Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Propojení dvou PC pro vyšší výkon

Dobrý den,
Zajímalo by mě, jestl i je možné propojit dva pc a jeden, který bych měl na používání by měl výkon i toho druheho tzn. pro výpočet by se používaly oba CPU, oba GPU, atd. Pokud je to možné, tak jak?

Děkuji za odpověď

Předmět Autor Datum
Možné to je, ovšem nikoli s běžnými PC... Přečti si o tom něco tady
Dale Cooper 26.07.2010 00:35
Dale Cooper
takze zadna moznost pro bezne pc neni? skoda
Crash01 28.07.2010 19:47
Crash01
Pro běžné PC taková možnost určitě je taky, přinejmenším teoretická. Jenom prostě (skoro) nikdo nepí…
Wikan 28.07.2010 19:55
Wikan
... a hlavně není (levný) způsob, jak ty dva PC propojit dostatečně rychle. Nejrychlejší dostupné pr…
touchwood 28.07.2010 20:18
touchwood
Pro některé úlohy je i modemové připojení dostatečně rychlé. Když jsem začínal se seti@home, tak sta…
Wikan 28.07.2010 20:39
Wikan
Ano, ale v tomto případě bych řekl, že dotaz zněl na nějaké herní využití (i když se mohu mýlit) Já…
touchwood 28.07.2010 21:33
touchwood
Ano, měl jsem na mysli herní využití.
Crash01 16.08.2010 18:36
Crash01
Z prveho postu by malo byt jasne, ze normalne za malo prachov to nejde, ani keby si tych pocitacov m…
KiloViktor 16.08.2010 19:01
KiloViktor
Hra by ale teoreticky paralelizovat sla dobre (jeden PC rata pol obrazovky a druhy PC druhu pol obra…
MM.. 16.08.2010 19:12
MM..
To by šlo: a = 2*4 + 3*4 ;-)
Zdenál 16.08.2010 19:21
Zdenál
Spocitaj si kolko budes mat operacii pri tom tvojom paralelnom spracovavani (dve) a kolko operacii t…
MM.. 16.08.2010 19:27
MM..
Samozřejmě, taky jsem to nemyslel vážně (viz smajlík)...
Zdenál 16.08.2010 19:30
Zdenál
No a problem je v tom, ze pri dvoch rovnakych pocitacoch to bude trvat dlhsie ako keby sa uloha poci… poslední
KiloViktor 16.08.2010 21:45
KiloViktor

... a hlavně není (levný) způsob, jak ty dva PC propojit dostatečně rychle. Nejrychlejší dostupné propojení 2 PC je gigabitová síť, ale ta "zvládne" (a to ještě teoreticky) jen cca 119MB/s každým jedním směrem, což je MÉNĚ, než reálná rychlost prastaré PCI sběrnice (133MB/s), která byla pomalá už v roce 1997.

Z prveho postu by malo byt jasne, ze normalne za malo prachov to nejde, ani keby si tych pocitacov mal desiatky milionov. Pocitace Von Neumanovej koncepcie to nikdy nezvladnu. Je doste velky problem parametrizovat ulohu tak, aby sa dala spracovavat paralelne a na tom to cele stoji okrem dalsich technickych detailov.
Skus pouzvazovat ako by si na dvoch pocitacoch vypocital banalitu: a=(2+3)*4 , tak aby vypocet trval priblizne polovicu doby.

Hra by ale teoreticky paralelizovat sla dobre (jeden PC rata pol obrazovky a druhy PC druhu pol obrazovky, medzi PC prenasas len poziciu prvkov v scene), problem je len ten ze take nieco proste ziaden programator hier nerobi, a bolo by nutne nejak fyzicky spojit grafiky (ptz vacsinu vypoctov robi grafika samotna a rovno to hadze do monitora), ale grafiky fyzicky spojit neni mozne.
Da sa pouzit SLI resp. crossfire v jednom PC, to je hardwarovo na to robene. Ale je to tiez blbost ptz to asi vymyslal magor :D

No a problem je v tom, ze pri dvoch rovnakych pocitacoch to bude trvat dlhsie ako keby sa uloha pocitala len na jednom. Vtip je v tom, ze druhy pocitac (alebo procesor) musi cakat na prvy ciastkovy vysledok. Z principu niektore ulohy sa daju spracovat paralelnie a niektore nie. Napr. paralelne by slo pocitanie sachovych notacii alebo priklad s obchodnym cestujucim. Tam by zaviselo uz na rezii predavania operandov medzi systemami.
Ak by predavacia rychlost bola nasobne mensia ako vypoctova rychlost, tak by sa taky paralelny system oplatilo pouzivat.
Dalsia vec je samozrejme v architekture. Sucastne architektury SMP koncia s vykonnostou na 4och jadrach, potom zacina vykon klesat. A tiez je dolezite to, ze pre malo platiacich zakaznikov (pokial niesi akademia, vyzkumne pracovisko alebo NASA) neexistuje nic take ako skutocny paralelny procesor.

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru