, brána atp, co už nefungují. Teď si píchnu do počítače kabel z antény napřímo, a ip nezadávám, mám tam automaticky a mastí to. Nakonec jsem teda restartoval ten router, a skutečně...už se do něj nedostanu, problém teď ale je, že prostě přes něj nemůžu rozhýbat net. Jakmile to dám do WAN portu, tak to pořád "získává" informace, resp. ip atp, ale nic..a zadávat tam statický ip nemá cenu, protože jak jsem již vejš řekl, ip co mám nefungují. Takže jsem z toho takový zmatený teďka.

Problém je v tom, že ti technici nastavili router do režimu AP, tj. odpojili WAN a zastavili na něm DHCP server. Místo toho používáš jejich DHCP server někde ze sítě. Technicky vzato, odpojíš-li kabel od wifi klienta, odpojíš se i od DHCP serveru, a proto už žádnou IP adresu nedostaneš.

Řešení je dvojí:

první, méně invazivní - nastavit si adresu, kterou dostáváš přidělenu standardně napevno a následně se připojit jen k routeru (který nebude připojen k netu) a pomocí nějakého scanneru otestovat, na které IP adrese z rozsahu ten router je připojen. Druhá varianta je, že ti mamloni alias technikové se s nastavením IP adresy nezalamovali a ponechali tam default, tj. 192.168.1.1 (pak by sis musel nastavit adresu z tohoto rozsahu, třeba 192.168.1.105). Tak jako tak doufej, že nezměnili heslo admina, protože pak tě řešení č. 2 nemine

řešení druhé - router resetovat a nastavit nanovo. Upozorňuju na fakt, že v takovém případě nemusí stačit pouhý reset, ale že budeš muset nastavit pro LAN i jiný rozsah, je-li ve WAN síti použit rozsah totožný (tedy 192.168.1.0/24 a víc).

ked si to uz resetoval tak predsa do WAN strany nastav nech pouziva DHCP. To znamena "zistovat automaticky". Skontroluj si jaku IP to dostalo resp. jaku IP dostavas na WAN strane a na LAN stranu si tiez povol DHCP a nastav iny rozsah. T.j. ak od providera na WAN strane dostavas 192.168.1.x, tak si na LAN stranu nastavis DHCP na rozsah 192.168.2.x

Pánové, díky moc. Nakonec se zadařilo...musel jsem to natvrdo resetovat, pak jsem se mohl připojit (ovšem pokud nebyl připojen kabel s netem do routeru). Pak to nějako nastavit (wifi atp.), připojit net do WAN (načetl si všechny ip, dns a podobně), pak do toho lan a nastavit tam to vyšší IP o číslo. A funguje, děkuji mnohokrát ještě jednou. Aspoň teď budu vědět

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru