Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Profesionálna sada nožov pre kuchárov - názor profi kuchárov vrelo vítaný

Ahojte.

Prosím o radu ohľadom výberu sady nožov. Rád doma varím a k okrúhlym narodeninám by som si chcel podarovať profesionálnu sadu nožov. Nepoznám ale žiadneho profesionálneho kuchára, s ktorým by som sa mohol poradiť.

Páčia sa mi také sady s puzdrom, ktoré sa občas mihnú vo filmoch, napríklad "Rozpaky kuchaře Svatopluka".

Ďakujem za všetky rady aj za prečítanie.

Předmět Autor Datum
Nějaký cenový limit, nebo rozpětí? Kolik nožů si tak představujete? Osobně používám nože od Zwilling…
Kurt 22.07.2012 13:53
Kurt
Ďakujem za zaujímavý tip. Cenový limit je max. € 600. Nad počtom nožov som zatiaľ nepremýšľal. Celk…
pilot 22.07.2012 14:18
pilot
Já tedy mohu vřele doporučit Plzeňského nožíře pana Poka, nebo pak KDS. Ovšem člověk musí vědět co c…
Uroboros 22.07.2012 14:37
Uroboros
Ďakujem za postreh. Súhlasím, zo sady používam najčastejšie jeden nôž. Kvalitná a pekná sada nožov…
pilot 22.07.2012 14:44
pilot
Tak to je fakt, stačí mi čtyři nože od Poka - klasika s dřevěnou střenkou. Občas je i brousím, pocho…
ms 22.07.2012 22:36
ms
Vezmu to pozpátku. Brousit si nůž sám je prasárna a ještě větší různými protahováky. Dobře nabroušen…
Henessy 22.07.2012 14:41
Henessy
Ohľadom brúsenia zastávam rovnaký názor. Ďakujem za tip na Solingen.
pilot 22.07.2012 14:49
pilot
Brousit si nůž sám je prasárna Co je ještě prasárna? Opravovat si auto? Kolo? Nevidím důvod, proč…
Kurt 22.07.2012 15:04
Kurt
S názorem na sady se shodneme, ale on se na sadu ptal - to musí vědět sám, jestli jí potřebuje. Čem…
Henessy 22.07.2012 15:29
Henessy
Jenže takovýho odborníka, kterej to umí a nenadělá víc škody, než užitku, abys pohledal. Z nouze jse…
Kurt 22.07.2012 15:41
Kurt
Se Solingenem souhlasim, sam mam doma Wüstenhof k naproste spokojenosti.
JR_Ewing 22.07.2012 19:49
JR_Ewing
Ďakujem za tip - ktorú radu používaš?
pilot 22.07.2012 21:26
pilot
řadu Grand Prix II, kovane noze (krasne zvoni), uz pet let udrzujeme pouze vocilkou. Mame nuz na mas…
JR_Ewing 23.07.2012 11:12
JR_Ewing
Danke danke :-) Toto? http://www.wusthof.ca/desktopdefault.aspx/tabid-89 /188_read-1390/52_view-135…
pilot 23.07.2012 18:09
pilot
No, kupoval jsem to v menší sadě ve větším špalku, abych mohl časem doplnit, co mi bude chybět. Takž…
JR_Ewing 24.07.2012 08:48
JR_Ewing
Už řezání papíru ježí kuchařovi vlasy. A to ti řikal Babica, ne?! A jen tak mimochodem, kdy jsi vid…
tatranský čaj 23.07.2012 12:03
tatranský čaj
kuchař potřebuje tyto nože -a bez nich to nejde- vykošťovací,porcovací, filetovací.Pandlák se dá pou…
Henessy 25.07.2012 10:24
Henessy
Prasarna je sverit dobry nuz nejakemu radobyodbornikovi typu "nuzky, nore brousiiiim. Hrance dratuju… poslední
gilhad 20.08.2012 19:55
gilhad
Nože brousím sám, buď diamantem, nebo keramikou. Nicméně, tyhle nože se při slušném zacházení nebrou…
Kurt 22.07.2012 15:06
Kurt
pilot: mrkni sem: products.html Celá sada je podle mě zbytečnost, vystačíš si s malým nožem na zele…
martas38 22.07.2012 15:42
martas38
Veľmi pekné. Ďakujem.
pilot 22.07.2012 15:47
pilot
Ještě bych dodal, že ty nože jsou absolutní špička, u spousty z nich si můžeš vybrat nabroušení od s…
martas38 22.07.2012 18:02
martas38
Čo znamenajú údaje 70/30, resp. 50/50?
pilot 22.07.2012 21:16
pilot
Tipuju úhel, jakým je broušeno ostří. 50/50 znamená, že je ostří z obou stran pod stejným úhlem- tva…
Potkan007 22.07.2012 21:47
Potkan007
Přesně tak.
martas38 23.07.2012 19:39
martas38
Co se týče materiálu, doporučuji nože z oceli VG10.
martas38 22.07.2012 18:04
martas38
Už se tu zase blbne. Úhly broušení, materiál a jeho technické značení. Mám doma 50 let starý ZWILLIN…
Henessy 23.07.2012 14:09
Henessy
Hádám, že to stejné logo na mých nožích jako na tvé 50 let staré kudličce, nebude náhoda. ;-) BTW: N…
Kurt 23.07.2012 15:09
Kurt
Já tedy nevím, ale my máme doma tyhle nože a ještě se nám nestalo, že bychom neuvařili... :-)
rokator 23.07.2012 14:59
rokator
super vlákno, v září má jeden můj kamarád šéfkuchař narozeniny. Ale já přemýšlel o Fiskars (dva velk…
cpc 23.07.2012 15:11
cpc
Fiskars je dobrý základ, ale jsou to obecně takové plechovky, pořádná kudla vypadá jinak.
Kurt 23.07.2012 15:23
Kurt
Já mám tyhle. kai-pure-komachi mám celou sadu už 5let a super. Dostaj jsem je na kuchařském školení…
Tony.Dac 23.07.2012 15:46
Tony.Dac
Len tak popri ceste - v našej rodine sa traduje, že nože (a celkovo nič ostré) by nemali byť predmet…
pilot 23.07.2012 18:17
pilot
Profi nože jsou-F.Dick.Potřebuješ i ocílku stejné značky,obyčejná je k ničemu. Špatné nejsou ani Sol…
tuta 23.07.2012 19:16
tuta
Solingen je německé město, ve kterém je několik desítek nožířských firem různé kvality a "Solingeny"…
martas38 23.07.2012 19:43
martas38
Nesmíš je kupovat na návsi.
tuta 23.07.2012 20:30
tuta
Já kupuju japonský nože a rozhodně ne na návsi.
martas38 23.07.2012 20:34
martas38
Jo, přes pověry je moje máma. Přesně tohle říká taky - nože by se neměly darovat, aby se "Nepobodalo…
Kurt 23.07.2012 20:04
Kurt
Tak to je úplne super, takáto neutralizácia povery. Geniálne!
pilot 23.07.2012 20:24
pilot
Kamoš si sadu Fiskars koupil a je z ní vcelku nadšen. Asi do něčeho takovýho taky půjdu, protože těc…
Prasak 23.07.2012 22:15
Prasak
Jo, tak srovnat Fiskars a Tescomu můžu taky. Jenže: Tescoma je všechno. Oni si nechají vyrobit v Čín…
Kurt 23.07.2012 22:24
Kurt
Právě jsem si prohlídnul eshop Fiskarsu, vybral jsem si 4 kudly + ocílku a vyšlo to na nějakých 1300…
Prasak 23.07.2012 22:33
Prasak
Jo, z téhle řady mám kuchařský a okrajovací. To jsou ty "plechovky", co jsem psal - tzn. mají vcelku…
Kurt 23.07.2012 22:52
Kurt
No a můžeš doporučit něco solidnějšího od Fiskarsu? Tedy neplechovku? Ten nůž od tescomy, co mám, je…
Prasak 23.07.2012 22:53
Prasak
No to můžu, třeba tenhle: http://www.rr-naradi.cz/fiskars-857311-nuz-kuchars ky-17-cm Je to řada FF…
Kurt 24.07.2012 07:30
Kurt
Jak se tak dívám, tak tento obchod vychází vůči jiným o dost levněji. Jen se rozhoduji, jestli velke…
Prasak 24.07.2012 22:26
Prasak
Ten jejich ostřič bude dobrý na rychlé zničení výbrusu. Určitě ocílku (a s ní trénovat na něčem za 7…
martas38 24.07.2012 22:48
martas38
Ty nože od Poka vypadají taky slušně a máš pravdu, cenově to není zlý.
Prasak 24.07.2012 23:08
Prasak
Nože od Poka bych bral, ale musel bych si je osahat. A do Plzně to mám daleko. Kdybych měl vedle seb…
Kurt 24.07.2012 23:12
Kurt
No, vypadá to, že to bude Pok. Nože z Typu 1 mají střenku, která by mi vyhovovala, výběr solidní, ce…
Prasak 24.07.2012 23:22
Prasak
Nemusíš ani do Plzně. Prodává to spousta kamenných obchodů s noži. Ale nejsou všude....
martas38 24.07.2012 23:28
martas38
No v naší okresní vesnici nejsou určitě. Kdyby někdo věděl, kde je sehnat v Pardubicích či HK, sem s…
Kurt 25.07.2012 10:34
Kurt
Napsal jsem panu Pokovi mail. Čekám už den a zatím nic... :-(
Prasak 26.07.2012 23:56
Prasak
Zareagoval nakonec a nebo musels volat?
Moas 03.08.2012 21:33
Moas
http://kutilska.poradna.net/q/view/58586-profesion alna-sada-nozov-pre-kucharov-nazor-profi-kucharov…
Prasak 03.08.2012 21:45
Prasak
Tak už mám kudličky od Poka taky. Objednáno emailem - zasláno na dobírku - celý to bylo vyřízený běh…
frantisek zalud 16.08.2012 11:24
frantisek zalud
Na broušení brousek. Na obtahování ocílku. Ostřič neber - zbytečně ubírá materiál a nůž s tím pořádn…
Kurt 24.07.2012 22:57
Kurt
Neříká se mi to lehce, ale zřejmě tu není ani jeden kuchař a nejedná se o nástroj k denní osmihodino…
Henessy 24.07.2012 11:50
Henessy
Filetovací nůž se zde zove plechovka Píšeš kraviny. Jestli neumíš číst, tak si od někoho nech pora…
Kurt 24.07.2012 12:03
Kurt
Pokud si koupíš kuchyňák Victorinox, když už se pohybujeme v této cenové relaci, budeš o mnoho spoko…
martas38 24.07.2012 19:49
martas38
Opravdu je to reakce na mne? Fiskars jsem tu za plechovky označil já, žádný kolega. Kuchyňák Victori…
Kurt 24.07.2012 20:21
Kurt
Pardon bylo to na Prasak.
martas38 24.07.2012 22:10
martas38
Drahý příteli.Při posuzování nožů si pleteš poslání s po*ráním.Ujasni si, že jsou nástroje profi a h…
Henessy 24.07.2012 22:25
Henessy
Najdi mi, kde jsem o filetovacím noži napsal, že je to plechovka a neodváděj téma jinam. Opravdu mi…
Kurt 24.07.2012 22:55
Kurt
Napsals,že ořezávací nůž je plechovka. My kuchaři tento termín neznáme.Jelikož ořezávací nůž je náze…
Henessy 25.07.2012 10:03
Henessy
Napsals,že ořezávací nůž je plechovka. Nenapsal. A nevím, kde jsi na to přišel. Co jsem napsal: F…
Kurt 25.07.2012 10:32
Kurt
Jo, z téhle řady mám kuchařský a okrajovací. To jsou ty "plechovky", co jsem psal - tzn. mají vcelku…
Henessy 25.07.2012 12:33
Henessy
Že ořezávací nůž v kuchyni neexistuje a tvému popisu odpovídá nůž filoetovací se asi shodneme. Z toh…
Kurt 25.07.2012 12:45
Kurt
Hodinky za pár litrů bych ťamanovi na zkrácení tahu klidně do rukou dal, dokonce i ty mé za hodně li…
Henessy 28.07.2012 13:48
Henessy
Tak dneska mi přišly nože od pana Poka. Krásná práce, bez kazu a chybičky, lehký, ostrý jak břitva.…
Prasak 03.08.2012 15:41
Prasak
Krása. Gratulujem a ďakujem za fotky. Koľko Ťa to vyšlo?
pilot 03.08.2012 17:42
pilot
300 + 300 + 500Kč + poštovný. Ceny jsou na webu pana Poka. Objednávky přes mail, či jejich formulář…
Prasak 03.08.2012 18:09
Prasak
Nádhera. S takovým vercajkem by snad byla radost nechat se i vykulčit.... :-D
RITCHI 03.08.2012 19:08
RITCHI
No však jsem s tím hnedka uvařil oběd. Radost s tím fidlat :-)
Prasak 03.08.2012 19:51
Prasak
Já si nikdy nevšiml že je na Klatovský nějaké nožířství a to se tam pohybuji dost cesto. Potřebuji t…
manas 03.08.2012 20:35
manas
Křižovatka Klatovská Tylova "U Práce" > směr na Bory od rohu ulic od Galanterie, bývalého knihkupect…
ms 05.08.2012 00:19
ms
Já vím kde to je, adresu jsem si zadal do Google map a dokonce jsem se na ten obchod kouknul přes St…
manas 05.08.2012 08:45
manas
Gratuluji! Myslím, že sis vybral dobře co se druhů nožů týče. Ta cena je bezkonkurenční. Když se k n…
martas38 03.08.2012 23:45
martas38

Tak to je fakt, stačí mi čtyři nože od Poka - klasika s dřevěnou střenkou. Občas je i brousím, pochopitelně ručně na keramice.
Pozn.: Co jsem byl kdysi poučen, tak jednostranné ostří se používá na řez tenkých plátků a je to známo i v Evropě (tvrdé sýry)...

Vezmu to pozpátku. Brousit si nůž sám je prasárna a ještě větší různými protahováky. Dobře nabroušený nůž se jen obtahuje ocílkou. Musíš se ale k němu chovat slušně. Už řezání papíru ježí kuchařovi vlasy.
Sady jsou pro radost na doma. Představa, že bych pomocné síle dal nůž na loupání zeleniny, nebo škrabku či cokoliv jiného z mé sady je směšná.
Kup si sadu od nějaké firmy ze Solingenu (Nápis na noži Solingen je stejný jako Brno a nemusí mít s kvalitou nic společného.) Vyber si něco co se ti líbí. Kvalita bude zaručena.

Brousit si nůž sám je prasárna

Co je ještě prasárna? Opravovat si auto? Kolo? Nevidím důvod, proč bych měl svůj nůž dávat z ruky jen proto, aby mi ho někdo cizí nabrousil. Zvládnu to sám a lépe.
S názorem na sady se shodneme, ale on se na sadu ptal - to musí vědět sám, jestli jí potřebuje.

S názorem na sady se shodneme, ale on se na sadu ptal - to musí vědět sám, jestli jí potřebuje.

Čemu jsi nerozuměl ve větě:

Kup si sadu od nějaké firmy ze Solingenu (Nápis na noži Solingen je stejný jako Brno a nemusí mít s kvalitou nic společného.) Vyber si něco co se ti líbí. Kvalita bude zaručena.

:-D:-D

proč bych měl svůj nůž dávat z ruky

Protože to je činnost která potřebuje cvik, nejen vědět jak se to dělá.Já to mám taky okoukané z filmu o zvláštních jednotkach, kterak sedí na pařezu a obtahují svůj kniff.Ale když to chci mít rovné a správný úhel tak dám přednost odborníkovi, ale ne s kotoučem ve vysokoobrátkové brusce.

Jenže takovýho odborníka, kterej to umí a nenadělá víc škody, než užitku, abys pohledal. Z nouze jsem se to naučil sám. Začínal jsem na levnějších kudlách od KDS, které mají tu výhodu, že ostří drží tak mizerně, že se dají brousit každou chvíli (a navíc nestojí moc). Co se týče úhlu - taky to neudržím v ruce, mám na to udělátor. :-)

Už řezání papíru ježí kuchařovi vlasy.

A to ti řikal Babica, ne?! A jen tak mimochodem, kdy jsi viděl nějakého kuchaře řezat papír? A vůbec, na co kuchař potřebuje nějakou speciální sadu nožů, to snad potřebuje řezník a to ještě takovej, co má na autě všechny možný samolepky, na zrcátku deset fujtajblíků a za zadním oknem kejvacího pcíka.
Takový silácký řeči typu že USA "uzbrojilo" CCCP a nože si nechávám brousit v SRN, mám nejradši. Jestli tedy něco víš o nožích a broušení, tak tady v Česku moc firem není a s čím jako profík budu dělat, když tu děsně drahou sadu pošlu někam? Jako amatér si nabrousím nůž doma, nic na tom není.
PS. Chtěl bych vidět, co se ježí Pohlreichovi, při řezání papíru. Jo a kdo se bojí brousit nože, ať si objedná kudličku z USA, dělá je tam nějakej borec ručně. Ty levnější stojí $15000 a nemusí se do smrti brousit (čekací doba je rok). :puff:

Prasarna je sverit dobry nuz nejakemu radobyodbornikovi typu "nuzky, nore brousiiiim. Hrance dratuju, letujuuu".
A samozrejme jsou prasarna koleckove otrhavace ostri (brouskem se to nazvat neda).

Kdyz clovek vi, co dela, ma trochu cviku a trochu rozumne vybaveni, tak si muze nabrousit nuz tak, jak mu to zadna bezna firma neudela (a uz vubec ne za beznou cenu).

Kazdy nuz chce cas od casu nabrousit, v zavislosti na typu a frekvenci pouzivani, materialu a zpusobu jeho zpracovani a tak podobne. Ocilkou se da ostri udrzovat a prodlouzit mu zivotnost, ale pokud nejde o "brousici ocilku" a material typu blato, tak se jen interval mezi brousenimi prodlouzi.

Ještě bych dodal, že ty nože jsou absolutní špička, u spousty z nich si můžeš vybrat nabroušení od smrtícího po půlící padající vlas :-)
Jen pokud bys měl zájem o nějakýho japonce, dej si pozor na výbrus. Evropské nože jsou broušeny 50/50, ale japonci mají často 70/30, nebo jednostranný výbrus, což je pro evropana trošku nezvyklé. Ale většina nožů je na těch stránkách broušena 50/50.
Co se shopu týče, po objednání to máš za 4 dny doma, jde to z Anglie, tedy bez cla.

Už se tu zase blbne.
Úhly broušení, materiál a jeho technické značení. Mám doma 50 let starý ZWILLING J.A. HENCKELS. Není nerez - nerezaví, ale je tak kvalitní, že má jen patinu. Léta jej nebrousím, jen obtahuji na ocílce. Úhel broušení neřeším.
Aby bylo vidět, že to nemám vyčteno z intzernetu:
[http://img254.imageshack.us/img254/4899/75268507.j pg];-)

Netrap se. U auta taky neřešíš z jakého materiálu jsou matice, jakou značku tvrdosti mají použité péra a jak jsou legovaná sedla ventilů.:-D

Hádám, že to stejné logo na mých nožích jako na tvé 50 let staré kudličce, nebude náhoda. ;-)
BTW: No jiné účely mám nože jak nerezové, tak z uhlíkaté oceli a o "reznutí" nemůže být ani řeč - je to přesně, jak píšeš. Patina. Rezaté ostří jsem viděl naposledy na srpu z DDR.

Já mám tyhle.
kai-pure-komachi

mám celou sadu už 5let a super. Dostaj jsem je na kuchařském školení a nemůžu si je vynachválit.

Jak si vybrat nůž? Ocel, titan nebo keramika?

Většina zákazníků se musí rozhodnout mezi klasickými noži z kvalitní oceli, titanu či keramiky.
Předem je potřeba říci, že pokud stojíte o kvalitní nástroj, musíte vybírat z produktů špičkových výrobců.
Tradiční materiál na nože je kvalitní nožířská ocel, jejíž výhody daleko převažují nevýhody.
Kromě maximální ostrosti srovnatelné s keramikou je tady zásadní výhoda oproti výše uvedenému materiálu, a to, že je velmi snadné nůž nabrousit a uržovat průběžně maximální ostrost, což je u keramiky obrovský problém.

Odolnost oceli proti poškození je mhohokrát vyšší než u keramických materiálů, zde absolutně vítězí titan, který je prakticky nerozbitný, ale zase jej nenabrousíte na takovou ostrost jako dříve zmiňované materiály.
Keramika a titan také nepodléhají korozi a podobným vlivům, což je samozřejmě výhoda.
Zpracování kvalitních ocelových nožů vysoce převyšuje zpracování nožů z keramiky a titanu, samozřejmě počítáme stejnou cenovou hladinu.
Takže je na vás jaký nůž si zvolíte, ale my jednoznačně doporučujeme klasiku, tj. kvalitní ocelový nůž, z dlouhodobého hlediska se jí prostě nic nevyrovná a že požírá vitamíny a ovlivňuje chuť jídla je marketingový nesmysl. Stále zde hovoříme o špičkových produktech světových výrobců a ne levných plagiátech z tržnic apod.

Materiály 21.století jsou samozřejmě dokonalé ( keramika a titan), ale jsou ideální pro velmi specifické používání, takže pro běžné používání rozhodně nedoporučujeme, ale pokud bude nůž zakopán někde v zemi či schován ve vodě, pak mají určitě tyto materiály navrch......

Len tak popri ceste - v našej rodine sa traduje, že nože (a celkovo nič ostré) by nemali byť predmetom daru. Je to údajne kvôli tomu, aby potom človek nebol s obdarovaným "na nože", resp. údajne to privoláva svár do priateľského vzťahu - niečo ako čierna mačka cez cestu.

Preto sa musím obdarovať sám :-)

Poznáte niekto túto poveru?

Jo, přes pověry je moje máma. Přesně tohle říká taky - nože by se neměly darovat, aby se "Nepobodalo přátelství". Dá se to vyřešit vcelku elegantně: něco za ty nože tomu, kdo ti je předává, dáš. Třeba flašku, nebo aspoň ojro.

Kamoš si sadu Fiskars koupil a je z ní vcelku nadšen. Asi do něčeho takovýho taky půjdu, protože těch pár fidlátek, co máme doma, už mě začíná srát, ani ty krámy od Tescomy toho moc nevydrží a musím to furt brousit. Až na ten největší, ten zůstane ostrej jen a jen proto, že manželka ho moc nepoužívá, ale já s tím vařím nejraději.

Jo, tak srovnat Fiskars a Tescomu můžu taky. Jenže: Tescoma je všechno. Oni si nechají vyrobit v Číně kus nádobí a "ozdobí" ho svým logem. Čili se nedá říct, že všechno od nich stojí za prd, kvalita je však mírně řečeno "značně kolísavá".
To u Fiskars nehrozí, tam celkem víš, co za své peníze dostaneš. A platí tam, že čím dražší výrobek, tím vyšší kvalita. Hlavní ale je, že i ten nejlevnější Fiskars kudel co mám, drží ostří daleko lépe, než Tescoma fileťák, co mám taky.

Právě jsem si prohlídnul eshop Fiskarsu, vybral jsem si 4 kudly + ocílku a vyšlo to na nějakých 1300Kč, to mi přijde málo.
Bohužel, největší výběr mají pouze v této řadě:
http://fiskars-online.cz/kategorie/noze-functional -form/
ostatní řady jsou poněkud chudší, nebo se mi ty nože nelíbí, hlavně tvar kuchařskýho nože, tedy největšího, co bych používal.

No a můžeš doporučit něco solidnějšího od Fiskarsu? Tedy neplechovku? Ten nůž od tescomy, co mám, je právě poměrně masivní čepel, takže se s tím krásně seká zelenina a neohýbá se to, prostě nůž pro chlapa. Žena stejně používá právě ty menší nože, s velkýma se jí blbě dělá.

Jak se tak dívám, tak tento obchod vychází vůči jiným o dost levněji.
Jen se rozhoduji, jestli velkej nůž 17cm
http://www.rr-naradi.cz/fiskars-857311-nuz-kuchars ky-17-cm
nebo 21cm:
http://www.rr-naradi.cz/fiskars-857308-nuz-kuchars ky-21-cm-functional-form-pro

a co na broušení? Stačí ten jejich ostřič, nebo raději ocílku?
http://www.rr-naradi.cz/fiskars-857000-ostric-nozu -roll-sharp-functional-form
http://www.rr-naradi.cz/produkt.php?pr_id=857109&v er=0

Ten jejich ostřič bude dobrý na rychlé zničení výbrusu. Určitě ocílku (a s ní trénovat na něčem za 70Kč, pokud to s ní neumíš) a jednou za čas nechat nabrousit. Každopádně Fiskars dělá dobrý sekyrky, ale nůž v téhle kategorii bych si pořídil od Poka, Victorinoxu,Kershaw nebo Sabatier.

No, vypadá to, že to bude Pok. Nože z Typu 1 mají střenku, která by mi vyhovovala, výběr solidní, ceny dobrý. Potřebuju prakticky jen 3 nože - malej loupací, střední univerzální a velkej kuchařskej. A od každýho tam mají.

Neříká se mi to lehce, ale zřejmě tu není ani jeden kuchař a nejedná se o nástroj k denní osmihodinové potřebě. Filetovací nůž se zde zove plechovka, z čehož je zřejmé že není tuchy k jakému účelu se používá atd. Na doma si kupte nějakou sadu která je pěkná a v cenové relaci která vám vyhovuje. Nechtějte mít doma hodně nožů za málo peněz. Najděte si na netu něco z nabídky pro profesionály značek jak bylo výše uvedeno. (Dnes už mají své sady jen těžcí profesionálové kteří si na tom zakládají a ti kupují v jiných cenových relacích.)

Filetovací nůž se zde zove plechovka

Píšeš kraviny. Jestli neumíš číst, tak si od někoho nech poradit. Plechovkou jsem tu označil tento nůž: 359
Máš za to, že je to filetovací nůž? ::) V tom případě není třeba se tvými radami v tomto tématu znepokojovat.

Drahý příteli.Při posuzování nožů si pleteš poslání s po*ráním.Ujasni si, že jsou nástroje profi a hobby.Ač neklikám na každý odkaz, na ten tvůj jsem si klikl.Nevím, proč se ti předmětný nůž nelíbí.Oku lahodí a jistě udrží ostří na domácí a podtrhuji domáci vaření. Pořádám li párty chci hezké nože.S mými pracovními bych neohromil., byť za jeden jsem dal víc než kolik stojí repre sada.Je to ale nůž který pracuje denně několik hodin a musí říznout kam chci a tak aby mě neunavil.
Nicméně rád si nechám poradit, ale pouze za předpokladu, že jsi strávil u plotny víc minut, než já hodin.Pokud si chceš měřit pindíky, rád si s tebou profesní doklady vyměním.
Hezký večer

Najdi mi, kde jsem o filetovacím noži napsal, že je to plechovka a neodváděj téma jinam.
Opravdu mi není jasné, proč musíš v každém svém příspěvku urazit co nejvíce lidí. Nejdřív se ten, kdo si brousí nože sám, dopouští prasárny a pak zase ten, kdo napíše o Fiskars, že jsou to plechovky, neví, k čemu se používá filetovací nůž.
Nepsal jsem, že se mi předmětný nůž nelíbí - naopak jsem psal, že jej používám a drží ostří lépe, než jiný nůž od Tescomy. Prostě nechápeš psaný text a máš nutkavou potřebu podsouvat jiným, co nenapsali a dělat z nich hlupáky.

Napsals,že ořezávací nůž je plechovka. My kuchaři tento termín neznáme.Jelikož ořezávací nůž je název pro nástroj na ořezávání kabelů, držíme se názvu filetovací.
Vysvětlím řezat papír.Doma běžné a v restauraci jako žert, nebo když si jej pujčil číšník na rozřezání papírových ubrousků.
Kakaždá velká restaurace má vyzkoušeného brusiče krerý ji navštěvuje .Pocit že co kuchař to manuálně zručný brusič je milný.
No a brousit profi kuchařský nůž udělátkem, byť by byl z diamantů jsem rovněž neviděl.Ne že bych takové heblo neměl (dokonce Japonské).I když ženy tvrdí, že mám zlaté ruce, toto bych neudělal.

Napsals,že ořezávací nůž je plechovka.

Nenapsal. A nevím, kde jsi na to přišel.

Co jsem napsal:

Fiskars je dobrý základ, ale jsou to obecně takové plechovky, pořádná kudla vypadá jinak.

a taky:

Jo, z téhle řady mám kuchařský a okrajovací. To jsou ty "plechovky", co jsem psal - tzn. mají vcelku tenkou čepel.

Každému bylo jasné, že "plechovkou" jsem označil nože z řady Functional Form proto, že mají tenkou čepel (ne na výšku, ale na tloušťku).

K brusičům: nevím o žádném takovém v okolí. Když jsem potřeboval upravit kovový tah na hodinkách, nesehnal jsem tu hodináře - takže jsem to musel udělat sám. Když jsem potřeboval nabrousit nůž, nesehnal jsem tu brusiče - takže to taky dělám sám. Samozřejmě se to pořád učím a celej život budu, i přesto si ale nemyslím, že moje broušení je "prasárna" a pořád nechápu, proč by mělo být.

Jo, z téhle řady mám kuchařský a okrajovací. To jsou ty "plechovky", co jsem psal - tzn. mají vcelku tenkou čepel. Zase jsou ale lehoučké, takže i pro dámu nic, čeho by se bála

Že ořezávací nůž v kuchyni neexistuje a tvému popisu odpovídá nůž filetovací se asi shodneme. Z toho tato asociace.
Nikoho jsem nejmenoval tudíž nikoho neurážím. To jen Trefená kačka gagla, jak říkají naši předkové. To že máš zlaté ruce ti věřím a tímto tě z mého tvrzení vyjímám. Přesto prohlašuji, že doma se dá udělat porod třeba vařečkou, pokud máš šikovné ruce, nicméně není to profesionální.
Na výšku jsou nízké špikovací a vykošťovací nože, na tloušťku pak nejtenší jsou filetovací.Že profi kuchaři ve větších kuchyních nechodí do sběren broušení a oprav deštníků jsem ti vysvětlil výše.Tah ve městě ti zkátí kdejaký ťaman.

Nože brousím sám, buď diamantem, nebo keramikou.

a o tom to je

Že ořezávací nůž v kuchyni neexistuje a tvému popisu odpovídá nůž filoetovací se asi shodneme. Z toho tato asociace.

Jenže moje označení vycházelo z odkazu, který sem Prasak vložil. Kdybys odkaz otevřel (což neděláš), zjistil bys, že jsou tam jednotlivé položky pojmenovány - např. je tam "Otočná škrabka", "Nůž snídaňový, nebo "Nůž okrajovací". No a jsme u toho - napsal jsem, že mám "Nůž okrajovací" proto, že se tak jmenuje na tom odkazu. Taky jsem mohl napsat, že mám tenprvnízpravavhornířadě, ale použít označení z odkazu mi přišlo rozumnější. To je celé. Žádný filetovací se nekoná. Navíc označení se týkalo tloušťky čepele, nikoliv tvaru či určení.
To je asi tak vše.
BTW: Hodinky za pár litrů prostě rákosce do ruky nedám. :-x

Gratuluji! Myslím, že sis vybral dobře co se druhů nožů týče. Ta cena je bezkonkurenční. Když se k nim budeš dobře chovat, poslouží i vnoučatům :-)
Já jsem nůž od Poka teda hned přebrousil, co mně přišel, protože se mně zdál málo ostrý, ale to je moje tak trochu úchylka ;-)

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru