Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Nelze zkompilovat program v C++

Ahoj
Zkoušel sem nahlédnout (jakožto naprostý neznalec) pod pokličku programování C++, chtěl jsem však být realistou a začít od úplných základů, našel jsem si tedy na internetu pár návodů... Nicméně ve všech je po krátkém popisu tvorba prvního programu, známého "Hello World"... Zkoušel jsem to v programu DEV C++, tam to nešlo, stejně tak v programu Code::Blocks.... Dev C++ alespoň napsal nějaké info o problému, nicméně mě to jako naprostému začátečníkovi nic neříká... nevíte prosím někdo co to může být za problém, že nejsem schopen třemi různými způsoby, ve dvou programech zkompilovat ani jeden základní program?

Konfigurace systému:
CPU: i7 2600k, 3,5GHz
OS: Win 7 Home Premium 64 bit
RAM: 8192 MB
HDD: 2x 1TB
GPU: ATI Radeon HD 6850 1GB

Tady jsou 3 zachycení obrazovky z Dev C++ když jsem zkoušel různé postupy:
documents-rar

Díky pokud se někdo ozvete co s tím

Předmět Autor Datum
Solution: 1. Download new MINGW compiler at www.mingw.org and install it in C:\MinGW\ 2. in Dev c++.…
Flash_Gordon 09.07.2013 14:00
Flash_Gordon
Děkuju, něco to změnilo, nicméně provádění je vždy ukončeno. V záznamu kompilace je na posledním řád…
josef887 09.07.2013 17:47
josef887
Dáš na předposlední linku (před return) něco takového: std::system ("pause"); zhruba: #include <c…
Flash_Gordon 09.07.2013 18:41
Flash_Gordon
Konzolovy program sa spusta v konzole. Start-spustit:cmd. Alebo start-prikazovy riadok. konzolovy pr…
MM.. 09.07.2013 19:11
MM..
Děkuju, nevěděl jsem že Dev c++ má přednastavené šablony... vždycky jsem dal "vytvořit prázdný zdroj… poslední
josef887 09.07.2013 20:48
josef887
Jakym sposobom si vytvaral projekt? Dal si vytvarat windows aplikaciu alebo konzolovu aplikaciu aleb…
MM.. 09.07.2013 14:44
MM..

Konzolovy program sa spusta v konzole. Start-spustit:cmd. Alebo start-prikazovy riadok.
konzolovy program neni oknovy program. To je znacny rozdiel v celej strukture programu. Ked sa robi oknovy program tak nemozes pouzivat ziadne cout ani podobne veci ale musis vytvorit okno, a nieco do toho okna kreslit vtedy ked ta o to Win poziada, co je znacne komplikovanejsie jak nejake konzolove cout, pri ktorom tie pismena za teba nakresli okno konzoly (cmd.exe), preto konzolovy program musis spustat z konzoly.

Ked tam das na koniec to pause jak ti pisal vyssie, tak zabranis zavretiu konzoly ptz program neskonci, bude najprv cakat na stlacenie klavesy.

Děkuju, nevěděl jsem že Dev c++ má přednastavené šablony... vždycky jsem dal "vytvořit prázdný zdrojový kód" ale až teď sem si všiml že je zde možnost vytvořit přímo šablonu pro oknový nebo konzolový program, která obsahuje určité prvky jež zmiňujete výše. Ještě jednou děkuji za všechny rady.

Jakym sposobom si vytvaral projekt? Dal si vytvarat windows aplikaciu alebo konzolovu aplikaciu alebo co? Ono to neni jedno.
Za druhe ak pouzivas nejake std kniznice apod tak by si mal mat patricne .lib v nastaveni projektu v zozname lib. C compiler a linker nepozna principialne nic, okrem zakladnych definicii (int, char apod), vsetko ostatne t.j. funkcie a objekty napr. std:: apod je v nejakych knizniciach t.j. niekto to naprogramoval za teba a musis compileru povedat ze co to ten std je (#to si urobil tym include), a linkeru musis povedat kde su tie prislusne .lib v ktorych to je, to je v nastaveni projektu. Zakladne veci su tam zvycajne prednstavene, napr. nejaka CRT library, apod. Pisem vseobecne aby si to vedel ze to std:: neco tam nespadne compileru z neba.

Vseobecne plati ak vytvoris spravny projekt (v tvojom pripade chces robit konzolovu aplikaciu - console application) tak je tam takmer vsetko uz prednastavene.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru