Průhledná targa
Dobrý den
Chci se zeptat, v čem otevřít můžu otevřít targu s obrázkem na černým pozadí (když říkám černým, myslím opravdu černým R=0 G=0 B=0), nějak plechovkou nebo tak to obarvit na průhledno a uložit.
Popř. jak se to ve vašem doporučovaným programu dělá.
Mnohokrát děkuji
např. GIMP
A postup bude takový, že použiješ magickou hůlku na tu černou a pak uděláš inverzi selekce, následně ctrl+c a vložíš do nového dokumentu bez pozadí. Ukládáš jako PNG nebo GIF.
Ukládám jako PNG nebo GIF?
Já chci targu, průhlednou...D
Děkuji
BTW: jak se dělá inverze selekce? :D
Ještě maličkost, když dám kouzelnou hůlku, gimp vybere i část okrajů obrázku, to já nechci, chci jen černou, jakákoliv jiná barva at už se nevybírá, ikdyž je třeba podobná té černé.
Děkuji
nastav si rozlisovaci schopnost nastroje na 0 je to v nastaveni nastroje prekvapive
formát TGA podporuje pouze alfakanál, nikoli průhlednost jako takovou (ačkoli obě funkce spolu souvisí, není to úplně totéž).
no program do kterého to potřebuju nepříjímá nic jiného, jen targu. Některé obrázky původní které tam byly jsem schválně z TGA zkusil převést na PNG a png bylo průhledné v těch místech kde targa. Takže TGA musela tu průhlednost už mít.
Tak už jsem to vyřešil
Dal jsem vstva průhlednost vytvořit novou a pak když jsem odstranil ten výběr, tak se objevila průhlednost. Já to jen uložil :)
vždyť jsem ti říkal, že mezi alfakanálem a průhledností je jistý vztah, ale že to není totéž..
On někdo používá formát TGA? K čemu?
pár her, pár video pluginů používá jen targu.
Má to nějaký praktický důvod?
Ne. krom alfa kanálu to nemá nic. komprimace rle stojí zahovno, většinou se targa nekomprimuje.
wiki tvrdí toto:
Takže nic revolučního.
Díky za info. Už jsem se lekl, že jsem o něco přišel.
no on je to hlavně hodně prastarý formát, pamatuju se, že se hodně používal na profi videomašinách/střižnách, např. Lightwave3D (ale myslím že i starý 3DS) v něm měl některé textury (nebo je alespoň uměl použít, protože 24bitový IFF ILBM nebyl v té době příliš rozšířený). Vše okolo let 1990.
Ano, právě proto jsem se divil. V době Amigy by mi to divné nepřišlo.
Targa má velice jednoduchou strukturu, takže je programátorsky velice jednoduše implementovatelná (i bez nějakých externích knihoven). Jako programátor, který nechce spoléhat na externí knihovny nebo vložené kódy, oceníte jednoduchou strukturu a funkce srovnatelné s PNG. Jde-li vám o jednoduchost, pak si to většinou nebudete komplikovat komprimací - takže soubory budou opravdu obrovské (přesto o něco menší než nekomprimovaný BMP).
Kdysi jsem (pro sebe pomocí jen JavaScriptu) programoval jednu jednoúčelovou konverzní utilitku (na vytažení obrázků z jednoho jednoduchého ale uzavřeného proprietárního grafického formátu). Nejdříve jsem používal k ukládání jiný způsob, ale z důvodu kompatibility i následného jednoduššího zpracování jsem se nakonec také rozhodl pro nekomprimovanou Targu - právě pro její podporu formátu RGBA. Následně jsem výsledek hromadně převáděl do PNG v nějakém editoru (už přesně nevím buď starý Paint Shop Pro nebo Photoshop).
Takže (zvláště nekomprimovaná) Targa je výhodná, když potřebujete něco narychlo splácat a nechcete se babrat jinými formáty, které by implementací ve své komplexností často řádově přesáhly rozsah původní jednouchoučké utilitky. Protože do Targy a z Targy to už pak vždycky nějak vytáhnete. :)
gratuluju. Jsi exhumátorem desetiletí!
Nejaka takovahle Targa?