Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Nefunkční Windows Update u WinXP home SP3 - služba BITS se nespustí

Zdravím všechny ochotné rádce a prosím o radu.
Reinstaluju starší notebook HP z roku 2005 s OEM Windows XP Home.

(Notebook vyřazujeme z firmy a nadále bude sloužit v rodině jako lepší psací stroj a pro občasný přístup na internet. Nabyvatel notebooku byl seznámen s tím, že XP-čkům bude končit podpora - nevadí mu to. Ntb byl doposud velmi spolehlivý a nebyly s ním žádné problémy).

Vymazala jsem důkladně firemní data, zformátovala HDD, nainstalovala WinXP z dodaného CD + ovladače hardware. Doinstalovala jsem SP3, který na původním CD nebyl. Notebook funguje bez problémů, ale nedaří se mi postahovat všechny aktualizace a záplaty z Windows Update, resp. MS Update. Když se mi to stalo poprvé, tak jsem to po mnoha zkouškách a hledání chyb na netu nakonec vzdala a znovu kompletně přeinstalovala celý systém po opětovném zformátování HDD.

Po druhé instalaci WinXP vč. SP3 se mi podařilo z Windows Update stáhnout aspoň nějaké záplaty, ale už delší dobu jsem uvázla v situaci, kdy mi Windows Update opakovaně nabízí Aktualizaci Microsoft.net Framework 3.5. ServicePack 1 a net Framework 3.5. Family Update pro verze rozhraní .NET 2.0 sž 3.5.(KB951847)x86 (dále NF35)

Kdykoliv to odsouhlasím, napíše mi to během momentu, že následující aktualizace nebyly nainstalovány, chyba při instalaci - kód chyby 0x80246008 a doporučuje mi to nainstalovat aktualizaci znovu. To zkouším znovu a znovu, ale vždycky to skončí stejně.

Zkusila jsem tedy stáhnout tu aktualizaci NF35 z webu ručně a nainstalovat, což se podařilo - nicméně systém Windows Update mi ji nabízí furt a tvrdí mi, že NF35 je důležitá aktualizace a že bych si ji měla nainstalovat. Windows Update "neví", že aktualizace NF35 je dávno nainstalovaná. Přitom v menu "Přidat nebo odebrat programy" je aktualizace NF35 vidět, takže systém o ní "ví"). Nepomohlo ani to, když jsem aktualizaci NF35 označila jako skrytou, aby s tím Windows Update furt neotravoval, a zkusila jsem instalovat jiné aktualizace. Ty jiné aktualizace se totiž taky nestáhnou a hodí mi to stejnou chybovou hlášku, že následující aktualizace nebyly nainstalovány atd.

Zkusila jsem "pomocníka" Fix It" z webu MS pro opravu služby Windows Update. Pár chyb opravil, ale následující chyby opakovaně zůstávají neopraveny, a to:
* Registrace služby (Windows Update) chybí nebo je poškozena (stav Neopraveno)
* Chyba 0x8007000D služby Windows Update (Neopraveno)
* Potíže s instalací nejnovějších aktualizací (Neopraveno)

Hledala jsem na webu řešení a našla toto řešení od MS Dle návodu jsem spustila services.msc a zjistila jsem, že služba BITS se nespustí. Někdy ji tam vůbec nevidím. Jindy provedu to, co píšou v tom článku (spustit ručně) a napíše mi to:
"V PC Local Computer nelze spustit službu ..systemroot..\system32\qmgr.dll,_1000 chyba 1290:0x50a " a toto hlášení mohu jen vzít na vědomí kliknutím na OK.

Na již zmíněné stránce MS bohužel vůbec nepopisují, co dělat v případě chyby 1290:0x50a - popisují tam jiné chyby.

Když hledám na webu řešení pro chybu 1290:0x50a , tak se dostávám na stránky jako např. tato, kde mě to nabízí stažení nějakého software, který sice chyby najde, ale abych je mohla opravit, musím se zaregistrovat. To jsem udělala 2x na málo používané emaily, ale ani jednou mi nepřišel emailem žádný kód, kterým bych ten opravný software "odemkla" a přiměla ho k opravě nalezených chyb.

Tak se Vás ptám: Prosím, nevíte někdo, jak zprovoznit Windows Update nebo jak přimět k činnosti službu BITS? Mám k dispozici ještě jeden funkční notebook též s WinXP home SP3, takže mohu z funkčního systému zkopírovat nějaké soubory - ale netuším jaké.

Nebo máte nějaké jiné řešení? Ideálně odkaz na nějakou utilitku, která by to "sama" opravila? Nebo mám udělat nějaký zásah do registrů - jaký? Nebo nějak opravit instalaci - jak? Originální CD s WinXP mám, legální licenci samozřejmě taky.

Děkuju předem všem rádcům. Už se s tím tady trápím tři dny, zkouším to furt dokola pomocí různých nástrojů, které najdu na webu, ale výsledek je nula.

Předmět Autor Datum
v první řadě: sfc /scannow Podle výsledku bude poznat, zda jsou všechny potřebné soubory na svém m…
touchwood 21.10.2013 17:12
touchwood
sfc /scannow Podle výsledku bude poznat, zda jsou všechny potřebné soubory na svém místě. OK, zkouš…
Eva_M 21.10.2013 17:24
Eva_M
Ahoj Touchwoode, díky za snahu, ale nic z toho nepomohlo :-( * scan proběhl, něco si (asi) stáhl z v…
Eva_M 21.10.2013 20:18
Eva_M
hm.. :-( Buď je to nějaká spešl HP verze, nebo ji někdo zpracoval nlitem (popř. jiným nástrojem), p…
touchwood 21.10.2013 20:29
touchwood
nějaká spešl HP verze To asi je, protože na tom CD jsou loga HP a ne MS. Navíc to po mně nechce zad…
Eva_M 21.10.2013 20:33
Eva_M
jasně, to je velkoOEM se SLP, to není nic zvláštního. Spíše se jedná o to, jak moc je ten image modi…
touchwood 21.10.2013 21:04
touchwood
Díky za snahu, ale ani to nepomohlo. Vzdala jsem to a provedla třetí totální reinstalaci. A světe di…
Eva_M 22.10.2013 02:37
Eva_M
jo, problémy s Winupdate bývají masakrózní. Notebook je ještě OK, ale představ si, že to musíš řešit…
touchwood 22.10.2013 07:35
touchwood
že to musíš řešit na serveru To si nedokážu představit - na to bych po pár marných pokusech zavolal…
Eva_M 22.10.2013 11:41
Eva_M
Zhrnul by som to takto: Neúnavne skúšať do vtedy, kým to PC nevzdá, alebo pochopí a podvolí sa pánov…
sakraforte 22.10.2013 12:24
sakraforte
asi to s tým nesúvisí, skontroluj sys. dátum.
sakraforte 21.10.2013 17:18
sakraforte
Systémové datum i čas jsou v pořádku.
Eva_M 21.10.2013 17:20
Eva_M
To sa stále jedná len o "Aktualizaci Microsoft.net Framework" ??? Daj skryť/neinštalovať/neponúkať t…
pme 21.10.2013 20:41
pme
Ne, jedná se o aktualizace obecně.
Eva_M 21.10.2013 20:43
Eva_M
Dobrý den, omlouvám se, pokud jsem z jen letmo přečteného obsáhlého sdělění i diskuze něco přehlédl… poslední
Rr 05.12.2013 15:04
Rr

sfc /scannow
Podle výsledku bude poznat, zda jsou všechny potřebné soubory na svém místě.

OK, zkouším. Objevilo se mi okno "Ochrana souborů systému Windows" s hláškou, že soubory nezbytné pro správnou funkci systému Windows musí být zkopírovány do mezipaměti knihoven DLL. Vložte Disk CD-ROM systému Windows XP Professional.
-> Tak to nechápu. V notebooku je nainstalovaný WinXP HOME z originálního CD dodaného s notebookem. Když tam totéž CD vložím, napíše mi to, že jsem vložila nesprávné CD a že to chce ty Proff.

Hmm. Jdu hledat nějaké CD s XP prof. :-/

Edit po chvíli: CD XP prof. jsem našla, vložila, sken pokračuje dál.

Ahoj Touchwoode,
díky za snahu, ale nic z toho nepomohlo :-(
* scan proběhl, něco si (asi) stáhl z vloženého CD, ale po skončení nic nehlásil.
* Cache vyčištěna podle pokynů (uvědomila jsem si, že jsem to zkoušela už včera podle nějakého návodu na webu) - dnes tedy znovu, ale opět marně
* Aktualizace NF35 je dávno nainstalována ručně (viz text původního příspěvku), ale žádné aktualizace stejně nestáhnu - ani tu NF35, ani žádnou jinou.

Máte ještě někdo nějaké nápady kromě třetí totální reinstalace systému?
:-/

nějaká spešl HP verze

To asi je, protože na tom CD jsou loga HP a ne MS. Navíc to po mně nechce zadat licenční klíč, ač zespodu na notebooku je štítek řádně vylepen. Nekupovali jsme nějakou "corporate version" a nákup byl proveden u velmi seriozní firmy, tudíž rozhodně nejde o crack.

Asi to fakt bude něco speciálního - už proto, že nainstalované jsou Home, ale pro ten sken to chtělo orig. CD s Win XP Prof...

Celých 8 let, co jsme notebook používali ve firmě, jsem ho nemusela reinstalovat ani obnovovat z nějakého staršího stavu, šlapal jak hodinky...

Díky za snahu, ale ani to nepomohlo. Vzdala jsem to a provedla třetí totální reinstalaci. A světe div se - tentokrát to funguje tak, jak má. Nechápu proč, postupovala jsem pokaždé stejně. Ale to je jedno, hlavně že to je OK.

Děkuju :beer: za snahu všem rádcům, problém označím jako vyřešený.

že to musíš řešit na serveru

To si nedokážu představit - na to bych po pár marných pokusech zavolala odborníky jako jsi třeba Ty nebo další z Pnet :-)

Čím mohly být způsobeny popsané problémy?
Úvaha pro případné další hledající ;-)

IMHO jsem při předchozích reinstalacích toho notebooku ASI instalovala záplaty a updaty v jiném pořadí. Na webu MS jsem při hledání řešení našla info, že příčinou několika podobně se projevujících chyb je přepsání novějšího souboru starším - a další aktualizace s tím pak neuměly korektně pracovat. Až napotřetí se mi podařilo nějak nainstalovat vše ve správném pořadí.

Dříve ten notebook nezlobil, protože jsem se o jeho aktualizace starala průběžně, tudíž všechny aktualizace se stahovaly ve správném pořadí, jak byly uveřejňovány. Nyní jsem instalovala z CD s WinXP Home SP2 z roku 2005. Bylo tedy nutno aktualizovat systém o záplaty za 8 let zpětně. Server Windows Update (resp. MS Update) v současné době podporuje jen aktualizace systémů WinXP s SP3, s WinXP bez SP3 nekomunikuje vůbec. V dubnu 2014 skončí i tato podpora. ServicePack3 jsem tedy musela stáhnout a instalovat ručně.

PS: (Re)instalace WinXP jsem dělala v minulosti mockrát pro různé známé a vždycky to proběhlo bez problémů. K reinstalaci zmíněného notebooku jsem zpočátku přistupovala s určitou nostalgií ve smyslu "WinXP byly fajn, tak si užiju ještě poslední instalaci..."
BTW na serverech Microsoftu (!) jsem narazila na více odkazů k WinXP, které jsou jsou neplatné a končí chybou 404 3-[

Popisované problémy mě z nostalgie po Win XP zcela vyléčily :-D

Díky všem, hezký den a žádné problémy :-)

Dobrý den, omlouvám se, pokud jsem z jen letmo přečteného obsáhlého sdělění i diskuze něco přehlédl a odpovídám z cesty.

Takto se mi podařilo ve Windows XP, Prof. obnovit a po restartu bez problému spustit službu BITS:

Do Start / Spustit jsem zadal (kde jsem to našel už nevím):

%windir%\System32\rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\qmgr.inf

odklepl OK, v zobrazeném dialogu ručně vyhledal žádaný soubor qmgr.dll (v System32) a po skončení procesu počítač restartoval. Po restartu služba BITS opět existuje a bez problému se spouští.

Řeším však jiný problém a to vytěžování CPU jednou z instancí svchost na 100%.
Zkusil jsem opravu s FixIt a ten nejenže problém neodstranil, ale službu BITS = "Služba inteligentního přenosu na pozadí" nahradil přímým spouštěním qmgr.dll a spuštění končilo chybou 1290: 0x50a. Jak MS uvádí, není-li služba spuštěna, update nefunguje.

Službu jsem tedy obnovil, ale původní problém se svchost nevyřešil.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru