Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Pomoc s upgrade PC - len 4 suciastky

Zdar,

potreboval by som poradit s upgrade asi 5 rokov stareho PC. Vymenit potrebujem len zakladnu dosku, procik, RAMky a grafiku. Ostatne - HDD, zdroj, mechaniky atd uz boli menene ;-) PC ma sluzit na castu pracu s netom, multimedia a aj novsie hry, s tym ze mavam pustenych aj viacero aplikacii naraz a hodi sa aj OC potencial. Malo by to byt nieco dobry pomer cena/vykon/OC alebo taky slabsi high-end, lepsi mid-end. Najnovsie suciastky, 2 grafiky a pod nepotrebujem. Pozrel som zopar cennikov a suciastok je teraz tak vela, ze uz som stratil prehlad. Navrhnete dake zostavy, ci uz amd alebo intel?

Vopred vdaka vsetkym zucastnenym 8-)

Předmět Autor Datum
Upgrade 5 rokov stareho pc sa robi tak, ze sa to pc komplet vymeni. Aj ked suciastky ktore ti zostal…
fleg 17.11.2008 21:52
fleg
Ok, diky za nazor, takze detaily... Disk je 160 GB Maxtor SATA, planujem dokupit dalsi SATA 2, aspo…
Xander 17.11.2008 23:08
Xander
Malo by to byt nieco dobry pomer cena/vykon/OC alebo taky slabsi high-end, lepsi mid-end. Takže mát…
VN 17.11.2008 22:01
VN
Chcel by som sa zmestit do takych 22 tisic +- dake drobne... Moja predstava je dobry procak s dobry…
Xander 17.11.2008 23:14
Xander
Ja som fanda AMD, kedze okrem highendu posyktuje lepsi pomer cena/vykon. Okrem toho ich dvojjadra ma…
fleg 17.11.2008 23:30
fleg
Vedel by si navrhnut konkretnu "AMD powered" zostavu? Preco myslis ze sa oplati ATI grafika viac ako…
Xander 17.11.2008 23:43
Xander
Intel varianta: GigaByte HD4870 - 6 616,- Kč product.jsp Gigabyte GA-EP45-DS4 - Intel P45 - 3 725,…
VN 17.11.2008 23:51
VN
Já s výběrem v podstatě souhlasím. Akorát k těm pamětem - sám ty dominátory mám a oproti obyčejným 8…
MM_tank 18.11.2008 01:31
MM_tank
O pamatiach to uz povedane bolo, suhlasim s nazorom, ze zvyseny vykon za tie peniaze je uplne zanedb…
fleg 18.11.2008 01:47
fleg
přesně tak. GTX260 se vůbec nevyplatí, navíc verze "216" IMHO stále není moc dostupná (ale můžu se p…
touchwood 18.11.2008 06:31
touchwood
GTX260 se vůbec nevyplatí Hmm, tady bych si, minimálně při stejné ceně s HD4870, tak jistý nebyl tí…
VN 18.11.2008 09:28
VN
Vyborne, zatial vam to ide moc dobre...este chvilu a budem naspat v obraze. Co sa tyka RAMiek, tak C…
Lufka 18.11.2008 09:59
Lufka
Nemyslite ze tie 4GB budu privela? Zalezi na tom, co budes provozovat. Napr. na grafickych softech…
mif 18.11.2008 10:02
mif
Zatial mam vybratych zopar adeptov na procik - opat z Agemu ak Intel - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GH…
Lufka 18.11.2008 10:43
Lufka
S Intelem E8400 "naplno" souhlasim - tento CPU je v dnesni dobe pomerem c/v nejspis idealni volbou p…
mif 18.11.2008 10:53
mif
OK, takze procesor mame vybrany - bude to bud Intel E8400 alebo niektore z tych najvyssich AMD 64 X2…
Xander 18.11.2008 11:29
Xander
Nevim, co si slibujes od drazsich modelu. Miva to akorat pribaleno par nepouzitelnych veci v bedne,…
mif 18.11.2008 11:40
mif
Napr pre Intel tato - http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=114843 90 - MB ASUS P5Q DELUXE a…
Xander 18.11.2008 11:44
Xander
Muze byt (pokud nevis, co s prachama). Pro AMD vol nativni AMD790. Nic lepsiho neni.
mif 18.11.2008 11:48
mif
OK, takze procak a dosku mame ako tak vybrate pre AMD aj Intel. Teraz prejdime na graficke karty...c…
Xander 18.11.2008 12:18
Xander
Slabsi hi-end je ATI HD4870. Opet plati koupit znackovou kartu (Asus, Gigabyte, maximalne jeste Sapp…
mif 18.11.2008 12:27
mif
A ostatni... Nejake tipy na NVIDIU? :-)
Xander 18.11.2008 12:40
Xander
nVidie radit nebudu, neb je nemam rad.
mif 18.11.2008 13:03
mif
Co takto trebarz tuto - ASUS GeForce GTX260 896 MB HTDP PCX http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&pr…
Xander 18.11.2008 17:05
Xander
Zamyšlení Skuste prosim z daneho rozpoctu vytazit maximum Z toho stále chápu - "nemusíš dodržet po…
VN 19.11.2008 01:11
VN
VN, diky za uvahu, nakoniec som zuzil vyber na tieto 2 karty z Agemu -nakolko to tam mam blizko po r…
Xander 19.11.2008 10:24
Xander
No je to vcelku jedno,ale já bych se přiklonil k té 4870ce. Pro budoucnost je jistě lepší podpora Di… poslední
Jaryn2 19.11.2008 11:47
Jaryn2

Upgrade 5 rokov stareho pc sa robi tak, ze sa to pc komplet vymeni. Aj ked suciastky ktore ti zostali su vlastne az druhorade.
Nenapisal si par zakladnych veci, Aky mas zdroj, ake su to disky (dnesne dosky uz maju len jeden pata radic napr) a okrem toho pozadujes OC potencial a mam pocit, ze to chces vsetko, co najlacnejsie.
Uvedom si, ze vsetko so vsetkym suvisi a dat napr grafiku, ktora kuri ako mensia teplaren do skrinky, ktora nema dobre zebezpecny prietok vzduchu je blbost. 350W zdroj pri vykonnej grafike urcite stacit nebude a dat do vykonneho pc stary 5400 otackovy disk na jeden kabel spolu s dvd-rw...hm naozaj nejdes dobrou cestou.

Ok, diky za nazor, takze detaily...

Disk je 160 GB Maxtor SATA, planujem dokupit dalsi SATA 2, aspon 400-500 GB
Zdroj je Corsair HX 520W - nakolko neplanujem kupit grafiku a la radiator, tak tych 520W bude urcite stacit. Docela by ma tesila energeticky uspornejsia zostava..to len tak na okraj
Mechanika je tiez novo kupovana, skrinka a ostatne veci su OK... Do uprgradu by som chcel investovat takych 20-22 tisic +- dake drobne podla potreby...

Zacnime trebarz vyberom toho najzakladnejsieho - ci to pobezi na AMD alebo Intel...

Chcel by som sa zmestit do takych 22 tisic +- dake drobne...

Moja predstava je dobry procak s dobrym OC potencialom, kvalitna zakladna doska, napr daco od Asusu, 2 GB trochu lepsej nez beznej RAM a graficka karta s dobrym pomerom cena/vykon/OC. Nechcem platit za krabice plne zbytocneho prislusenstva, alebo zato, ze nieco je momentalne na vrchole. Preto hovorim o slabsom high-ende, alebo vykonnejsom strede. Skuste prosim z daneho rozpoctu vytazit maximum...

Ja som fanda AMD, kedze okrem highendu posyktuje lepsi pomer cena/vykon. Okrem toho ich dvojjadra maju priaznivu spotrebu. V poslednej dobe nesiaham po inych doskach ako od Asusu a co sa tyka chipsetov volim integrovane riesenie na baze AMD. Grafika by mala byt bud 3870 (pripadne 3850) alebo siahni po 4870 rade uz. Na znacke az tak velmi nezalezi, staci sa pozriet na takt jadra a pamati a samozrejme ich typ (gdr4 su lepsie ako gdr3 to je jasne). Co ti moze vadit je skor default chladic, takze treba ratat s jeho okamzitou vymenou.
Co sa tyka ramiek porozmyslaj, ci sa ti oplati priplatit si 20% ceny za 2% narast vykonu. Celkovo mam despekt k OC a povazujem to uz za nezmyselne hazardovanie v dnesnej dobe s takmer nebadatelnym efektom.
Usetrene peniaze daj do banky a o rok mozes upgradovat znova;o).

Intel varianta:

GigaByte HD4870 - 6 616,- Kč
product.jsp

Gigabyte GA-EP45-DS4 - Intel P45 - 3 725,- Kč
product.jsp

Corsair DIMM 4096MB DDR II 1066MHz Dominator - 2 582,- Kč
product.jsp

Intel Core2 Duo E8400 3,00GHz 6MB 1333MHz 775pin BOX - 4 284,- Kč
product.jsp

17 207 Kč - na Sk to snad +- vyjde.

Windows netřeba?

Varianta AMD (můj tip)

GigaByte GA-MA790GP-DS4H - AMD 790GX - 2 880,- Kč
product.jsp

AMD Athlon 64 X2 6000+ (socket AM2) BOX ADV6000DOBOX - 2 285,- Kč
product.jsp

Corsair DIMM 4096MB DDR II 1066MHz Dominator - 2 582,- Kč
product.jsp

GigaByte GTX 260 Core 216 OC (GV-N26OC-896H-B) 896MB, PCI-E - 7 545,- Kč
product.jsp

15 292 Kč - Sk vyjdou na limit OK (možná deska by mohla být jiná, ale i tato je velice fajn)

Edit: možno vyměnit i boxované větráčky na procesoru za alternativy:

AMD box za - Artic Cooling Freezer 64 Pro
Intel box za - Artic Cooling Freezer 7 Pro
Cena každého kolem 350 Kč

EDIT 2: Tak i k první (Intel) sestavě by se mohla vyměnit HD4870 za GTX 260 Core 216 OC - do 22 000 SK se to +- vejde, pokud dobře počítám dnešní kurz.

Já s výběrem v podstatě souhlasím. Akorát k těm pamětem - sám ty dominátory mám a oproti obyčejným 800mhz stojí o 1500kč víc, pro případné přetaktování intela jsou velice vhodné, u amd si myslím že je procesor ani nedovede využít. Každopádně bez přetaktování by se na ramkách dalo ušetřit protože rozdíl 800mhz vs 1066 nepůjde poznat.

GTX260 se vůbec nevyplatí

Hmm, tady bych si, minimálně při stejné ceně s HD4870, tak jistý nebyl tím slovem "vůbec" :-/.

Skuste prosim z daneho rozpoctu vytazit maximum...

"Na hrubý pytel hrubá záplata" - GTX 260 Core 216 OC není nezajímavá, v cena/výkon jistě o (malý) kousek vyjde hůř než HD4870, přesto by jich ji v tomto případě zkusil - já bych do toho řízl, dle testů vychází líp, i když právě ne všude - někde nacházím rozpory ve výsledcích - ale připouštím, že nejste daleko od pravdy - lépe řečeno - nelze Vaše připomínky nebrát v potaz :-). Večer zkusím zjistit podstatně více argumentů (pro 216 OC), pokud nějaké výraznější a dostatečné najdu.

Paměti - ano, 800 Mhz by stačily, co by né - nemám námitek, ovšem,

Preto hovorim o slabsom high-ende, alebo vykonnejsom strede.

a proto jsem je zmínil - může to znamenat, i když malý, třeba nevýrazný, přesto posun - tady si každý musí říci, zdali mu to stojí za to. Dali jste k věci argumenty - jistě je vezme v potaz. :-)

Vyborne, zatial vam to ide moc dobre...este chvilu a budem naspat v obraze. Co sa tyka RAMiek, tak Corsairy nepotrebujem, myslim ze to spravia aj nejake Apacery, alebo nejaky value pack. Nemyslite ze tie 4GB budu privela?

THANKS!! 8-)

Zatial mam vybratych zopar adeptov na procik - opat z Agemu

ak Intel - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz BOX 6MB dual

Ak AMD - tam nemam este uplne jasno, bud to bude ta X2 6000+ alebo
AMD Athlon64 X2 5600+ EE DUALCORE BOX Socket AM2 alebo
AMD Athlon X2 5050e DUALCORE BOX Socket AM2

- tu poprosim pomoct zuzit vyber, cenove rozdiely su minimalne

Dosku by som mal radsej ASUS - pozrite prosim napr na www.agem.sk - opat pls navrhy pre Intel aj AMD...

S Intelem E8400 "naplno" souhlasim - tento CPU je v dnesni dobe pomerem c/v nejspis idealni volbou pro inteli stroje. Co se tyce AMD, zvolil bych X2 6000+, ovsem model s nizsim TDP (65nm SOI) - ma to sice mensi L2 cache, ale o poznani min zere (topi), nez kousek na 90nm. Deska: proti Asusu nic moc nemam, ale radeji mam Gigabyte. Ma-li to byt Asus, tak tohle http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=118307 47 pro AMD, Intel bych posadil semhle http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=114843 37 .

OK, takze procesor mame vybrany - bude to bud Intel E8400 alebo niektore z tych najvyssich AMD 64 X2 napr spominana 6000+

Doska bud ASUS - mif skusis vybrat aj nejake drahsie modely? (ale nie tie za 8-11 tisic ;-) ) alebo som uvazoval aj nad MSI..

Ktore chipsety budu pre dane procaky najvhodnejsie?

Este chvilu a ideme vyberat grafiku :puff:

Nevim, co si slibujes od drazsich modelu. Miva to akorat pribaleno par nepouzitelnych veci v bedne, maximalne je osazeno vic pcie x16 slotu a /nebo/ napr. wi-fi na desce. Ver tomu, ze s vyse doporucenymi produkty budes spokojen. Navrhovane chipsety jsou v dnesni dobe vyladene a platformove idealni. Netreba volit jine. Muzes se podivat na tohle http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=119594 18 a na tohle http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=114845 68 , ale jsou to vyhozene prachy. MSI nebrat - bez dalsich komentaru.

Slabsi hi-end je ATI HD4870. Opet plati koupit znackovou kartu (Asus, Gigabyte, maximalne jeste Sapphire). Netreba brat gigovou verzi, staci pulgigo (ale pokud mas monitor s vysokym rozlisenim /2560x1600/, mohl bys to gigo i vyuzit). nVidie radit nebudu, neb je nemam rad ;-).

Zamyšlení

Skuste prosim z daneho rozpoctu vytazit maximum

Z toho stále chápu - "nemusíš dodržet poměr cena/výkon - jde mi o hrubý výkon do nějaké ceny" [ne, nechci vyvolávat flame, snad jen podoplním můj komentář k původnímu výběru].

Tak neuběhlo zdaleka ani 24 hodin a všeobecně ceny grafik (tady CZC) od Gigabyte hezky slezly dolů. Ano, pravda, až ta nejistá dostupnost u oné komentované GTX 260 Core 216. OC. Včera stála/byla udána za 7 545, dnes 6 866,- Kč. Jasné, cena může ještě házet oběma směry... Přesto v případě dnešního objednání, nezrušení objednávky ze strany CZC atp., se již dnes dá bavit/pošťuchovat i o poměru cena/výkon s konkurenční HD 4870 za cca 6 450,- (také Gigabyte). Já bych totiž o ní (GTX 260 Core 216 OC) v případě takového požadavku, viz výše "Skuste prosim z daneho rozpoctu vytazit maximum", stále vážně přemýšlel, i v duchu původní ceny, samozřejmě v případě její reálné dostupnosti (viz věcná od touchwooda). Jinak obyčejná GTX 260 se dá na internetu zcela běžně sehnat za stejné ceny jako HD 4870 (není problém si lehce ověřit), a to nemluvím o lepším chlazení GTX 260 - u některých HD 4870 může být někdy vhodnější (?) volbou alternativní chlazení, což může teoreticky zvýšit náklad na kartu o pár stovek, ale tady nebude pravda "jádro pudla" - to jen tak bokem...

U GTX 260 je zajímavá spotřeba v idle, kde se pohybují rozdíly oproti/v neprospěch HD 4870, např. (rozdíl u použitých sestav dle jednoho z testů [listopad] extrahardware.cz):

137 W (GTX 260) oproti 178 W (HD 4870)

155 W oproti 187 W (pctuning.cz [červenec])

atd.

Spotřeba plná zátěž ve hře Bioshock (2560 x 1600) - není, mimo SP 216, takřka zásadnějšího rozdílu:

U běžné GTX (287 W) je spotřeba cirka + - obdobná jako u HD 4870 (288 W), v případě GTX SP 216 - 274W, tady o drobných 14 W méně (extrahardware.cz).

Další vlastnosti:

Oproti GTX 260 zase všeobecně uspěje HD 4870 s nižší hlučností v zátěži, bez zátěže rozdíl malý - opět ve prospěch Radeonu.

Nemůžu říci, že by se mi, ani po některých námitkách, GTX 260 SP 216 přestala zamlouvat, a to mám na mysli, v případě stejné ceny, i obyčejnou (ne "216") GTX. Ve prospěch HD 4870 mluví, krom nesporných, výborných výkonových kvalit, i delší doba dostupnosti v příjemné ceně a tím pádem i lepší "lidové image" a rozšířenost - minimálně tady GTX "dlouhodobě" ztratila.

Toliko vše můj dnešní rozšířenější pohled.

VN, diky za uvahu, nakoniec som zuzil vyber na tieto 2 karty z Agemu -nakolko to tam mam blizko po ruke a s kupou sa vcelku ponahlam.

Tu su posledni finalisti:

ASUS GeForce GTX260 896 MB HTDP PCX
http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=115756 74

ASUS EAH4870 512MB HTDI PCX
http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=116566 41

Zatial sa priklanam k GTX260 - predovsetkym nizsia spotreba, vacsia pamat, vraj lepsie OC moznosti... ESte je tam GTX260 OC od MSI, ale skor kupim ASUS.

Co by ste kupili vy?

No je to vcelku jedno,ale já bych se přiklonil k té 4870ce. Pro budoucnost je jistě lepší podpora DirectX 10.1 než 10.0 u NV. Pro někoho sice třeba ne,ale já bych se na to také díval. A stím OC bych si taky nebyl tak jistej...

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru