Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Nové omítky, nebo sádrokarton?

Chystáme se na rekonstrukci domu a místo původní dílny budeme dělat obyvatelnou místnost. Zdi jsou skoro 30 let staré a v dílně se pracovalo se železem, takže železný prach zdi poznamenal (různé šmouhy, atd), sem tam je na zdi prasklina, díry po hmoždinkách, atd. Zkrátka zdi po staré dílně.
Teď ale přemýšlím, co s tím - jestli mám zdi (včetně stropu) nějak oškrábat a nechat nahodit nové omítky, nebo jestli můžu zdi a strop v tomto stavu jen vyčistit nějakým odmašťovacím přípravkem a na to přidělat sádrokarton? Zedník nejsem, takže zdi jsem nikdy nekšrábal, nenahazoval, neštukoval, nic.
Jde mi hlavně o peníze - kolik by si odhadem mohli zedníci říct za práci? (místnost 6x3m, stropy 2.40, dvoje dveře, 3x okno 130x130) Jak náročná to je práce? Sádrokarton by mě vyšel kolem 5000 Kč (když počítám necelých 60m2) a přidělat ho zvládnu sám.
Děkuji za rady a komentáře.

Předmět Autor Datum
6x3 je 18m2 stropu 6+3+6+3=18x2,4= 43,2m2 zdiva - okna a dvere coz je polozka ktera se od plochy spi…
DKK 19.01.2010 15:59
DKK
Klidně Vám spočítám co je nejvýhodnější, ale musíte mi sdělit jaký výsledek má vyjít. Tak se to dá t…
milan.cukrar 19.01.2010 18:24
milan.cukrar
Co se týče cen, vycházel jsem z tohoto webu http://www.e-sadrokartony.cz/91-1/sadrokartonove-d esky.…
krteg 19.01.2010 22:33
krteg
Sádrokarton se dá lepit, ale vzhledem k podkladu by nedržel. Takže na kostru, do těch 150 za metr se…
radek2 19.01.2010 22:53
radek2
Tchyně, pro kterou bude tato místnost určená, neustále protestuje Já nevím, ale když to bude pro tc…
rokator 21.01.2010 19:51
rokator
Nebo nasedne.
Prasak 21.01.2010 20:46
Prasak
Navrhoval jsem tchyni, ať se tam nastěhuje již nyní - mezi zdi ve stávajícím stavu - ale manželka se…
troo 21.01.2010 21:46
troo
... nehledě na to, že přidělat cokoliv na SDK do hmoždinek je hrozná akce. Navíc nosnost stěny taky…
Jack 20.01.2010 10:26
Jack
Na drobné opravy je vhodné použít sádrový štuk.I laikovi se s ním pracuje dobře a pokud původní stěn…
jabra 20.01.2010 10:59
jabra
Právě že zdi dvakrát rovné nejsou - milion děr po hmoždinkách, jedna zeď totál omlácená (po demontáž…
troo 21.01.2010 21:49
troo
Jestli jsou zdi zaprášený a špinavý, tak proto tam dáváš ten sádroš, ne? Prostě tychni na dva dny vy…
Prasak 21.01.2010 21:52
Prasak
vzhledem k povrchu stěny dílny, bych durčitě udělal sádrokartovou předstěnu. Pokud se budete ctít op…
milan.cukrar 20.01.2010 19:37
milan.cukrar
K sádrokartonovým stěnám podotknu, že máte pravdu. Když jsem kupoval byt (novostavba), tak jsem zjis…
Prasak in work 20.01.2010 20:52
Prasak in work
děkuji za podporu, a teď ještě tu cenu. do 150Kč za metr komlentní sortiment
milan.cukrar 20.01.2010 21:27
milan.cukrar
Pokud si to bude dělat sám.
Prasak in work 20.01.2010 21:47
Prasak in work
píši jen o materiálu, a proč by to nemohl udělat sám? Vše je o penězích
milan.cukrar 21.01.2010 09:52
milan.cukrar
Tchyně si naštěstí ani moc nepotrpí na nějaké dekorace, bílé holé zdi její současné ložnice ruší jen…
troo 21.01.2010 21:54
troo
Přepočítavál jsem to v rychlosti. Dolů a nahoru UD, stojky CD + 2x přímý závěs, desky 2,6 vysoké ...…
milan.cukrar 22.01.2010 09:29
milan.cukrar
Dříve jsem byl velkým zastáncem klasických omítek (nahazování,štukování) a zdění, ale nedávno jsem s…
bizun 20.01.2010 21:24
bizun
Spáry přijdou samozřejmě nejdřív přelepit samolepící nebo skelnou páskou a potom se ve dvou vrstvách…
bizun 20.01.2010 21:30
bizun
Na tmelení jsem si koupil tmel DEVOSKYT. Dobře se s ním dělá, dobře brousí.
Prasak in work 20.01.2010 21:49
Prasak in work
kolik stál ten DEVOSKYT
milan.cukrar 21.01.2010 09:53
milan.cukrar
Už si nepamatuju přesně, ale pětikilovej kyblík přijde něco okolo 150Kč.
Prasak in work 21.01.2010 15:30
Prasak in work
Já bych na to šel jinak. Nová omítka i SDK jsou IMHO zbytečné. Stávající omítky bych ometl, očistil,…
sHpy00n 21.01.2010 11:26
sHpy00n
Tohle jsem už někde psal.Źes to opsal? JABRAKA poslední
jabra 22.01.2010 11:40
jabra

6x3 je 18m2 stropu
6+3+6+3=18x2,4= 43,2m2 zdiva - okna a dvere coz je polozka ktera se od plochy spis neodpocitava protoze je to komplikace takze se zahrnuje do metraze.
Dohromady je to 60m2 ...
Uprimne bych chtel videt kdo Vam toto udela v sadrokartonu za 5000,- !!! Naposled co jsem si nechaval delat nabidku na strop chteli 700 za m2 !!!
Pokavad si ho chcete pridelat sam tak ani material Vas nevyjde na 5000,-
Nahodit to mi pride lepsi, i je to vysledek ktery je jaksi se sadrokartonem nekde jinde ... navic do stare dilny cpat sadrokarton je asi pest na oko co?

Klidně Vám spočítám co je nejvýhodnější, ale musíte mi sdělit jaký výsledek má vyjít.
Tak se to dá totiž dobře spočítat. Třeba SDK 60 metrů x 50 Kč, ale kde je to ostatní, takže pak nastoupí 60x 150Kč za systém a je to 9000.
Ale omítka asi 1,5 kubíku, (podle křivosti) koupíte zhruba 55 pytlů K01 asi za 90Kč 4950, štuk....
a to bych mohl počítat dál, pak zjistíte třeba, že to nejlevnější není tak levné....

Co se týče cen, vycházel jsem z tohoto webu http://www.e-sadrokartony.cz/91-1/sadrokartonove-d esky.php . Jinak děkuji za radu ohledně těch oken a dveří. ;) Dílna dílnou již nezůstane, bude z toho "obývákuchyň".
Děkuji, pane Cukrář, za ochotu. O stavebninách toho moc nevím. Co se týče výsledku - tak zkrátka aby to bylo obyvatelné. Tchyně, pro kterou bude tato místnost určená, neustále protestuje a argumentuje, že přes sádrokarton bude železný prach smrdět a zdi chce prostě nové. Do toho se upřímně nechce zase mně - škrábat celou místnost a následně práci zadávat zedníkům.
Co byste mi tedy - jako laikovi - doporučil? Sádrokarton stačí vyspárovat, nebo se musí také nějak nahodit? Děkuji.

... nehledě na to, že přidělat cokoliv na SDK do hmoždinek je hrozná akce. Navíc nosnost stěny taky není nijak závratná, stěny zní dutě,...

Přikláním se k otlučení a nahození. Nejprve bych ale přizvaal nějakého solidního řemeslníka. Třeba stačí jen přeštukovat.

Na drobné opravy je vhodné použít sádrový štuk.I laikovi se s ním pracuje dobře a pokud původní stěny nevykazují přílišné nerovnosti,ani spotřeba není tak velká,jako u kompletního nahození.Povrch stěn bych jen natřel penetračním prostředkem,a pak širokým hladítkem natáhnout slabou vrstvu štuku.Nakonec po zatvrdnutí některé detaily přebrousit brusnou síťkou.Vymalování,nebo tapety by povrch zušlechtily.
JABRAKA

Právě že zdi dvakrát rovné nejsou - milion děr po hmoždinkách, jedna zeď totál omlácená (po demontáži 250cm ponku, ukotveného traverzami do zdí), všude praskliny od skladování materiálu, atd.
Co se týče penetrace, tak by mě spíš zajímalo, jestli existuje nějaký čistič (???) nebo odmašťovač na zdi? Aby se neřeklo, že sádroš kartoš dávám na špinavé, mastné a zaprášené zdi...

vzhledem k povrchu stěny dílny, bych durčitě udělal sádrokartovou předstěnu. Pokud se budete ctít opravdu vejít do 150Kč za metr, musíte přijít za mnou. To že to duní, je jen pocit, na který si zvykne.Musíte jí vysvětlit, že stěna není na to, aby do ní bušila. Připevnění standardních věcí na stěnu je normální, dnes i televizi přiděláte na SDK. Jestliže chcete zavěsit kuchyňskou linku, jsou na to lišty a asi si uděláte přípravu.
Jsem zastáncem nelezení řešení, nežli říkat ne nejde to.
Umím, neumím, chce se mi, nechce se mi.
Vyfoťe, namalujte, dodejte rozměry, a pak si to přijďte koupit.

K sádrokartonovým stěnám podotknu, že máte pravdu. Když jsem kupoval byt (novostavba), tak jsem zjistil, že příčky budou ze sádrošu. Prvně se mi zpěnila krev, ale pak mě kolega uklidnil, že je to běžná věc a ničemu to nevadí. Měl pravdu, ničemu to nevadí. Visí mi na tom předsíňová stěna, kuchyňská linka. Stěny jsou krásně hladký, pokud chci přestěhovat zásuvku, tak je to mnohem jednodušší záležitost, než sekat zděnou příčku.
Jen pokud chci věšet těžší věci, raději použiju o hmoždinku více, pro jistotu.

Tchyně si naštěstí ani moc nepotrpí na nějaké dekorace, bílé holé zdi její současné ložnice ruší jen jeden obrázek vnoučat. :) Takže nosnost mě také příliš trápit nebude.
Pokud tomu tedy rozumím správně, tak na zdi chytím na kotvy rošt, na něj sádrokarton, a pak vytmelím? A cenově mě to vyjde kolem těch 150 Kčs?
P.S.: ještě pro jistotu nákres té dílny: view-342_dilna.jpg.html

Dříve jsem byl velkým zastáncem klasických omítek (nahazování,štukování) a zdění, ale nedávno jsem si zkusil příčku ze sádrokartonu udělat. Koupil jsem si knížku , stála asi 130Kč, a podle ní si myslím, že to zvládne každý trochu šikovný člověk. Netvrdím, že tu knížku si musíte zrovna kupovat. Předělával jsem podkroví, a když si vzpomenu kolik jsem vytahal cihel a malty než ty příčky stály. Ten nepořádek kolem zdění a nahazování jsem už radši zapomněl. Záleží na každým, co si vybere, ale já osobně jsem si SDK oblíbil. Ve Vašem případě, bych natloukacíma hmoždinkama přidělal kotvy na které přijde přišroubovat rošt. Na ten rošt už přiděláte samotné desky SDK. Tmelení spár bych se taky nebál, stačí široká špachtle nebo nerezové hladítko, jaké používají třeba obkladači. Zdravím, BIZUN.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru