Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Neuznaná reklamace GK

Zdravím. Velmi rozčílen prosím o vyjádření k neuznané reklamaci GK Sapphire HD 6670. Celá věc se má takto:
28.8. jsem obdržel tuto sestavu. Přimontoval vlastní disk, nainstaloval vše potřebné, začal hrát Crysis na plné detaily, když v tom se počítač najednou vypl a nešel zapnout. Jenom problikly LEDky. Zkusil jsem tedy vyjmout grafickou kartu a hle, počítač v pořádku fungoval. GK jsem tedy poslal na reklamaci, 4.9. ji prý přijali. K dnešnímu datu mi přišla z domů, reklamace nebyla uznána – "Neuznano mechanicky poskozen zlaty pin". Na fotkách vše vypadá takto a takto. Moje otázka tedy zní, zda je možné, aby kvůli podobné záležitosti karta nefungovala? Pokud ano, jak se bránit, když se závada projevila na již sestaveném PC od CZC, do kterého jsem montoval jen disk a s grafickou kartou přišel do styku pouze při jejím posílání na reklamaci?

Děkuji za odpovědi.

Předmět Autor Datum
A sdělil jsi reklamačnímu oddělení, že se jedná o kartu ze sestavy, která byla montována u nich?
host 05.10.2012 18:23
host
Samozřejmě, ke zprávě jsem vždy připojil číslo objednávky nebo faktury. Pokud je potřeba, klidně sem…
vlk56 05.10.2012 18:24
vlk56
Tak se zkus proti jejich rozhodnutí odvolat, znovu jim napiš nebo zavolej, že s tím nesouhlasíš. Př…
host 05.10.2012 18:29
host
Ano, volal jsem tam, jestli mohu zkusit najít závadu sám, popřípadě reklamovat jen vadný díl. Bylo m…
vlk56 05.10.2012 18:35
vlk56
každý se s každým snaží jenom vy*ebat. Ano, to jsi vystihl přesně. Podívej se na to z jejich strany…
host 05.10.2012 18:37
host
ale zase hneda bodka o priemere pol milimetra urcite nesposobi, ze cele pc nejde zapnut, to da logik…
shiro 05.10.2012 19:56
shiro
To rozhodně nemůže být příčina nefuknčnosti karty. Navíc to tam může být klidně i z výroby, nebo to…
Prasak 05.10.2012 18:29
Prasak
Také myslím, že je to nesmysl. Zkusím je tedy kontaktovat, ale podle zkušeností s jinými reklamacemi…
vlk56 05.10.2012 18:37
vlk56
Pravděpodobně jsi udělal základní chybu v tom, že jsi neposlal celou sestavu, ale jenom grafickou ka…
Pytlík 05.10.2012 18:36
Pytlík
Navíc musí prokázat, že závada souvisí s poškozením. A na tomto bych též trval. Kosmetická vada vs…
Prasak 05.10.2012 18:46
Prasak
Kdyby mi výslovně neřekli, že bez problému můžu poslat jen vadný díl a já nutně nepotřeboval PC k vě…
vlk56 05.10.2012 18:53
vlk56
Já bych jim tam chodil dělat furt ostudu před ostatníma zákazníkama,pokud by se se mnou nebavili.
tuta 05.10.2012 20:34
tuta
Nová informace: GK ani nebyla přijata do reklamace kvůli mechanickému poškození. Pff.
vlk56 06.10.2012 11:22
vlk56
Dej jim tam link na tuto diskusi. Mamlas při skládání po*ebal kartu a ty za to máš trpět??? Tak to j…
mif 06.10.2012 12:22
mif
To naozaj nie je dovod na neprijatie reklamacie. Navyse poskodenie mohlo vzniknut kedykolvek, jak vo…
fleg 06.10.2012 12:58
fleg
mozes mat poskodeny svoj PCI-e napriklad To je ale stejný problém. Skládali to v CZC. Nevěřím, že d…
mif 06.10.2012 13:04
mif
Slot je v pořádku, sousedova karta v něm funguje. Problémovou kartu už raději nebudu ani vyjímat z C…
vlk56 06.10.2012 21:50
vlk56
Předpokládám, že zamítnutí reklamace bylo písemné podle zákona 634/1992 Sb. §19 odstavec 1. Obrátil…
braqela 06.10.2012 13:51
braqela
Mohl by ses také obrátit na Sdružení obrany spotřebitelů, co ti poradí.
Pytlík 06.10.2012 14:29
Pytlík
Jedna věc je hromada reklamací zákazníků, kteří zkouší reklamovat výrobky poškozené, vykoupané - a p…
M_M 06.10.2012 21:24
M_M
Už to psal výše: Nová informace: GK ani nebyla přijata do reklamace kvůli mechanickému poškození. P…
host 06.10.2012 21:41
host
Proběhlo to vcelku podivně. Při přijímání do řízení napsali do protokolu "stav: odpovida dobe pouziv…
vlk56 06.10.2012 21:56
vlk56
Na foto nie je úplne jasne viditeľné, nejde náhodou, o stopu po el. vyiskrení ?? Signalizovalo by t…
Joseph 06.10.2012 21:37
Joseph
Signalizovalo by to pokus o manipuláciu s kartou pod napätím a za chodu systému Nevěřím, že by mohl…
mif 06.10.2012 21:55
mif
No a ja uz to tvrdim dva roky, ze CZc vyjebava neuveritelnym zpusobem s reklamacema, pomalu horsi ja…
RedMaX 06.10.2012 21:56
RedMaX
Nechápu, čemu se lidi diví, vždyť je to notoricky známý fakt. U CZC jsem nikdy nekoupil a nikdy neko…
Bounty 06.10.2012 22:38
Bounty
Mělj jsem rozepsaný hezký příspěvek, ale tvůj poslední to vyřešil: "stav: odpovida dobe pouzivani,…
M_M 06.10.2012 22:01
M_M
A není to náhodou tak, že jsi dal do opravy zařízení bez viditelných závad a vrátilo se ti viditelně…
centsm 06.10.2012 23:16
centsm
Moje zkušenost: Mám od CZC sestavu přes pět let. Byla osazena nVidia 8800 GTS/640. Zhruba do dvou l…
L-Core 07.10.2012 06:43
L-Core
Během neděle, pondělí ani dneška jsem se odpovědi nedočkal. Napsal jsem jim tedy znovu...
vlk56 09.10.2012 18:55
vlk56
Dobré vědět. Sestavu si nikdy nenechám od CZC sestavit, ani to nikomu nedoporučím.
Niko Bellic 09.10.2012 19:46
Niko Bellic
presne tak ;-)
Boboo 09.10.2012 21:05
Boboo
Myslím si toto vlákno zaslouží napsat, jak to celé dopadlo. Inu dobře, na účet přišly peníze za kart…
vlk56 19.11.2012 20:45
vlk56
Osobně v té kombinaci nevidím problém. Procesor je v základu dostatečně výkonný, výběr grafiky k něm…
VN 19.11.2012 21:04
VN
bez problémů. Vada v PCIe je silně nepravděpodobná. To spíše bych řekl, že "skladatel" v CZC s tím…
touchwood 20.11.2012 06:33
touchwood
Ověřit předem to tedy nijak nejde? Nerad bych vyhodil vyhádané peníze z okna odpálením nové GK.
vlk56 20.11.2012 16:17
vlk56
Vizuálně prověřit. A taky to můžeš testnout nějakou starou grafárnou. poslední
Prasak 20.11.2012 17:44
Prasak

Tak se zkus proti jejich rozhodnutí odvolat, znovu jim napiš nebo zavolej, že s tím nesouhlasíš.

Před reklamací ses s nima domlouval, jak máš kartu poslat? Jestli můžeš jen holou kartu? V tom by mohl být zádrhel - sestavu jsi kupoval jako celek, takže jsi podle selského rozumu měl taky reklamovat jako celek, pak by nemohli tvrdit, že jsi kartu poškodil.

každý se s každým snaží jenom vy*ebat.

Ano, to jsi vystihl přesně. Podívej se na to z jejich strany, když denně řeší x neoprávněných reklamací od vychcánků, kteří těsně před koncem záruky úmyslně něco poškodí... Pak na to občas doplatíme my, poctiví zákazníci.

ale zase hneda bodka o priemere pol milimetra urcite nesposobi, ze cele pc nejde zapnut, to da logiku. Prinajmensom by stalo za pokus ist riadne navrieskat ich riaditelovi, ze ci ta ma za debila a urobit tam cirkus....sak toto neni mozne. Keby to bolo solidne poskodene, tak nepoviem, ale toto? To moze byt kludne z vyroby.

To rozhodně nemůže být příčina nefuknčnosti karty. Navíc to tam může být klidně i z výroby, nebo to mohl podělat i jejich montážník při kompletaci. Rozhodně se nenech odbýt a ať ti vysvětlí, jak tohle může mít vliv na závadu.

Pravděpodobně jsi udělal základní chybu v tom, že jsi neposlal celou sestavu, ale jenom grafickou kartu - tím jsi jim vložil trumf do rukou. Nicméně si myslím, že poškození pinu není takového druhu, že by způsobilo nefunkčnost grafické karty a navíc je takového druhu, že se zjevně jedná o poškození z výroby. Dodatečné poškození sice možné je, ale vyžadovalo by příliš cílený zásah, spíše hodinářskou práci. Normálně by totiž bylo navíc vidět poškození izolantu - a to tam není. Omlať jim to tedy o hlavu, že jsi takové poškození nemohl způsobit. Navíc musí prokázat, že závada souvisí s poškozením. A jak na to koukám, tak se mně zdá, že to stačí párkrát přejet tvrdou gumou a "poškození" zmizí.

Kdyby mi výslovně neřekli, že bez problému můžu poslat jen vadný díl a já nutně nepotřeboval PC k věcem do školy, reklamoval bych celou sestavu...

Nicméně jsem si ještě vzpomněl, že když jsem se tehdy pokoušel spustit Linux kvůli překopírování dat, potýkal jsem se s problémy ohledně grafického rozhraní (nemožná změna rozlišení, u jistých distribucí zvláštní barvy).

To naozaj nie je dovod na neprijatie reklamacie. Navyse poskodenie mohlo vzniknut kedykolvek, jak vo vyrobe tak pri montazi alebo demontazi. Poskodenie nevyzera, zeby malo branit funkcii grafickej karty.
Otestuj grafiku v inom pc, mozes mat poskodeny svoj PCI-e napriklad.

Předpokládám, že zamítnutí reklamace bylo písemné podle zákona 634/1992 Sb. §19 odstavec 1. Obrátil bych se prokazatelným písemným způsobem na prodejce s tím, že sis nechal kartu několika nezávislými odborníky posoudit a všichni se shodli na tom, že kaz na kontaktní plošce není příčinou nefunkčnosti karty. Vyzvi je k přehodnocení jejich stanoviska k reklamaci s tím, že následně předáš kartu ke znaleckému zkoumání soudnímu znalci a pak uplatníš svá spotřebitelská práva soudní cestou. Mno a paxe uvidí.
Jen upozorňuji, že oni si také nestojí špatně. Pokud jsi uvedl do protokolu, že to zdechlo během hraní, tak mají v ruce papír, že to předali funkční a že to jelo. Totiž je zde nezvratitelný fakt (pin), že k nějaké škodě došlo. Tudíž by se pak ještě mohlo zkoumat zavinění škody. A zde by prodejce mohl podle mého názoru uplatnit po tobě ve smyslu zákona 40/1964 § 420 odstavec 3 abys prokázal, že jsi škodu nezavinil.
Pak je tu ještě nedávno doprasené soudní řízení pro bagatelní částku. Teď platí, že bagatelní spor řeší pouze soud I.instance bez možnosti odvolání. Dále pak se odměna advokátovi a náklady řízení neurčují podle tebou skutečně vynaložených nákladů, ale vypočítají se z žalované bagatelní částky. To znamená, že i kdybys měl v řízení plný úspěch, tak ti sice náleží i náhrada nákladů řízení, ale nikoliv v plné výši, ale jak je výše uvedeno jen poměrná část vzhledem k bagatelní částce. Jednoduše řečeno zaplatíš znalce, advokáta, ale nedostaneš všecko zpátky i když vyhraješ. Takže ztráta času a peněz, za které bys takových grafik měl kopec.
Jinak dík za upozornění na CZC. Též jsem si chtěl ušetřit práci se stavěním počítače a zadat to jim, ale vidím, že zůstanu u osvědčeného domácího úmaku.

Jedna věc je hromada reklamací zákazníků, kteří zkouší reklamovat výrobky poškozené, vykoupané - a pokud na to při příjmu reklamace důkladným zkoumáním přijdete, téměř vždy "jej to už tak bylo" nebo "to bylo i předtím".
Nicméně tvůj případ do této kategorie dle mého soudu nespadá (přijde mi to taktéž jako úplná pitomost) - tu GK někam posílali (obvykle dodavateli) nebo to takhle šmahem vyřešili v CZC? Vím že tebe jako zákazníka to zajímat nemusí, nicméně je to vcelku důležitá informace pro další řešení...

Proběhlo to vcelku podivně. Při přijímání do řízení napsali do protokolu "stav: odpovida dobe pouzivani, zadne viditelne poskozeni", nakonec "Neuznano mechanicky poskozen zlaty pin". Dovolím si citovat zaměstnance reklamačního oddělení CZC:

Autorizovaný servis nepověřoval zdali má konkrétně toto poškození vliv na funkčnost grafické karty. Ale toto poškození bylo posouzeno jako mechanické poškození grafické karty neslučitelné se záručními podmínky. Karta musí být bez jakéhokoliv mechanického poškození aby byla oprava brána jako záruční (v tomto případě grafická karta nesplňuje záruční podmínky).

Na foto nie je úplne jasne viditeľné, nejde náhodou, o stopu po el. vyiskrení ??

Signalizovalo by to pokus o manipuláciu s kartou pod napätím a za chodu systému ...

Mám dojem že niečo podobné demoštrovali, dávnejšie, na niektorom českom, hardware serveru, že to jde udelat ..

Mělj jsem rozepsaný hezký příspěvek, ale tvůj poslední to vyřešil:

"stav: odpovida dobe pouzivani, zadne viditelne poskozeni"

S tím tam nakráčej a na to poukazuj. Není o tom ani zmínka, ty jsi jim dal kartu v pořádku. Žádej výměnu za nový kus (skrytá vada v prvních 6ti měsících od koupě) !

A není to náhodou tak, že jsi dal do opravy zařízení bez viditelných závad a vrátilo se ti viditelně poškozeno? Dokonce na to máš od CZC papíry. Naklusat tam a žádat náhradu za poškození tvého zařízení. Samozřejmě písemně a dolož ofocené protokoly. Úspěšnější bývá komunikace se šéfem centrály, než s prodavačem kdesi.
PS: vidím, že mě už M_M předběhl.

Moje zkušenost:

Mám od CZC sestavu přes pět let. Byla osazena nVidia 8800 GTS/640. Zhruba do dvou let se objevily artefakty (ve Win i při bootu), po telefonickém ověření na jejich reklamačním oddělení jsem kartu vytáhl a odeslal na reklamaci. Po měsíci se vrátila opravená. Tohle se opakovalo ještě dvakrát (v rámci tříleté záruční doby), takže spolu s třetím odesláním grafiky jsem požadoval odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. No a tak se také v zákonné 30-denní lhůtě stalo.

http://pc.poradna.net/q/view/533457-zkusenosti-s-t reti-stejnou-reklamaci-u-czechcomputer

Myslím si toto vlákno zaslouží napsat, jak to celé dopadlo. Inu dobře, na účet přišly peníze za kartu. Nakonec pomohla vytrvalost, link na Poradnu a hrozba ČOI. Tímto bych rád poděkoval všem zúčastněným :beer:

Nebudu zakládat nové vlákno a zeptám se tady. Vyplatí se koupě grafiky 7750 k procesoru G640? Někdo tu vzpomenul, že může být vadný PCIe a nasadil mi tím semínko pochybnosti do hlavy. Lze to nějak spolehlivě ověřit bez prostého vyzkoušení? Sousedova fungovala, ale nezkoušel jsem hrát hru...

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru