Python programování v grafickém okně
Zdravím. Mám problém s jedním příkladem. Mám udělat čtvereček o straně 50 který se objeví v dolním levém rohu a jede do pravého dolního rohu a potom nahoru. Prostě má objet celý obvod toho programovacího okna. Zatím se mi povedlo jak udělat tu první část z levého dolního do pravého dolního, ale nemohu přijít nato jak dál? Poradil by mi někdo prosím?
from livewires import *
begin_graphics()
allow_moveables()
a = box(50,50, 0,0, colour=Colour.red, filled=1)
sleep(1)
for x in range(50,650,20):
sleep(0.1)
move_to(a, x,50)
sleep(0.1)
clear_screen()
sleep(1)
end_graphics()
V principu úplně stejně. Jenom teď budeš měnit y-ovou souřadnicí místo x-ové.
No to mě také napadlo. Problém je v tom, že máme takového na nic učitele co nám ani nevysvětlí co co dělá. Třeba tento řádek
Tak já jsem si domyslel, že ty první dvě 50 jsou jako strany toho čtverce a ty dvě nuly x a y počáteční souřadnice. Potom barva to je jasný a co znamená to filled=1 ?
sleep to je asi jasné to vím
A potom tenhle řádek co znamenají ty čísla
a tenhle
Díky
Abych to ukončil domnívám se, že vím co znamenají ty řádky, ale podle toho, že mi to potom dále nefunguje a vyskakujou mi blbosti to asi nechápu celý
Na internetu si přece můžeš přečíst dokumentaci. filled = 1 znamená, že ten čtverec je vyplněný a nejde pouze o obvodové čáry.
range() postupně zvětšuje hodnotu x od 50 do 650 po krocích 20 (tedy 50, 70, 90,..., 610, 630, 650).
move_to(a, x, y) posune objekt a (tedy ten čtverec) na souřadnice x, y.