Přidat otázku mezi oblíbenéZasílat nové odpovědi e-mailem Příčiny, proč občas nedojde mail z PHP

Z e-shopu, který jsem napsal a spravuji, občas (nemám přesnou statistiku, protože všechny neověřím a zjištění jsou nahodilá) nedojde zákazníkovi potvrzení objednávky.

- vím, že je to taky otázka na hosting, ale předtím si dávám dohromady, zda jsem na něco nezapomněl
- validaci e-mailové adresy mám, navíc vizuálně objednávky kontroluji a zjevné překlepy typu seunam.cz řešíme telefonicky
- funkce mail prokazatelně vrátí true (ukládám si do databáze)

Přivítal bych třeba odkaz na článek o problematice.
Děkuji.

Předmět Autor Datum
Předpokládal bych, že může být chyba někde na SMTP serveru poskytovatele, ten by mohl poradit, proto…
HonzaCech 24.07.2013 10:09
HonzaCech
Děkuji za reakci. Po spolupráci s hostingem jsem trošku pokročil, ale nezmoudřel. Mj. jsem zjistil,…
hynajs 05.08.2013 19:15
hynajs
Znovu si dovoluji oživit vlákno. Z recenzí našeho e-shopu i dalších zdrojů jsem se dopídil k poznatk…
hynajs 24.08.2013 12:35
hynajs
Automatické potvrzení objednávky formulovat tak, aby nenaplňovalo znaky nevyžádané pošty. Zkusil byc…
IQ37 24.08.2013 14:32
IQ37
Použi DKIM a SPF. Pomocou SPF (Sender Policy Framework) záznamu v DNS-ku vieš povedať, ktoré server…
los 24.08.2013 16:00
los
Díky, ale domnívám se, že tady není problém. Pokud totiž odešleme totožnou zprávu znovu ručně, pak z…
hynajs 24.08.2013 16:12
hynajs
A myslíš, že používaš v oboch prípadoch rovnaký SMTP server? DKIM alebo SPF by tvoj problém vyriešil… poslední
los 24.08.2013 17:00
los

Děkuji za reakci.
Po spolupráci s hostingem jsem trošku pokročil, ale nezmoudřel.
Mj. jsem zjistil, že gmail ta potvrzení háže do spamu. Pokud ale pošlu mail ze stejné mailové adresy, která je uvedena na potvrzení v hlavičce (from, replay-to, return-path), pak je gmail spokojen a mail dojde v pořádku.

Přikládám ukázku potvrzení, jestli někdo nerozpozná "závadnou" formulaci.

Content-type je text/html . Pomůžeme si, když mail přepíšu na text/plain a vyhážu tagy (udělal jsem to tak kvůli tabulce s položkami-je jaksi hezčí) ?

Znovu si dovoluji oživit vlákno.
Z recenzí našeho e-shopu i dalších zdrojů jsem se dopídil k poznatku :
Automaticky generované potvrzení objednávky zboží našeho i některých jiných e-shopů zařadí gmail do spamu (zákazník si toho málokdy všimne, tudíž potvrzení nemá).
Má někdo nějaký nápad, co bych měl dál dělat ?

Automatické potvrzení objednávky formulovat tak, aby nenaplňovalo znaky nevyžádané pošty.
Zkusil bych odpověď zkrátit, e-mail v prostém textu a vyhnout se slovům internetový obchod, objednávka, zkontrolujte, atp. Taky jde o to, jakým způsobem se to do spam koše dostává (čistě aktivita gmailu, anebo taky nastavení filtrů uživatelem)?

Použi DKIM a SPF.

Pomocou SPF (Sender Policy Framework) záznamu v DNS-ku vieš povedať, ktoré servery môžu odosielať e-maily pre danú doménu. Pomocou DKIM (DomainKeys Identified Mail) vieš podpísať e-mailovú správu tak, aby príjemca vedel overiť, že bola odoslaná naozaj z danej domény.

Díky, ale domnívám se, že tady není problém.
Pokud totiž odešleme totožnou zprávu znovu ručně, pak zpráva dojde v pořádku.
Pokud napíšu e-mail ručně ze stejné schránky, od níž chodí potvrzení, gmail ji do spamu nehodí (to je to, co mě přivádí do blázince).
Tímto způsobem situaci majitel řeší, když uvidí, že zákazník má adresu xxx@gmail.cz .

Zpět do poradny Odpovědět na původní otázku Nahoru