Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem PC SESTAVA do 17 000Kč

Chtěl bych poprosit někoho, kdo má zkušenosti se skládáním pc aby mi poradil co složit za 17 000Kč. Tím myslím procesor, grafiku, zdroj, paměti, chlazení a samozdřejmě základní desku. Děkuji moc.

Jinak tuto skříň mám:
http://www.alza.cz/eurocase-middletower-5412-cerno -stribrna-d168406.htm

A tady jsem jen tak něco od oka vybral ale nemůžu se vejít do těch 17 tisíc:

RAM:
http://www.alza.cz/zeppelin-4gb-kit-ddr3-1333mhz-d 148254.htm

Procesor( u toho sem hlavně trošku přibral):
http://www.alza.cz/intel-core-i7-950-quad-core-d12 7020.htm

Základní deska(tam opravdu nevím):
gigabyte-x58a-ud3r-d150636.htm

Grafika(vím že je dražší ale zas na ní maj takovou hezkou slevu):
http://www.alza.cz/asus-engtx470-2di-1280md5-d1623 13.htm

Zdroj: U toho nevím

Chlazení: TAké nevím

Předem děkuji za každou radu.
PS: nebojte se kritiky

Předmět Autor Datum
Vybereš drahej procesor, drahou desku a k tomu levný paměti? Najdi si nějaký Kingstony, nebo Corsair…
Prasak 28.10.2010 06:12
Prasak
tak že procesor tento: http://www.alza.cz/order/orderadd/amd-phenom-ii-x6 -1090t-d167548.htm deska:…
Mirek106 28.10.2010 07:53
Mirek106
Na tvoji sestavu raději ten druhý zdroj (Corsair), vybíráš dost výkonný CPU (125W) a chceš tam i sil…
Prasak 28.10.2010 09:01
Prasak
a bez monitoru ;)
Mirek106 28.10.2010 07:59
Mirek106
Doplní- Paměti pro Triple channel = 3 x 2G ( procesor, socket 1366 ) Na takovou sestavu 17000,- je…
M-Pol 28.10.2010 07:15
M-Pol
Návrh AMD - základ (šestijádro) http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_0XQZ0 1111G0111EQ010SX…
M-Pol 28.10.2010 07:51
M-Pol
vypadá to že procesor od amd bude lepší volba protože přes 20K(za celou sestavu-a to v ní není vše c…
Mirek106 28.10.2010 07:57
Mirek106
Sám si procesori porovnej - (jinak záleží pro co bude sestava převážně používaná) high_end_cpus.htm…
M-Pol 28.10.2010 08:25
M-Pol
tak je mu hned v závěsu a bude používaná na hry
Mirek106 28.10.2010 08:35
Mirek106
Na hry stejně potřebuješ hlavně grafiku, procesory mají výkonu až až, kdybys použil jen čtyřjádro, v…
Prasak 28.10.2010 08:38
Prasak
tak že když vyberu tento: htt://www.alza.cz/amd-phenom-ii-x4-965-black-edition-d14 5518.htm tak na t…
Mirek106 28.10.2010 09:11
Mirek106
Ano, jak jsem psal, je to hlavně záležitost grafiky, procesor má výkonu až až.
Prasak 28.10.2010 09:15
Prasak
dobrá tedy ;) ted tedy k nemu jeste tu zakladni desku. Jakou by jste si v me situaci vybral vy? a ne…
Mirek106 28.10.2010 09:28
Mirek106
Desku třeba tuto: http://www.alza.cz/gigabyte-890gpa-ud3h-d158357.ht m Ta nebude mít problém uživit…
Prasak 28.10.2010 10:00
Prasak
v porovnání s touto je lepší nebo horší? nebo je to v tomto případě skoro jedno a záleží na mě?
Mirek106 28.10.2010 10:21
Mirek106
msi-870a-fuzion-d185348.htm
Mirek106 28.10.2010 10:21
Mirek106
Prakticky je to jedno, rozdíly jsou jen pro fajšmekry, kteří se v tom opravdu vyznají. Jako obyčejný…
Prasak 28.10.2010 10:55
Prasak
Vlastní zkušenost s jedním podobným "šetřílkem," který si to nenechal vymluvit a následně platil nov…
touchwood 28.10.2010 08:43
touchwood
tak tu bednu jsem volil proto ze ji mam doma ale pokud to je nutne(a podle toho co rikas tak je!) ta…
Mirek106 28.10.2010 09:07
Mirek106
jinak i7 jsem jiz vyradil ;) ted je na rade tento: http://www.alza.cz/amd-phenom-ii-x6-1090t-d167548…
Mirek106 28.10.2010 09:08
Mirek106
Ono i7, nebo tento Phenom je z tepelnýho hlediska to samý, oboje to emituje teplo okolo 130W, což je…
Prasak 28.10.2010 09:14
Prasak
Větší bedna je investice do budoucna. Já asi před 7 lety koupil bednu za nějakých 5 tisíc a mám ji d…
Prasak 28.10.2010 09:13
Prasak
nevím jestli si se přepsal ty nebo mám vybírat jinde ale ani na alza.cz ani na czc.cz grafiky řady H…
Mirek106 28.10.2010 09:32
Mirek106
tak jsem jen blbe hledal.....omlouvam se
Mirek106 28.10.2010 09:44
Mirek106
a kterou bednu bys mi doporučil? nechci za ní dát zas moc peněz ale jak řikáš a máš pravdu radši si…
Mirek106 28.10.2010 09:16
Mirek106
Nemohu doporučit, nemám osobní zkušenost, nekupoval jsem dlouho žádnou. Vyber si něco, co se líbí tv…
Prasak 28.10.2010 09:57
Prasak
Já jsem si koupil už je to díl rok určitě tuto bednu http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=5…
TruckerOli 28.10.2010 10:06
TruckerOli
jj ta vypadá pekně ;-) kouknu jeste po jinejch ale vypada pekne a neni ani moc draha :-)
Mirek106 28.10.2010 10:10
Mirek106
Technicky vzato, to nejmenší (a pokud nejsi extrémně náročný) je některý z CoolerMaster Elite série…
touchwood 28.10.2010 16:07
touchwood
budes se divit ale vybral jsem si i od tohohle výrobce jeste nez si mi dal typ :) cm-storm-scout-d12…
Mirek106 28.10.2010 17:18
Mirek106
Proti gustu... mně by tohle "skleníkové monstrum" do baráku nesmělo :-)
touchwood 28.10.2010 17:52
touchwood
Tak ze tim chces rict ze je spatna? nebo ze ty bys ji nechtel? dik(dalsi rady vitam :) )
Mirek106 28.10.2010 18:06
Mirek106
Tačůd chtěl říct, že je na jeho vkus hnusná. Mně se taky nelíbí, ale to je subjektivní. Ale funkci s…
Prasak 28.10.2010 18:50
Prasak
akorat me mrzi ze ma zdroj dole....
Mirek106 28.10.2010 21:08
Mirek106
jinak jelikoz jsem na intru tam by se mi to ousko nahore hodilo pri stehovani pri prazninach. :-)
Mirek106 28.10.2010 21:09
Mirek106
a co tahle: ta se mi libi- cenove dostupna a podle me i dobra :-)
Mirek106 30.10.2010 18:33
Mirek106
http://www.alza.cz/gigabyte-isolo-210-cerny-d14738 5.htm
Mirek106 30.10.2010 18:33
Mirek106
Dostupnost na dotaz
Prasak 30.10.2010 19:48
Prasak
v jinem krame maji skladem ;) to bych neresil ale spis sem se ptal jaky je vas nazor na ni ;) :-)
Mirek106 30.10.2010 20:59
Mirek106
Přiznej si, že máš úchylku na skleněné bočnice.. :-) poslední
touchwood 30.10.2010 21:11
touchwood
tak že mám tu takovej závěrečnej tip: http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_0RR80 10U71010QZ…
Mirek106 28.10.2010 10:40
Mirek106
Ta grafárna stojí 6,5k, ne 5,5k ;-)
Prasak 28.10.2010 10:57
Prasak
http://www.alza.cz/asus-engtx470-2di-1280md5-d1623 13.htm :-)
Mirek106 28.10.2010 11:00
Mirek106
Tuhle: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105H450 7K0BT0BV11EQ Má menší spotřebu a to o dost…
Prasak 28.10.2010 11:01
Prasak
ale zas je o cca 300 drazsi ale zajimalo by me proc je o 1000 normalne drazsi nez tahle ati. To je t…
Mirek106 28.10.2010 11:14
Mirek106
Moc tě serou 3 stovky v sestavě za 18 litrů? Ale no tak... Nevím, jakej je tam rozdíl ve výkonu a pr…
Prasak 28.10.2010 11:24
Prasak
tohle jsem chtel presne slyset :-) tak ze to vypada na tu ati :-) dík
Mirek106 28.10.2010 11:27
Mirek106
jeste se zeptam: tyto ramky jsou stejne ze: http://www.anacomp.cz/kingston-hyperx-ddr3-4gb-kit -2x20…
Mirek106 28.10.2010 13:44
Mirek106
nebo nic.... dik
Mirek106 28.10.2010 13:46
Mirek106
a budu ještě potřebovat něco dalšího pro složení? tím myslím cokoliv ( šroubky jsou myslím součástí…
Mirek106 28.10.2010 14:11
Mirek106
Teplovodivou pastu pod chladič na CPU, stojí pár korun.
Prasak 28.10.2010 17:43
Prasak
tak že třeba tuto: http://www.alza.cz/teplovodiva-pasta-arctic-coolin g-mx-1-d65112.htm a kabely? kd…
Mirek106 28.10.2010 18:23
Mirek106
Třeba tuhle. Pokud bude nějaká pasta na chladiči už z výroby, tak ten sajrajt setři a nanes tuhle. S…
Prasak 28.10.2010 18:49
Prasak
dík myslel jsem si to ale nebyl jsem si jistý :-)
Mirek106 28.10.2010 18:51
Mirek106
Tak koukam, co jsi vytvořil, Deska se starým Chipset AND 770 ? Zbytečně převoltované paměti 1.7V –1.…
M-Pol 28.10.2010 18:52
M-Pol
tvuj navrh tedy? rad bych si nechal poradit a kdyby se tim snizila cena nezlobil bych se :-) jinak j…
Mirek106 28.10.2010 19:30
Mirek106
Tak ještě jednou - Návrh AMD - čtýřjádro + bedna http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_0QRD0…
M-Pol 28.10.2010 19:35
M-Pol
jeste k tem pametim: najdi mi prosim nake vhodne na alza.cz diky stejne najit nemohu
Mirek106 28.10.2010 19:46
Mirek106
KINGSTON 4GB KIT DDR3 1600MHz CL8 HyperX XMP http://www.alza.cz/kingston-4gb-kit-ddr3-1600mhz-c l8-…
M-Pol 28.10.2010 20:10
M-Pol
A BUDE DOSTATECNY PROSTOR?
Mirek106 28.10.2010 21:30
Mirek106
Co máš s tím prostorem? To tam chceš navíc chovat křečka?
karel 28.10.2010 21:35
karel
jenom sem nekde cetl ze s tim mel problem ale bylo to bez odpovedi tak se ptam. co rikate teto bedne…
Mirek106 28.10.2010 21:48
Mirek106
Já si myslím, že je hnusná. Každý ale máme jiný vkus či nevkus.
karel 28.10.2010 21:50
karel
Taky se mi nelíbí. Mám pocit, že tazatel ale vybírá podle toho, jestli by uvnitř byly vidět přes ple…
Redsnake 28.10.2010 21:52
Redsnake
no jsem trochu vybiravy abych rekl pravdu. Ale dam na vas a vezmu tu coolermaster. Díky moc všem.
Mirek106 28.10.2010 21:55
Mirek106
Když jsi vybíravý, kup si Lian-Li.
karel 28.10.2010 21:57
karel
asi jsem jiz s vybiranim skoncil( leda ze by se tim snizila cena ale skoncil jsem na 17 885Kč) :-)…
Mirek106 28.10.2010 22:09
Mirek106
Skříň si kup takovou, jaká se ti bude líbit. Elite 332 není špatná, ale taky to není nic extra (např…
touchwood 28.10.2010 22:12
touchwood
ale asi zustanu u te coolermaster 332 kvuli cene
Mirek106 28.10.2010 21:54
Mirek106
popripade nazor na tyto dve grafiky a kterou by jsis vybral bez ohledu na cenu: sapphire-hd-6870-d19…
Mirek106 28.10.2010 19:36
Mirek106
nV GTX 470 určitě ne ! ( spotřeba - teplo = hluk, řve to jako kráva)
M-Pol 28.10.2010 19:47
M-Pol
a ten zdroj stoji priblizne stejne a je mene hlucny tak ze zustanu u toho 650w ;)
Mirek106 28.10.2010 19:51
Mirek106
k te bedne. potreboval bych poradit jakou bednu s konektory(usb,audio) v horni casti bedny a aby byl…
Mirek106 28.10.2010 20:25
Mirek106
co treba tato?
Mirek106 28.10.2010 20:35
Mirek106
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=3671 9
Mirek106 28.10.2010 20:37
Mirek106
malo prostorna podle komentaru... ze ja si vetsinou sam odpovim....
Mirek106 28.10.2010 20:52
Mirek106
Nevím no:-) Ta první sestava s intelem se mi líbila nejvíc. Asi bych doporučil spíš řešení na patici…
MM_tank 28.10.2010 23:26
MM_tank

Vybereš drahej procesor, drahou desku a k tomu levný paměti? Najdi si nějaký Kingstony, nebo Corsairy, pohlídej si napětí (do 1,65V).
Procesor - má 130W TDP, nezapomeň na pořádnej chladič.
Chybí ti tam zdroj, potřebuješ minimálně nějakej opravdu kvalitní 500W.

Těch 17 tisíc je i s monitorem, nebo bez?

A neuvažoval jsi o sestavě s AMD? Kdybys to postavil na Phenomu (třeba šestijádro), získáš taky velmi slušný výkon (na hry potřebuješ stejně hlavně grafiku), lepší cenu a jsou i levnější desky.

tak že procesor tento:
http://www.alza.cz/order/orderadd/amd-phenom-ii-x6 -1090t-d167548.htm

deska:
u té fakt nevím podle čeho vybírat. Myslíte že je lepší koupit lepší základní desku připravenou už na novější modely(když budu obnovovat třeba za 4 roky) a nebo koupit tak která mi bude stačit teď a pak koupit zase novou( jde tady zas o životnost-tím pádem bude asi lepší druhá volba že!?)

paměti(4gb myslím postačí zatím a ty se hlavně dají dokoupit :-)):
http://www.alza.cz/kingston-4gb-kit-ddr3-1600mhz-c l9-hyperx-xmp-d149189.htm

zdroj(tady prosím ještě o radu-alespon 2 jsem nahodne vybral):
http://www.alza.cz/gigabyte-superb-550p-d145532.ht m

a nebo si připlatit:
http://www.alza.cz/pocitacovy-zdroj-corsair-tx650- d83911.htmí:

chlazení:
u toho procesoru píšou: box(s chladičem)- tak že k tomu chlazení už kupovat nepotřebuju? a chtěl jsem se zeptat jaké chlazení by jste mi doporučil včetně samostatných větráčků do skříně.
Děkuji moc za další rady.

Na tvoji sestavu raději ten druhý zdroj (Corsair), vybíráš dost výkonný CPU (125W) a chceš tam i silnou grafiku.

Desku ber raději z nových modelů, tedy v současné době pro AMD se socketem AM3 a DDR3 pamětmi + ideálně chipset od AMD, čím vyšší řada, tím líp (zase to zvedá cenu).

Chlazení - procesory mají sice přibalený chladič, který to uchladí, ale při zátěži bývá hlučnější, zvláště u procesorů s TDP okolo 130W, což je tvůj případ, takže jinýmu chladiču se nevyhneš, pokud nestojíš o vysavač. Vezmi minimálně tohle:
http://www.alza.cz/arctic-freezer-7-rev-2-d135346. htm

Ostatní větráky do skříně si kup podle toho, co můžeš dát do bedny. Rozhodně potřebuješ mít větrák na zadní stěně, vzhledem k výkonným komponentám bych u tebe přidal ještě jeden dopředu k diskům. Ale spíš bych uvažoval o větší bedně, nebo takové co alespoň má vzadu 12cm větrák. Ta tvoje bedna má dvě pozice pro větráky na boku, to je dost sporný řešení, vrchní díru zalep a na spodní můžeš dát větrák na ofukování grafiky, nebo ji taky zalep. Konkrétní větrák ti nedoporučím, já vždy naběhnu do obchodu a koupím co mají na skladně, buď nějakej s termočidlem (řídí si rychlost sám), nebo obyčejnej a napájím ho přes redukci 5V přímo ze zdroje.
A jak píše Touchwood níže - kup si větší bednu, souhlasím s ním v plném rozsahu.

Vlastní zkušenost s jedním podobným "šetřílkem," který si to nenechal vymluvit a následně platil novou budku a demontáž/montáž PC: do EC budky strkat i7 je průšvih. Jakmile ten CPU zatížíš, začne se přehřívat. Navíc další nesmysl - strkat do EC skříně něco tak uhřátého, jako je GTX470 (TDP 215W), to je čistá tepelná vražda všech komponent.

tak tu bednu jsem volil proto ze ji mam doma ale pokud to je nutne(a podle toho co rikas tak je!) tak koupím jinou ;) a nebo volit jinou grafiku? osobne bych se spise primlouval k jine bedne. jinak rad si necham poradit od zkusenejsich. kdybych nechtel radit nezakladal bych toto tema :) ;)

Větší bedna je investice do budoucna. Já asi před 7 lety koupil bednu za nějakých 5 tisíc a mám ji dodnes. Kvalitní kousek, kterej nevyhodíš, 1mm plechy, velká, prostorná, dost pozic na větráky (i když jsem to upravil, stačí mi dva větráky vzadu, ostatní netřeba), koš až na 6 disků a pár dalších blbostí. Ale hlavně je velká a pevná, tedy nevibruje a tlumí hluk, nezažil jsem nikdy problém s přehříváním, snadněji se taková bedna utišuje (vyžaduji tichý PC i v zátěži).
Místo grafiky od nVidie si vyber některou z ATI, mají nižší spotřebu při stejným výkonu. Řada HD5xxx má právě nízkou spotřebu, řada HD6xxx je trochu nenažranější, ale výkonnější.

Technicky vzato, to nejmenší (a pokud nejsi extrémně náročný) je některý z CoolerMaster Elite série (33x) - z hlediska konstrukčního je to čistý průměr, ale chlazení má vyřešeno velmi dobře (perforovaná přední strana, velký tažný ventilátor na zadní straně). A jeho nepopiratelnou předností je dobré zpracování (žádné otřepy nebo dokonce ostré hrany) a nízká cena.

tak že mám tu takovej závěrečnej tip:

http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_0RR80 10U71010QZE0110GX010H0L010OXU01
+
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105H400 06000000XOF&Search=ASUS%20ENGTX470%2F2DI%2F1280MD5 &SearchType=1 (nemůžu si pomoc ale dříve (před 5 lety) jsem měl ge-force 6600GT a byl jsem s ní nadmíru spokojen. ALe pokud pro ti téhle máte vyhrady nebo za tu cenu(5500Kč) najdete stejnou(podobnou) od ati tak dám na vás :-)

v alza.cz to vyjde celé na 18 302Kč

vaše názory?

ale zas je o cca 300 drazsi ale zajimalo by me proc je o 1000 normalne drazsi nez tahle ati. To je takový rozdíl ve výkonu a nebo to je prostě značkou? dík za infor. jinak ta spotřeba nemá nějak velký vliv když je dostačující zdroj ne? nebo jo? dik

Moc tě serou 3 stovky v sestavě za 18 litrů? Ale no tak...
Nevím, jakej je tam rozdíl ve výkonu a proč cena, ale výkonu mají obě dost, to se neboj.
Spotřeba karty tě bude zajímat hlavně v případě, že máš rád tichej počítač - uchladit takovou kartu je docela oříšek, ta nVidia má okolo 200W, což je mnohem víc, než má procesor a srovnej chladiče grafika vs. CPU. Takže to bude hodně hučet (což večer není zrovna příjemný) a pak se vystavuješ riziku přehřívání.
Ale finální volba je na tobě.

a budu ještě potřebovat něco dalšího pro složení? tím myslím cokoliv ( šroubky jsou myslím součástí balení a šroubovák mám a dále? nebo je to vše? A tím vám chci všem co mi poradili moc poděkovat. Patří vám to. :-) Děkuju moc.

Tak koukam, co jsi vytvořil,
Deska se starým Chipset AND 770 ?
Zbytečně převoltované paměti 1.7V –1.9V
Cladič který je rád že bez kraválu uchladí tak asi dvoujádro 65W
Skříň samý svítící ventilátor a navíc umístění zdroje dole ?
Zdroj zbytečných , na tuto sestavu, 650W

Nevím no:-) Ta první sestava s intelem se mi líbila nejvíc. Asi bych doporučil spíš řešení na patici 1166 dají se koupit desky o něco levnější. Gigabyte mě třeba štve tím chladičem u PCIE 1x (nahoře).

Co se týče té bedny eurocase - pokud nejsou peníze dá se vzadu ta osmička větřák pod zdrojem upravit - vyříznout plechové lamely brzdící ventilátor.Tím získáš odhaduju ten samý průtok vzduchu jako s 12cm větřákem s performací a ještě to může být tišší (8cm tichý ventilátor 1000-1500otáček) Do bočnice (dolů) se dá dat 12cm větřák vyfukující ven a bude to po vypnutí toho předního "kolotočářského" displeje podle mě použitelné. Ostatně i to madlo si tam můžeš přidělat.

Proti CM33x má aspoň silnější plechy a víc vydrží. Pokud už kupuješ novou budku za dvojku tak sleduj umístění hdd - pokud nejsou otoženy o 90stupňů (aby se nepotkali hdd vs vga) a budka má malou hloubku nemá cenu to podle mě měnit. Prostě pokud chceě kupovat budku za dvojku chce to pořádně rozmyslet a ne nějakou plexi hrůzu.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru