Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Notebook na střední školu IT

Zdravím, chtěl jsem se zeptat, za nedlouho budu nastupovat na střední školu ( IT ), a proto bych potřeboval Pracovní notebook, který bych nosil do školy. Jestli někdo zná dobrý notebook - Aby nebyl příliš težký ale na tom ani moc nezáleží. Záleží na tom že bych potřeboval aby bez problému zlvádal 3D Modeling a 3D grafiku + pracování v grafických programech a programování. Tento notebook nebude vůbec sloužit na hry ale pouze na dokumentaci ve škole. Takže jestli někdo nějaký dobrý znáá tak budu rád za každé tipy. Díky
Změna kategorie, původně: PC sestavy
Změna předmětu, původně: Notebook (karel)

Předmět Autor Datum
Cenově tak okolo 10 tisíc.
Detr0it 19.02.2014 21:33
Detr0it
Lenovo IdeaPad G505 Black nebo ASUS X550CA-XO096
Wolve 19.02.2014 21:39
Wolve
Díky
Detr0it 19.02.2014 21:44
Detr0it
sorry předtim jsem přehlédl tu cenovou ralaci. Pravda - bez OS to nemá cenu. Ostatně se nabízí otázk…
AZOR 20.02.2014 17:26
AZOR
akorát, že tyto noteboky jsou bez OS
extromen 20.02.2014 16:55
extromen
Záleží na tom že bych potřeboval aby bez problému zlvádal 3D Modeling a 3D grafiku + pracování v gra…
ms 20.02.2014 17:04
ms
Jasně, rozumím tomu proč to píšeš - takhle myslí každý, jenže empiricky zjistíš, že to takhle nefung…
AZOR 20.02.2014 17:24
AZOR
Ono to na první pohled vypadá neuvěřitelně, ale máš Azore pravdu. S tou střední školou to není tak ž…
Prasak 20.02.2014 17:36
Prasak
jak si nastupujcí studenti malují. Co si pamatuju tak si to tak nemalují žáci, ale malují jim to ta…
AZOR 20.02.2014 17:45
AZOR
že se narozdíl od ZŠ musí občas na něco podívat (NEDOPORUČUJU) nebo akceptují horší známky a hlidaji…
L-Core 20.02.2014 18:00
L-Core
Tak s tímhle bych naprosto nesouhlasil. O trdlo se čtyřkama bude všude panovat velký zájem. A trdlo…
AZOR 20.02.2014 18:13
AZOR
Však jo, s tím "dojením" jsem to nemyslel nijak ofenzívně :-) Já mám ale jiný názor; ani já, ani moj…
L-Core 20.02.2014 21:47
L-Core
Ja mel na stredni i ctyrky, ale z VS mam cerveny diplom. To je bylo proste dano jenom tim, ze me str…
MaSo 20.02.2014 22:05
MaSo
Červený diplom jsem neměl (sice dálkově, kde se na známky už nehraje vubec, ale bez toho bych ho nej… poslední
AZOR 20.02.2014 22:38
AZOR
Ono nejde o známky, ale co si odneseš. Problém je, že dnes na středních školách (no, ono už za mých…
Prasak 20.02.2014 18:16
Prasak
Tak spolu zase po letech nějak souhlasíme, speciálně větu: Ono nejde o známky, ale co si odneseš.…
AZOR 20.02.2014 18:24
AZOR
a co teprve vysoká...tu taky udělá i trotl...na doktorským jsem zatím žádnýho nepotkal...
neoras 20.02.2014 18:29
neoras
Když už někdo proleze vysokou, nebude to až tak velkej trotl, když se to dokáže nějak našrotit. Ale…
Prasak 20.02.2014 18:34
Prasak
Citát Prasáka s mým doplňkem jako reakce na první semestr vs známyk na střední: Kolik kluků na elek…
AZOR 20.02.2014 18:31
AZOR
Já tím citátem hlavně chtěl naznačit, že spousta mladých lidí má střední školu jen jako povinnost, a…
Prasak 20.02.2014 18:46
Prasak

sorry předtim jsem přehlédl tu cenovou ralaci. Pravda - bez OS to nemá cenu. Ostatně se nabízí otázka jak je to se SW ve škole - protože tam budou s počítačema nejspíše pozadu. Pokud ta budou mít WIN2000 a software k tomu tak je třebas prověřit, že tenhle software poběží i na novějích pc a windows.

Záleží na tom že bych potřeboval aby bez problému zlvádal 3D Modeling a 3D grafiku + pracování v grafických programech a programování.

+ cenová představa == nemá řešení.
Ty aplikace obvykle mají obvykle minimální HW konfiguraci a plastová hračka v ceně 10 000,-Kč bude spíše utrpení.

Jasně, rozumím tomu proč to píšeš - takhle myslí každý, jenže empiricky zjistíš, že to takhle nefunguje. SŠ je pro většinu žáku nápor tak první půl rok, pak si zvyknou že se narozdíl od ZŠ musí občas na něco podívat (NEDOPORUČUJU) nebo akceptují horší známky a hlidaji si maximálně aby nepropadli (DOPORUČUJI) a zbytek je volný život, kamarádi, počítače, sport..

Moje obecné rady:
a) zjisti si konkrétní programy, 3D modeling je obecný pojem. Nicméně nebude to patrně nic náročného.
b) programování - jednak nepočítej, že Tě tam něco moc naučí a druhak tohle zvládne po většinu jakýkoliv počítač
c) hry - pokud hry nehraješ dobře, rozumím. Pokud myslíš na to, že se budeš UČIT - místo hraní se učit - tak na to zapomeň. Budeš hrát, protože zábava je lepší než se učit, když známky nikoho nezajimají. 97% lidí svou střední školu udělá a paří pri tom o sto šest. Nikdo to vážně nebere.
d) nenapsal jsi cenovou relaci, takže těžko radit nějaký konkrétní model, speciálně bez uvedení toho, co se modeluje a včem - ačkoliv to budou nějaké jednoduché nenáročné věci. Přesto bez uvedení finačních možností lze těžko radit.
f) máš možnost PODOJIT RODIČE - nenech si koupit laciný NB se kterými si vystačíš do školy, ale pro praktické použití (at již hry nebo programování) bude nepoužitelný.

jak si nastupujcí studenti malují.

Co si pamatuju tak si to tak nemalují žáci, ale malují jim to tak rodiče a ZŠ škola. A možná i kamarádi, protože většina kamarádu je tak maximálně o rok starší v tom věku a ty jsou zrovna v té změně loadu, takže to maji taky zkreslené.

Studenti si to sami utváří jen, když jdou až na VŠ, páč je to ve věku kdy si fakt nenechaj do ničeho mluvit. A tam jsem se taky netrefil, ale bylo to podstatně blíže realitě.

že se narozdíl od ZŠ musí občas na něco podívat (NEDOPORUČUJU) nebo akceptují horší známky a hlidaji si maximálně aby nepropadli (DOPORUČUJI)

Tak s tímhle bych naprosto nesouhlasil. O trdlo se čtyřkama bude všude panovat velký zájem. A trdlo to skutečně je - protože kdyby nebylo, nemá čtyřky. Vyletí z VŠ po prvním semestru (pokud to nebude vychcánek, tahající z rodičů peníze).

f) máš možnost PODOJIT RODIČE - nenech si koupit laciný NB se kterými si vystačíš do školy, ale pro praktické použití (at již hry nebo programování) bude nepoužitelný.

Kdybych nevěděl, kdo to psal, tipl bych si na tebe ;-)

Tak s tímhle bych naprosto nesouhlasil. O trdlo se čtyřkama bude všude panovat velký zájem. A trdlo to skutečně je - protože kdyby nebylo, nemá čtyřky. Vyletí z VŠ po prvním semestru (pokud to nebude vychcánek, tahající z rodičů peníze).

To přece vubec tak neni - naopak 4ky jsou doporučená známka. "O trdlo se čtyřkama bude všude panovat velký zájem" - řekni mi, kdy ty jsi někomu ukazoval vysvědšení? Já nikdy. Nemluvime o maturitě do které má 4roky, tam se klidně muže stát, že se bude bodovat i příjem na VŠ. A to je něco úplně jiného. Že o něj nebude se 4kama zájem je zvláštní názor, když nikdy nikomu vysvědšení ukazovat nebude. Maximálně maturnitní a maximálně prvnímu zaměstanavateli či při příjmačkách na vš.
A že vyletí v prvním VŠ. Co má střední škola společného s vysokou školou? V průběhu střední školy jsou desítky předmětů (měli jsme i dejepis, učetnictví atd.), první semestr na VŠ má ŠEST předmětů. Pokud si myslíš, že dobré známky mají význam pro úspěšnej první semestr (a dle mě tomu tak rozhodně neni tak), pak má důvod učit se a mít dobré známky tak maximálně z 4 předmětu (2 tak nějak budou uplná novinka). Proti tomu vzásadně nic nemám.

Kdybych nevěděl, kdo to psal, tipl bych si na tebe

Tak protože tohle neni první podobný dotaz a mé názory jsou konzistetní tak pochopitelně větu "podojit rodiče" nevidíš prvně, jasně že si to spojíš se mnou, lichotí mi to.

Však jo, s tím "dojením" jsem to nemyslel nijak ofenzívně :-) Já mám ale jiný názor; ani já, ani moje děti, "dojení" touhle formou prostě nevedeme.

Trdlo se čtyřkama je míněno ve vztahu "opouštím SŠ, hlásím se na VŠ". Je jedno, zda to bylo z matiky či dějěpisu; baterie čtyřek na vysvědčení je prostě známkou toho, že daný jedinec je hloupý, ve smyslu nedokáže se nic naučit či pochopit. Když se to za 18-19 let nenaučil, nezvládne ani VŠ, to už bude pozdě ze začít učit "jak se učit". Proto je podle mě docela nebezpečná bohorovná pozice čtyřkaře, může se to záhy dotyčnému vymstít.

Možná to mám jako dědek už trochu zkreslené i dobou, kdy jsem studoval. VŠ byl zlomek současného stavu, dostat se tam bylo nesrovnatelně složitější. Navíc hrozba, že "když se tam nedostaneš/vyletíš, mažeš obratem na dva roky na vojnu" byla také silně motivující.

--
Pomíjím génia, naprosto bravurně ovládající diferenciální počet (jinak schopného zaměnit žirafu a zebru, píšícího ve slově "pes" čtyři hrubky a myslícího si, že chemická značka kyslíku je Ky a Was ist das? překládajícího jako Máma má mísu"), ti snad jakousi šanci nakonec i mají. Úplně vidím toho mládence z filmu Kostka (1).

Červený diplom jsem neměl (sice dálkově, kde se na známky už nehraje vubec, ale bez toho bych ho nejspíše taky nedal, pár semestru jsem měl nárok na stipendium, ale to se zase dálkařum nepočítá), takže určitě gratualce.

ze me stredni nebavila a to co me nebavi seru...:-)

Trošku "tricky" věta. Souhlasím na stranu druhou, tam chybí dodatek - "když můžu" a zrovna na střední člověk může, na VŠ už tolik ne.
--------
Jsem to tu pěkně zaneřádili jen jsem chtěl autorovi řícit,že v době kdy se řeší přijímačky a nástup na SŠ ho okolí hustí zkreslenejma informacema a že pokud má představu pilného učení a počítače bez her, tak to tak nejspíše nedopadne. A proto pokud muže at si koupí počítač, kde nebude muset řikat něco jako "hele kluci já na tu pařbu nepřijdu, já na to nemam grafiku :(", což by se v druháku mohlo klidně stát, v prváku to opravdu bude trošku větší zátěž a lidi se ještě moc neznaj a na pařby nezvou. A v tu chvíli jsem mluvil o známkách, protože jak mile nasadíš vysoké tempo, bude snaha rodičů a školy a okolí a pocitů, aby jsi ho držel i další roky. A to je vyčerpávající..

Ono nejde o známky, ale co si odneseš. Problém je, že dnes na středních školách (no, ono už za mých časů, tedy před nějakými patnácti lety) stojí výuka za hovno. Když udělali maturitu i ti nejtupější spoulužáci, tak šly iluze do prdele. Ve srovnání s tím, co nám naslibovali při "lanaření", jsme se naučili poměrně málo - staří učitelé dosluhovali na starých znalostech (stále platných, ale modernější věci chyběly) a v dílnách byl mistrem odbornýho výcviku chlápek, co prostě potřeboval práci, protože předchozí mistr (ten opravdu uměl a znal) se nepohodl s vedením a šel za lepším.
A když slyším padesátiletýho kolegu, jakej měli záhul na střední škole (srovnatelnej obor), tak já jsem měl vůči němu neuvěřitelnou pohodičku. A nemyslím, že by se to za těch 15 let nějak výrazně na školách ukrutně zlepšilo, aby od tama lezli studenti s opravdovými znalostmi. Většina jich to opravdu nějak prosedí a o vlastní obor má skutečnej zájem jen malá část z nich. Kolik kluků na elektronických oborech si doma opravdu něco bastlí? Dva - tři ze třídy? Z pětadvaceti nás bylo asi jen pět. Z toho zbytku byla polovina totální trotli.

Tak spolu zase po letech nějak souhlasíme, speciálně větu:

Ono nejde o známky, ale co si odneseš.

Podepisuju krví. Znalosti <> známky. Nejtypičtějším příkladem jsou pětky za domácí úkoly. Kdyby očistili učitelé mé známky od pětek za domácí úkoly, rapidne by se mi zvednul průměr. Když z matiky dostanu z písemky 2-3, tak prostě nebudu psát domací úkoly, at si to klidně zprůměruje na 4. 8-). Nehledě, jak správně řikáš na to, že jde o zastaralé vyučovací metody se zastaralými programy a dosluhujícími učiteli. Počet softskillových předmětů je typicky nula, na facku.

Citát Prasáka s mým doplňkem jako reakce na první semestr vs známyk na střední:

Kolik kluků na elektronických oborech si doma opravdu něco bastlí?

Řikalo se, že gympl naučí matematiku, nadruhou stranu na gymplu nepřipraví na elektroniku jako na průmyslovce. True story? Gympláci letěli z matematiky stejně jako my jsme lítali z elektronky od zkoušek. Žádná závislosti či korelace, pokud ano někdy blízko statistické chyby.

Když jsem přišel na VŠ první přednáška z matiky: 1,2,3,5,6,7,8,9,0 - tohle napsal prof. Bílek na tabuly a řekl nám, že jsou to čísla :-D - každej má čistý rejstřík a začiná se znova. Pravda, pak je definoval nějakou množinou a relacemi po 2 hodinách matiky se to napříjemně zvrhlo na věci, které už jsem na střední nikdy neviděl (nutno podotknout, že jsem byl dálkovej student, takže hodiny jsme měli komprimovány a za přednášku musel dát 2-4 hodiny toho, co denáci) a že myslim, že matika na naší SŠ byla z těch lepších.

Já tím citátem hlavně chtěl naznačit, že spousta mladých lidí má střední školu jen jako povinnost, aby něco měli. Pokud ví, že mají v hlavě a půjdou na vysokou, tak tvoje teorie bezezbytku platí - to pravý zaměření získají na VŠ. Ale ti, co jen dostudují střední a na výšku prostě nemají, tak často zjistí, že střelili do naprosto špatnýho terče a práci ve svým oboru nikdy dělat nebudou, protože je to nikdy ani trochu nezajímalo a tím pádem si toho moc neodnesli. Takže se budou protloukat vším možným, jen ne tím, na co se mohli na škole připravovat. Nechci tím nijak tvrdit, že jen prací v oboru bude úspěšný, ale na nějakej úspěch musí mít talent. Když máš talent a umíš ho prosadit, není obor střední školy podstatný. Jenže kolik % lidí takovej talent má? Ti ostatní se musí spolehnout na získané dovednosti a znalosti (po škole obvykle jsou to právě ty znalosti ze školy), nebo holt vzít za vděk prací u příslovečeného pásu a lopaty.

Je trochu blbý, kdy o směru života se člověk rozhoduje v době, kdy je ještě mladý hovězí a nejraději by bučel na pastvě a skákal po kravkách a nějaká škola je mu v místě pod oháňkou.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru