Avatar uživatele
Rokio

Pokud má prodavač manko, jak moc je to velká chyba zákazníků?

Prodavačem se učím už druhým rokem. Za dobu učení jsem manko ještě neměl.

Pokud však pokladnímu vznikne manko, tak není to také i trochu chyba zákazníka, který daného pokladního ošidí? Pokud ne, tak neudělá ten pokladní alespoň dobrý skutek, že díky jeho chybě se ti zákazníci obohatí, tzv. zapříčiní, že nějaký zákazník bude bohatší.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Drap před 2294 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… ne, zákazník nemůže za to, že pokladní je nešika, co se nechá ošidit … neudělá tím dobrý skutek, jelikož pomohl okrást svého zaměstnavatele a správně si neplnil své povinnosti, mohl by za to být ještě potrestán …

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
briketka10

Vždy je na vině prodavač.
Chyba zákazníka to nikdy není.

Dobrý skutek?
Jo leda tak, že se bude zákazník
vracet, protože ví odkud zlaťáky
padají :)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Tak to má obchodník smůlu když se nechá ošidit. Na to si musí dávat pozor. A dobrý skutek to jistě neni, spíš naopak, podporuje tím darebáctví. I každé dítě ví, že krást se nemá.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Chybu prodavače (pokladního) přece nelze vyčítat zákazníkům.
Zákazníci si přicházejí nakoupit, při nákupu – na rozdíl od prodavače,
který má na starosti „jenom“ soustředěný výkon práce – už myslí na to,
co ještě musí zařídit, co uvařit k večeři, …

Pokladní má odpovědnost za hodnoty, které je povinen vyúčtovat,
podle toho by se měl své práci věnovat.

Zákazník pokladního nemůže ošidit. Zákazníci normálně platí,
za správné vracení na větší bankovky je odpovědný prodavač.

Chyba prodavače není dobrý skutek!
Přehlédnutí chyby prodavače zákazníkem nelze považovat za šizení.

_____

Také jsem jednou „nakoupila výhodněji“: V létě 2001 jsem v jedné prodejně kupovala
lino a koberec. Na účtence všechno vypadalo v pořádku, tak jsem zaplatila a obojí (bylo
to na mne dost těžké) odvezla tramvají a autobusem domů. Teprve doma jsem při opětovné kontrole účtenky zjistila, že pokladní při markování „přesmyskla“ jednotkovou cenu, místo 143 Kč za m2 namarkovala 134 Kč za m2 → výsledná cena byla o ± 20 Kč korun nižší…

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Manko v pokladně je primárně chyba prodavače nebo pokladníka, jelikož je jeho odpovědností správně přijmout platbu a poskytnout správnou výměnu. Pokud pokladní udělá chybu při sčítání nebo počítání mincí a bankovek, je to jeho chyba, ne chyba zákazníka.

Existují však situace, kdy může zákazník pokladníka ošidit, například pokud zákazník zaplatí falešnými bankovkami nebo vědomě zadá špatnou hodnotu mincí či bankovek. V takových případech by ale měl být prodavač/pokladní dostatečně školen a vybaven tak, aby takové pokusy rozpoznal a předešel jim.

Co se týče „dobrého skutku“, je důležité si uvědomit, že pokladní je odpovědný za hospodaření s penězi obchodu nebo firmy. Manko v pokladně může způsobit finanční ztrátu pro obchod a může vést k disciplinárním opatřením vůči pokladnímu. To není „dobrý skutek“ – je to chyba, která může mít pro obchod negativní důsledky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek