Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailemVyřešeno Pouzivate nekdo Driveimage XML?

Ahoj,

potrebuju poradit s timto SW. Potrebuju na netbook program na zalohu. Tohle je malinky a pry schopny. Neschopny jsem ale ja, nemuzu udelat to Bart CD. Muzete nekdo poradit jak je udelat? Pokazde kdyz ho vytvorim a nabootuju z nej a pak z nej vlezu do programu Driveimage, tak se neukaze zadnej disk a pise mne to, ze se musim prihlasit s admin pravy. Vubec nechapu jak anebo kde. Nevim, kde delam chybu. Na webu Runtime jsem o tom nic nenasel a ani navody na Youtube se nezminuji o obnove. Backup jde bez problemu. Plugin Driveimage tam v tom cd mam. Mam tam i plugin Diskexplorer a v nem to vubec nevidi hdd, ktery mam SATA. Uz se s tim drbu pul dne a uvazuju, ze tam dam Nortona, ale zatim ho tam nechci davat. Taky me napadlo, jestli nahodou nemuze delat problem to, ze jde o netbook, ktery ma na HDD jako uplne prvni partition skrytou cast od Lenova. Nekde jsem cetl, ze by to melo umet obnovit pouze na prvni cast HDD a ja na ni mam ten skrytej bazmeg. Hybat s nim nebudu. Kdyz si otevru ve win Driveimage, tak jako disk C totiy ukazuje tu skrytou partition a kdyz zkusim obnovu z win, tak to pise, ze nemuzu obnovovat na systemovy disk. Tak jsem si rikal, ze s tim Bart cd to pujde, ale neco delam blbe, jen nevim co.

Dik.

Předmět Autor Datum
Pouzivam a nie je s tym ziaden problem ani so SATA diskom a particie to vie naklonovat ake chces, je…
MM.. 10.09.2009 19:34
MM..
CD s XP jsem si pujcil. Popisu ti postup, jak jsem to delal, treba jsem nekde delal chybu. CD s XP v…
Radek 10.09.2009 20:48
Radek
Ten program sa ta pyta ze kde su subory Win, musis tam zvolit mechaniku v ktorej je instalacne CD, n…
MM.. 10.09.2009 20:55
MM..
Jo, pta se to a zadal jsem mu cestu k mechanice. CD je XP SP2, ale co je to zac nevim. Mam to sehnan…
Radek 10.09.2009 20:58
Radek
Este ma napadlo ze mozno tam mas SATA v AHCI mode, k tomu neviem ci je ovladac na bartPE CD (predpok…
MM.. 10.09.2009 19:37
MM..
To by mohl byt ten problem. To me vubec nenapadlo. Zkousim to hledat, ale vubec nevim, co mam hledat…
Radek 10.09.2009 20:55
Radek
Mna nezaujimaju informacie o disku ale o RADICI. Obrazky sa daju uz vkladat aj do poradne, nech nemu…
MM.. 10.09.2009 20:59
MM..
No tak to neni dobry. V zivote jsem radic nehledal. Nasel jsem tam ted asi nejpravdepodobnejsi radic…
Radek 10.09.2009 21:13
Radek
No mas urcite AHCI takze bud vypnut v BIOSe AHCI ked to tam vobec je a ked potom este vobec nabehne…
MM.. 10.09.2009 21:18
MM..
Ok, dik. Vyzkousim to. Chtel jsem ten programek vyzkouset. V Biosu to AHCI asi nepujde vypnout. Teda…
Radek 10.09.2009 21:22
Radek
Takze jsem hledal, cetl a zjistil jsem, ze nemam sanci neco takovy udelat. Vzdavam to a zkusim najit…
Radek 10.09.2009 22:33
Radek
Normalne slipstreamoujes ovladace bud do tej instalacky z ktorej robis BartPE alebo do toho BartPE h…
MM.. 10.09.2009 23:26
MM..
No jo, musis to brat tak, ze pro tebe je to brnkacka. Ja jsem byl rad, ze jsem udelal to cd a kdyz j…
Radek 11.09.2009 08:10
Radek
Na tem linku co som dal je to popisane (druha sekcia - how to add storage drivers). Subory ovladaca…
MM.. 11.09.2009 17:15
MM..
No zkusim to, ale nevim, jak to zvladnu. Co znamena odkomentovat znak? Smazat? Ten adresar uz jsem n…
Radek 11.09.2009 17:35
Radek
Driveimage XML nikto nepredava. Ked je to raz zdarma tak by si to kupil len idiot. (P.S. resp. preda…
MM.. 11.09.2009 17:39
MM..
Vim, ale nikde jsem tam nevidel napsany, ze pokud to pouzijes komercne a potrebujes jen 1 licenci, t…
Radek 11.09.2009 17:58
Radek
Tento je pre vsetky intel chipsety od i945 az po dnesne http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.…
MM.. 11.09.2009 17:50
MM..
Zkusim to. Jenze ja kdyz vidim ty prikazy, tak je mne spatne. Nevim totiz co to dela a to nemam rad.…
Radek 11.09.2009 18:02
Radek
co je na tom prikaze skladajuco msa z 10 pismen strasne to nechapem. Co to dela ti pisem. Extrahuje…
MM.. 11.09.2009 18:04
MM..
Ale jo, ja to myslel tak, ze nevidim, co to dela. No a strasne to je v tom, ze to pouzivam 1x rocne…
Radek 11.09.2009 18:05
Radek
Alebo tuna http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?a gr=Y&DwnldID=17883&ProdId=2101&lang=en…
MM.. 11.09.2009 17:56
MM..
Pockej, nehrn toho na me tolik. Musim postupne. Takze prvne zkusim tu horni metodu a pak s timto. XP…
Radek 11.09.2009 18:04
Radek
Mas to pridat do PEbuilderu pred vytvaranim ISO (ten drivers\SCSIAdapter tam uz musi byt niekde, v n…
MM.. 11.09.2009 18:06
MM..
Pokial by to nahodou neslo tak jak to je, tak kedze mas southbridge ICH8 (neviem presne ktory ale ti…
MM.. 11.09.2009 18:02
MM..
Mam teda pouzit ty soubory z toho zipu nebo mam robalit to exe? Jdu to cely rovnou zkusit.
Radek 11.09.2009 18:07
Radek
To je fuk, rozbal to exe to je najnovsie. Pouzivas len subory ktore su v nom vo "winall\driver", ten…
MM.. 11.09.2009 18:09
MM..
Pouziju to z toho zipu, protoze to exe nerozbalim. Jdu udelat to cd. Kde je ten adresar ("winall\dr…
Radek 11.09.2009 18:17
Radek
winall\driver je v exe. V zipe su len subory, zo zipu pouzijes tie vsetky subory.
MM.. 11.09.2009 18:53
MM..
Jo to neva. Uz jsem udelal CD. Udelal jsem to trosku jinak a na velkym PC to nabootovalo a videlo to…
Radek 11.09.2009 19:08
Radek
eSATA je normalne SATA, s tym by nemal byt problem. Musis napisat jaky presne mas problem :) P.S. da…
MM.. 11.09.2009 19:11
MM..
To cd dam hned vedet, prave to jdu zkouset a delam novou zalohu, z ktere to obnovim, ale bootuje to…
Radek 11.09.2009 19:33
Radek
Ja neviem co si tam dal zalohovat a jak (nedavaj RAW mod, RAW mod zalohuje vsetky sektory, aj nepouz…
MM.. 11.09.2009 19:42
MM..
Dal jsem zalohovat celej disk, cca 30gb. Chci to vyzkouset poradne. RAW jsem dal a mam pocit, ze bez…
Radek 11.09.2009 19:58
Radek
Ked si dal RAW tak zalohujes komplet cely oddiel (image bude velky ako cely oddiel), preto to trva.…
MM.. 11.09.2009 20:15
MM..
Aha, ja si toho PS tam nevsiml. Mas pravdu, je dozalohovano a zkopcilo to celej disk. Ted jsem spust…
Radek 11.09.2009 20:34
Radek
U notebooku samozrejme treba instalovat ovladace zo stranok vyrobcu notebooku, ale to co pisem nizsi…
MM.. 11.09.2009 20:37
MM..
A okrem toho INF Update co som dal vyssie by som do tych Win7 nainstaluj aj http://downloadcenter.in…
MM.. 11.09.2009 20:22
MM..
Tak tohle nepomohlo. Zkousel jsem to i pres spravce zarizeni odebrat a pridat nebo aktualizovat a ne…
Radek 11.09.2009 21:08
Radek
Este nieco: jaku verziu Win7 tam mas? Neni to nejaka starsia beta? Inac Win7 release candidate prest…
MM.. 11.09.2009 20:24
MM..
Mam od kamose z prace nejakou verzi ultimate ma to byt posledni verze. On ma pristup na Microsoft. M…
Radek 11.09.2009 20:42
Radek
Z USA si mozes kludne objednat co chces (akurat ti colnici k tomu mozu naparit clo a DPH predtym ako…
MM.. 11.09.2009 20:52
MM..
S clem to vim, ale neresim to, psal jsem to proto, ze jsem kdesi na foru cetl, ze nejakej debil tam…
Radek 11.09.2009 21:16
Radek
A uz si nainstaloval tie ovladace a furt to nejde? Ked to pripojis cez USB, tak by s tym nemal byt z…
MM.. 11.09.2009 22:08
MM..
Jo, mam nainstalovany vse a nejede to, navic to co slo jeste pred chvilkou instalovat uz pise, ze te…
Radek 11.09.2009 22:39
Radek
Ked ani ovladace nepomohli tak uz asi nic. Obnove vo Win by som neveril, prave preto nemam rad MS a…
MM.. 11.09.2009 22:49
MM..
No nejde to a ted jsem jeste zkousel podstrcit radici jiny asi zarazeni nebo co to je a instaloval j…
Radek 11.09.2009 22:57
Radek
No ked do toho budes drbat a nastavovat tam nejake IDE tak to podelat mozes :) Ked to eSATA nejde ta…
MM.. 11.09.2009 23:01
MM..
No uz do toho drbat nebudu. Uz na disk zase vidim, ale vadi mne to, ze tam neni channel ATA a je tam…
Radek 11.09.2009 23:12
Radek
Ved ok ja uz ani nechapem ze co vlastne ti teraz nejde a co si kde menil :-) Ked ten Win funguje tak…
MM.. 11.09.2009 23:20
MM..
Jasne, to chapu. No v podstate jsem mel problem s tim CD a to se vyresilo. To bylo na ntb. Na velkym…
Radek 11.09.2009 23:28
Radek
Neviem co presne si menil, ale ked to mas tak jak to bolo, a ked to aj funguje tak jak predtym, tak…
MM.. 11.09.2009 23:31
MM..
No zatim nefunguje vypnuti pc. Takze do biosu zatim nevidim. Necham to chvilku byt.
Radek 11.09.2009 23:32
Radek
Tak obnov zalohu a uz to potom nechaj tak.
MM.. 11.09.2009 23:34
MM..
Takze jsem pouzil obnovu, kterou nabizi primo win 7. Cas je neuveritelnej. 27GB dat obnoveno za 5 mi…
Radek 11.09.2009 23:58
Radek
Obnov to zo zalohy ghostu alebo driveimage to obnovi uplne vsetko do posledneho bitu. To windowsovsk…
MM.. 12.09.2009 00:38
MM..
ked sa ti nechce obnovovat zalohu a ked si drbal do radicov v spravcovi zariadeni, tak ich v spravco…
MM.. 12.09.2009 00:45
MM..
No to jsem prave zkousel. Zkusil jsem na ty ATA/IDEe kliknout a odinstalovat je, ale uplne se sekly…
Radek 12.09.2009 06:58
Radek
Inac uisti sa ze na tom desktop PC mas tiez SATA v AHCI, niekedy ide hotplug len vtedy ked je v BIOS…
MM.. 11.09.2009 23:05
MM..
Tak jsme vyresil i ESATu. Stacilo prehodit kabl na desce do jineho konektoru. Napadlo me totiz, ze t… poslední
Radek 12.09.2009 11:27
Radek
Radku, na tomhle webu craftcom.net najdeš česky články o BartPE i o vytvoření pluginů. Tuším, že i o…
Pavel 11.09.2009 18:31
Pavel
Jo podivam se tam. Ted vypaluju cd, tak su zvedavej, co z nej vyleze. Jeste par hodin vydrzim a pak…
Radek 11.09.2009 18:51
Radek
A jeste bych mohl napsat, jak to vlastne bylo jednoduchy, kdyby to nahodou nekdo potreboval udelat t…
Radek 11.09.2009 23:40
Radek

Pouzivam a nie je s tym ziaden problem ani so SATA diskom a particie to vie naklonovat ake chces, je uplne jedno kolko tam je a ci su skryte.
BartPE vytvoris presne podla navodu ktory je na webe bartPE. Samozrejme z originalneho instalacneho CD Windows XP (ziadne visty ani iny crep a ani ziadne recovery CD ale normalne WinXP CD - musis mat instalacne CD XP, bez neho to nejde)
Nemusis tam davat ziadne dalsie pluginy okrem driveimage. BartPE ma aj suborovy manager v sebe. Dufam ze ten plugin pre driveimage si tahal plugin a nie ten normalny program (to je rozdiel).

CD s XP jsem si pujcil. Popisu ti postup, jak jsem to delal, treba jsem nekde delal chybu.
CD s XP vrazim do mechaniky. Spustim ten program, kterej jsem stahl z webu, kde je to Bart cd. Ted uz z hlavy nevim, jak se to jmenuje. Ze stranek Runtime.org jsem si stahl plugin driveimage.xml nebo tak nejak se to jmenuje. Ten jsem pridal v tom programku, kterej jsem predtim spustil. Dal jsem vytvorit ISO. Po par minutach je ISO hotovy. Vytahnu XP z mechaniky, dam tam prazdny CD, vypalim ISO a bootuju. Normalne vse nabootuje, ale nevidim na disky,vidim jen na neco od Bartu. Pri spusteni programu Driveimage to pise, ze musim byt spravce. Zkousel jsem i pres prikazovej radek napsat ty prikazy, ktery byly v napovede. Spustilo se sice nekolik sluzeb, ale disk management to nespustilo. Zkousel jsem pak pridavat ruzny pluginy a nic nepomohlo.

Ten program sa ta pyta ze kde su subory Win, musis tam zvolit mechaniku v ktorej je instalacne CD, nevolit tam C:\windows ani nic podobne. Dolezite je to ze jake mas to instalacne CD (original od Microsoftu, ziaden recovery od Dell ani nic podobne).
Potom tam uz len pridas ten plugin z runtime.org, presne podla navodu na runtime.org (maju to tam popisane uplne do detailu myslim ze aj s obrazkami)

Ked to nejde tak mas SATA v AHCI mode (moze sa dat prepnut v BIOSe na IDE mod, potom nemusia nabehnut Win, ale BartPE bude vidiet disky :) Alebo zohnat si AHCI ovladace pre chipset do BartPE

Jo, pta se to a zadal jsem mu cestu k mechanice. CD je XP SP2, ale co je to zac nevim. Mam to sehnany od kamose na rychlo, protoze XP nemam. Respektive jen na ntb, ale tam je to jako recovery oblast na HDD. To cd by ale melo byt takovy, ze se normalne daji nainstalovat win s firemnim klicem. Pry je to cd normalne funkcni.

Este ma napadlo ze mozno tam mas SATA v AHCI mode, k tomu neviem ci je ovladac na bartPE CD (predpokladam ze nie). Takze najprv si over napr. v spravcovi zariadeni alebo BIOSe ze ci je SATA radic v AHCI mode alebo v normalnom IDE mode. Ked je v AHCI tak hladaj googlom jak dostat AHCI ovladac pre tvoj chipset do BartPE.

To by mohl byt ten problem. To me vubec nenapadlo. Zkousim to hledat, ale vubec nevim, co mam hledat. Ve spravci zarizeni ve vlastnostech disku jsem nasel neco o IDE. Jenze nevim, jestli je to ono. Davam sem radsi screen. Snad jsem vyfotil aspon to, co hledam. [http://img186.imageshack.us/img186/8364/hddf.th.jp g]

Na ntb je to takhle, ale na velkym pc, kde to chci taky zkusit, je 100% AHCI, ale tam jsem to nezkousel.

No tak to neni dobry. V zivote jsem radic nehledal. Nasel jsem tam ted asi nejpravdepodobnejsi radice. Muze to byt ono? Radice IDE/ATAPI. jetli jo, tak tam mam 2X Intel ICH8M a jeden z nich je ATA a druhy AHCI a pak je tam jeste jeden IDE. Jenze nepoznam vubec, k cemu to patri . Hledam v tech spoustach blbosti neco o disku, jestli to k nemu patri, ale nic tam nevidim. Nechtel jsem to davat sem, abych to nezaplacaval- ja na Imageshack nevidim ani jeden reklamni obrazek, ale to je jedno. Asi jsem se netrefil, ze?

Takze jsem hledal, cetl a zjistil jsem, ze nemam sanci neco takovy udelat. Vzdavam to a zkusim najit nejakej program, kde se vyrobce postara o to, aby fungoval hned a ne po stazeni programu a doplnku tretich stran a s ICH8 nebo co to je, to pravdepodobne vubec nejede. Te IT AJ poradne nerozumim. Tak jsem uz byl nastvanej na Ghosta a ted musim rict, zlatej Norton, i kdyz ten zatim nejde na Win 7. Tak dik za rady, aspon jsem si vyzkousel i neco jinyho.

Normalne slipstreamoujes ovladace bud do tej instalacky z ktorej robis BartPE alebo do toho BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/help/english/drivers.h tm Adding storage and network drivers to BartPE is very easy

Problem neni ten program ale problem je debilny Windows XP v ktorom nie su ovladace. Podobny problem budes mat pri restore (po nabootovani z nejakeho CD, pri skapanych Windows) s akymkolvek programom. Platene programy mozu mat podporu pre najznamejsie chipsety na tom CD, ked chces tak si za to zaplat (a potom budes mozno riesit tie iste problemy :) a mozno nie). Driveimage je zdarma, a nemoze za to ze XP nepozna AHCI radice, driveimage to nemoze nijak ovplyvnit.

P.S. AHCI ovladace pre tvoj chipset su na www.intel.com (podla toho jaky mas na zakl.doske chipset si tam najdes sekciu support - drivers a v nich "matrix storage manager")

No jo, musis to brat tak, ze pro tebe je to brnkacka. Ja jsem byl rad, ze jsem udelal to cd a kdyz jsem zjistil ze nefunguje, tak jsem nevedel proc. Proto jsem sem psal. To proste nevis, jestli delas nekde chybu ty anebo je to problem treba prave nejakych ovladacu. Vzhledem k tomu, ze jsem si matne pamatoval, ze to pouzivas, tak jsem si rikal, ze to bude programek, kterej bude fungovat, ale neuvedomil jsem si to, ze pouze pro cloveka, kterej si ho i s tim cd nejak pripravi.

Pri obnove z Ghosta nemam problem s nicim, nehledam zadne ovladace a od Nortonu dostanes recovery CD, ktere asi uz obsahuje vse. Nechtel jsem ale Ghosta davat na netbook. Za ten Imagedrive bych i zaplatil, protoze jsem nechapal jeho velikost, ma to par MB, ale vadi mne, ze si vyrobce necha zaplatit za neco(vim, ze je i verze zdarma), co v podstate nefunguje a to debilni cd k tomu nevyrobi a nedoda. Na notebooku mam Ghosta a tam mne to nevadi. Driveimage to nemuze ovlivnit, to mas pravdu, ale muze ovlivnit to, ze udela nejaky zachranny cd, ktery ty ovladace uz v sobe bude mit. Vcera jsem cetl nekolik threadu v AJ a nikdo to nevyresil, pokud jsem spravne royumnel a kdyz jsem videl, co vsechno zkouseli, tak mne z toho bylo spatne. V zivote jsem to nevidel. Samy klikyhaky atd. To je delany akorat pro tebe a tobe podobny a to nemyslim nejak urazlive. Ty se na to podivas a vidis, ale ja bych musel zase nekolik hodin, mozna dni zkouset a hledat a ucit se milion dalsich veci, ktery pouziju jen jednou a za mesic uz je stejne nevim. Kdybych vcera za 40USD koupil Paragon, tak jsem mel klid, jenze nevim, jesli uz pojede i na win7, ale usetril bych cas i penize. Jenze se ne zase nechce stahovat program, zkouset ho a pak zjistit, ze ma spustenych 5 sluzeb. Testovaci HDD ted nemam a zase porad instalovat neco naten, co pouzivam, se mne nechtelo...

AHCI vim, ze stahnu z Intelu i jinde, ale jak z toho udelam plugin pro Bart CD vubec nemam potuchy. Jestli to staci zabalit do cab, tak to zvladnu, ale i tak uz tomu programku moc neverim.
No a jestli je to tak jednoduchy a jen se to stahne a prida, tak nechapu ty dlouhy debaty na netu, kde to nekolik lidi resilo a nevyresilo. Dival jsem se na ten tvuj odkaz a jeste se na to podivam, ale zas kdyz tam vidim ty nesmysly, tak vubec nevim, co s tim. Ja nevim co v tech znacich znamena napriklad krizek, proc jsou tam znaky rovnitka anebo uvozovek atd. No a pokud se fakt jen nejak vytvori ty adresare a nejak do nich nacpes to AHCI stazeny z Intelu, tak jsou lidi, od kterych jsem cetl vcera navody poradni blbci, kdyz se s tim delaji uplne jinak.

Na tem linku co som dal je to popisane (druha sekcia - how to add storage drivers). Subory ovladaca rozbalis, musi tam byt txtsetup.oem, ten zeditujes (odkomentujes: znak # na zaciatok riadku) riadky ktore nie su pre WinXP 32bit (ostane len jeden riadok pre WinXP IA32), a to je cele. Subory nakopirujes do toho bartPE (v urcitej faze vytvarania toho BartPE, ked sa pridavaju do toho subory a pluginy, v drivers\SCSIAdapter vytvoris novu zlozku s akymkolvek nazvom a nakopirujes tam subory). Na tom webe je aj vypisane potom ze jak by to malo priblizne vyzerat ten adresar drivers v BartPE. To je cele. Neni ziaden dovod preco by to nemalo fungovat, nasiel si nejake blbosti a ludia su blbi tak skusaju a pisu blbosti.

Driveimage je zdarma, a neni to OS ale len program a proste potrebuje OS s ovladacmi. To je cele. Autor nemoze distribuovat k tomu aj OS Win, z pravnych dovodov (autorske prava MS). Vacsina ludi nema AHCI v BIOSe zapnute (za prve je to kravina a za druhe su s tym len zbytocne problemy napr. aj pri instalacii WinXP - bez specialnych ovladacov na diskete instalator WinXP tiez nevidi disk, ked mas AHCI zapnute). BartPE s driveimage funguje bezproblemov s vypnutym AHCI. Ked chces mat AHCI zapnute tak treba ovladac, neni to problem len ho tam proste treba nacpat.

Ghost stoji prachy a recovery CD je mozno postavene na nejakom linuxe ktore nejak funguje aj s AHCI, ked chces ghost tak si to kup. Mne staci program zdarma.

No zkusim to, ale nevim, jak to zvladnu. Co znamena odkomentovat znak? Smazat?
Ten adresar uz jsem na webu nasel.
Ovladace mam stazeny, ale potrebuju k tomu jeste ovladace pro velky pc. Muzu to tam dat najednou? Myslim ovladace na ntb i na velkej na jedno BArt cd? Ovladac na velky pc nejsem schpen na Intelu najit, stahl jsem je z Gigabyte. Jenze dalsi problem, jak rozbalit soubor exe? No uz jsem neco nasel, ale jak jsem psal niz, pro BFU je to silene narocny na cas, trpelivost a stejne je vysledek nejistej a moc se to nevyplati. takhle kdyz si stahnes free program, ktery hned po instalaci jede, tak neni co resit, jestli free nebo placenej, ale tady je to jina situace.

Vim, ze je zdarma, ale taky ho prodavaji. Chapu, ze k tomu nemuzou dat Win, ale Symantec a jini vyrobci k tomu recovery CD dodaji a taky k tomu nedodavaji Win. Pro me je to proste nedodelek a to ti nechci nijak urazet program, ktery mas asi rad. Mne se taky zalibil, ale tohle jsou komplikace, se kteryma si bezny uzivatel tezko nejak poradi. Vidis sam, ze co jsem nasel za reci po netu, byly nesmysly a to asi proto, ze to delali mozna o trosku zkusenejsi lidi nez su ja. Neradil jim nikdo jako ty.

Jak jsem rikal, radsi zdarma a maly, nenarocny, ale musi to mit primou umeru. Vcera skoro cely den jsem se s tim drbal. Za tu dobu bych si vydelal na Norton, takhle nemam ani na Norton a ani jsem nezprovoznil program zdarma:-). Ja Norton mam koupenej, ale na netbook ho nedam. Mam sice jednu licenci, ale na to kaslu, kdyz jsem se dnes zase dozvedel jejich licencni politiku k AV. Nedivim se, ze jim to lidi kradou.
Ghost nejede na win 7 a ja mam uz na mych pc win7. Budou delat novej, ale kdovi kdy se to dostane na trh a ja potrebuju zalohovat.

Driveimage XML nikto nepredava. Ked je to raz zdarma tak by si to kupil len idiot. (P.S. resp. predava sa to len na komercne ucely, a komercne v nejakej firme maju na to ludi ktori su schopni to pouzit, a rozhoduje tam potom aj cena, keby mala firma kupit napr. 1000 licencii ghosta (jeden pre kazdy PC vo firme) tak to su ine sumy potom).
Ovladace su aj ako .zip na webe intelu.
Odkomentovat riadok v tom subore znamena pridat znak # na zaciatok riadku.

Tento je pre vsetky intel chipsety od i945 az po dnesne
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?a gr=Y&DwnldID=17882&ProdId=2101&lang=eng
mas pravdu je tam len exe ale daju sa z neho vyextrahovat subory v prikazovom riadku (nasiel som googlom), napr.:
iata89enu.exe -a -p "C:\temp\downloads\SATA\"
tu zlozku si tam zadaj aku chces

pouzijes subory z winall\driver
upravovat myslim ze v tom netreba nic.

P.S. na velkom PC mas tiez zapnute AHCI alebo co? Skusal si tam nabootovat to BartPE a tiez nevidi disk? Jaky je v nom chipset? Urcite chapes ze ovladace zavisia od chipsetu. mozes ich tam vlozit kolko chces.

Zkusim to. Jenze ja kdyz vidim ty prikazy, tak je mne spatne. Nevim totiz co to dela a to nemam rad.

Jo, na velkym mam AHCI taky, nekdo mne tehdy rikal, ze je to lepsi a ted mam problemy na tech win7 s esatou a uz to soubezne resim skoro 2 dny a porad nic. Jen nachazim na netu, ze maji lidi problemy, ale reseni nikde.. Nevi, jestl je to win7, nebo mnou, ze to neumim zapnout.

Cipset v tom velkym pc je Intel P35. Nabootovat Bart jsem nezkousel, zatim jsem se drbal s ntb.

Pockej, nehrn toho na me tolik. Musim postupne. Takze prvne zkusim tu horni metodu a pak s timto. XP nechci instalovat.

Ted jsem se dival na ten adresar "drivers" a on neni pak na tom CD, ktery vytvori pebuilder. Je to normalni nebo to mam blbe a ma to byt i v nem? Nebo on si pri vytvareni toho isa jen nakoukne do drivers a kdyz tam neco je, tak to prida na CD?

Mas to pridat do PEbuilderu pred vytvaranim ISO (ten drivers\SCSIAdapter tam uz musi byt niekde, v nom vytvoris podzlozku napr. intelahci). Samozrejme do ISO dava len to co treba, necpe tam cele instalacne CD. (BartPE ma nejakych 130MB a instalacne CD ma 600MB)

P.S. ja som to neoveroval ci to ide ale neni dovod preco by to neslo.

Pokial by to nahodou neslo tak jak to je, tak kedze mas southbridge ICH8 (neviem presne ktory ale tipujem ICH8R) by som skusil v tom txtsetup.oem upravit na zaciatku tie riadky takto:
[Defaults]
scsi = iaAHCI_8RDHDO

;################################################# ############################
[scsi]

; iaAHCI.inf
# iaAHCI_ESB2 = "Intel(R) ESB2 SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_7RDH = "Intel(R) ICH7R/DH SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_7MMDH = "Intel(R) ICH7M/MDH SATA AHCI Controller"
iaAHCI_8RDHDO = "Intel(R) ICH8R/DH/DO SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_8MEM = "Intel(R) ICH8M-E/M SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_9RDODH = "Intel(R) ICH9R/DO/DH SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_9MEM = "Intel(R) ICH9M-E/M SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_10DDO = "Intel(R) ICH10D/DO SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_10R = "Intel(R) ICH10R SATA AHCI Controller"
# iaAHCI_PCHM = "Intel(R) PCHM SATA AHCI Controller 4 Port"
# iaAHCI_PCHM_1 = "Intel(R) PCHM SATA AHCI Controller 6 Port"
# iaAHCI_PCH = "Intel(R) PCH SATA AHCI Controller"

; iaStor.inf
# iaStor_ESB2 = "Intel(R) ESB2 SATA RAID Controller"
# iaStor_7RDH = "Intel(R) ICH7R/DH SATA RAID Controller"
# iaStor_7MDH = "Intel(R) ICH7MDH SATA RAID Controller"
# iaStor_8R9R10RDOPCH = "Intel(R) ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO/PCH SATA RAID Controller"
# iaStor_8ME9MEPCHM = "Intel(R) ICH8M-E/ICH9M-E/PCHM SATA RAID Controller"

tym vyhodis vsetky ostatne okrem AHCI ICH8R. Keby to potom hadzalo nejake errory tak potom skusit dat ;# namiesto # (neviem zhlavy jak je to spravne)
Ale predpokladam ze to vobec nebude nutne upravovat.

Jo to neva. Uz jsem udelal CD. Udelal jsem to trosku jinak a na velkym PC to nabootovalo a videlo to disky. Na ntb to ted prave zkousim. No jestli to na nem pujde, tak to je opravdu hodne jednoduchy, jen musis vedet, co delat a to jsem doted nevedel.
Nahodou s ti E-SATA konektorem bys nevedel poradit? Asi mozna radsi napisu novej dotaz. Dost me to vadi a zase jsou na netu celkem nesmysly. Ty bys to mozna vedel hned.

To cd dam hned vedet, prave to jdu zkouset a delam novou zalohu, z ktere to obnovim, ale bootuje to a vidi to na disky. Taze to je prvni dobra zprava, snad to pujde i obnovit. Ale zaloha bude cca hodku trvat. No je to pomaly jako sracka. Ghost to ma za par minut, ale neobnovi to na win 7. Aspon to teda hodinu ukazuje.

Ta E-SATA dela na win 7 problemy. Proste ma k velkymu PC pripojen externi hdd pres e-satu. Mam ho vypnuty a zapnu ho jen v pripade, kdyz neco potrebuju zazalohovat. Ve viste se po zapnuti ihned pridaly novy disky (mam ho rozdelenej na 2 partition) a mohl jsem s nima pracovat. Po jeho vypnuti, normalne zmizely z pruzkumnika nebo TC. Ted ve win7 po zapnuti se vubec disky neobjevi, neobjevi se ani kdyz zmenim esatovej konektor. Jedina zmena nastane, kdyz vlezu do spravce zarizeni a dam aktualizovat hardware nebo jak se to tam jmenuje. Pak to disk hned najde, ale po jeho vypnuti (ne odpojeni) zustanou v pruzkumnikovi i TC viset nazvy oddilu. Hledal jsem po netu a ten problem ma vic lidi. Nevim co s tim, zousel hjsem se hrabat v biosu, ale nenastartoval mne pak ani pc. Nastesti jsem to dal dohromady. Nevis co by to mohlo delat? Jo a jeste pokud ten externi hdd zapnu (zapnutim myslim prepinacem, ne zastrceni do pc) pred startem pc, tak to disk najde hned, ale pri vypnuti to zase necha viset v exploreru obe partition.

A jeste jedna vec. Jak ten program nejlip nastavit? Davam sem radsi fotku.

Ja neviem co si tam dal zalohovat a jak (nedavaj RAW mod, RAW mod zalohuje vsetky sektory, aj nepouzite), ale tak velke rozdiely nie su mozne, to nezvladne ani disk fyzicky tak rychlo skopirovat gigabajty dat. Navyse si asi nechal zapnutu kompresiu dat, co je dobre ale kompresia nieco trva.
P.S. k tomu nastaveniu: kompresia NONE znamena ziadna, low znamena slaba, high silna kompresia (kompresia znamena ze image zabere menej GB ale trva to trochu pomalsie).
k tomu shadowing services, ked nabootujes z BartPE tak to je uplne jedno co tam zvolis, ptz oddie4l ktory zalohujes neni pouzivany, nechaj to co tam je. Odporucam aj zalohovat z BartPE a nie z beziacich Win (ptz z beziacich Win odzalohujes nieco co je uprostred pouzivania).

S tym eSATA nema nic spolocne eSATA ale to ze ti tam nefunguje hot-plug (strkanie za jazdy). Bud je na vine BIOS tvojej zakl.dosky (neni v ACPI to co vyzaduje Win7, ak Win7 vyzaduje nejake nove ACPI metody alebo tvoja doska vobec nepodporuje hotplug na SATA ak si si vyrobil eSATA z obycajneho SATA) alebo je na vine nedorobena sracka s nazvom Win7. Tipujem to druhe, ako pozname MS tak je to pravdepodobne. Mozno by pomohli do tych Win7 dat ovladace chipsetu (http://www.intel.com/cd/products/services/emea/eng /desktop/chipsets/377980.htm si najdi svoj chipset a potom tahaj INF update pre Win7 a nainstaluj). Alebo nepouzivaj Win7, alebo to tam furt pripajaj rucne (odpajat to rucne nejakou ikonkou vpravo dole ze odpojit HW pred fyzickym odpojenim disku zasadne odporucam vzdy a v kazdom OS).

Dal jsem zalohovat celej disk, cca 30gb. Chci to vyzkouset poradne. RAW jsem dal a mam pocit, ze bez komprese. Jeste 30minut a jdu delat obnovu a pk napisu vysledek.

Takze v tom kdyz budu delat dalsi zalohu, tak nevyberu RAW mod, kompresi zapnu a co mam vybrat z nastaveni na te prave strane obrazku?

V biosu jsem objevil tyto veci, ktery nevim, co znamenaji.

On Board SATA/IDE CTRl mode a moznosti jsou IDE, AHCI, RAID/IDE
SATA port 0-3 Native mode a moznosti enable/disable. Enable tusim zapne Nativ IDE a disable LEgacy a mam Legacy.

Desku mam porad stejnou, takze si myslim, ze kdyz to predtim jelo s Vistou, tak neni duvod, aby to neslo ted na win7. takze desku vylucuju, alespon podle myho. Nic jsem nevyrabel.
Myslim, ze to nebude problem chipsetu, kdyz to predtim jelo. Vidim to na win7. Rucne to delat nebudu a win7 pouzivat uz budu, uz u toho zustanu. Zvykl jsem si na to a je to lepsi nez vista. Nebo myslis, ze kdyz tam znovu nainstaluju chipset, ze se to jako "probudi"? Co z toho mam stahnout? http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-026488 .htm Co jsem se dival, tak mam vse aktualni. Bios mam posledni verzi.

Tak uz neco zkousim stahovat.

Ked si dal RAW tak zalohujes komplet cely oddiel (image bude velky ako cely oddiel), preto to trva. Ked nedas RAW zalohuju sa len vyuzite sektory a potom to bude trvat tak jak ten ghost ci co. Ja davam aj HIGH kompresiu.
To dalsie nastavenie (som dopisal hore do P.S.) nechaj tak ako to je, zalohu vytvaraj radsej tiez z toho BartPE, aby si nezalohoval Win uprostred behu, a ked nabootujes z BartPE tak na tom nastaveni vpravo nezalezi.

K eSATA: nepisal som nic ze by si nieco nastavoval v BIOSe. To sa nastavit neda, bud to vyrobca dosky urobil dobre alebo nie. Win7 moze chciet nieco novsie v ACPI a ked to ta doska v BIOSe pre Win7 nema tak to proste nema aj ked sa pokrajas, ked robili tu dosku tak Win7 neexistovalo.

Ovladace k chipsetu (a aj ku vsetkym ostatnym veciam - grafika, zvukovka, sietovka, atd) treba instalovat vzdy a do kazdych Windows, ja nechapem preco si furt kazdy mysli ze ovladace netreba. Ano ked nenainstalujes ovladace tak polovica veci nemusi fungovat a druha polovica veci moze fungovat bez ovladacov 10x pomalsie.
Ovladace su zvycajne na dodanych CD, ale nie k Win7, pred 2rokmi ked robili CD k zakl.doske tak asi tazko mohli tam dat ovladace pre Win7. Tak sa nauc hladat si ovladace na strankach vyrobcu, ked povazujes za nutne mat vzdy najnovsie nedorobene srackoWindowsy.
Chipset P35 mas tam v tom zozname co som dal link, to tam nevidis ci co?
doklikas sa sem: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?a gr=Y&DwnldID=18052&ProdId=816&lang=eng

P.S. nehovorim ze tie ovladace pomozu, ale nic ine s tym asi uz urobit nejde (okrem cakania na spasenie od MS vo forme servicepacku o pol roka)

Aha, ja si toho PS tam nevsiml. Mas pravdu, je dozalohovano a zkopcilo to celej disk. Ted jsem spustil obnovu a ukazuje to skoro 4h, to snad ne. SNad se to pohne, ale rychlost asi neni hlavni stranka toho programu. Ghost dela cca 45GB za cca 23minut. Takze z toho CD to bootuje, vidi na disk, zahajilo to obnovu, ale jestli se to povede teprve uvidime. Dam vedet.

Vim, zes nepsal nic o biosu, ale menapadlo, jestli se treba nemusi neco povolit nebo zakazat a ty dve veci o kterych jsme psal neznam.

Ja jsem si myslel a vsude jsem cetl, ze win 7 si instaluji vse samy a co nenainstaluji, ta se doinstaluje rucne. Mne po jejich instalaci jede uplne vse a tak jsem uz dal nic nehledal. Ted jsem zjistil, ze nejede ta esata.
Na ntb jede uplne vse a nemusim instalovat milion SW od IBM a mam skoro o pulku procesu min nez v XP. Vlastne taky nejde jedna vec, neukazuje se on screen kravina pri zvysovani jasu.
JInak chapu, ze ke stare desce nebude nic novy, jen jsem doufal, ze ji nemam az tak starou a ze by to v sobe win7 mohly mit.

Uz jsem to tam nasel, ale ja nestahuju ovladace nikdy od vyrobce, protoze mam nauzeny, ze od vyrobce na ntb od IBm vetsinou nejdou instalovat a tak proto stahuju od vyrobce desky a tam pro win 7 zatim nic neni.

Takze asi jediny reseni je pockat.

U notebooku samozrejme treba instalovat ovladace zo stranok vyrobcu notebooku, ale to co pisem nizsie mozes nainstalovat, neboj nepisem kraviny :) Moze sa to nimi spravit.

Ano instalacka Win7 ma v sebe mnoho ovladacov takze kopa veci funguje hned po instalacii, ale nemusia to byt najnovsie ovlaadce takze je lepsie tam dat nejake aktualne z webu intelu.

Este nieco: jaku verziu Win7 tam mas? Neni to nejaka starsia beta?
Inac Win7 release candidate prestane fungovat v marci, takze ak nemas tie Win7 kupene tak sa snazis zbytocne :-) (budes musiet potom Win7 kupit, ak ich este nemas kupene). Osobne povazujem za zbytocne vyhadzovat peniaze za nove Win7, ked si mal uz nejake ine starsie (a FUNKCNE) Win zaplatene s tym PC.

Mam od kamose z prace nejakou verzi ultimate ma to byt posledni verze. On ma pristup na Microsoft. Mam ted verzi 6.01.7600. Ja je zkousim uz od jara pres betu a RC a jsem s tim vic spokojenej nez s vistou, je to na stejnym pc fakt rychlejsi a i kdyby to byl jen pocit, tak to za to stoji. Na tyhle mam klic od nej a jak dlouho to pojede nevim a je mne to jedno, protoze je mam predobjednany z USA. Kaslu na to, ze by se to nemlo delat. Zaplaceny to dostanou. Ntb mam taky z USA a nikdo to neresi, ze tam mam puvodne AJ win, i kdyz u visty buss. jde menit jazyk legalne. V podstate to umi delat samo bitovou kopii systemu a mozna budu pouzivat ji. Ted jsem to zkousel na druhym pc a za 19 minut to mel hotovy. Neumi to ale prirustkovy zalohy a asi ani recovery nejakyho souboru, to ale asi neumi ani Driveimage. Zkusim to z toho taky obnovit.

Z USA si mozes kludne objednat co chces (akurat ti colnici k tomu mozu naparit clo a DPH predtym ako ti to vydaju, ked ten balik vobec budu kontrolovat, teda ak to mas ako balik)

Ked sa ti tie Win7 pacia tak OK, z teba musi mat MS radost :) Ja som este pred 2rokmi isiel na Win98 a bol som uplne spokojny :)

S clem to vim, ale neresim to, psal jsem to proto, ze jsem kdesi na foru cetl, ze nejakej debil tam tvrdil, ze win koupeny v USA nemuzes legalne pouzivat v EU, ze porusujes EULU, i kdyby, tak mne muzou vlezt na zada. Maji to prodavat za stejny ceny. DPH mne prinejhorsim vrati a ani se to nevejde s cenou do hodnoty, z ktere se ted clo plati.
Ja si system nikdy nekupoval, driv jsem mel kradenej a pak vzycky s pocitacem nebo ntb, takze jsem to neresil. Ja musim mit porad novejsi nebo nejnovejsi veci. Za prve kvuli jinym programum a za druhy kvuli tem samym programum, ktery jsou rok od roku narocnejsi. Mam to vsechno kvuli fotkam a urcite vis, ze kazdy rok mame vic a vic pixelu, takze s tim souvisi potreba novejsiho SW i HW. Kdybych nepotreboval kvuli fotkam ty veci okolo, tak to vubec neresim a mam klidne XP. Jenze ted chci jeste video a to bude jeste horsi. No a ty ultimaty se vyplati. Je tam pry lepsi sifrovani nez je Truecrypt a pak zalohovani celyho disku a nemusim platit za Norton, kterej se sedmickama ted nejede. A vypada to, ze je to opravdu jeste rychlejsi nez Ghost. Ma to XP mod, diky tomu mne jede i 6 let starej skener.
Zalohovani neresim, budu pouzivat to z win. Ted jsem zjistil, ze se cela zaloha da pripojit jako virtualni disk a obnovim si i jednotlivy soubor, coz je super.
Do konce obnovy zbyva jeste skoro hodina..

Sakra a neslo by tu Esatu nejak oblbnout? Kdyz to asi pripojim pres USB tak by to snad videt mohlo. Nebo co kdybych koupil nejakej novej Esata konektor nebo co to je. Jo a tohle nemam strceny primo v desce, ale dole v bedne.

A uz si nainstaloval tie ovladace a furt to nejde? Ked to pripojis cez USB, tak by s tym nemal byt ziaden problem (hotplug na USB zvlada snad aj Win7, to zvaladali aj Win98 :)

Na viac megapixelov nepotrebujes novy OS, vsetky tie programy na upravy urcite bezia aj na XP, a OS nijak neobmedzuje pocet megapixelov. Aj na Win9x si mohol kludne upravovat aj obrazok milion x miliuon pixelov, jediny probelm je zohnat SW ktory taky obrazok vie upravovat :)
Ano mozu mat Win7 nove funkcie (virtualne disky su jedna z tych dobrych), ale okrem toho ze to uz mal MS urobit davno namiesto robenia debilnych zneliek pri spustani Win, da sa to aj bez Win7 s externymi programami.

Inac vela megapixelov neni dobre kvoli tomu ze su potom menej citlive v tmavom prostredi, teraz davali v telke nejaku vystavu a trend je menej megapixelov co znamena vacsia plocha na pixel a to znamena vyssia citlivost v tme ;)

Jo, mam nainstalovany vse a nejede to, navic to co slo jeste pred chvilkou instalovat uz pise, ze ted nejde, ze nemam dostatecne prostredky v pc nebo cosi takovy. Pres USB je to zas pomalejsi. Ted zkousim jeste jednu moznost, ale nevim, co tam vybrat. Objevil jsem tam, ze to umoynuje instalovat ovladace starsich zarizeni, alen ejak tam nemuzu najit to moje.

Tak obnova je hotova. Funguje to, akorat je to silene pomaly. Ted jsem tam chtel zkusit rychlost te obnovy z toho programu ve win a nejde to udelat. Takze bude tou obnovou neco posralo ve win nebo nevim co, protoze predtim to fungovalo.

No nepotrebujes novej system, to je pravda, ale kdyz si koupis novej program, kterej i kdyz neni nutnej, tak je rozhodne doporucenej. Navic nekdy je i nutnej, jak si ted vzpominam, kamos mel CS2 a nedoinstalujes do toho nijak nejaky knihovny na novy rawy a skoro co rok, jsou novy raw formaty i u jednoho vyrobce, takze te v podstate nuti do upgradu vseho. Jo, co ma MS delat nebo ne, to nevyresime, ale mel bys tam jit delat. Myslim, ze bys jim tam vycistil ty jejich zaprdeny kancliky:-).

S velkym poctem pixelu nic nenadelas. Kazdy novy fotak jich ma vic a nemuzes to koupit a pak je nekde doma vyhanet. JInak zalezi na velikosti cipu, takze vic pixelu je treba pro me vyhoda a sum a nic horsi nepocituju. Navic je mne uipne jedno, ze to ve tme jinak foti. Kdo foti ve tme je trochu divnej. Kdyztak uz ma mit blesk a ja ve tme vbec nefotim, takze i kdyby to ve tme nevyfotilo nikdy nic, tak je mne to jedno.

Ked ani ovladace nepomohli tak uz asi nic.

Obnove vo Win by som neveril, prave preto nemam rad MS ako sam vidis - chces nieco obnovit a nejde to :-D To by ta riadne nasralo keby si to fakt surne potreboval a Billa Gatesa by si odstrelil. Robit tam nema vyznam, oni najprv musia skrachovat a potom bude celemu svetu dobre :-D Inac akakolvek obnova vo Win je blbost, nemozes obnovit oddiel z ktoreho prave bezi Windows. To sa musi robit cez nejake boot-CD ako to BartPE alebo nejak po restarte pocas bootovania.

No nejde to a ted jsem jeste zkousel podstrcit radici jiny asi zarazeni nebo co to je a instaloval jsem na nej ovladac AHCI na IDE a zasekl jsem cely win. Puvodne tam bylo ATA Channel 1 a ted tam mam Kanal IDE a disk to vidi, ale nemuzu tam dostat ten channel ata, jak tam byl puvodne. Muzu takhle nejak podelat win? Ptam se proto, aby nebylo lepsi udelat obnovu, polud to teda obnovi i ty radice.

No obnova ve win je ted jina nez asi znas. Maji zachranne cd, stejne jako ghost apod. Na tom ntb uz ta win zaloha jede, takze zkusim i jejich obnovu. Neslo to proto, ze jsem tam mel nainstalovanyho Ghosta, kteryho jsem zkousel oblnbnout nastavenim jine kompatibility pri spousteni.

No ked do toho budes drbat a nastavovat tam nejake IDE tak to podelat mozes :) Ked to eSATA nejde tak to nejde, mozno to poriesia v nejakom servicepacku a mozno je na vine BIOS dosky. Mozes pouzivat USB ono to neni az tak pomale. P.S. mozno by som este pogooglil slova: SATA Windows7 hotplug

Inac odporucam aj zalohu robit nabootovanim nejakeho CD, zaloha z beziacich Win sice urobit ide, ale ja by som takej zalohe neveril (moze byt nejak zrovna registry v nejakom nedozapisovanom stave alebo co a to potom po obnove z takej zalohy neviem neviem co bude robit)

No uz do toho drbat nebudu. Uz na disk zase vidim, ale vadi mne to, ze tam neni channel ATA a je tam kanal IDE a pak taky to, ze jsem musel 2x restartovat a tak si rikam, jestli jsem neco nemohl podelat a jestli nemam radsi udelat obnovu hned, nez to nechat a postupem casu pridat dalsi chybky a pak pr dalsi zaloze jich tam mit zas o neco vic.

Ja jsem zalohy vzdycky delal Ghostem z bezicich win a ani jednou jsem s tim nemel problem. Kdysi jsem mel problem s Acronisem. Takze to bud funguje anebo jsem mel stesti, ale pouzivam to hodne casto, takze to spis funguje. Ty do toho vic vidis, takze vis to co ja ne. Ja nevim co a jak funguje a proto to neresim a zalohuju za behu, jak to nabizi vyrobce. MOzna kdybych vedel, jak to ve win funguje, tak bych to taky radsi delal jak ty.
Takze to muzu uzavrit. CD je uspesne vytvoreny. Dik. Stalo me to skoro dva dnyz kouseni a prisel jsem na to, ze to asi pouzivat nebudu:-)]:(. Uvidim co udela ta obnova z win. Napisu sem pak jestli to bylo rychlejsi.

Ved ok ja uz ani nechapem ze co vlastne ti teraz nejde a co si kde menil :-)
Ked ten Win funguje tak to uz nechaj tak, ked Win nefunguje tak obnov zalohu.

Obnova z beziacich Win ide, len proste moze tam byt nejake riziko pretoze nikto nevie jak to zalohuje prave otvorene nedozapisovane subory. On by s tym nemal byt problem, ale ja ked robim zalohu tak chcem istotu ptz ta zaloha sa neda overit, tak preto to robim vzdy nabootovanim BartPE (staci mi to raz za par mesiacov alebo raz za rok ja do PC nic vkuse neinstalujem, raz za rok nabootovat BartPE mi nijak nevadi)

Jasne, to chapu. No v podstate jsem mel problem s tim CD a to se vyresilo. To bylo na ntb. Na velkym pc nejde ta ESATA, tak jesm menil ty nesmysly, ale ted uz to mam zpet, tak jak to bylo. Myslis, ze to tak mam uz nechat nebo mam celej system pro jistotu obnovit? Jde mne o to, jestli jsem neco nemohl podelat. Nevim, jak to zjistit.

Ja instaluju kraviny castej, takze to i castej delam, protoze returnil nefunguje na 64b, ale ted uz maji betu, ktera jede a tak nebudu muset tak casto obnovovat. Delam to jednou ja nevim, za 3 mesice. Jdu se podivat do toho biosu.

Neviem co presne si menil, ale ked to mas tak jak to bolo, a ked to aj funguje tak jak predtym, tak to mozes nechat tak, nic sa nepodelalo :)

P.S. este oprava predchadzajuceho prispevku:
pisal som ze "Obnova z beziacich Win ide" - to je samozrejme blbost, chcel som napisat "Zaloha z beziacich Win ide". Obnova z beziacich Win samozrejme nejde, resp. neviem si predstavit jak by to prepisovalo oddiel z ktoreho prave bezi Win :)

Takze jsem pouzil obnovu, kterou nabizi primo win 7. Cas je neuveritelnej. 27GB dat obnoveno za 5 minut a asi to budu pouzivat, jen skoda, ze to neumi prirustkovy zalohy. Problem je ten, ze se pc nechce porad vypnout. Nevis, jestli se obnovou obnovi i ty radice atd.? Nechapu proc se to nechce vypnout.

Takze SATA RAID/AHCI mode mam na AHCI.
Onboard SATA/IDE device ma mna Enabled.
Onboard SATA/IDE Ctrl mode mam na IDE.
Nasel jsem jeste nejakej HPET Mode a mam tam 32 bit.

Pak jsou tam jeste serial port a parallel port, ale s tema jsem nikdy nehybal. Je to tak spravne?

Obnov to zo zalohy ghostu alebo driveimage to obnovi uplne vsetko do posledneho bitu. To windowsovske zalohovanie ja neviem co robi a co obnovuje.

S tym SATA moze byt problem to ze
Onboard SATA/IDE Ctrl mode mam na IDE.
z toho mi vyplyva ze pravdepodobne (neviem co mas za dosku) tam mas dva SATA radice, jeden je v chipsete (intel) a ten asi neni nastaveny na AHCI (ked tam mas nastaveny mod IDE), a druhy je nejaky extra radic na doske (nie intel) a ten je v AHCI.
Neviem na ktorom radici mas teraz HDD a teda na ktorom je nainstalovany Windows, z toho by vyplyvalo ze ktory mozes prepnut a ktory nie.
Ale ovladace by bolo dobre nainstalit na oba radice (potom mozno pojde aj hotplug). Ked je onboard (intel) radic nastaveny ako IDE (ne-AHCI), tak tam nedavat ten intel matrix storage ovladac (ten je len pre AHCI). Treba tam dat ovladac pre ten druhy radic (jaku mas presne zakl.dosku?) a v ktorom presne SATA konektore je strceny HDD na ktorom je Win?
Ono to moze byt aj vidno v sprvcovi zadriadeni, ked si to das tam v menu zoradit podla pripojenia. Tak vidis ktory disk je kam pripojeny na ktore radice, a aj co su tam za radice (a aj na ktorom radici je ten eSATA disk, ked ho mas pripojeny tak ho tam vidis)

P.S. ten Intel INF Update si tam nainstalil? Ten je dobre mat v kazdom pripade (ten je aj pre intel radic v mode IDE).

No to jsem prave zkousel. Zkusil jsem na ty ATA/IDEe kliknout a odinstalovat je, ale uplne se sekly win a byl jsem rad, ze jsem to zprovoznil. Udelal jsem tu obnovu jak jsem psal jinde. Trvalo to 5 minut, takze MS ma asi dobrou vec.
Porad premyslim, ze to zkusim pripojit nejak jinak. Rozdelam pc a podivam se, jak je to tam vubec udelany. Skoda, ze to nejde pripojit normalni SATA kablem. Koupil bych delsi a mel bych klid. MOzna totiz byla chyba, ze jsem zapomnel pri instalaci vytahnout ten ESATA konektor z PC. Na druhou stranu si zas rikam, ze kdyz ty problemy maji i jini, tak ze to opravdu bude chhyba win. No uvidime. Prinejhorsim to pripojim pres USB.

Tak jsme vyresil i ESATu. Stacilo prehodit kabl na desce do jineho konektoru. Napadlo me totiz, ze to mam strceny v konektorech, ktery jsou na desce jinak barevne oznaceny a vyrobce je nezyva Gigabyte SATA. Tak jsem to z fialovych strcil do zlutych a uz to bez problemu jede. Takze jsme vyresili 2v1. Tak dik a jestli se nekdy potkame v Nemecku nebo kde to ses, tak mas u me nekolik piv.

A jeste bych mohl napsat, jak to vlastne bylo jednoduchy, kdyby to nahodou nekdo potreboval udelat taky. Takze staci udelat to Bart cd. Do adresare pebuilder, staci nakopirovat do DRIVERS>SCSIAdapter rozbaleny obsah zouboru zip, na ktery sem dal MM odkaz. Nic jsem v nem nemenil. Pak staci vytvorit cd a nabootovat.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru