Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Poradit nahradu za nespolehlivou sestavu pro kancelar.

Zdravim, kdysi jsem tu resil problem "piskajicich zdroju" s AMD XP Bartonem 2600+. Vse jsem vymenil a problem zustal. Odhaduji to na procesor (se zdrojem Corsair HX520 ani nenabehl...). Tudiz jsem nucen postavit novy pocitac. Bohuzel jsem v posledni dobe moc nestihal sledovat vyvoj, tak zadam o radu s konfiguraci.

ucel:
- pro kancelar, nahravani a konverzi filmu z TV
- hry nehraju, nepretaktovavam

pozadavky:
- SPOLEHLIVOST!!! (aby to hned po zaruce neodeslo)
- PC bude casto nevytizen, takze asi nejaky uspornejsi procesor kvuli prehrivani
- cim vice SATA, tim lepe, alespon jeden PATA (+ eSATA?)
- system XP Home, casem mozna Vista
- asi bez grafiky (kvuli vyssimu zahrivani chipsetu??? -> spolehlivost)
- 2 jadra, 64 bitu? (s vyznamem pro budoucnost a mozne Viste)

Co by jste doporucili za konfiguraci? (deska + CPU popr. pamet a levnou grafiku - D-SUB, DVI, TV-out). Moc penez nemam, nepocital jsem s tim. Doposud bohate stacilo (bez prace s videem) AMD 2600+, 512MB, Geforce 5200 s W XP Home. Aby to s Vistou bylo alespon podobne rychle (kdyz ma tak "zvysenou" rezii).
Zmena predmetu, pôvodne: Poradit nahradu za (MM..)

Předmět Autor Datum
pardon za nedokonceny nadpis... muze to, prosim, nekdo doplnit? ... za nespolehlivou sestavu pro kan…
gd 02.02.2008 22:50
gd
ja by som pre kancelariu asi zobral dosku gigabyte s intel chipsetom a nejaky nizsi core2duo. Len to…
MM.. 02.02.2008 23:33
MM..
nad tim jsem take premyslel... Asi nad P35 DS3R (kvuli podpore ACHI), ale trochu se bojim teploty ch…
gd 03.02.2008 00:36
gd
Hmmm, takze je "predvybran" Intel. Asi nebudu dale obtezovat ]:).
mif 03.02.2008 00:40
mif
klidne polemizuj, jsem otevren pro oboje reseni... proto se take ptam ;-) Jel jsem na AMD a byl jse…
gd 03.02.2008 01:06
gd
chipset nie su vajcia, tam sa nema co usmazit, ak je teplota v rozsahu predpisanom vyrobcom.
MM.. 03.02.2008 01:52
MM..
Na slabsie CPU by mal stacit aj slabsi chipset (tusim ze i965 alebo nejaka 31 ci kolko by mala tiez…
MM.. 03.02.2008 01:47
MM..
Na kancl, intel a procesory s 800mhz fsb stačí 946 čipset- cena cca 1200kč. Jinak čipset nemusí mít…
MM_tank 03.02.2008 01:57
MM_tank
946? Nechcel si napisat 945? Radsej by som ale asi bral uz aspon 965ku. P.S. aha uz to vidim, tak to…
MM.. 03.02.2008 02:00
MM..
Vypadá to že intel 946 je "updatovaný" 945 aby uměl 800mhz FSB a nové cpu. Některé nové desky s 945…
MM_tank 03.02.2008 22:52
MM_tank
sorry s tim ACHI mas pravdu. Ja se jen spatne vyjadril. Vychazim ze zkusenosti uzivatelu P35-DS3. Po…
gd 03.02.2008 10:26
gd
ICHxR vie RAID. bez R nevie raid. x moze byt 7, 8, 9 (t.j. to iste bolo uz v ICH7R). Co sa tyka ovla…
MM.. 03.02.2008 20:17
MM..
No já třeba zkoušel rozjet AHCI režim v XP (při instalaci přes F6 a nacpat ovladač přes disketu) na…
MM_tank 03.02.2008 22:57
MM_tank
No pisem ze bez R s tym moze byt problem, AHCI ovladac ma intel tusim v tom ovladaci pre raid, co je…
MM.. 04.02.2008 13:07
MM..
vseobecne, ahci podpora/ovladac by mala byt v tom "intel matrix storage manager" napr. tuto http://w…
MM.. 04.02.2008 13:19
MM..
Aha tak dík. nesežralo to ovladač po F6. nechápu proč je teda v biosu možnost to přepnout na ahcii k…
MM_tank 05.02.2008 00:02
MM_tank
Ja by som si skusil stiahnut to matrix storage floppy a vyrobit si disketu, prepnut to na ahci, inst…
MM.. 05.02.2008 00:33
MM..
Moc penez nemam, nepocital jsem s tim Právě z tohoto důvodu bych vůbec neexperimentoval a koupil už…
Kráťa 03.02.2008 01:51
Kráťa
To je sice pravda, ale potrebuji pouze procik (s chladicem), desku, pamet a grafiku. Vse ostatni mam…
gd 03.02.2008 09:47
gd
budeš za lamu a ještě zaplatíš za práci technika... Omyl žádný prodejce si nesmí účtovat poplatek z…
Keeper 18.02.2008 19:45
Keeper
S tím nesouhlasím. Kdysi mi nepálila vypalovačka (před tím ano), odnesl jsem ji do obchodu, kde jsem…
Kráťa 18.02.2008 21:29
Kráťa
Na zdroji nemá co pískat. A pokud ano, tak bych ho reklamoval. Pískání jsou v podstatě mechanické km…
Denkez 03.02.2008 10:53
Denkez
piskajici zdroje na predesle konfiguraci: Fortron 60GLN Fortron 400PNF Coolermaster 430W Eurocase 40…
gd 03.02.2008 12:57
gd
Do kancelarie podla mna jedine Amd. V nizsom segmente ma lepsi pomer cena/vykon ako Intel. U dosky n…
fleg 03.02.2008 11:02
fleg
Na kancelářskou práci je Barton 2600+ zbytečně výkonný, u mého zaměstnavatele se pro kanceláře hroma…
janík 03.02.2008 14:19
janík
No to je problem. Zdroje jsem zkousel u prodejce. Ze je to procikem by me ani ve snu nenapadlo. To j…
gd 03.02.2008 15:34
gd
Ten celeron byla jen perlička :-) Nový comp rozhodně nezpochybňuju, pro kodování videa bude lepší In…
janík 03.02.2008 18:44
janík
Na te stare desce se da nastavit pouze FSB (ted koukam, ze dle manualu by to melo "sezrat" 200/266/3…
gd 03.02.2008 22:56
gd
Home umí dvoujádro. Omezení je na jeden fyzický kus cpu na logické vevnitř se to nevztahuje. Vista…
MM_tank 03.02.2008 23:01
MM_tank
Nějak jsem nenašel (nebo přehlídnul?) o jakou desku se vůbec jedná.. V některých biosech je tato pol…
janík 04.02.2008 12:17
janík
ta stara je FIC KT600Pro-L (manual: http://fic.micronic.cz/support-product_doc-FF518986 8A20A660C125…
gd 04.02.2008 13:47
gd
Podle mě a manuálu se základní nastavení FSB provádí jumpery, a v té položce CPU Clock by se měla dá…
janík 04.02.2008 15:06
janík
diky za rady... mel jsi pravdu, CPU bylo OK. Na vine byl odberovy rezim desky. Krom toho, ze zdroje…
gd 17.02.2008 22:14
gd
Diky vsem za reakce. Abych to nenatahoval, pripravil jsem navrh budouci sestavy s ohledem na cenu a…
gd 17.02.2008 21:53
gd
ad 4) tak dle zjisteni je potreba do zdirky TV-out pripojit jakousi krabicku, z niz jsou rozvedeny p…
gd 18.02.2008 14:51
gd
tak nevite alespon, jake jednostranne pameti 1GB se daji poridit? Stale nachazim jen odoustranne...… poslední
gd 20.02.2008 10:49
gd

ja by som pre kancelariu asi zobral dosku gigabyte s intel chipsetom a nejaky nizsi core2duo. Len to asi nebude to najlacnejsie :/ Ale tvoje poziadavky splna :)
Lacnu grafiku si vyber sam, do kancelarie to je plusminus jedno :) Asi nieco pasivne chladene.

P.S. Ak by si chcel porovnavat vykon grafik s cenou tak vykon napr. tu graphics_2007.html a cenu v cenniku :)

nad tim jsem take premyslel... Asi nad P35 DS3R (kvuli podpore ACHI), ale trochu se bojim teploty chipsetu. Co jsem sledoval diskuze, tak se na nich nedaly udrzet ruce ::) Jeste tam byl problem s instalaci zvukovky.

Kdyz to srovnam s KT600 a VT8237 je to docela rozdil. Ale nevim, jak jsou na tom chipsety nyni, tak je to snad normalni.:?:

Co se tyka CPU tak asi 2160 (z testu na vykon-vs-cache-u-core-2)

klidne polemizuj, jsem otevren pro oboje reseni... proto se take ptam ;-)

Jel jsem na AMD a byl jsem spokojen. Az me dostal odchod procesoru do kremikoveho nebe. (nikdy nebyl taktovan, teplota nesla nad 60 stupnu...) S tim jsem skutecne nepocital.

X2 se mi take libi, ale trochu se bojim desky. Chipsety VIA jsem povazoval za bezproblemove, u nVidii byly problemy se SATA a nedoladenosti (vzdyt byl vytvaren jeden typ chipsetu za druhym jako na bezicim pase...).
Co se tyka AMD, docela se mi libi. Pouze u prvnich desek byly problemy s integrovanou grafikou, snad je uz vyresili. Bohuzel me u nich odrazuje "nedodelanost" ovladacu.

Nevim, jak ktery vyrobce dela spolehlive kusy. Co se tykalo Gigabyte pro Intel, docela se mi libi kondenzatory s pevnym dielektrikem. Pokud jsou vsak tak spolehlive jako elyty, pak to pada. Na druhou stranu k cemu pevne dielektrikum, kdyz se "usmazi" chipset.

Na slabsie CPU by mal stacit aj slabsi chipset (tusim ze i965 alebo nejaka 31 ci kolko by mala tiez byt ok pozri si udaje u dosiek ze ake CPU podporuju), nepotrebujes 1333 FSB. Potom sa ti to aj bude menej hriat. Neviem na com konkretne si drzal ruku ale gigabyte doske by som veril ze teplota je taka aby s tym nebol problem.
Vseobecne je dobre mat normalne vetrany kejs (vzadu dodatocny vyfukujuci vetrak, a ziadne diery v kejse ani tunely ani ine nezmysly)

AHCI maju intel chipsety uz snad od r. 2005 (tusim ze i915 uz mal AHCI, ale vtedy samozrejme len SATA1).

P.S. pisal som intel a gigabyte lebo si pisal ze chces stabilitu a aby to hned neodislo. Keby si tieto veci nenapisal tak ti poviem kup si lacny ASrock a najlacnejsi AMD ale ci a ako dlho to pojde negarantujem :)

P.S.2. a zrovnavat teplotu KT600 s chipom na ktorom je FSB1333 tak to je zaujimave zrovnanie, ale moc zmysel nema.

sorry s tim ACHI mas pravdu. Ja se jen spatne vyjadril. Vychazim ze zkusenosti uzivatelu P35-DS3. Pokud se pouzije ACHI rezim, musi se prizpusobit ovladace, protoze je vyuzito jine PCI ID. U ICH9R to jiz neni zapotrebi.

Par hodin mi trvalo, nez jsem prisel na to co s tim.
Je potreba vzit ten driver a prepsat v setup souborech cast SUBSYS z PCI ID z tusim 2922 na 2923 - udelal jsem to tak, ze jsem nainstaloval system na JMicron radici s AHCI, pak jsem zjistil v cem je rozdil (ID je videt v Device manageru). Do te doby pri instalaci nejde driver pouzit, ackoliv by urcite sel vnutit na radic rucne pote ve Windows.

AHCI na ICH9R ide aj na XP, na ICH9 ide len pod Win Vista (aspon take info som nasiel na stranke vyrobcu)

Co je na tom pravdy ani zkoumat nehodlam, problemu s tim ma vice lidi.

ICHxR vie RAID. bez R nevie raid. x moze byt 7, 8, 9 (t.j. to iste bolo uz v ICH7R). Co sa tyka ovladaca mal by fungovat normalne ovladac pre RAID z webu intelu. Ak je ICH bez RAID, tak on nieco by mal nastavit aj BIOS takze je mozne ze na tej doske co mal ten chlapik bol nejaky problem v BIOSe ked sa nastavilo AHCI, a ak to nebol ICHxR. Ak si kupis ICHxR (trebars aj ICH8R) tak by nemal byt ziaden problem.

No já třeba zkoušel rozjet AHCI režim v XP (při instalaci přes F6 a nacpat ovladač přes disketu) na té I946 a G33 ale nerozjel. Obě desky mají můstky bez R. V biosu se tvářilo že to přepnout jde....

Na svojem hlavním PC s P35-DS4 (s ich9R)mám AHCI rozjeté v XP i Vistě tak nevím co dělám blbě..Docela rád bych to rozjel...

No pisem ze bez R s tym moze byt problem, AHCI ovladac ma intel tusim v tom ovladaci pre raid, co je pre ICHxR, ak to nie je R tak moze byt smola. Ale co konkretne sa deje, prepnes na AHCI, das mu ovladac cez F6, a instalator Win nevidi disk? Alebo instalator vidi disk a blbne az Win?

vseobecne, ahci podpora/ovladac by mala byt v tom "intel matrix storage manager" napr. tuto http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-026488. htm, tu tabulku ignoruj, vsetky linky vedu na ten isty "intel matrix storage manager" :-)
je to ale len pre tieto
- Intel(R) 82801IR/IO I/O Controller Hub (ICH9R)
- Intel(R) 82801HEM I/O Controller Hub (ICH8ME)
- Intel(R) 82801HBM I/O Controller Hub (ICH8M)
- Intel(R) 82801HR/HH/HO I/O Controller Hub (ICH8R)
- Intel(R) 631xESB/632xESB I/O Controller Hub (631xESB/632xESB)
- Intel(R) 82801GHM I/O Controller Hub (ICH7MR)
- Intel(R) 82801GBM I/O Controller Hub (ICH7M)
- Intel(R) 82801GR I/O Controller Hub (ICH7R)
- Intel(R) 82801GH I/O Controller Hub (ICH7DH)
ak nemas ani M ani R ani DH tak asi budes musiet v .inf prepisat device ID na deviceID tvojho chipu, aby sa ten ovladac nainstaloval (ovladac myslim z toho balika "intel matrix storage manager" - floppy configuration utility, tam skus napr. pre ICH8 vybrat ten "Intel(R) 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller (Desktop/Server/Workstation)" podla mna to pojde aj pre ne-R), alebo nejaky AHCI ovladac z "inf update utility", ak tam nejaky je.
Ja robim vyhradne s mobilnymi (M) tak preto som sa cudoval ze co vam nejde, ale ano vidim ze desktopove nie su podporovane vsetky, len R verzie. Zavisi to ale od konkretneho ICH (a teda od konkretnej verzie dosky), a nie od toho ci mas 965 alebo G33 alebo G35...

Aha tak dík. nesežralo to ovladač po F6. nechápu proč je teda v biosu možnost to přepnout na ahcii když to nejede. Matrix storaxe ve win hlásí nepodporovaný hw -možná jen protože to jede v režimu emulace.. U svého hlavního pc sem se nas*al a vyměnil desku za desku s ICH9R.

pro neR verze zkusím ošálit ty ovladače v textovým -floppy -režimu a nainstalovat to v ahci.

Ja by som si skusil stiahnut to matrix storage floppy a vyrobit si disketu, prepnut to na ahci, instalacia Win a F6 a strcit tam tu floppy a ak da na vyber tak vybrat "ICH7 (desktop)" alebo "ICH8 (desktop)" podla toho aky tam mas. Ak sa nechyti ziadna moznost tak si bude treba zistit deviceID (to sa da aj v DOSe alebo live linuxe) ked to je prepnute na AHCI, a opatchovat deviceID v .inf subore, ale to by som uz asi nerobil, ak sa nechyti ziaden z tej matrix storage diskety tak by som na to dlabal. Aj bez AHCI sa da zit.

Moc penez nemam, nepocital jsem s tim

Právě z tohoto důvodu bych vůbec neexperimentoval a koupil už něco sestaveného někde, kde to umí postavit, zahořet, etc.
Kdyby to pak pískalo, je na to záruka. Pokud si to postavíš sám a píská to, každý prodejce ti řekne, že komponenta, co ti prodal je v pořádku. když to přijeseš na reklamaci, strčí to technik do bedny, kde to pískat nebude, budeš za lamu a ještě zaplatíš za práci technika...

To je sice pravda, ale potrebuji pouze procik (s chladicem), desku, pamet a grafiku. Vse ostatni mam.

Netusim, jak je to u hotovych sestav se zarukou a otevrenim case. Co jsem zatim videl, dava vetsina vyrobcu pecetici samolepku. Ja vsak to toho potrebuji strkat disky atd.

Co se tyka piskani, chtel jsem poradit nejake odzkousene kombinace. U stareho PC piskal jakykoliv zdroj!!! Nikolv deska. Nikdo mi neporadil co by to mohlo byt, a tak to bylo tapani tmou (vse bylo vymeneno az na procik, proto to na nej svadim). Posledni kapkou byl novy Corsair, ktery sestavu nedokazal ani rozbehnout (povedlo se pouze 2x z 30ti pokusu)... Takze to tipuji na atypicky odber a funkcni ochranu zdroje. Na starsim PC zdroj jede absolutne v pohode.

Pamet bych koupil testovanou vyrobcem k dane desce.

Jinak diky za tip.

Na zdroji nemá co pískat. A pokud ano, tak bych ho reklamoval. Pískání jsou v podstatě mechanické kmity některé součástky (špatně zalité trafo nebo tlumivka).
Jinak do kanceláře bych ti doporučil např. tuto desku http://barbone.tsbohemia.cz/?stiid=70074&strsort=V4 IUJ9&str=0&tit=Gigabyte%20945GCM-S2L%20i945GZ%20s77 5%20VGA%20DDR24x%20SATA2%20GLAN%20PCI-EX%20mATX
a do ní E1200 nebo E2140. Paměť 1 GB 800 MHz s možností rozšíření na Visty na 2 GB, stačí ta nejlevnější. Pokud ti nebude stačit výkon integrované grafiky (a to bych se u kancelářského PC docela divil), tak je volný PCI Ex slot na externí grafiku (nVidia?).

piskajici zdroje na predesle konfiguraci:
Fortron 60GLN
Fortron 400PNF
Coolermaster 430W
Eurocase 400W (na jinem PC tichy)
noname ATX 300W (na jinem PC tichy)
Corsair HX520 (na jinem PC je absolutne tichy)

Jediny, co nepiskal (spis piskal neznatelne) byl Eurocase 550W. Skutecne piskaly zdroje, nikoliv deska...

Ta deska nevypada vubec spatne. Jeste mi padla do oka: GA-945P-DS3 (product.jsp), neni vsak k sehnani.

Dlouho sem nad tim premyslel a deska je absolutni zaklad PC a zdroj vetsiny HW problemu (se zdrojem). Cenovy strop desky bych dal asi na 2500 Kc, (max. 3000,-). Snad jiz pak mohu predpokladat, ze to chvili vydrzi.

Do kancelarie podla mna jedine Amd. V nizsom segmente ma lepsi pomer cena/vykon ako Intel. U dosky nemas velmi co vyberat. Ja kupujem dosky MSI, Asus a Gigabyte a nemam s nimi ziaden problem. Predtym som staval taketo masiny hlavne na K8M890, teraz prechadzam pomaly na 690G. Ak mas problem s peniazmi nie je nad cim badat. Strcit tam mozes Semprona alebo ak trvas na 2jadre tak Athlona.

Na kancelářskou práci je Barton 2600+ zbytečně výkonný, u mého zaměstnavatele se pro kanceláře hromadně kupovaly počítače s Celeronem 1100, 128MB paměti a sdílenou grafikou :-) Divím se že když si vyzkoušel tolik zdrojů, nezkusil si vyměnit také CPU, když AthlonXP je k sehnání za pár kaček a jsi přesvědčen že problém je v něm. Rozhodně by to bylo nejlevnější řešení, a za vyzkoušení by stálo si ten CPU aspoň půjčit. ;-)

No to je problem. Zdroje jsem zkousel u prodejce. Ze je to procikem by me ani ve snu nenapadlo. To jsem zjistil az nyni vylucovaci metodou (vse ostatni jsem jiz vymenil - mej jsem zasobu "funkcniho srotware"). Na pujceni nemam od koho a desce chybi jumpery na FSB 200MHz ::) (ktery mam)
V kazdem pripade se nezavisle na stavbe zastupneho/noveho PC pokousim sehnat podobny nepretaktovavany procik.

Jinak s Celeronem nevim. Chtel bych na tom do budoucna nahravat video a popripade i prekodovavat. Soucasny Barton mi skutecne vyhovoval (i s 512 MB RAM). S prichodem office 2007, vyukovym uzivanim Netbeans, Apache a MySQL se potreba vykonneho PC ponekud zvysila. Obcas take sifruji. Navic pouze 2 SATA jsou pro mne jiz nedostacujici (min. 4). Pokud je u sdilene grafiky i TV-out, proc ne... ;-)

Ten celeron byla jen perlička :-)
Nový comp rozhodně nezpochybňuju, pro kodování videa bude lepší Intel. Jde o to, tuhle ne zrovna malou investici odložit na příhodnější dobu ;-)
Barton 2600 běhá na FSB166 s násobičem 11,5, i když často se dá na FSB200 přetaktovat. Na zkoušku by se dalo jej i podtaktovat na FSB133 s násobičem 12,5 až 13,5 pokud to deska umožňuje. Zkusil bych se v nejbližším bazaru domluvit na půjčení CPU k vyzkoušení, je-li to pravdu problém CPU. Rozšířit o další sata jde i přídavným řadičem do PCI, od cca 500.- Kč výše na př.
product.jsp
Visty bych do tohohle určitě nedával pokud tam není aspoň 2GB paměti (ostatně 1GB by pomohl i těm XP), teda já bych je nedával vůbec.:-) Ale to je jen můj názor.

Na te stare desce se da nastavit pouze FSB (ted koukam, ze dle manualu by to melo "sezrat" 200/266/333/400 -> musim si to jeste jednou overit:!::!::!:). Polozku pro zmenu nasobice jsem nenasel, hodnoty to dotahuje automaticky. Jen se da menit frekvence pameti.

Co je vsak na te desce skvele je to, ze se SATA disky tvari jako nativni. Minula deska MSI to mela jako zvlastni BIOS pro SATA. Po pridani dalsiho radice se ten jeji deaktivoval. U teto to snad pujde... :-p

Me se nejednalo o taktovani, ale o slusne zachazeni (vcetne nepretaktovavani) minulym majitelem. Aby nebyl "nacaty". I kdyz kdo vi... ja se take choval "slusne" 3-[

S Vistama pocitam do budoucna... Navic ani nevim - podporuje XP Home 2-jadrove procesory? (dual core E2160).

Co se tyka pameti, na stary PC 512 s XP home bohate stacila. U noveho vsak zpracovani videa urcite neco cucne. Vidim to tak na 2GB.

Nějak jsem nenašel (nebo přehlídnul?) o jakou desku se vůbec jedná.. V některých biosech je tato položka na změnu násobiče přístupná až po nastavení na manual pro CPU, pak se dá ručně nastavit FSB i násobič, samozřejmě v jiných to nejde vůbec - záleží na výrobci. Že se nejedná o přetaktování vím, proto bych zkusil i podtaktovat na př. na FSB133, v kancel. programech se rozdíl vůbec nepozná ;-)

Podle mě a manuálu se základní nastavení FSB provádí jumpery, a v té položce CPU Clock by se měla dát frekvence CPU nastavit - pravděpodobně násobičem.
"This feature allows you to set the CPU clock frequency."
Jinak tuhle desku neznám, a Angličtina není zrovna můj mateřský jazyk. :-):-[
Prostě se do té položky podívej, a jestli tam jsou čísla jako 11, 11,5, 12, 12,5 atd. tak je to násobič. Pokud tam budou čísla od 100 výše, jedná se o ruční nastavení FSB.
Ale tady je řada profíků kteří určitě tu desku znají :!:

diky za rady...

mel jsi pravdu, CPU bylo OK. Na vine byl odberovy rezim desky. Krom toho, ze zdroje piskaly, tak s Corsairem HX520 (vnitrek je Seasonic) se odmitala rozjet. Behem asi 30 pokusu se to sice dvakrat povedlo, ale opet to piskalo... Se starou deskou MSI zdoj byl tichoucky, ale piskala deska. Problemy se zapinanim zadne.
Jinak nastavovat slo jen FSB, nasobic ne.

Vzdy jsem mel desky FIC za bezproblemove. Nyni jsem presvedcen, ze se jim cela serie nejak nepovedla 3-[. Deska byla pri reklamaci vymenena a chovala se uplne stejne jeko predchozi. Ac u prodejce se zdrojem Eurocase 550W behem testovani byla tissi nez zarivky a nebylo potreba zrusit AGP fast write. Takze chvili jela jen s jedinnym zdrojem, a to EuroCase. ]:(

Desku FIC jsem hodil "za psem"... Alespon jsem konecne urcil priblizne piskajici civku na desce MSI KT6V (hned pod procesorem). Bohuzel se projevuje pri praci s jiznim mustkem (prace s usb, diskem ci LAN). Takze desku uz nepovazuji za rozumne opravitelnou a spolehlivou :.(
(vsechny kondiky vypadaji OK, takze bych je musel vsechny vymenit, nebo musel najit jinou pricinu vzniku subharmonickych)

Diky vsem za reakce. Abych to nenatahoval, pripravil jsem navrh budouci sestavy s ohledem na cenu a zivotnost. Prosim o informaci moznych problemu nebo spatnych zkusenosti s danym HW. Jde mi predevsim o spolehlivost a pak o cenu... Vim, ze desky by si mozna zaslouzila P35, ale pro danou konfiguraci je to snad dostacujici. S budoucim upgradem moc nepocitam (vzdy jsem s tim pocital, nikdy jsem neupgradoval - nebylo zapotrebi, a pak HW "zdech" par mesicu po skonceni zaruky). Je mozny jedinny upgrade - pridani pameti. Proto bych potreboval dat tip na jednostranne 1GB moduly (ted by mohli jet v dual chanenlu), pak je jedno co bych pridal - prijdu o dual.

1) CPU Intel Dual-Core E2160 (1550,-)
+ dvoujadro s rozumnym vykonem
+ speedstep

2) Gigabyte GA-P31-DS3L (1570,-)
+ durable (kondiky s pevnym dielektrikem, zalite civky...)
- P31 je vylepseni i945, takze pametovy radic dostava zabrat (max. 800MHz stable, pro dualchannel - pouze 2 sloty, pro vice jak 2 sloty bez dualu potreba single sided pameti, nejde double dual)
-ICH7 -> pouze 4x SATA, 8x USB
? jsou vsechny drivery i pro W XP? Na strankach gigabyte ne, na strankach Realteku ano...

3) 2x Patriot 1024MB 800MHz (PSD21G002)(1100,-)
? jsou jednostranne nebo jake jine jsou? (obavam se, ze o oboustranne, tak prosim o radu jake jednostranne s dlouhou zarukou - asi znackovejsi)

4)Gigabyte GeForce 7200GS (256MB, 64bit, GV-NX72G512P2) (780,-)
? TV-out je klasicke S-Video? nebo kvuli podpore HDMI je to jiny konektor bezne nezamenitelny?
? funguje i teto karty DVI-I? (ma stara GeForce5200 jej take mela, avsak signal nebyl LCD HP zachycen)

Prosim, zna-li nekdo odpoved na otazniky o upresneni. Dekuji.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru