Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem ADSL internet-zlobí

Zdravím, potřeboval bych poradit, co může způsobovat, že mi zlobí internet. Mám ADSL internet od Volný (Internet 2M) přibližně 3 roky. Internet přišel jako "samoinstalační balíček", prostě jednoduché zapojení a zprovoznění. Internet jsem tedy zapojit a zprovoznil přesně dle pokynů. Zhruba 1,5-2 roky fungoval internet báječně, bezproblémů a dokonce i zrychlili. Jenže cca 1 rok zpět začaly potíže: - nejprve byl problém ten, že jsem pustil modem, ten se přihlásil a "tvářil", že je vše v pořádku. Internet ale běžěl jen napůl (Skype, aktualizace programů fungovaly, ale www stránky ne). Tento problém jsem nakonec jednoduše vyřešil s technickou podporou. Poté internet asi měsíc dva fungoval dobře, než se objevily další potíže, které ale přetrvávají dotěď. Je jich několik:
1) problém s připojením k internetu - jakmile zapnu modem, začně se přihlašovat do internetu. Pokud mám štěstí a povede se mu to hned napoprvé, tak si pak mohu jít dát kávu, jelikož po připojení do internetu (poté co se rozsvítí všechny kontrolky, signalizující správné připojení) přesto nic cca další 2-3 minuty nejde. Teprve cca po 3 minutách, někdy ale i 5ti začnou fungovat www stránky, lze se připojit na Skype, stahnout aktualiazce programů. Dřív to ale nedělalo, po připojení k internetu vše do minuty začalo chodit. Druhou variantou je, že se modem přihlašuje několikrát (i 4x) po sobě, jelikož se mu to asi napoprvé nepovede. Pak opět musím čekat, než se skutečně rozhýbe.
2) problém - máme ADSL, zpočátku škutečně šlo telefonovat a zároveň být připojen. Ale opět cca rok zpět jsou s tím problémy. Jakmile, byť jen zazvoní, pevná linka, tak internet na 3 minuty vypadne (kontrolky hlásí OK). To samé dělá, když se telefonuje. Také to nedělalo.
3) náhodné výpadky internetu: občas se také stává, že jsem na internetu (něco hledám + poslouchám internet. rádio) a zničeho nic vypadne (modem se znovu přihašuje). Poté musím opět čekat (zde to už ale tak moc dlouho netrvá). Poté internet zase normálně jde.
Nevěděl by prosím někdo, co by mohlo být příčinou těchto problémů, nesetkal se někdo s něčím podobným? Internet je od očátku zapojený je od počátku stále stejně (přípojka-kabel 4žil.-spitter-kabel-telefon 2žil./modem 4žil.-ethernet-PC), modem nastavený od Volný (nic nepřenastavováno,zkoušel jsem ho resetovat), dělalo to na starém PC, na novém a i když připojím zapůjčený notebook. Díky.

Předmět Autor Datum
vypadá to na blbě zapojený nebo vadný splitter.
jirka44 07.06.2010 19:37
jirka44
Zdravím, díky za tip. Co se týká toho zapojení, tak to je určitě správně, zdříky jsou označeny a pod…
ADSL 07.06.2010 20:21
ADSL
splittery odcházejí, je to dvojitá pásmová propust postavená na cívkách a kondenzátorech (a ty kondí…
touchwood 08.06.2010 07:58
touchwood
A nešlo by to na test spliter odpojit a připojit adsl modem rovnou na linku?
FixExa 08.06.2010 10:49
FixExa
Slo, laicky receno je splitter jen "rozdvojka", jinak je to jak pise touchwood
Qemu 08.06.2010 18:19
Qemu
ano, za předpokladu, že se odpojí všechny telefony.
touchwood 08.06.2010 18:35
touchwood
Zdravím. Tak zapojené to mám správně (ze zdi/přípojky/ kabelem do splitteru, odtud z prvního vývodu…
ADSL 08.06.2010 23:49
ADSL
kondenzatory sa len tak nenafukuju a nevytekaju. To sa deje len pri pretazeni v zakl.doskach kvoli v…
MM.. 09.06.2010 00:42
MM..
A pisali ti ze modem mozes pripojit rovno do steny (nebudes mat zapojene telefony nejaky ten cas kym…
MM.. 09.06.2010 00:46
MM..
netvrdím, že nemůže být vadný spliter, ale začal bych u šňůr. Také se mohlo stát, že dělali něco sou…
paul 09.06.2010 11:39
paul
Tak jsem se dnes na to díval. Kabeláž je nová (tedy v bytě). Dostal jsem ji když mi měnili starou př…
ADSL 09.06.2010 22:29
ADSL
Samozřejmě na to myslím a několikrát jsem to už udělat chtěl, ale vždy z toho sešlo, jelikož mně roz…
touchwood 09.06.2010 23:19
touchwood
techik odmotal kabel, ustřihl a nasadil konektory Ked to blbne odvtedy, tak tie konektory nasadil b…
MM.. 10.06.2010 00:34
MM..
Ono je to ale trochu jinak - viz. úvod. Internet máme lehce přes 3roky, teprve ale tak rok zpátky za…
ADSL 10.06.2010 14:26
ADSL
Tak už to dělá zase to samé... Nevím tedy, co s tím.
ADSL 10.06.2010 19:08
ADSL
Tak jedině eliminace. 1) Odpojit spliter - tel. linky. 2) Vyzkoušet jiné PC - jiný kabel, zdířka, př…
FixExa 10.06.2010 20:45
FixExa
Zdravím, tak dnes to bylo asi nejhorší - čekal jsem přes hodinu (od zapnutí modemu), než se internet…
ADSL 14.06.2010 01:12
ADSL
Clovece odpoj uz ten splitter konecne a nie robit tu blog s nariekanim ze to nejde. Mas tam niekde s…
MM.. 14.06.2010 15:30
MM..
Ja sa síce v ničom nevyznám, ale mám pocit, že Vy ste vedec-výskumník-bádateľ, a internet Vám poskyt…
modra nie vzdy dobra 14.06.2010 03:01
modra nie vzdy dobra
Vyprudit poskytovatele připojení, ať dá nový modem (nebo jenom zápůjčku).
FixExa 14.06.2010 11:33
FixExa
Taky to vidím na modem, pokud popsaným postupem vyloučí problém ve splitteru.(to čekání několik minu…
lk1 14.06.2010 13:35
lk1
Zdravím, díky. Asi tam nakonec stejně budu muset zavolat. Zkusím, jestli jim funguje mail, když ne,…
ADSL 14.06.2010 13:44
ADSL
Ak Vám môžem poradiť (nemusíte ma počúvať), do toho e-mailu im nepíšte, čo všetko ste dosiaľ zistili…
modra nie vzdy dobra 14.06.2010 19:26
modra nie vzdy dobra
Zdraví, dnes jsem tedy zkusil odpojit splitter a připojit modem přímo do přípojky ve zdi. Nepomáhá,…
ADSL 15.06.2010 13:56
ADSL
Na to ste zavolali technika. Odpovie Vám On.
modra nie vzdy dobra 15.06.2010 16:38
modra nie vzdy dobra
Vadny modem alebo KABEL. Technik to zisti urcite bude mat nahradne kable. Alebo je vada v zastrcke v…
MM.. 15.06.2010 19:09
MM..
Zdravím, tak technik zavolal, probrali jsme to a tipuje, že by mohl být vadný modem. Abychom, to vyl…
ADSL 17.06.2010 11:40
ADSL
Kde sú tie krásne časy, keď existoval iba telefón. A z búdky sa dalo - za 25 halierov - volať tri d… poslední
modra nie vzdy dobra 17.06.2010 16:48
modra nie vzdy dobra

Zdravím, díky za tip. Co se týká toho zapojení, tak to je určitě správně, zdříky jsou označeny a podle toho i zapojeny kabely. Jinak co se týká toho vadného splitteru, tak to netuším. To by se musel porouchat jedinně sám. Nikdo s ním nemanipuloval, nic nedělal. Mám ho schovaný za křeslem u zdi a ještě šikovně obalený folií, aby se nezašpinil. Ale podívám se na to ještě (kdyžtak ho otevřu, jestli tam něco nebude vidět).

splittery odcházejí, je to dvojitá pásmová propust postavená na cívkách a kondenzátorech (a ty kondíky prostě hnijí). Pokud se ale rozpadá spojení při telefonování, pak je také možné, že to je jen špatně zapojeno. Důležité je si uvědomit, že první "zařízení" musí být splitter a teprve až za ním všechny telefonní/faxové přístroje a DSL router. Většina lidí dělá tu chybu, že má doma paralelní telefonní strukturu (více aparátů) a splitter zapojí "jednoduše" místo jednoho telefonu, což je naprosto špatně.

Zdravím. Tak zapojené to mám správně (ze zdi/přípojky/ kabelem do splitteru, odtud z prvního vývodu do telefonu a z druhého vývodu do modemu, z modemu pak ethernetovým kabelem do PC/síťové karty/. Ještě se tedy zkusím zítra podívat do splitteru, jestli tam nebude vidět nějaký kaz (nafouknutý kondenzátor, uvolněný drátek, atd). To že jsou ve splitteru kondenzátory jsem vůbec netušil. Pokud jsou elektrolytické, tak by to mohlo vysvětlovat to samovolné zhoršení (nafoukly se a vytekly). Jinak nemám ponětí, co jiného by to mohlo být - měřiče připojení hlásí vše v pořádku, dobrou dostupnost, modem je taktéž v pořádku (nastavený poskytovatelem, vyčištěný, vnitřek jako nová i kondíky), kabeláž nová...

kondenzatory sa len tak nenafukuju a nevytekaju. To sa deje len pri pretazeni v zakl.doskach kvoli vysokym prudom a teplote.
P.S. "zhnity" kodenzator nespoznas volnym okom. On straca vlastnosti kvoli chemickym procesom na velmi tenkej (mikrometre) vrstve. Alebo su tam niekde studenaky apod. to tiez nemusi byt viditelne hned okom. Ked su problemy tak idealne vymienat komponenty (od kablov az po modem).
P.S.2. kontrolovat elektroniku ocami to mi je po 15 rokoch praxe nejaka novinka :) To potom ten osciloskop vo firme za 10tisic eur kupovali zbytocne :)

netvrdím, že nemůže být vadný spliter, ale začal bych u šňůr. Také se mohlo stát, že dělali něco soudruzi na rozvodu ústředny a něco zmršili....i když se to zdá být nemožné, stávají se takové případy.....uháněl bych každopádně poskytovatele, aby to zprovoznil tak jak to chodit má.....

Tak jsem se dnes na to díval. Kabeláž je nová (tedy v bytě). Dostal jsem ji když mi měnili starou přípojku za novou (techik odmotal kabel, ustřihl a nasadil konektory). Tak si myslím, že by problém být neměl. S kabeláží se nic nedělo, neohýbala se, nešlapalo se po ní, atd. Splitter jsem měl otevřený a vevnitř vypadal jako nový (žádné viditelné vady, netvrdím tím, že je v pořádku ale na pohled tam nic vážného nebylo). Zkusit to zapojení bez splitteru samozřejmě mohu. Jinak telefon funguje báječně, čistý zvuk, bez výpadků. Jen internet zlobí. Co se týká toho nahlášení poskytovateli. Samozřejmě na to myslím a několikrát jsem to už udělat chtěl, ale vždy z toho sešlo, jelikož mně rozčíluje, že linka zákaznické podpory(řešení poruch) je zpoplatněna 16Kč/min. Když si vezmu, že to nebude na dvě minuty, tak to bude nelevná věc. Proto tam odmítám zavolat. Je to jejich problém a já jim nebudu platit nic navrch v podobě extra sazeb za jejich linku podpory... Proto se zkouším zeptat zde.

Samozřejmě na to myslím a několikrát jsem to už udělat chtěl, ale vždy z toho sešlo, jelikož mně rozčíluje, že linka zákaznické podpory(řešení poruch) je zpoplatněna 16Kč/min. Když si vezmu, že to nebude na dvě minuty, tak to bude nelevná věc. Proto tam odmítám zavolat. Je to jejich problém a já jim nebudu platit nic navrch v podobě extra sazeb za jejich linku podpory... Proto se zkouším zeptat zde.

Tak co řešíš? Ty jsi spokojen, že nemusíš platit 16Kč/min, oni zase že je nikdo neprudí. ]:)

techik odmotal kabel, ustřihl a nasadil konektory

Ked to blbne odvtedy, tak tie konektory nasadil blbo, ktovi co za kuchar/casnika experta na draty k tebe vyslali :) Najprv to skusit napriamo modem - stena, ked to bude blbnut tak ich kontaktovat ze ti posrali pripojku.

Ono je to ale trochu jinak - viz. úvod. Internet máme lehce přes 3roky, teprve ale tak rok zpátky začaly popisované potíže. Tzn. 2 roky fungoval internet dobře s tím samým zapojením, kabeláží, modemem, splitterem, atd. Takže technikem ani kabelem to opravdu nebude... To je ale teď jedno, jelikož se mi zdá a nechci to zakřiknout, že od včerejška, kdy jsem to měl rozpojené a splitter otevřený, tak to chodí dobře (tedy co se týká přihášení do sítě - zapnu modem a do jedné minuty jsem již na internetu). Otázkou je, jestli půjde telefonovat a nebude to nahodile vypadávat.

Zdravím,
tak dnes to bylo asi nejhorší - čekal jsem přes hodinu (od zapnutí modemu), než se internet spustil... Modem jsem zapnul ve 22:50, internet se rozeběhl 23:58. Mezitím jsem ho zkoušel 5x resetovat a nic. Po celou tu dobu se tvářil, že je vše v pořádku a přihlášen. Pevná linka normálně šla.
Jinak:
1) ten splitter ještě zkusím vynechat
2) zkoušeno na 3 PC (starý Windows XP, nový Windows 7, notebook Windows XP)-stejné
3) no nevím, co by mohlo být se zdrojem, nemám kde sehnat jiný
4) jiný modem - tak to opravdu nevím kde ho vzít, nehledě na to, že by se musel nastavit a to není jen tak.
Nevím si už rady. Už spíše přemýšlím, zrušit internet a pořídit jiný. Hoidinu čekat se mi opravdu nechce.

Clovece odpoj uz ten splitter konecne a nie robit tu blog s nariekanim ze to nejde. Mas tam niekde studenak uz som to pisal bud v kabli alebo v splittri. Aj kabel sa moze po case natrhnut alebo uvolnit, hlavne ak manzelka horlivo okolo kabla sibrinkuje s vysavacom. Skusit odpojit splitter (modem zapojit rovno do steny) ak nepomoze tak skusit aj iny kabel modem->stena (dostat v kazdom obchode).
Dokial toto neskusis tak sem ani nemusis pisat nikto ti tu nenapise nejake zaklinadlo "abraka dabra kabel oprav sa".

Ja sa síce v ničom nevyznám,
ale mám pocit, že Vy ste vedec-výskumník-bádateľ, a internet Vám poskytujú gratis.

Pred 5 dňami Vám už napísal vyššie touchwood:
"Tak co řešíš? Ty jsi spokojen, že nemusíš platit 16Kč/min, oni zase že je nikdo neprudí".

Je jasné, že im nevolajte to, čo ste všetko doteraz zistili,
stačí povedať: Dobrý deň, pošlite prosím technika - nejde mi internet (bodka). Plus adresa.
(Maximálne tá 1 minúta - t.j. 16 korún.)
.
A keď už bude u Vás - môžte to rozoberať spolu.

Zdraví, dnes jsem tedy zkusil odpojit splitter a připojit modem přímo do přípojky ve zdi. Nepomáhá, internet se opět rozběhl až po hodině od zapnutí modemu (asi 8 krát se resetoval sám). Už mi to nedalo a zavolal jsem tam, nahlásil problém. Technik prý zavolá.... Prý by to mohl být vadný modem. Zajímalo by mě čím asi tak...

Zdravím, tak technik zavolal, probrali jsme to a tipuje, že by mohl být vadný modem. Abychom, to vyloučili nebo potvrdili zapůjčí nám jiný na zkoušku. Jinak linka je prý dobrá, "vidí" tam prý ty výpadky, ale nějak ji údajně zkoušeli a signál je prý dobrý. Také ji prý zresetovali(vynulovali) a prý se to u nich zlepšilo. A i unás je to lepší - méně výpadků, od zapnutí modemu jsem max. do 2 minut na internetu. Tak snad... Ještě pak raději zavolám na O2, ať koukají vyměnit telefonní přívod do bytu (z rozbočovače z chodby do přípojky v bytě). Ten kabel vypadá, že se za chvíli rozpadne.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru