Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Notebook poškozený při reklamaci

Dobrý den,

mám takový problém. Na mém Aceru Aspire One 522 začal vrčet větráček a cvakat disk. Neváhal jsem a šel jsem ihned do CZC na reklamaci. Vše v pohodě přijali, napsali do reklamačního protokolu následující:

(popis závady) - není nyní důležité + stav: na plastu kolem displeje je nalepena fólie (je to ta z výroby), špinavé tečky na displeji + možné skryté škrábance, COA na spodní straně, odpovídá době používání (mám ho od 26. března 2011).

No, a nyní k mému problému. Po necelých třiceti dnech mi přijde sms, že je oprava hotova. Řeknu si, že si "pospíšili" a jdu do CZC. Notebook mi vybalí, prý výměna chladiče, test HDD ok, update biosu. Říkám si fajn, snad to bude ok. Pán notebook vytáhne na stůl a já okamžitě zbystřím, neboť vidím na lesklém šasi notebooku obrovský škrábanec - pomalu rýha. Tak říkám, že to tam rozhodně když jsem jej do reklamace dával nebylo. On si prohlédne reklamační protokol a uzná, že se to muselo stát někde mezi Acerem a jejich skladem. Ještě se mě tedy zeptá, že jako jestli mi to vadí. Logicky, vadí. Nemám už k takovému kousku důvěru. Vzal jej zpět a v pondělí se mi má osobně ozvat a budeme to řešit. Prý buď nový kus anebo peníze. Řekl jsem pro jistotu, že chci spíše peníze, nemám k tomuto notebooku (k tomuto typu) důvěru. Upřímně jsem hlavně rád, že jsem si toho všiml na prodejně a nikoliv až doma.

Každopádně, chci se zeptat, na co se mám kdyžtak připravit? Mohou se nějak vzpouzet? Mám nárok na vrácení peněz nebo je to pouze o jejich dobré vůli? Případně jak kdyby byl nějaký problém mám postupovat (rád bych docílil vrácení peněz). Hlavně ta reklamace trvala skoro 30 dnů a NB "není v pohodě", takže bych snad i to právo měl mít, ne? V neděli to bude přesně 30 dnů, v pondělí se mají ozvat a budeme to řešit.

Díky moc za odpovědi a názory.

(kdybych to sem vložil blbě, omlouvám se - je to možná trochu "právní" problém) :-)

Předmět Autor Datum
Vrácení peněz záleží na jejich dobré vůli...
Nigfire 02.07.2011 15:21
Nigfire
Jakto? Reklamace trvala skoro dní a notebook dodali poškozený. >> v pondělí to mají řešit, tedy 31.…
Jimmy12345 02.07.2011 15:39
Jimmy12345
skoro 30 dní*
Jimmy12345 02.07.2011 15:39
Jimmy12345
Na vrácení peněz máš nárok: 1) když reklamaci nestihnou vyřídit (u tebe to stihli, ačkoli opravili b…
Nigfire 02.07.2011 15:45
Nigfire
No prave stihli tu reklamaci vyridit, kdyz to neprevzal z duvodu zavady nebo je to druha reklamace a…
RedMaX 02.07.2011 15:54
RedMaX
Je to druhá reklamace, prve to byl poškozený touchpad
Jimmy12345 02.07.2011 16:10
Jimmy12345
Moc bych s vracenim penez nepocital, driv to v CZC nebyl problem, ale posledni dobou vstrcni nejsou…
RedMaX 02.07.2011 15:42
RedMaX
Dobře, uvidím v pondělí. Sám mi to ten pán na prodejně řekl (buď nový kus anebo peníze). Protože to…
Jimmy12345 02.07.2011 15:54
Jimmy12345
ked dojde poskodeny tovar zo servisu,čiže ked nie je uvedena tebou najdena vada na reklamačnom proto…
Shane Brede 02.07.2011 19:19
Shane Brede
Skrabanec sa ale nemusi povazovat za vadu. Funkcnost vyrobku to nijak neovplyvnuje. Navyse nevies ze…
MM.. 02.07.2011 21:28
MM..
Nesmysl. Je to obrovský škrábanec na šasi - pomalu vydřený. A v CZC by si toho všimli a zapsali by t…
Jimmy12345 02.07.2011 23:45
Jimmy12345
pracovnik ked nenapisal do protokolu vizualny stav,je to jeho chyba,zakaznik ma narok na vratenie pe…
caterpillar 03.07.2011 21:29
caterpillar
Takže přátelé, mám dobré zprávy. Musím opravdu zde před všemi CZC sklonit poklonu, ale popořadě. Př…
Jimmy12345 04.07.2011 18:39
Jimmy12345
Klobouk sundej až tehdy, až budeš držet ten novej kus v ruce. Ale i tak je to v záplavě negativních…
Prasak 04.07.2011 21:21
Prasak
jj, trochu usmevna je historka jak se zamestnanci postavili proti vedeni, samozrejme nespokojenemu z…
RedMaX 04.07.2011 22:59
RedMaX
Třeba bude pokračování, zaměstnanci se postaví ke vchodu, zlého majitele nepustí dovnitř a budou zad…
karel 04.07.2011 23:02
karel
Jen tak bokem. Vzhledem k tomu, že jsi tento příběh průběžně řešil minimálně na třech největších fór… poslední
VN 04.07.2011 23:39
VN

Jakto? Reklamace trvala skoro dní a notebook dodali poškozený. >> v pondělí to mají řešit, tedy 31. den. Tím pádem bych mohl okamžitě odstoupit od smlouvy a požadovat peníze, ne? Protože nedůvěřuji notebooku, který mi vrátí poškozený, nevím kde s tím kdo co dělal a ani to vědět nechci. Tohle je evidentě jejich chyba.

Moc bych s vracenim penez nepocital, driv to v CZC nebyl problem, ale posledni dobou vstrcni nejsou ani trochu. Vidim to spis, ze to poslou do servisu a vymenej ten kryt. S tou 30 denni lhutou si nejsem jist, na jednu stranu je to vlastne jina vada, takze jakoby druha reklamace, ale na druhou stranu, kdyz jsi ten notebook neprevzal, tak by asi mela dal bezet ta 30 denni lhuta a po te ti ty penize vratit musi, to uz potom neni o jejich dobre vuli.

Edit: kazdopadne napis, jak jsi dopadl, ale urcite se priprav na to, ze penize vratit chtit nebudou.

Dobře, uvidím v pondělí. Sám mi to ten pán na prodejně řekl (buď nový kus anebo peníze). Protože to vlastně někdo poničil a to oni ať už si vykorespondují s přepravní společností, s tou já nejsem v žádném vztahu. Já jsem jim notebook dodal v pohodě, funkční - pouze se závadami vypsanými, oni jej dodali poškozený. Ten pán tam ještě koukal do protokolu a říkal, že to je jejich chyba, jen to musí vyřešit s dalšími (logické). No a v pondělí to bude 31. den, tudíž by mi peníze asi dát měli. Nabízel jsem mu i nabíječku a říkal, že tu mu budu dávat až v to pondělí po tom, jak to vyřeší a řekne mi vše. Tak třeba to vyjde. Každopádně jsem v právu. Protože poškozený stroj nechci, někomu to spadlo a co já s tím.

ked dojde poskodeny tovar zo servisu,čiže ked nie je uvedena tebou najdena vada na reklamačnom protokoli,mal by si dostať hned peniaze späť,nenechaj sa obalamutiť.to že reklamaciu vybavili do 30 dni je v tomto smere bezpredmetné pretože ti vratili poškodený tovar.žiadaj peniaze.

PS:mali ti ich hned vyplatit.nemusel si čakať.

Skrabanec sa ale nemusi povazovat za vadu. Funkcnost vyrobku to nijak neovplyvnuje. Navyse nevies ze jaky to bol skrabanec, dotazovatel moze tak trochu zvelicovat. Alebo to je viditelne len pri urcitych svetelnych podmienkach a v servise si to chalan nevsimol ze tam nieco cez to potiahol apod. Ked mu to vymenia tak moze byt rad ze mu vymenili kryt, a opravili notebook, a vsetko zdarma.

Takže přátelé, mám dobré zprávy. Musím opravdu zde před všemi CZC sklonit poklonu, ale popořadě.

Přišel jsem na prodejnu okolo druhé odpoledne a pán ještě hovořil se šéfem. Poté co skončil mi říkal, že se na něj šéf pomalu ještě rozeřval, co to má znamenat, že nabízí výměnu/vrácení peněz. Ujistil mne však, že zde za mnou stojí všichni, neboť vědí, jak jsem notebook do reklamace předal a že to skutečně není moje chyba. Když to řeknu s nadsázkou, prakticky se postavili proti vedení. Nicméně jsme to začali řešit a začal obvolávat další "vyšší místa". Řekl jsem mu, co mě vede k tomu, že tento notebook už nechci - nemám k němu důvěru, poničili jej a já jsem jim ho takto nedal atd. Po chvilce se vrátil s tím, že hovořil s vedoucím reklamací a ten říkal, že nabízí následující postup - buď to, že mi notebook nyní vydají a objednají poškozený díl a ten mi poté dodatečně vymění, anebo že mi dají 500 Kč slevovou poukázku. To se mi fakt nelíbilo a opět jsem začal vysvětlovat (vše s klidem), že skutečně toto není kompenzace, že k počítači opravdu důvěru již nemám, neboť nevím co s tím kde kdo dělal. Přišel zrovna šéf provozovny a začal to tam řešit také. Vše jsme s klidem probrali, oba prodejci k tomu řekli své a myslím, že i šéf pochopil, že jsem za nic z tohoto nemohl. Řekl jsem jim, že nepotřebuji nutně peníze, že mi stačí nový kus - nepoužitý, ale rozhodně nechci mít tento poškozený. Poté se chvilku probírali fakturami a šéf během chvilky řekl, že to není problém a že mohu dostat nový kus. S vedením si to vyřeší sám, neboť zde bych byl opravdu nevinně trestán za to, co jsem neudělal. Okamžitě jsme se začali domlouvat ohledně výměny za nový kus, nicméně Acer 522 již nebyl v prodeji, tudíž jsem si vybíral jiný v podobné cenové hladině. Vybral jsem si tento: >>> http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=9391 2 - o trošku dražší, nicméně jsem počítal s tím, že si to doplatím. Na to šéf provozovny řekl, že nic platit nebudu, jako kompenzaci za způsobené problémy. Udělají to jako reklamaci - tedy že můj starý Acer vezmou do reklamace, napíšou způsob řešení reklamace výměnou a objednávají klasickou objednávkou nový kus. Podepsal jsem převzetí poničeného notebooku (ještě jsme zavtipkovali, že teď by mě taky mohli poslat domů s tím, že jsem to podepsal a notebook je můj :-D ) a okamžitě dostal další reklamační protokol, kde bylo psáno, že díky tomu, že k notebooku již nemám důvěru dostávám nový a tento s veškerým příslušenstvím vracím. Odevzdal jsem vše co jsem s Acerem dostal a jelikož by se to již dneska nestihlo, ve čtvrtek po svátcích si jdu pro nový notebook.

Klobouk dolů, opravdu mne CZC potěšilo a mohu jej všem jen doporučit - zvláště personál na Muzeu.

Jinak, děkuji všem za spolupráci, jsem rád že to mám z krku.

Jen tak bokem. Vzhledem k tomu, že jsi tento příběh průběžně řešil minimálně na třech největších fórech, jistě už kluci z CZC předem tušili, jak se k tomu finálně postaví, scénáře byly dány. Tak nebo tak - konkrétně na CZC jsou většinou velmi solidní a vstřícní (navíc velký obchod).

Měl jsi právo na výměnu poškozeného dílu, druhá věc byla, že by jej museli objednat, z toho další časová prodleva (pokud by jsi chtěl bezvadné zboží ihned, když už samo vyřízení reklamace trvalo dlouhou dobu), prostě byli milí.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru