Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Posudte tuto HERNÍ PC sestavu

Zdravím chtěl bych vás požádat o posouzení této sestavy, a prosím o případné výhrady.
Rád bych se skládání Pc v budoucnu věnoval a chtěl bych znát názory lidí co se tomu již věnují.

Sestava by měla být určena pro hráče, ale zároveň za přijatelnou cenu. Mechanika chybí záměrně( vždy je možno přidat :)), cena tohoto PC na CZC je cca 18000KČ
Utéto sestavy by neměla hlučnost být klíčovým faktorem, nicméně myslím že by ani hlučná být neměla.

AMD Vishera FX-6300
GIGABYTE GTX 660 Ultra Durable 2GB
GIGABYTE GA-970A-DS3 - AMD 970
Kingston HyperX Beast 8GB (2x4GB) DDR3 1866 XMP
OCZ ZT Series 550W
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
A-Data Premier Pro SP900 - 64GB (SSD)
Aerocool X-WARRIOR, černá, blue LED (CASE)
Airen RedWings120 (x2-boční větrák)

Děkuji za odpovědi

Předmět Autor Datum
Tady ti každý řekne, aby jsi to raději postavil na INTELu. Pokud nebudu toto řešit, tak bych provedl…
JoPe 03.07.2013 13:49
JoPe
Ok, Díky. Každopádně otázku Intel vs AMD je těžké rozsoudit ale já osobně a mnoho lidí bude do herní…
Kamil Hons 03.07.2013 15:42
Kamil Hons
Každopádně otázku Intel vs AMD je těžké rozsoudit ale já osobně a mnoho lidí bude do herního PC vždy…
VN 03.07.2013 16:03
VN
Ano nemyslel jsem to tak jak to vyznělo, myslím tím že co se týče poměr cena výkon nepoužil bych int…
Kamil Hons 03.07.2013 16:06
Kamil Hons
AMD Fišera - nechápu proč, výkonově je to nastejno s i3-3220 a desky pro intel jsou dnes už levnější…
touchwood 03.07.2013 15:57
touchwood
Tak s výkonem i3 a AMD nemáš pravdu :) Tento AMD procesor je na úrovni i5 nicméně nevadí. Nechápu "z…
Kamil Hons 03.07.2013 16:03
Kamil Hons
už mě to nebaví. http://extrahardware.cnews.cz/recenze/test-amd-fx- 6300-zatluce-sestijadrovy-piled…
touchwood 03.07.2013 16:18
touchwood
TO tě to přestalo bavit rychle, nic méně na těch testech je v leckterých vlastnostech lepší, ale vzh…
Kamil Hons 03.07.2013 16:46
Kamil Hons
A když to chceš na hry, tak má v tom případě smysl preferovat AMD před Intelem?
Prasak 03.07.2013 17:25
Prasak
Příjde na to, co sem se díval mnohdy není lepší na hry Intel než AMD, ale v příkladu co tady byl uve…
Kamil Hons 03.07.2013 17:54
Kamil Hons
fandů na AMD sem chodí hodně. A ač AMD taky fandím, tak jsem realista. Mají skvělé grafiky (imho lep…
touchwood 03.07.2013 18:34
touchwood
Souhlasím.
Eessencia 03.07.2013 18:38
Eessencia
Nemusíš :) s tímhle jsem celkem obeznámen :)
Kamil Hons 03.07.2013 22:13
Kamil Hons
Normální skříň vypadá takto a když už, pak tato je též použitelná. Gigabyte nevzpomínat! Zvýší se sp…
ms 03.07.2013 16:39
ms
Ano ten zalman sem viděl také :) je pěkná. A ke gigabytu, mám doma poměrně dost věcí od této společn…
Kamil Hons 03.07.2013 16:48
Kamil Hons
ještě jedna věc u té první skříně, není trochu problém nedostatečné množství ventilátorů? není potom…
Kamil Hons 03.07.2013 17:12
Kamil Hons
Ne. Na bočnici nemá ventilátor co dělat!
ms 03.07.2013 17:13
ms
Bočnice má být ideálně bez děr, akceptovatelný je to v případě hodně nenažraných grafik.
Prasak 03.07.2013 17:26
Prasak
ok díky :)
Kamil Hons 03.07.2013 17:52
Kamil Hons
Já osobně ty díry na bočnici vždy zalepuji, aby nevznikal nežádoucí tah vzduchu. Zadní ventilátory a…
Prasak 03.07.2013 19:04
Prasak
Zajímavé ale hádám že pokud někomu poskládáš PC tak mu asi nepolepíš case páskou :D, nebo jo ? :)
Kamil Hons 03.07.2013 22:16
Kamil Hons
Ještě pořád se dají koupit case bez těch nesmyslů nebo jde ta díra zakrýt zevnitř.
karel 03.07.2013 22:18
karel
nebo prohodit levou a pravou bočnici, ať je ta nesmyslně děrovaná pod základní deskou.
lední brtník 04.07.2013 07:55
lední brtník
to by mě nenapadlo :D
Kamil Hons 04.07.2013 10:29
Kamil Hons
Přelepím to průhlednou lepící páskou zevnitř. Ani sobě bych to nepolepil zvenku - přestože krám je p…
Prasak 04.07.2013 14:11
Prasak
64GB SSD je dobre dostacujuci na win7, programy, office a 2-3 hry (podla velkosti). U mna tak funguj…
shiro 04.07.2013 08:02
shiro
Také jsem měl ten dojem ... nevím proč se to tu lidem tak nelíbilo.
Kamil Hons 04.07.2013 10:19
Kamil Hons
cena tohoto PC na CZC je cca 18000KČ Za to cena této sestavy, bez sestavení a OS Win je 18 430,-.…
M-Pol 03.07.2013 17:23
M-Pol
Pěkné, a co je za problém s chlazením u mě?
Kamil Hons 03.07.2013 17:51
Kamil Hons
Začneme, jen hlučný "box" chladič procesoru, dále skříň s pozicí zdroje dole, v základu jen zadní to…
M-Pol 03.07.2013 18:09
M-Pol
OK, propříště budu preferovat klasické casy bez bočních větráků, a zdroje jedině nahoře ? je to opra…
Kamil Hons 03.07.2013 18:20
Kamil Hons
zdroje nahoře jsou lepší, ale fungovat to bude i se zdrojem dole.
touchwood 03.07.2013 18:35
touchwood
Perforace je důležitá, zvláště u točáku s vysokými otáčkami nad 1200ot/min a jak jsou ty "ďourky" tv…
M-Pol 03.07.2013 18:36
M-Pol
Díky moc, a ještě jeden dotaz, větráky nahoře PC, vím že to není až tak běžné přesto sem už pár case…
Kamil Hons 03.07.2013 22:15
Kamil Hons
Potom to vypadá takto - http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/stoobi/CoolerM aster_Elite430/airflow2.j…
M-Pol 04.07.2013 05:13
M-Pol
Díky
Kamil Hons 04.07.2013 10:20
Kamil Hons
A sestava u které by byl použit větrák na boku? já vím že jsi říkal že se to nedělá, ale strašně moc…
Kamil Hons 04.07.2013 10:28
Kamil Hons
Někdy ty větráky i svítí, zkus vymyslet důvod.
karel 04.07.2013 11:14
karel
Svítí a bliká to proto,aby si pubertální majitelé mysleli,že jsou na diskotéce a ty nahaté holky co…
Karel04 04.07.2013 11:44
Karel04
Co je to profesionálně sestavené PC? Nejúčinnější je a zůstane předozadní "luftování", už pro využit…
M-Pol 04.07.2013 11:37
M-Pol
Profesionálové staví PC tak, aby se prodávaly. A protože mladí frikulíní chtějí vánoční stromky s ve…
Prasak 04.07.2013 14:15
Prasak
Pozor, neřiď se heslem "čím víc větráků, tím víc ADIDAS" :-) PC sestavují profíci, ale dle požadavku…
MachR55 04.07.2013 14:37
MachR55
Díky všem za užitečné rady :) pro příště se jimi budu snažit řídit poslední
Kamil Hons 04.07.2013 16:07
Kamil Hons

Tady ti každý řekne, aby jsi to raději postavil na INTELu.
Pokud nebudu toto řešit, tak bych provedl následující změny:
- zdroj bych nahradil nějakým modelem SEASONIC nebo ENERMAX
- místo SSD bych dal Velociraptor nebo zvedl jeho kapacitu na 120GB
- paměti bych vybral takové, aby měly provozní napětí 1.5V a nízký chladič.

Ok, Díky.
Každopádně otázku Intel vs AMD je těžké rozsoudit ale já osobně a mnoho lidí bude do herního PC vždy preferovat AMD, možná bych zaměnil FX za Phenom, ale určitě bych nepoužil Intel. Ke Zdroji, poradil bys mi nějaký základní rozdíl jak rozlišit dobrý zdroj od špatného a no co hlavně (kromě výkonu) se dívat?

Každopádně otázku Intel vs AMD je těžké rozsoudit ale já osobně a mnoho lidí bude do herního PC vždy preferovat AMD, ...

To je ovšem problém, protože takový názor (vymezení se pro jakoukoliv značku bez zhodnocení skutečného přínosu / aktuální nabídky) je - pokud se stavbě PC chceš věnovat na úrovni a s nadhledem - poněkud "mimo" (dogma?).

AMD Fišera - nechápu proč, výkonově je to nastejno s i3-3220 a desky pro intel jsou dnes už levnější
Gigabyte nechávám bez komentáře, domů mi tahle pseudoznačka nesmí
SSD A-data - parodie na SSD a ještě legrační kapacita, kam se taktak vejdou Win7
budka je hnus červenej kolotočářskej

Tak s výkonem i3 a AMD nemáš pravdu :) Tento AMD procesor je na úrovni i5 nicméně nevadí. Nechápu "zášť vůči Gigabytu, ale je to asi subjektivní názor, s SSD máte pravdu oba, to bych změnil. A jestli budkou myslíš CASE, tak ta je modrá a samozřejmě je to jen o vkusu.
Každopádně díky za názor.

fandů na AMD sem chodí hodně. A ač AMD taky fandím, tak jsem realista. Mají skvělé grafiky (imho lepší než nvidia), ale procesory jsou na tom nyní bledě (vyjma renderistů a aplikací pro HTPC). A už mě fakt nebaví to dokolečka vysvětlovat.

ještě jedna věc u té první skříně, není trochu problém nedostatečné množství ventilátorů? není potom vytížení větráků komponentů zbytečně vysoké? soudím podle vlastní momentální sestavy, když vypnu tu 200 na boku tak se okamžitě zvýší vytížení větráku na grafice a na procesoru. Oprav mne pokud se mílím.

Já osobně ty díry na bočnici vždy zalepuji, aby nevznikal nežádoucí tah vzduchu. Zadní ventilátory a zdroj vytahují teplo z bedny, studenej vzduch to nasaje předem. Někdy nechám nezalepenej kousek perforace na bočnici, aby tama mohl přisát studenej vzduch ke grafice, ale stačí jen relativně malá díra, aby zůstal tah vzduchu zepředu dozadu, protože tím se chladí disky.
Taky zalepím všechny ostatní nežádoucí díry na bedně, např. nahoře, pokud tam není osazen odsávací ventilátor. Prostě díry nechám jen tam, kudy chci nechat proudit vzduch do bedny a tím ochlazovat konkrétní komponenty.

Perforace je důležitá, zvláště u točáku s vysokými otáčkami nad 1200ot/min a jak jsou ty "ďourky" tvarované.
Výměna vzduch je důležitá a to s ohledem na slušné teploty, pokud je zdroj nahoře, tak pomáhá zadnímu ventilátoru při výměně a netřeba dalšího horního.
Takže by to mělo vypadat takto -

http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/stach/chlazeni /chlazeni.jpg

A sestava u které by byl použit větrák na boku? já vím že jsi říkal že se to nedělá, ale strašně moc profesionálně sestavených PC má větrák(většinou 200 nebo 2x 100)na boku. nevyužívá se potom přední větrák pro chlazení disků, boční pro chlazení komponentů (podle zkušenosti je to velmi účinné)a zdroj dole? A nepoužívá se při těchto sestavách třeba ještě jeden větrák nahoru? K airflow ses vyjádřil jasně a chápu to ale vrtá mi hlavou proč to "Profesionálové" staví s těmi větráky na boku.

Svítí a bliká to proto,aby si pubertální majitelé mysleli,že jsou na diskotéce a ty nahaté holky co si prohlíží se kroutí kvůli nim.Pak mají ale celou obrazovku pošahanou.:-)

Co je to profesionálně sestavené PC?
Nejúčinnější je a zůstane předozadní "luftování", už pro využití komín efektu = fyzika základních škol/teplo stoupá vzhůru.
Každé proudění z boku to narušuje, navíc vznikají "hluchá" místa kde dochází k přehřívání.
Pokud někudy do krabice studený vzduch naženu, tak někudy ho ohřátý musím dostat ven, jinak to nemá smysl.

Profesionálové staví PC tak, aby se prodávaly. A protože mladí frikulíní chtějí vánoční stromky s velkým větrákem na boku, tak to tak "profíci" dělají. Holt marketing.
Druhej důvod je ten, že většina beden ty díry na boku bohužel má, sehnat bednu s plnou bočnicí je dneska těžký a obvykle nespadají do kategorie těch levných, což je průser pro profíky, protože jim to snižuje marži (zisk).

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru