Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Pomoc z výběrem Windows 7

Dobrý den
Na Pc mám Windovs XP. (o jeho legálnosti bych pochyboval,neintaloval jsme ho já) Potřeboval bych pomoct z výběrem Win 7. Jsou tam winy za 2400kč a prakticky to samé za 4000kč. Potřeboval bych vysvětlit co zanmenají Vup,retail,oem...nebo proste rovnou tip co mám koupit. Děkuji

Předmět Autor Datum
Jo ještě tady hážu stránku z které budu kupovat http://www.alfacomp.cz/php/index.php?eid=15L14008C 0…
Snip3r 14.03.2012 18:30
Snip3r
Jde o to vybrat bud x64 nebo x86 a to lze jen zveřejníš svůj CPU .. Jestli jede na 32(tedy x86) jádr…
Achmedik 14.03.2012 18:36
Achmedik
CPU AMD Athlon 64 X2 6400+ (3,2GHz) Myslíte toto ? Ještě dodám že je mi celkem jedno jestli bude win…
Snip3r 14.03.2012 18:45
Snip3r
Retail - krabicová verze. Můžeš ji na jednom stroji odinstalovat (nebo jinak zničit) a nainstalovat…
Pytlík 14.03.2012 18:41
Pytlík
Díky...tohle jsem potřeboval vědět. No, tak to tedy asi zvolím OEM. Ten win na tom pc zůstane asi na…
Snip3r 14.03.2012 18:54
Snip3r
Pokial zvolis OEM, tak to bude rovnake, ako keby si ich stiahol, OEM musia byt uvedene na jednej fak…
Michal2 14.03.2012 20:49
Michal2
nebude to rovnake ptz a)privatne osoby nemaju povinnost skladovat fakturu takze mozes povedat ze si…
MM.. 14.03.2012 21:20
MM..
To mi jako bude někdo volat jestli mám fakturu když ten windovs nainstalluju ? Nebo jak to myslíte ?…
Snip3r 15.03.2012 00:46
Snip3r
Nebude a ani to nikdo zjišťovat nebude. Kup si klidně OEM. Jen si dovolím upozornit, že máš relativn…
Prasak 15.03.2012 06:51
Prasak
ja som pisal o aktivacii cez telefon ak v buducnosti vymenis hardware. Aktivacia znamena ze volat bu…
MM.. 15.03.2012 08:43
MM..
Toto uz neplati par rokov, kedysi sa museli okna predavat dokonca s hw priamo v sklade, cize sa bezn…
fleg 15.03.2012 10:06
fleg
Nevím jak myslíš, že upustil. OEM Sedmičky se regulérně můžou koupit pouze s novým PC a pokud vím, t…
TarasBulba 15.03.2012 11:51
TarasBulba
Takže když si je objednám, tak mi je prostě nepošlou, jo ? :-D
Snip3r 15.03.2012 13:43
Snip3r
Ale no tak, to slovíčko "regulérně" jste určitě nepřehlédl.:-) Koupit si můžete cokoliv. Nainstalova…
TarasBulba 15.03.2012 14:28
TarasBulba
sukromna osoba nemusi skladovat faktury ani si pamatat kde co kupil a kedy, takze po licensnej stran…
MM.. 15.03.2012 14:49
MM..
I soukromá osoba musí po dobu užívání uchovávat doklady k autorským dílům.
TarasBulba 16.03.2012 07:43
TarasBulba
LOL. poprosim cislo paragrafu a cislo zakona :)
MM.. 16.03.2012 07:46
MM..
Jako třeba ke gramofonové desce, kterou jsem koupil v Supraphonu v roce 1975? poslední
L-Core 17.03.2012 16:51
L-Core
ked sa na PC neco skazi tak nainstalujes Win na opravene PC a aktivujes tich znova, je to furt stejn…
MM.. 14.03.2012 21:22
MM..
jestli hraješ hodně hry, a chceš si zahrát i nějakou starší (mladší roku 2006), chceš mít minimálně…
Shepard 14.03.2012 18:41
Shepard
To jsou ale kecy. Na základě čeho soudíš, že s Win jsou jen problémy? Na základě svého (možná) dodrb…
Dale Cooper 14.03.2012 18:45
Dale Cooper
virus nemám, reinstalováno několikrát a výsledek stejný...nemám to jen já kdo má win 7 z přátel má s…
Shepard 14.03.2012 18:52
Shepard
Tak máš něco blbě. Sám mám W7 na dvou PC (dvouprocesorová stanice a notebook) a bez jediného problém…
Dale Cooper 14.03.2012 18:53
Dale Cooper
já to reinstaloval jen díky tomu že po instalaci aktualizace sem dal restart později, jenže se po ch…
Shepard 14.03.2012 19:03
Shepard
ked ti to mrzne tak mas zavadu v hardware. Win7 je kamenne stabilny.
MM.. 14.03.2012 19:17
MM..
Win, i Stroj je v nejlepším pořádku (pokud ti promovaní ajtáci nebyli základoškoláci). Takže bud m t…
Shepard 14.03.2012 19:20
Shepard
trpes tu kraviny. stroj nemas v poradku a je uplne jedno kto to skladal. Typicky kadejaki "ajtaci" s…
MM.. 14.03.2012 19:22
MM..
PC není z nějakého skladu! Komponenty jsou v pořádku, nebo si myslíš že když to dám na kontrolu a ro…
Shepard 14.03.2012 19:24
Shepard
Pochop ze ked to mrzne tak to v poradku neni! Prave preto ze to mrzne - to je zavada hardwaru. Win7…
MM.. 14.03.2012 19:26
MM..
tak čím to tedy je? Jak to zjistit (když ani IT to nezjistili)? Ale stejně tam nepůjdou 5let staré h…
Shepard 14.03.2012 19:30
Shepard
zistovanie cim to je je dost komplikovane. V prvom rade kontrola ci existuje BIOS update, kontrola k…
MM.. 14.03.2012 19:45
MM..
... a este v zavislosti od HW moze sa prehrievat northbridge alebo southbridge na doske, hlavne ak c…
MM.. 14.03.2012 19:53
MM..
Nehraji hry, to máte pravdu. V PC mám 2GB RAM a při "nic na pozadí" mám obsazeno cca 540 MB, při vyu…
Dale Cooper 14.03.2012 20:46
Dale Cooper
A co ti nejde? Preco si myslis ze vo Win8 ti to pojde? Vo Win8 ti pojde este menej. Lebo vyvoj ide d…
MM.. 14.03.2012 18:56
MM..
A já znám hromadu lidí s Win7 a nikdo nemá problém. Hraju hry, systém stabilní a funkční. Takže průs…
Prasak 15.03.2012 06:55
Prasak
Díky za názor Win potřebuju reinstalovat, to xp co tady mám je už tak zas***é že to už fakt volá po…
Snip3r 14.03.2012 18:59
Snip3r
Co to tu meleš za kraviny? Sedmičky jsou robustní a spolehlivý systém, který se od WXP liší jak kočk…
mif 14.03.2012 18:59
mif
spolehlivý asi jako nezabržděné auto na kopci. Zase tolik se neliší, rozhodně ne tolik aby se mělo s…
Shepard 14.03.2012 19:06
Shepard
Mám pár přátel kteří mají win 7 a nemají s ním žádne problémy...a to ještě většina má cracknutou ver…
Snip3r 14.03.2012 19:12
Snip3r
Uvidíme zda budou nebo nebudou, hlavně si neber home edition.
Shepard 14.03.2012 19:14
Shepard
Proč ne ? Mám to hlavně na neta filmy...semtam nějaká hra Wow,lol,minecraft...to je tak vše. Home ed…
Snip3r 14.03.2012 19:16
Snip3r
ano bude ti stacit. Nie som si isty ci v tom je mpeg2 kodek (pre filmove DVD), ale aj keby nebol tak…
MM.. 14.03.2012 19:18
MM..
Tak jestli jen internet, filmy, hudba, obrázky, a tyhle hry tak stím problém nejspíše nebude, tyhle…
Shepard 14.03.2012 19:18
Shepard
edicie windows sa nelisia v tom ci tam dou nektere hry alebo nejdou :) Vo vsetkych ediciach idu vset…
MM.. 14.03.2012 19:20
MM..
já nepsal nic o hrách na home, ale win pro má dost výhod proti home.
Shepard 14.03.2012 19:21
Shepard
a ktoru vyhodu win7pro clovek tak nutne potrebuje? Lebo pro ziadnu vyhodu nema, MS len sa snazi vybi…
MM.. 14.03.2012 19:24
MM..
Tak například to XP mode byl hlavní, ale záhy jsem zjistil že to je doslova virtuální, instalovat ta…
Shepard 14.03.2012 19:29
Shepard
Co? ::) Už to nehul. Anebo hul dál, ale zalez pod postel (bez PC).
mif 14.03.2012 19:35
mif
neni mi 12 a nejsem žádný feták! XP mode byl hlavním lákadlem pro harní starších her, když se zjisti…
Shepard 14.03.2012 19:39
Shepard
Nesmysl. XP mode nikdy nebyl koncipován na hraní her. Tedy her, které vyžadují lepší grafiku než osm…
L-Core 14.03.2012 19:47
L-Core
Jo ty operuješ s hrami? Tak na to urychleně zapomeň. XP Mode pouze dává jakousi možnost rozjet starý…
mif 14.03.2012 19:53
mif
XP mode ale není na hry, pokud jsi ho na to chtěl. XP mode je hlavně pro fajnšmekry, kteří opečováva…
L-Core 14.03.2012 19:45
L-Core
to v tom článku před cca rokem a půl nepsali ;) Zkoušel sem jiné virtuální stroje a ten soubor k Vir…
Shepard 15.03.2012 15:36
Shepard
XP mode je len virtualne PC, a to sa da urobit aj pomocou freeware programov, napr. nejakym vmware a…
MM.. 14.03.2012 19:48
MM..
Sedmičky používám už dva roky a nikdy jsem neměl problém. Podle mě je problém u tebe, buď v HW a neb…
manas 15.03.2012 08:02
manas
Měl bych k tomu jednu připomínku. Jestliže chce uživatel legalizovat systém, tak mi nepřijde zrovna…
TarasBulba 15.03.2012 07:58
TarasBulba

CPU AMD Athlon 64 X2 6400+ (3,2GHz) Myslíte toto ?
Ještě dodám že je mi celkem jedno jestli bude win 32 nebo 64bit...upgrade tohoto pc neplánuju takže by teoreticky mohlo stačit 32bit. Ale kdyby bylo 64bit tak se zlobit určitě nebudu. Spíš mi jde o to který Win koupit. Konkrétně http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 8C000000TEV nebo můžu zvolit levnější variantu http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 8C00000015AU ? Děkuji za reakci

Retail - krabicová verze. Můžeš ji na jednom stroji odinstalovat (nebo jinak zničit) a nainstalovat na jiný stroj. Nesmí být ale nainstalována současně na více strojích, pouze na jednom.
OEM - smí být nainstalována pouze na jednom a tom samém stroji, je vázána na určitou desku. Nepřenositelná, se zánikem desky zaniká i licence. Proto je levnější, než Retail.
VUP - update. Je to OEM licence, vázaná navíc (krom desky) na vlastnictví licence pro libovolné nižší Windows.

Díky...tohle jsem potřeboval vědět.
No, tak to tedy asi zvolím OEM. Ten win na tom pc zůstane asi na věky takže by to neměl být problém...do budoucna sice chci nové pc ale to už snad budou win 8 :)
Akorát mně trápi myšlenka že koupím nové win, na pc se něco zkazí a licence je v čudu :D To nic no...ale díky za vysvětlení

nebude to rovnake ptz a)privatne osoby nemaju povinnost skladovat fakturu takze mozes povedat ze si ju vyhodil a nikto ti nic nemoze urobit. Ak je to ale na firmu tak smola. A za b) neni to rovnake ptz ked ich stiahnes nelegal tak musis crackovat a to je detekovatelne t.j. mas neustale prioblemy po update, a ked kupis OEM tak ti MS da pokoj ptz pri updatoch a na MS webe pri tahani doplnkov prejde overenie pravosti na 100%.

Nebude a ani to nikdo zjišťovat nebude. Kup si klidně OEM.
Jen si dovolím upozornit, že máš relativně starej počítač, takže pokud v brzké době upgradneš, tak určitě i se základní deskou a pak ti bude OEM licence na prdlačku. Takže na tvým místě bych rovnou upgradnul i novou desku (+ CPU a paměti), tím by ti to vydrželo celý mnohem dýl.

Toto uz neplati par rokov, kedysi sa museli okna predavat dokonca s hw priamo v sklade, cize sa bezne kupoval OS a myska k tomu. Cele to bolo na hlavu a MS od tejto priblblej poziadavky uz ustupil. Najprv vydanim legalizacnych serii a neskor uplne.

sukromna osoba nemusi skladovat faktury ani si pamatat kde co kupil a kedy, takze po licensnej stranka na tom bude stejne ako keby to mal na fakture spolocne a tu fakturu vyhodil. Staci sa len pozret na to z ineho pohladu. MS u OEM verzie ide len o podporu ktoru neposkytuje a zrejme preto tam ma tu podmienku, aby mal kto poskytovat podporu (vyrobca PC). Ked ale nebudes chciet od nikoho podporu tak to je suma fuk.
Na firmu by som to ale nerobil ptz firma musi skladovat faktury X rokov.

ked sa na PC neco skazi tak nainstalujes Win na opravene PC a aktivujes tich znova, je to furt stejne PC, len opravene. Funguje to (ked to bude chcet cez telefon tak cez telefon povies opravovana bola doska ale je to stejne PC apod) a zaktivuje ti to. (ci to je podla nejakych EULA na to im serem, peniaze dostali a je to stejne PC).

jestli hraješ hodně hry, a chceš si zahrát i nějakou starší (mladší roku 2006), chceš mít minimálně rušenou práci systémem, mít jistotu že každý 2 program/ hra ti půjde, nebude ti psát 1 a vícekrát denně "program přestal pracovat", nebude tolik zamrzat (win 7 měl být spíš součástí čínských ledniček než osobních počítačů), tak do windows 7 nechod (rozhodně ne do home edition a podobně), nebo počkej jak se vyvrbí windows 8. 7 nejsou nijak převratné, od xp se příliš neliší, budou tě čekat spíš problémy než nerušená práce (nejsem sám, tohle má témeř každý na denním pořádku)

To jsou ale kecy. Na základě čeho soudíš, že s Win jsou jen problémy? Na základě svého (možná) dodrbaného a zavirovaného systému? Nebo to píšou v Počítači pro každého a/nebo na živě?

problémy než nerušená práce (nejsem sám, tohle má témeř každý na denním pořádku)

Tohle si ani nezasluhuje komentář...

já to reinstaloval jen díky tomu že po instalaci aktualizace sem dal restart později, jenže se po chvilce sekl pc nešlo nic jiného než tvrdý restart/ vypnutí a hle potřeba reinstalace je na světě ;) Virus sem tu neměl, hry hraji jen ze steamu/ dvd, programy z oficiálních stránek, občas film co nestihneme v telce. Jinak klasická práce, interner, email, youtube atp. Nemusím opakovat že hry starší roku 2006 zkrátka ne win 7 nejdou, a když ano tak vyjímečně, nebo přes DosBox, Scumnvm jinak nejdou. Nové hry jdou většinou všechny ale cca každá 10 mi nejde bud spustit, nebo to po spuštění napíše "program přestal pracovat", čas od času si zamrzne, ikdyž mám 6gb ram tak win 7 pro 64bit sežere i 60% (nic na pozadí nemám) a s pár okny firefoxu to atakuje k 80%, takže bud hrát nebo procházet internet. Takže bud nehrajete hry, nebo hrajete přes emulátory, nebo jen novinky, a nebo máte štěstí na funkční hry pod win7.

zistovanie cim to je je dost komplikovane. V prvom rade kontrola ci existuje BIOS update, kontrola komponent ci vobec staci zdroj na tie veci co v tom su apod, odpojenie veci ktore nie su uplne nutne (PCI karty, USB zbytocne veci) a pracovat s tym. Dobry test je goldmemory na UBCD, pod win napr. prime95. Skontrolovat co su tam za ramky ak nejake kingston hyper super smejdy tak skusit rucne podtakotovat v BIOSe atd. Slusny dodavatel to riesi skusobnym vymienanim komponent, zdroj, RAM atd.
Treba merat teploty aby sa zistilo ci sedi chladic, a treba dbat aj na to ze jake ovladace tam clovek do toho instaloval. Atd.
Ako vidno neni to trivialita, ale ked HW nejde 100% a vada sa vyskytuje velmi nahodne tak to je proste na dlhsie. To je holt smola.

... a este v zavislosti od HW moze sa prehrievat northbridge alebo southbridge na doske, hlavne ak clovek ma nejake tiche pomalobezne vetraky na CPU atd. To potom treba otestovat s otvorenym kejsom a namierenim nejakeho extra vetraku na chladic chipsetu (to je ten najmensi chladic v PC).

Nehraji hry, to máte pravdu. V PC mám 2GB RAM a při "nic na pozadí" mám obsazeno cca 540 MB, při využití s prohlížečem tak 800 MB.
Používám hlavně Nikon Capture NX2 (soft na editaci raw souborů) a APS CS3; při využití těchto programů je paměť využita na max 80-90%. Hardware je z roku 2006 - jde o repasovanou workstation Dell. Modrá smrt? Neznám. Mrznutí? Nevidno. Záseky? Neexistuje. Hláška "Program přestal pracovat"? Jak vlastně vypadá?
Zobecňuješ chování systému na evidnentě chorém HW na vlastnost systému. Tak to prostě není, jestli ti to tuhne, padá apod, tak je něco blbě; viz MM. Přehřívání, vadná RAM, chyba na mainboardu; taky tam fakt můžeš mít spyware...
Taky neinstaluji kdeco, na počítači mám opravdu pár programů - MS Office, Adobe reader, Zoner, Nikon Capture, APS, Nero 7...

A co ti nejde? Preco si myslis ze vo Win8 ti to pojde? Vo Win8 ti pojde este menej. Lebo vyvoj ide dalej a 10rocne programy logicky na novom Win nemusia fungovat. To ale neni vina Windows. A nema zmysel cakat na nejake Win8, to je kravina na kvadrat.

Ze mu stacia WinXP s tym plne suhlasim, nema vyznam vyhadzovat peniaze za iny Windows ak uz ma na tom PC funkcne WinXP. V nicom si tym neprilepsi.

A já znám hromadu lidí s Win7 a nikdo nemá problém. Hraju hry, systém stabilní a funkční.
Takže průser je u tebe - rozdrbanej systém, nebo debilní hardware (paměti, zdroj, nVidia chipset...).
A nedělej si iluze, že Win8 něco vyřeší, stejně to bude postavený na sedmičkách, takže si nepomůžeš.

spolehlivý asi jako nezabržděné auto na kopci. Zase tolik se neliší, rozhodně ne tolik aby se mělo smysl vyhodit 4tisíce za win 7. Pročti si internet a každý druhý odkaz na win 7 je s problémem.

Nebo at si koupí starší disk na něj hodí zálohu win xp, a může jít do win 7 proč ne.

neni mi 12 a nejsem žádný feták! XP mode byl hlavním lákadlem pro harní starších her, když se zjistilo že tam ty staré nejdou, ale ani xp mode není plnohodnotný jako xp samotný. Dalším lákadlem byl bitlocker u ultimate. Jinak moc rozdílů v systémech není to je fakt (mimo vysokou cenu).

Jo ty operuješ s hrami? Tak na to urychleně zapomeň. XP Mode pouze dává jakousi možnost rozjet starý soft, který nativně ve W7 nerozchodíš. Spoléhat se na tento režim s plně herním výkonem (akcelerace,...) je zhovadilost a výplod hodný nemocné hlavy.

XP mode ale není na hry, pokud jsi ho na to chtěl. XP mode je hlavně pro fajnšmekry, kteří opečovávají dvacet a více let DOSovské programy a chtějí je používat i v dobách 64 bitů :-)

Na hraní her, které W7 už nezvládnou (kompatibilní důvody), je potřeba dualboot - pokud se hraní má odbývat na stejném PC.

to v tom článku před cca rokem a půl nepsali ;) Zkoušel sem jiné virtuální stroje a ten soubor k Virtual pc ani nerozchodili (asi windsows nechtěl dát zdarma XP ke stažení, proto není plnohodnotný), takže jsem zkoušel stáhnout XP iso ale všude psali že to mají z originálního cd, to sem ale nemohl najít, po zkoušení asi 5 různých XP iso, sem rozkramařil celý byt. Ale našel sem stare win XP pro SP2 :) Po instalaci sem vyzkoušel nainstalovatstaré hry co ve Windows 7 nešli a co Bill Gates nechtěl oni fungují :) (všechny jsem zatím nezkoušel jen 2) jedinný problém je že ikdyž mám win xp virtualizované na full HD tak okno s hrou má 640x480, hratelné sice je, ale nešlo by to nějak zvětšit (roztáhnout)?

XP mode je len virtualne PC, a to sa da urobit aj pomocou freeware programov, napr. nejakym vmware apod. Neni to nahrada za plnohodnotne XP, ako si uz sam zistil. V niektorych pripadoch stareho SW to ale pomaha, ale nie na hry. Na stare hry bud existuje nejaky patch od vyrobcu hry pre Win7, alebo pomaha spustit to v rezime kompatibility (pravy klik na zastupcu a tam to je), alebo ak nepomaha nic z vyssie uvedenho tak smola dana stara hra na Win7 potom nejde. Zname hry ale vsetky na Win7 idu.

P.S. a dalsia "feature" ultimate je napr. vzdialeny plocha, ktora sa da vyriesit pomocou VNC programov zdarma :) Atd. Jediny fakt dolezity rozdiel v ediciach je podpora sietovych domen, co je ale zaujimave len pre firmy. Preto firmy potrebuju Pro.

Sedmičky používám už dva roky a nikdy jsem neměl problém. Podle mě je problém u tebe, buď v HW a nebo v tobě. Jestli máš počítač nějakej šrot, nebo jestli používáš zázračné čističe typu TuneUp Utilities, Advanced SystemCare, Zrychlení počítače atd. tak se nedivím že máš problémy.

Měl bych k tomu jednu připomínku. Jestliže chce uživatel legalizovat systém, tak mi nepřijde zrovna košer mu říct, ať koupí OEM verzi s tím, že to stejně nikdo kontrolovat nebude. Na tohle jsou tady přece GGK licence, které v té Alfě samozřejmě taky jsou. Domů bude asi stačit Home Premium http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 8C0V600015KR, ale v případě potřeby je tam i Professional http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051400 8C0V600015KS. GGK kit obsahuje 32bit i 64bit verzi.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru