Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Princip alternatoru - dynama

Zdravim,
Je potreba k -nabuzeni- alternatoru aby nabijel autobaterii jen pohyb-jeho rotace- nebo jak to vlastne je?Co je potreba?

jde mi o to ze jsem dostal elektrotrikolku s realnym dojezdem 5km, chtel bych kvuli dojezdu pridat autobaterii kterou by dobijel alternator.nechci delat nejaky perpetum mobile ale jen prodlouzit dojezd, vim ze to stejne budu muset dobijet.

nebo nmate nejaky jiny napad?me napadlo dynamo ze stare Oktavie ale tam zas nevim jesti ten proud co vyraby neni pro akumulator jedovatej-nepozitelnej.

diky za info.

Předmět Autor Datum
Jen pro upřesnění názvosloví: dynamo dává tepavý stejnosměrný proud (s jednou polaritou), alternátor…
náhodný 20.07.2014 21:44
náhodný
takze kdyz sezenu usmernovac tak z toho dynama udelam stejne alternator? takze dynamo je pase? Puj…
kamzl 20.07.2014 21:59
kamzl
Free energy, "magnerický motor" jazdíš úplne sadara, jak delo.... http://web.gccaz.edu/stem/weirdsc…
nuda 22.07.2014 16:11
nuda
Nedá mi, aby som sa totálne neblafoval, skutočná sila voľnej energie magnetu, napríklad z vykuchanéh…
nuda 22.07.2014 16:24
nuda
Dik za tip zacnu jezdit na pytlik magnetu a medenou spiralu z chlazeni z lednicky.
kamzl 22.07.2014 20:19
kamzl
tahle trojkolka neni Cina.postarali se o ni v Cesku.
kamzl 22.07.2014 19:52
kamzl
Nedáš sa vyprovokovať, gratulujem...
nuda 22.07.2014 20:13
nuda
Moderátor dikuse by asi měl založit další oddíl - "Provokace a vysírání", aby Vám podobní magoři nez…
mirektatra 24.07.2014 17:56
mirektatra
Nuda je odpad, který se ukájí psaním nesmyslů. Podobní se dají likvidovat pouze fyzicky, jinak sem n…
karel 24.07.2014 18:01
karel
elektrotrikolku s realnym dojezdem 5km, chtel bych kvuli dojezdu pridat autobaterii kterou by dobije…
Joseph 20.07.2014 22:02
Joseph
energii pro rotaci alternatoru bych bral prevodem z hnany hridele trikolky, kterou pohani eltromotor…
kamzl 20.07.2014 22:11
kamzl
energii pro rotaci alternatoru bych bral prevodem z hnany hridele trikolky, kterou pohani eltromotor…
Joseph 20.07.2014 22:14
Joseph
na fyziku sem casto chybel, k nabuzeni alternatoru staci snad uzemneni, pripojeni na baterii a jeho…
kamzl 20.07.2014 22:19
kamzl
Pokud budeš z alternátoru odebírat proud, tak rotor alternátoru bude klást odpor (mechanický). Čím v…
Prasak 20.07.2014 22:24
Prasak
A je ti doufám jasný, že to dynamo/alternátor bude fungovat jako brzda? Takže co narveš do alternáto…
Prasak 20.07.2014 22:20
Prasak
Kurde, to jsou nápady :-D:-D Zjednodušim to, když tam přiděláš alternátor/dynamo nebo cokoli jinýho…
Kung Fu Ježek 20.07.2014 22:26
Kung Fu Ježek
Já bych tu rekuperaci při brzdění až tak neodmítal, kdyby přidala třeba jen deset procent, i to by m…
Yarda 21.07.2014 08:10
Yarda
Ano, je to nesmysl.
Martin79 21.07.2014 08:10
Martin79
:.( Tyhle nápady, kdy "nevymýšlím perpetum mobile, ale chci ho udělat", mne vždy rozesmutní. Uvědomí…
mirektatra 21.07.2014 21:32
mirektatra
ono na tohle stačí normální (a běžná) lidská zkušenost s dynamem na jízdním kole, na to snad ani nen…
touchwood 22.07.2014 07:49
touchwood
Alternator ci dynamo ti prevadi mechanickou energii na elektrickou s urcitymi ztratami. Elektromotor…
gilhad 21.07.2014 22:02
gilhad
myslim ze vyreseno, maknul sem na tom du chrapat zejtra to testnu. vyhrala to metoda pridani autoba…
kamzl 22.07.2014 01:07
kamzl
nejzákladnější podmínkou paralelního spojení dvou baterií /zdrojů/ je jejich shodné napětí...
mirektatra 22.07.2014 03:08
mirektatra
za chvíli se mu ta stará baterka nafoukne a bude po fajrontě. ;-) kamzl: Opravdu nechápu, proč jsi…
touchwood 22.07.2014 07:50
touchwood
Popravde, zapojovat klasiky akku paraelne taky neni nejlepsi napad, pokud nejsou fungl novy a nebudo…
bahno 22.07.2014 07:51
bahno
Jen dodam, ze je to blbost z toho duvodu, ze pokud nemaji stejne napeti, tak se ta s tim vyssim snaz…
gilhad 22.07.2014 11:28
gilhad
takze kdyz zapojim paralerne viz obr. tak to nepujde? Je pravda ze mi to furt vyhazuje jistic, ze by…
kamzl 22.07.2014 20:07
kamzl
no to si piš, že tam teče více než půl ampéry! :D
touchwood 24.07.2014 10:44
touchwood
1) tam tece radove vic nez pul ampery. 0.5A pri 12V je vykon 6W. Kolik ma ten motor? 300W? tak tam t…
bahno jinde 24.07.2014 13:26
bahno jinde
tak jsem to testoval, nevim co se stalo ale asi konecna. chytlo to kostru luplo v tom a nemuzu v tom…
kamzl 24.07.2014 20:06
kamzl
Neviem co si tam zapojil k comu konkretne a jak presne, ale v takych pripadoch je prva vec ohmmeter,…
MM.. 24.07.2014 20:13
MM..
jdu na ne...snad to bude tema dratama.mam bobky z toho jestli jsem to neodpalil do kosmu na dobro ce…
kamzl 24.07.2014 20:33
kamzl
Najprv rozmyslaj ze co presne chytlo kostru kde presne, ak toto vies, tak si vies predstavit cestu p… poslední
MM.. 24.07.2014 20:39
MM..
Ševče, drž se svého kopyta!
mirektatra 22.07.2014 14:58
mirektatra
Nic uvidim zitra rano, necham to nabijet, bud to bouchne nebo to pojede. Kdyz ani jedno prepojim to…
kamzl 22.07.2014 20:27
kamzl
v priloze zasilam nejaky foto pro predstavu Pozn.red: jak se davaj fota promo do pripspevku?
kamzl 22.07.2014 20:38
kamzl
přiložíš fotku, klikneš na ikonu "obrázek", přidá ti to "IMG" tagy do textu a pak použiješ drag&drop…
touchwood 24.07.2014 10:43
touchwood
[http://kutilska.poradna.net/file/view/2823-snc0017 2-jpg]
touchwood 24.07.2014 10:43
touchwood
dikec to bodlo;-)
kamzl 24.07.2014 20:34
kamzl
Podle mě je přidávání jakéhokoli dynama nebo altíku blbost. Výkon si tím moc nepřidáš protože to co…
IkaSGC 24.07.2014 12:15
IkaSGC
To co chces je fyzikalny nezmysel. Budes nabijat druhu baterku vybijanim prvej baterky (a este cast…
MM.. 24.07.2014 19:48
MM..

Jen pro upřesnění názvosloví: dynamo dává tepavý stejnosměrný proud (s jednou polaritou), alternátor dává střídavý proud (obě polarity), který se v autech usměrňuje usměrňovačem (usměrňovači).

takze kdyz sezenu usmernovac tak z toho dynama udelam stejne alternator?

takze dynamo je pase?

Pujde to tedy s alternatorem? Od napravy z ozubenyho kola vyse remen na alternator, ktery bude nabijet tu druhou baterii zatim co ja pojedu na tu primarni?

Vim ze jsou potreba urcity otacky aby se nabudil(cca 1500-min)ale jestli jeste neco to bych chtel vedet.

Free energy, "magnerický motor" jazdíš úplne sadara, jak delo....

http://web.gccaz.edu/stem/weirdscience/minato%20ma gnet%20wheel.htm

https://www.google.sk/search?q=magnet+motor+free+e nergy+for+sale&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei= cm7OU9K1D-ep0QXavoCYAg&ved=0CC0QsAQ&biw=960&bih=52 9

Len sa divím, že v ČR nedokážete odtieniť mosazou opozičné pole magnetov situovaných v protipóloch na oske. Jazdíte na neodýmových magnetoch takmer zadarmo, ako u nás doma, keep smilling.

Iba tá Čína robí problém s nerastom neodým vhodných rozmerov, tá Čína....

Moderátor dikuse by asi měl založit další oddíl - "Provokace a vysírání", aby Vám podobní magoři nezacláněli tam, kde někdo potřebuje poradit a pomoci ve věci, která je pro něho důležitá :!:
PRO PODOBNÝ EXOTY MÁM STEJNÝ POCHOPENÍ, JAKO PRO TOHO, KDO NĚKOMU UĚLÁ NĚCO S VOZIDLEM, ABY NEMOHL ODJET A ON PAK POTŘEBUJE STIHNOUT PRÁCI, DOKTORA, NEBO ODVÉZT NEMOCNÉ DÍTĚ ]:(PRO MNE JE TO JEDNOZNAČNÁ ZLOMYSLNOST A ADMIN BY JI MĚL TRESTAT DISTANCEM :!:

elektrotrikolku s realnym dojezdem 5km, chtel bych kvuli dojezdu pridat autobaterii kterou by dobijel alternator.nechci delat nejaky perpetum mobile ale jen prodlouzit dojezd,

a to jako odkud vemeš energii co by mela pohanet alternetor a následne dobít akumulator ???? Pokud budeš pohonu té trikolky pomáhat svojí lidskou silou, tak to nestojí za to, výkon človeka je prej jenom cca 100 Watt trvale, krátkodobe na par sekund 800 Watt a super extra trenovaní jedinci, jako napr jezdci na Tour De France prej zvládají dodávat cca 300 Watt po dobu trváni etapy, takže nic co by stálo za námahu a realne použití

pokud uvažuješ neco jako rekuperace, tak prej od toho opustili témer všichni co se elektropohony zabývají, prej to nestojí za konstruční komplikace, prej prínos z toho v reálu je jedna veliká "0"

pokud uvedené fakty znáš, vyvstáva otázka proč se myšlenkou o alternátoru a dobíjení vúbec zabývaš

.... :puff:

energii pro rotaci alternatoru bych bral prevodem z hnany hridele trikolky, kterou pohani eltromotor(300W) z primarni baterie.

me spis jde o to jestli to je realny ji aspon tu pridavnou takhle za jizdy kapku nabijet a v pripade potreby ji pouzit na dojeti.

jinak vim ze by bylo nejjednoudussi ji nabijet klasicky autonabijeckou ale tohle mi vrta hlavou proc to nezkusit...a jestli to mam zkouset.

Pokud budeš z alternátoru odebírat proud, tak rotor alternátoru bude klást odpor (mechanický). Čím víc odebíráš, tím víc to brzdí. Tříkolku ti to zpomalí. Nastuduj na netu "zákon o zachování energie". Alternátor je jen měnič mechanické energie na elektrickou.

A je ti doufám jasný, že to dynamo/alternátor bude fungovat jako brzda? Takže co narveš do alternátoru, o to víc musí vydat pohon, tedy elektromotor a baterie, na kterou to jede + značný ztráty, takže prakticky nic nedobiješ a dojedeš výrazně míň.

Kurde, to jsou nápady :-D:-D Zjednodušim to, když tam přiděláš alternátor/dynamo nebo cokoli jinýho co se bude pohánět od nápravy kterou pohání elektromotor, ujedeš místo 5ti km 4 :-D Takže tudy cesta ke zvýšení dojezdu fakt nevede.

Já bych tu rekuperaci při brzdění až tak neodmítal, kdyby přidala třeba jen deset procent, i to by možná někdy pomohlo. Nebo jsem se dočetl o nějakém mechanickém systému co umožňuje uložit energii třeba při zastavení před křižovatkou a využít ji při rozjezdu, prý si to někdo udělal i do jízdního kola (ale nepochopil jsem, jak to vlastně funguje). Ale obávám se, že to přesahuje možnosti této poradny a znalosti místních poradců (včetně mne) a znamenalo by to zásah do elektrického vybavení tříkolky, samozřejmě do elektronické regulace a asi i jiný elektromotor.

:.( Tyhle nápady, kdy "nevymýšlím perpetum mobile, ale chci ho udělat", mne vždy rozesmutní. Uvědomím si beznaděj úrovně základního školství :.(
I rekuperace je zejména pouhé využití brzdného účinku a nejlepší využití baterie je jezdit tak, abych nebrzdil vůbec - tedy pouze z kopce. Ano, je to nesmysl ]:(

Jo, a ještě k tomu principu: Alternátor se od dynama liší způsobem usměrnění. V obou se indukuje napětí v cívce, ale dynamo jej usměrňuje "mechanicky" tak, že přepíná komutátorem na výstup pouze tu cívku, která má v té fázi/okamžiku správnou polaritu. Alternátor odebírá z cívek indukované napětí stále a "přepólování" provádí pomocí polovodičů tak, aby na výstup byla připojena cívka /cívky/ ve správné polaritě. Kresba - viz přítel gůgl :-)

Alternator ci dynamo ti prevadi mechanickou energii na elektrickou s urcitymi ztratami. Elektromotor ti prevadi elektrickou energii na mechanickou, opet se ztratami. Baterie ti uchovava elektrickou energii, opet se ztratami.

Takze pouzit baterii k pohonu elektromotoru k pohonu dynama k nabijeni baterie znamena se znacnymi ztratami nabijet tu druhou baterii z te prvni. Pokud to cele das do trikolky, tak DALSI energie z te prvni baterie se pouzije na pohon te trikolky.

Takze po chvili budes mit prvni baterii vybitou zcela, druhou nabitou trochu a trikolka se zastavi. Kdyz prepnes baterie, tak jeste kousek popojede, ale porad to bude (o vsechny ty ztraty, a ze jsou znacne) min, nez kdybys jen zapnul elektromotor trikolky na baterii a nebrzdil to dynamem.

Nemluve uz o tom, ze se trikolka zastavi driv, nez baterii vybijes do nuly, takze ti tam zbude kus nevyuzite (a nevyuzitelne) energie, cim vic baterii takhle budes prostridavat, tim vic kusu ti tam zbude.

Je to jako kdyby sis najal sluhu, aby kdykoliv budes v obchode platit, tak ti z penezenky vytahnul nejake penize a schoval je na priste. S tim, ze kdyz uz to ten sluha bude delat, tak si cast tech penez vezme pro sebe a rovnou je utrati.. Samozrejme, ze po chvili provozu budes mit nejakou rezevu u sluhy, ale kdyz to za mesic spoctes, tak sis za vyplatu toho nekoupil zdaleka tolik, co obvykle, protoze jsi krome potravin musel platit sluhu a navic to, o co te stahnul, stejne z casti uz prozral. Ale ano, najdes v jeho kapse nejake mince ...

myslim ze vyreseno,
maknul sem na tom du chrapat zejtra to testnu.

vyhrala to metoda pridani autobaterie 44Ah s paralernim zapojenim na stavajici.Pro jistotu jsem pridal pojisku a bateriak na tu pridavnou a doufam ze se zitra-teda dneska budu tesit z delsi jizdy.

snad

Nabijeni budu resit po staru-autonabijeckou.

jen nevim jestli to nabijecka utahne.zkusim az je vybiju.

...sledeuju ale to ze ta pridavna baterka se pri jizde vari a pri jejim odpojeni zase trikolka piska.

dnes na to prdim du spat a doladim po navratu.

Jen dodam, ze je to blbost z toho duvodu, ze pokud nemaji stejne napeti, tak se ta s tim vyssim snazi dobit tu s nizsim na stejne napeti. I kdyz maji stejne napeti, ale jiny vnitrni odpor, tak se ti vic vybiji ta s nizsim odporem (ta lepsi) a pak se ji ta horsi snazi dobit a zase ti tecou proudy mezi tema baterkama i kdyz "nic nedelas". Jakmile nemaji stejnou konstrukci, tak tam ten rozdil napeti mas z principu a na nem se ti casem vyvari veskera dostupna energie.

1) tam tece radove vic nez pul ampery. 0.5A pri 12V je vykon 6W. Kolik ma ten motor? 300W? tak tam tece proud 25A, takze pojistku minimalne 30A spis 40 kvuli rozjezdu
2) podle toho dimenzovany vodice, takze alespon 6mm^2
3) 6AH tech puvodnich baterek je zcela zanedbatelnejch, nechal bych si je odpojeny jako rezervu, ze se to eventualne prohodi a jezdil jenom na ten velkej akumulator. Za problemy s paraelnim spojovanim akumulatoru to nestoji, dyt je to nejakejch 12% celkovy kapacity.
4) pokud je to normalni baterka z auta, pujde relativne rychle do kopru, ty nejsou staveny na hluboky vybijeni. Faktem je, ze nejakou dobu to fungovat bude a mozna je i levnejsi koupit 2 supermarketovy akumulatory nez jeden specialni trakcni.

tak jsem to testoval, nevim co se stalo ale asi konecna. chytlo to kostru luplo v tom a nemuzu v tom nikde najit nejakou pojistku,spis zadnou, nebo neco co by tak vypadalo.

Konecny reseni jsem zvolil jak je psano nize, ty primary jsem odpojil a jezdil jen na to Aku z auta.

Ale jak jsem psal ne moc dlouho.kdyz zaslu fotky vnitrnosti nepoznal by jste tam nekdo v tom pojistku?Nebo neco co by to chtelo vymenit kdyz to chytlo kostru?

Neviem co si tam zapojil k comu konkretne a jak presne, ale v takych pripadoch je prva vec ohmmeter, a meras tie spoje, ci si nespalil draty. Oni take akumulatory daju vpohode 100Amperov (a to je este len 1 konska sila), 100A roztavi vsetko, hlavne ak to tam zapajas paralelne (=do skratu ak nesuhlasia napatia)

P.S. ak si to nezapajal paralelne na povodne a ak suhlasilo povodne a nove napatie tak by nemal byt problem, ohmmeter je ale aj tak prva vec ktoru mas pouzit. Mozes kludne aj fotit ak chces, ale bez merania je to potom jak vestit z rozsypanej kavy.

P.S. aha tebe to chytlo kostru, tak to hladaj roztavene draty :-)

Najprv rozmyslaj ze co presne chytlo kostru kde presne, ak toto vies, tak si vies predstavit cestu prudu, od minuspolu baterky po kostre cez to miesto az k pluspolu, a na tej ceste je nieco odsrate. Ak je na tej ceste aj nejaka elektronika tak je odsrata aj ta, ak ne tak neni.

Nic uvidim zitra rano, necham to nabijet, bud to bouchne nebo to pojede.

Kdyz ani jedno prepojim to uplne od zacatku tak, ze hned za primarni baterie, soupnu bateriak to samy za tu pridanou az je vyjedu primar, vypnu je a pustim stavu z ty druhy.

To by slo ne?

Podle mě je přidávání jakéhokoli dynama nebo altíku blbost. Výkon si tím moc nepřidáš protože to co nabiješ do té baterie zase stratíš tím aby jsi vůbec ten alternátor uvedl do chodu. V koncovém stádiu ujedeš ještě míň. Spíš bych být tevou nějakým vhodným způsobem přidal jednu nebo 2 baterie a dobíjel je vždy když stojí doma. Zvedneš si tak kapacitu i dojezd.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru