Předmět Autor Datum
To asi bude na dobíjení motocyklových 6V baterií, ne?? Tak je to ok.
ki 26.10.2010 00:25
ki
Měření nabijecího proudu bez zátěže-tj.baterie je blbost.Připoj ji a potom měř.OK?
Des 26.10.2010 00:30
Des
Je na 12V. Neměřím proud, ale napětí. Když ji připojím, nebudu měřit napětí v akumulátoru? Jiná nabí…
Milhaus 26.10.2010 00:39
Milhaus
Napětí se mění voltmetrem paralelně. Proud do série se spotřebičem. Napětí 7V by mohlo ukazovat na č…
ki 26.10.2010 02:26
ki
Dobře, zkusim to změřit. Zatím dík.
Milhaus 26.10.2010 07:18
Milhaus
pokud je to "blba" nabijecka, bude rozbita. Pokud je to nejaka s procesorem, mohla(ale nemusi) by by…
bahno 26.10.2010 08:00
bahno
Nabíječka je blbá a bude tedy asi rozbitá. Dík za rady.
Milhaus 26.10.2010 12:03
Milhaus
Dorý den,může to být naprostá banalita uvnitř nabíječky,které se říká tepelná pojistka,čas od času s…
Lubomír 26.10.2010 12:24
Lubomír
Tak jsem vyndal aku z auta, změřil a měla 12,4V. Po připojení na tu nabíječku napětí stouplo na 13,8…
Milhaus 27.10.2010 19:01
Milhaus
Poznámky na okraj fakt No.1 : 12V akumulator nie je 12V voltový. Jeden olovený článok má cca 2,2 V,…
Joseph 27.10.2010 22:29
Joseph
Šlo mi o to, že jedna nabíječka dávala bez připojení aku 7V a druhá 14,5V. Tu s těmi 7V jsem dostal…
Milhaus 27.10.2010 23:21
Milhaus
Především je důležité,aby tekl proud.Měřit napětí bez zátěže nemá smysl.Nabíječka autobaterií není z…
Jabraka 29.10.2010 08:22
Jabraka
Tak tohle jsem chtěl vědět. Dík všem. poslední
Milhaus 29.10.2010 10:15
Milhaus

Napětí se mění voltmetrem paralelně.
Proud do série se spotřebičem.
Napětí 7V by mohlo ukazovat na částečně poškozený usměrňovač, nebo mezizávitový zkrat. Musíš změřit jaké napětí dává čistě trafo, pak budeš vědět víc.

Dorý den,může to být naprostá banalita uvnitř nabíječky,které se říká tepelná pojistka,čas od času se rozepne a napálí se kontakty a dochází zde k přechodovému odporu,takže již zapojený spotřebič uvnitř nabíječky,potom můžete naměřit malé napětí.Stačí rozebrat a jemným smirkovým papírem kontakty očistit,nijak neohýbat,jen zasunout smirek mezi kontakty a suvně čistit.:-)

Poznámky na okraj

fakt No.1 :
12V akumulator nie je 12V voltový. Jeden olovený článok má cca 2,2 V, akumulátor článkov má 6. Napätie článku je závislé od teploty a stupňa nabitia, stupeň nabitia je chemický dej, takže stupeň nabitia sa meria/meral hustomerom. Dnes už málokto vie čo to bolo.

fakt No.2 :
existuje mnoho spôsobov ako nabíjať akumulátor a podla zvoleného spôsobu sa konštruuje nabíjačka. Pokial nepoznáš princíp danej nabíjačky, nie je jasné čo vlastne meráš

Především je důležité,aby tekl proud.Měřit napětí bez zátěže nemá smysl.Nabíječka autobaterií není zdroj napětí,ale proudu.Takže pokud na nabíječce není ampérmetr(na každé profi musí být)tak vlož nějaký do obvodu a měř.Zpočátku nabíjení má téci proud v Ampérech, desetiny kapacity baterie.
JABRAKA

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru