Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Nová TV: plazma či LED

Zdravim. Dneska nám kiksla TV (ještě CRT), tak vybíráme novou. K TV bude připojen satelit, možná i obyč DVD přehrávač.
Požadavky:
- úhlopříčka 37" (94cm)
- rozhodujeme se mezi technologií plasma či LED
- cena do 15 000 Kč.

Co byste doporučili? Máte možnost někdo tyto dvě techbologie srovnat?

loading...
Předmět Autor Datum
plazma má lepší (černější) obraz, ale je technologií minulosti a končí. a topí. prodávané modely nej…
lední brtník 31.12.2010 00:17
lední brtník
Hm, plazma technologie minulosti? Uznávám že plazmové displeje (oranžové) byly již v době 386tek (Ta…
Karel_ 31.12.2010 16:57
Karel_
Ty ses zbláznil do větší, jsi normální?? :D co bys chtěl, přes celou obývákovou stěnu? To ať už si p…
Envy 31.12.2010 22:27
Envy
http://pc.poradna.net/q/view/599618-problem-s-exte rnimi-disky?page=r599839#r599839
lední brtník 31.12.2010 23:12
lední brtník
Envy, zatim jedine, co tu predvadis, jsou pochybne vykriky. Pokud po tobe chce nekdo objasneni tveho…
Jan Fiala 01.01.2011 18:31
Jan Fiala
Vyborne a aktualizovane srovnani obou technologii s radami pri vyberu je zde: default.aspx doporucil…
borsuk 31.12.2010 00:26
borsuk
No úhlopříčka může být i 42" (106 cm). Je to dilema, plazma má lepší černou a lepší pozorovací úhly,…
ferokulda 31.12.2010 02:12
ferokulda
jednoznačně full HD.. televizi si nepořizuješ na rok ;-) Full HD 100% využiješ a myslím že to nebude…
rychlik91 31.12.2010 03:58
rychlik91
S full HD nic neztratíš, a v ceně 15000,- bych šel do plazmy, lepší obraz, lepší pozorovací úhly a v…
Matt Dylon 31.12.2010 11:36
Matt Dylon
Při nákupu vánočních dárku jsem nakouk na televize a tenhle Panasonic hrál naprosto a bezkonkurenčně…
xtuta 31.12.2010 11:50
xtuta
Koupil jsem si plazmu od Panasonic 3D TX-P46GT30E a naprostá spokojenost, fámy že plazmy se vypalují… poslední
LukasBlade 28.07.2011 23:08
LukasBlade
Pokud chceš kvalitní obraz, tak jedině plazmu..LED podsvětlení přináší oproti klasickému pouze sníže…
peca28 31.12.2010 14:59
peca28
Full HD - jednoznacne me se subjektivne plazma libi vic, ale vse mluvi pro LED LCD - mala spotreba…
Redmarx N 31.12.2010 22:16
Redmarx N
Třeba pětičlená rodinka s návštěvou. Taťka s mamkou mají skvělý výhled, koukají přímo, děti a ostatn…
Matt Dylon 31.12.2010 22:38
Matt Dylon
TV 37" - nejak nepocitam, ze by sedeli metr od toho. ve vetsim obyvaku toho uhlu nedosahne ani petic…
RedMaX 01.01.2011 19:29
RedMaX
Kuchyně, nové LCD LG Full HD na zdi, zobraz úhel 160 st. Jednou se sedí u stolu, jednou stojí u link…
Karel_ 01.01.2011 18:32
Karel_
jiste, akorat ja dodnes netusil, ze se nekdo kouka na TV v kuchyni. :-)
RedMaX 01.01.2011 19:30
RedMaX
Jistě, co by sestra pro sebe kvůli pohádkám a seriálům neudělala :-)
Karel_ 01.01.2011 19:34
Karel_
Já mám televizi v kuchyni od nepaměti a i když je mi vytýkáno, že dělám deset věcí naráz, tak v příp…
Henessy 04.01.2011 09:49
Henessy
Ano, také to tak se švagrem cítíme (to remcání). Sestra má zvuk kulisu, ale někdy se tam sejdou všic…
Karel_ 04.01.2011 10:16
Karel_
plasmě chvíly trvá než se zahřeje takže asi pulminuty když to zapneš tak to neni ostrý a barvy taky…
tom.win 31.12.2010 22:42
tom.win
Ona je otázka co odchází. Říká se že po polovině životnosti PDP barvy nejsou to co bývaly. Ale v 10.…
Karel_ 01.01.2011 18:25
Karel_
Nakonec to vyhrála LED, a to kvůli tomu, že jsme potřebovali úhlopříčku 37", a tady skoro žádnéí pla…
ferokulda 31.12.2010 23:03
ferokulda
nepřesahuje nahodou trochu tvuj uvedeny cenovi limit?
tom.win 31.12.2010 23:05
tom.win
LED - diskuze zbytečná.
kropf08 01.01.2011 18:35
kropf08
Vypůjčím si od sebe z jedné starší diskuze http://pc.poradna.net/q/view/574846-vyber-televize -do-18…
Karel_ 01.01.2011 18:57
Karel_
Tak se mi zdá, že radiči pouze prezentují vyčtelinky z jiných zdrojů, ale v obýváku mají starou telk…
Henessy 01.01.2011 21:07
Henessy
32", větší se mi tu nevešla. (lcd protože nejsem teplomil) všude kde potkám metrové tv, vidím že jse…
lední brtník 01.01.2011 21:21
lední brtník
To já jsem přečkal ječení ženy a řízl skříňku a nelituji.:-D [telka001.jpg] Dobrá žena je dobrá žen…
Henessy 01.01.2011 21:28
Henessy
hm, se mate, ja zadnou TV nemam. :.( ale vybiral jsem rodicum i znamym, tak si troufam tvrdit, ze o…
RedMaX 01.01.2011 21:44
RedMaX
Ano, ustrnuli jsme na CRT TV Loewe Aventos 3981 a po tom co otec před dvěma lety koupil LCD Samsung…
Karel_ 03.01.2011 07:31
Karel_
Necital som vsetky reakcie, len niektore, ale je dolezite aky zdroj TV signalu bude, viem ze uz si s…
Dreamer 04.01.2011 01:00
Dreamer
Ahoj, možná si pletu pojmy s dojmy, ale když říkáš že "Plazma ma lepsiu ciernu" neznamená to že má i…
Karel_ 04.01.2011 08:42
Karel_
Nie, plazma pouziva iny sposob zobrazovania, len urcite body nerozsvieti (AFAIK), tak dosiahne dokon…
Dreamer 04.01.2011 12:49
Dreamer

plazma má lepší (černější) obraz, ale je technologií minulosti a končí. a topí. prodávané modely nejsou novinky, jsou výběhovými typy.
chcete celkem malou úhlopříčku (šel bych do větší).
zároveň se rozhlížíte i po modernějším led podsvícení - celkově půjde o modernější tv, neváhal bych.

Hm, plazma technologie minulosti? Uznávám že plazmové displeje (oranžové) byly již v době 386tek (Tandon?) ale byly vývojově od PDP panelů dále než současné LCD TV od displejů v digitalkách. Někdo v předchozí diskuzi o TV tady na poradně uváděl odkaz na odborný článek pojednávající o čistotě bílé v LED televizorech - nastuduj. Navíc LED podsvícení považuji za oživování mrtvoly a snahu výrobců z této technologie ještě dostat nějaké prachy (ano, na trhu chybí nové technologie - laser TV, SED...). Lepší kontrast? Tzv. dynamický - podvod na laicích - zvracející smajlík. Nastuduj předchozí diskuze. Jediné pozitivum u LED podsvícení vidím v odbourání poruchového měniče pro zářivkové podsvícení. Zahřívání, spotřeba - folklór motivovaných prodejců a majitelů LCD (lišky chválící si svůj ocas). Co může nabídnout LCD? V průměru o 10W nižší spotřebu? Spíše (uznávám) větší výběr. Ale plazma = skutečná černá, nezkreslené barvy, nulová setrvačnost zobrazení pohybu na obrazovce. CRT sice bylo malé a těžké, žádné HD, problémy s nastavením vychylovaček (zobrazení kruhu jako kruh), geokorekce, ale o zobrazení rychlých dějů (mimo 100Hz TV), kontrastu, pravdivých barev, jasu nebylo pochyb.

Vyborne a aktualizovane srovnani obou technologii s radami pri vyberu je zde: default.aspx doporucil bych take pocist odkazy i pod timto clankem, ovsem i tak bych se ridil pouze a vyhradne vlastnim okem, pokud mozno nechat si obe predvest na kamennem krame a pri identickem nastaveni porovnavat obraz ze stejneho zdroje, pokud mozno s vyssim rozlisenim. Pokud trvas na Plasme uhlopricky 37" tam na vyber zas tak moc neni, tusim je dela jen Panasonic v HD Ready. Nedavno jsem resil stejny problem a pro me oko vysla lepe LCD s LED podsvitem, sel jsem tedy do ni.:-)

No úhlopříčka může být i 42" (106 cm). Je to dilema, plazma má lepší černou a lepší pozorovací úhly, LED zase menší spotřeba a je to nevější technologie.
A doporučujete při úhlopříčce 42" HD ready či Full HD, i když pro to zatím nemám využití?

Koupil jsem si plazmu od Panasonic 3D TX-P46GT30E a naprostá spokojenost, fámy že plazmy se vypalují, snadno poškodí a vše kolem jsou hlouposti, osobně bych doma už nechtel ani LCD natož LED LCD, tyto tv mají přímo katastrofální dobu odezvy, například Samsung, doba odezvy od 2ms do 6ms - KATASTROFA !!, moje plazma má odezvu 0.001 ms !! a to je pořádně znát, ale prostě Plazmy mají vžité neduhy a odpůrci odmítají že už u těchto tv nejsou. O tom že Plazmy narozdíl od LCD a LED LCD neničí zrak a nemají tudíž předepsanou minimální vzdálenost pro sledování ani nemluvě.

Pokud chceš kvalitní obraz, tak jedině plazmu..LED podsvětlení přináší oproti klasickému pouze snížení spotřeby a u dražších modelů větší kontrast, jinak si sebou nese všchny neduhy LCD technologie jako horší pozorovací úhly, špatné podání černé a horší odezvy..
A ohledně FullHD je to myslím jedno, HD ready zobrazí i FullHD signál a při sledování klasického rozlišení a DVD je možná malý plus pro HD ready, že nemusí tak moc přepočítavat, ale toto už záleží hodně na konkrétních značkách a modelech..
Jinak jenom taková poznámka, ségře teď taky klekla klasika CRT 55cm a pořídili hlavně kvůli penězům palzmu Samsung 107cm, nějaký základní model v Okey v akci za 9500kč a jsou spokojení, obraz krásný..ale já osobně bych šel asi do plazmy LG 42PJ650, super je hlavně to sklo přes celý předek a tím pádem žádný rámeček pro snažší čištení:-)

Full HD - jednoznacne

me se subjektivne plazma libi vic, ale vse mluvi pro LED LCD - mala spotreba a hlavne to co se udava jako nevyhoda LCD jako treba pozorovaci uhly vubec neni pravda, pokud si nekoupis nejaky smejd, ale nejakou osvedcenou znacku a novy typ, zrovna se koukam na LCD Samsung nejakych 150 stupnu (odhlizim od PC) a obraz vidim - barvy jsou mirne vybledle, ale kdo se kouka na TV z tohohle uhlu ???

Já mám televizi v kuchyni od nepaměti a i když je mi vytýkáno, že dělám deset věcí naráz, tak v případě že stojím u linky mám televizi jako zvukovou kulisu a ne, že se současně dívám na obrazovku a něco krájím.Rád bych poznal někoho, kdo tak činí. Proto na pozorovací úhel u televize v kuchyni můžeš hodit bobek a nastavit ji tak, aby se na ni mohlo pohodlně dívat z místa kde sedíš. Stejně je to pro manželku, aby neremcala když ty ležíš v obyváku u telky a ona vaří.:-D

Ona je otázka co odchází. Říká se že po polovině životnosti PDP barvy nejsou to co bývaly. Ale v 10. generaci PDP Panasonic uváděl životnost 100 000 hodin (v 9. 60 000 hodin) a teď už je asi 12.? . Spočítej si jak to vychází - např. při 8 hodinách provozu denně /31 dnech / 12 měsících je to stále jen 2976 odehraných hodin. Po deseti letech je to stále jen cca 30 000 hodin. Budeš po deseti letech TV měnit?

Vypůjčím si od sebe z jedné starší diskuze http://pc.poradna.net/q/view/574846-vyber-televize -do-18-000kc?page=r575319#r575319 :

Dodatek: Z diskuze http://technet.idnes.cz/aby-cerna-byla-opravdu-cer na-jak-funguje-podsvetleni-u-led-lcd-televizoru-to shiba-g19-/diskuse.asp?iddiskuse=A100905_214555_te c_video_nyv vyjímám: "Lhaní o LED televizorech...

...aby černá LCD televizoru s LED podsvícením byla skutečně černá, musel by každý zobrazovací pixel z počtu 1920x1080 mít svoji podsvětlovací LED diodu s možností jejího úplného zhasnutí pro černý pixel.. Ale tomu tak není, podsvětlení je rozděleno na segmenty x-cm krát x-cm, no a v nich je obrazec nutno nějak podsvětlovat, pro výsledný obraz pokud se nejedná o jednolitou černou plochu obrazu. Takže jen krmení neználků nesmysly o LED televizorech, navíc toto podsvícení má mnohem horší věrnost podání přirozených barev, než CFL podsvícení = Pouze PDP má obraz bez potíží s černou barvou."

A to jsem opravdu nepsal já ;-)

Tak se mi zdá, že radiči pouze prezentují vyčtelinky z jiných zdrojů, ale v obýváku mají starou telku. Mám 46" LCD a neřeším ani úhel, ani černou. Musím ji mít tak, že na ni částečně padá světlo z balonu a není problém. Jak poznat že černá je černější než na jiném televizoru nevím, když je nemohu dát vedle sebe. A věřit reklamním kecům v době, kdy každé dítě ví, že každé oko vnímá barevné spektrum jinak ......
Jdi do obchodu, podívej se co ti nejlépe vyhovuje a i tam nepořešíš barvy, protože záleží jak je každý televizor individuálně nastavený a v jaké vzdálenosti a úhlu je od zářivky.
Jedině s čím souhlasím je, že když si zvykneš na velký obraz, tak menší obrazovka je křeč.
Bylo by zajímavé, kdyby každý radič vyblejskl na co doma kouká.:-D

hm, se mate, ja zadnou TV nemam. :.(

ale vybiral jsem rodicum i znamym, tak si troufam tvrdit, ze o tom neco vim. Osobne mi subjektivne prijde "hezci" obraz z plazmy, ale s tvym prispevkem naprosto souhlasim. U TV a zvlast u velke clovek nesedi ve vzdalenosti jednoho metru a pri vetsi vzdalenosti neverim, ze by nekdo dokazal odlisit cernou cernejsi a az na extremy (jak jsem se docetl zde - TV v kuchyni) neverim, ze se nekdo diva z uhlu nekam nad 150 st.

(jinak TV bych chtel, ne kvuli TV programum, ale kvuli sledovani BR filmu. Nesnasim ale Ceskou televizi a proste jsem se rozhodl, ze jim svinim (pardon) ty poplatky nedaruju a radsi se obejdu bez TV. Skoda, ze nekdo nevyrabi monitor, ktery by byl i cenove jako TV akorat by tam chybela TV karta :-/ , takhle koukam na filmy ze sveho 24" S-IPS a taky to jde :-) )

Necital som vsetky reakcie, len niektore, ale je dolezite aky zdroj TV signalu bude, viem ze uz si sa rozhodol, tak len kratko...

Plazma ma lepsiu ciernu, lepsie zobrazuje rychle pohyby, je nachylnejsia na poskodenie, transport...

LCD/LED ma lepsi kontrast, nemyslim dynamicky rezim, ktory tu niekto spominal, to je strasne, ale standardny rezim LCD a plazma, videl som vedla seba a LCD je na tom ovela lepsie, dalej ma ostrejsi obraz pri HD zdroji.

Takze este rada, ak satelit tak urcite uz HD s HDMI. Nova a CT uz v HD vysielaju (nie vsetko nativne), Markiza sa na to chysta v najblizsich mesiacoch, platenych HD kanalov je tiez stale viac. K tomu napr. Skylink alebo aj UPC, ale tam bol naposledy obraz ne-HD kanalov hrozny, neviem ci sa to zmenilo.

Nie, plazma pouziva iny sposob zobrazovania, len urcite body nerozsvieti (AFAIK), tak dosiahne dokonalu ciernu, ale ine farby, aj bielu zobrazuje lepsie LCD. Som len amater, takze su to moje dojmy, ale videl som u kamarata v NAY asi 20 TV, vedla seba LCD a plazmu - rovnaky rezim, nie dynamicky* a biela na plazme vyzerala ako spinavy sneh, pri LED bol rozdiel este zretelnejsi. Okrem toho LCD/LED ma koli odlisnej technologii aj ostrejsi obraz pri HD, pri SD ma lepsi obraz plazma, prave koli tomu ze obraz "zahladzuje".

* Dynamicky kontrast som videl a vyzera to strasne, aj ked som amater, tak je to nieco ako preexponovana fotka, cudujem sa ze to ludia nevidia.

Samozrejme, niektore LCD zobrazuju ciernu ako modru alebo inu farbu, tie by som vratil vyrobcom, nie je mozne aby sa nieco take v dnesnej dobe predavalo, ked spravnu (aj ked nie dokonalu) ciernu dokazali zobrazil LCD uz pred takmer 10 rokmi.

Inak sa nechcem hadat, teraz nekupujem TV, mozno len monitor a tam na vyber nemam, ale keby som sa rozhodoval medzi plazmou a LCD, nemal by som jasneho vitaza.

Snad pride skoro nastupca, ale mozno to ani vyrobcovia nechcu, co by ziskali tym ak by teraz prisla technologia ktora ma kvalitnejsi obraz a niekolkonasobne vyssiu zivotnost? Ked si kazdy vymeni CRT na LCD/plazmu, tak potom mozno s niecim novym pridu (myslim masovo, nove technologie uz existuju).

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru

loading...